Jump to content

.425 Westley Richards - nå er det alvor


hyperlink

Recommended Posts

Dette blir spennende å se prosjektet ferdig......så jo veldig bra på messa på Lillestrøm allerede.

 

Ola lager kunstverk så det blir nok veldig bra! Venter i spenning på bilder i tråden.

(fint Ola ferdig med den da.....han har lite prosjekt for meg også som han får tid til nå da :) )

Link to comment
Share on other sites

Afrikatur? Tja - tanker er der jo selvfølgelig, men det er værre med å få tid til det. Jobben krever sitt. Lysten er der selvfølgelig - spesielt etter alle reisebrevene fra Kammerfolket som har vært på tur.

 

Jeg håper og tror at jeg skal rekke en tur på banen i Ås i dag - en annen Kammerat har hjulpet meg med ladingen i går. Jomfruskuddet er merket med tusj, og da er det bare å lukke øynene og dra av... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vet dere hva! Jeg sitter F%¤## meg og jobber. Det har jeg stort sett gjort de siste mnd, og med en deadline, en anbudsfrist og en sluttforhandling til i morgen så måtte jeg bare droppe skytinga i dag. Jeg vet, jeg vet - det er helt feil prioritering, men det var bare ikke sjangs. Jeg LOVER å dokumentere prøveskytinga godt - kanskje til og med inkludere noen levende bilder :) Neste mulighet er lørdag førstkommende....

Link to comment
Share on other sites

Juhuuuu!! Jeg er rett og slett veldig, veldig fornøyd med børsa. Endelig ordnet alt seg slik at prøveskytingen kunne gjennomføres i dag (med hjelp av en snill grunneier i Follo). Var faktisk ganske så spent på hvordan børsa ville oppføre seg - og spesielt hvordan rekylen var, men du verden....den er en drøm å skyte med. Passer meg perfekt, og både ghost-ring og åpne sikter er gode greier (selv om det nok krever en del trening