Jump to content

Klokker som tåler litt


Ranger#44

Recommended Posts

Hei, etter som den forrige klokken min ble glemt igjen på post, har nå endelig savnet etter en ny kommet.

Er det noen som har noen erfaringer med gode klokker? Digital/analog? Trenger ikke å være for dyre og "fancy", bare vanntette og tåler en støyt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en slik Casio pro trek i endel år:

 

http://www.casio-europe.com/no/watch/sp ... -40t-7ver/

 

Skal være god hvis du ødelegger den, er titan og tåler det meste.

 

Ellers, hvis du virkelig vil ha en klokke som tåler en støyt og som er klokkeverdenens Hensholdt så kikker du på en Breitling Aeromarine Chrono Avenger M1, koster litt da, men ikke så mye mer enn en hensholdt...hehe.

Link to comment
Share on other sites

Jepp! G-Shock er bare konge!

Har hatt min DW-003 siden en Danmarkstur før jul i '99 :o

Og den har ikke blitt bytta batteri på enda en gang!

De siste 4 åra har alarmen ringt daglig kl.20.00,

og selv om den ikke rekker så mange pipene bruker det jo litt strøm.

Synes det er helt utrolig, men like fullt sant!

Skal ha meg ei sportsklokke med temp.måler, høydemåler og litt slikt stæsj,

og det blir nok garantert en Casio igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har også gode erfaringer med Casio, både med hensyn til å tåle litt samt levetid på batteriet. Jeg ville gått for en i metall - kan ikke fordra kunststoffremmer på klokker, men det er nå min mening. Ellers har jeg så langt (etter ca. 5 år) bare gode erfaringer med min analoge Citizen Ecodrive - vannsikret til 20 atmosfærer, samt safirglass. Om en klokke skal holde seg nogenlunde pen noen år, synes jeg safirglass, evt. annet hardt "ripesikkert" glass er et must.

Link to comment
Share on other sites

De siste 4 åra har alarmen ringt daglig kl.20.00,

 

 

Hva skjer kl 2000???

 

Min G-shock er vel en 5-6år, utsatt for hard bruk som arbeidsklokke i verksted/maskinrom, og hadde jeg bare klart å stille den til rett ukedag :oops: hadde jeg vært 100% fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Tissot P660, analog, rustfritt stål klokke/lenke, safiglass, og vanntett til 100 mtr. (litt dårlig skyteforhold der, men la gå... :wink: )

 

Hatt den i 10 år, og ikke en eneste ripe i glasset, skiftet batteri 2 ganger på disse årene, og klokken tåler alt. Den er faktisk til og med overkjørt av en Pajero, men ingenting skjedde.

Link to comment
Share on other sites

Tissot P660, analog, rustfritt stål klokke/lenke, safiglass, og vanntett til 100 mtr. (litt dårlig skyteforhold der, men la gå... :wink: )

 

Hatt den i 10 år, og ikke en eneste ripe i glasset, skiftet batteri 2 ganger på disse årene, og klokken tåler alt. Den er faktisk til og med overkjørt av en Pajero, men ingenting skjedde.

Hvordan gikk det med armen? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har også gode erfaringer med Casio, både med hensyn til å tåle litt samt levetid på batteriet. Jeg ville gått for en i metall - kan ikke fordra kunststoffremmer på klokker, men det er nå min mening. Ellers har jeg så langt (etter ca. 5 år) bare gode erfaringer med min analoge Citizen Ecodrive - vannsikret til 20 atmosfærer, samt safirglass. Om en klokke skal holde seg nogenlunde pen noen år, synes jeg safirglass, evt. annet hardt "ripesikkert" glass er et must.

 

 

Henger meg på den. Kjøpte meg en Titan Edge med safirglass for 4 år siden (uten å vite hva safirglass var.) Har brukt den hver eneste dag siden, og den har ikke EN ENESTE RIPE! :shock::shock: Helt utrolig. Ikke små mikroskopiske en gang. Klokka ser faktisk ny ut ennå.

 

Nå har ikke jeg en "klokkemessig utfordrende" jobb, men jeg sitter da ikke med armen på en silkepute heller, så jeg er rett og slett imponert.

 

Klokka mi er ikke en arbeidsklokke, men mer en penklokke, men safirglass eller lignende anbefaler jeg i hvert fall. :D

Link to comment
Share on other sites

:!: Anbefaler Tissot T-Touch i titan! Denne tåler det meste, og er ganske tøff med berørings-glass!

(Du velger forskjellige funksjoner ved å berøre klokkeglasset! (Virker ikke under vann denne funksjonen da!))

Har selv to stk av denne da jeg kjøpte første generasjon som har et litt annet design.

Klokka har elektronisk kompass, høydemåler, barometrisk trykkmåler, tempraturmåler, alarm og stoppeklokke med splittid.

Jeg har klart å få ei ripe i titankassa etter at jeg landet på klokka / armen etter å ha kastet meg av en akselererende dobbeldekker-buss i London... (Var vel kanskje litt bedugget.. )

Link to comment
Share on other sites

Har en Casio World Time Wave Captor, fin klokke som er preis(en feilmargin som tilsvarer 1sekund på1 milliard år eller noe :shock: ) og som stiller seg selv. Kalles vel radioklokke, som stilles fra et ur i Tyskland.

 

Kjekk klokke, men langt fra ripefritt glass. Ellers bare posiivt ;)

Link to comment
Share on other sites

:!: Anbefaler Tissot T-Touch i titan! Denne tåler det meste, og er ganske tøff med berørings-glass!

(Du velger forskjellige funksjoner ved å berøre klokkeglasset! (Virker ikke under vann denne funksjonen da!))

Har selv to stk av denne da jeg kjøpte første generasjon som har et litt annet design.

Klokka har elektronisk kompass, høydemåler, barometrisk trykkmåler, tempraturmåler, alarm og stoppeklokke med splittid.

Jeg har klart å få ei ripe i titankassa etter at jeg landet på klokka / armen etter å ha kastet meg av en akselererende dobbeldekker-buss i London... (Var vel kanskje litt bedugget.. )

 

Ikke nevn det en gang!! Dersom noen skulle være ute i skauen i kristiansandsområdet og ser en i lyngen så er det min :cry:

Har savnet denne siden dag en!

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Suunto Vector på ein nederlandsk nettbutikk for ei stund sia for ca 1500 kr. Trur pris i Norge er ca. 2500-3000. Er veldig godt fornøygd med denne. Kompasset og Barometeret funker bra, men altimeteret er så som så. Ganske enkel og grei au... Eg kjøpte i gul, men den er å få i mange fargar.

 

vector_yellow_pink_red_front_detail.jpg

 

SS012279110.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg en Citizen Diver`s 200! Klokke som varer i mange mange år fremover! Ikke noe plast piss, kun stål.

 

Har vore til urmakar x antal gonger pga stållenker. Og ja, dette er dyre klokker som skal vere kvalitet. Så at plast er mindre holdbart enn stål, er eg i utgangspunktet ikkje enig i. Dessutan leder dei kulde, kan skrangle og reflektere lys i større grad, dersom ein er svært avhengig av stille jakt.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg en Citizen Diver`s 200! Klokke som varer i mange mange år fremover! Ikke noe plast piss, kun stål.

Kan til en viss grad være enig at den kan være et godt valg. Skal man ha klokka lenge (over 10 år) så tror jeg faktisk ei digital fra Casio kan holde vel så lenge, eller kanskje lenger. Den har ofte ingen bevegelige deler..

 

Har en Citizen Diver som ser ca. sånn ut:

AJ0100-02E.jpg

 

Har hatt klokka nå i over 12 år og nå begynner den å bli treg i urverket. Dvs... smøremidlene som urverket er innsatt har blitt trege med åra.. Dette igjen har resultert i at klokka sakker noe av.. og spiser batteriet fortere enn når den var ny. Ny innmat - dvs urverket koster heldigvis ikke allverden, så mulig jeg bruker 800 spenn på det..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...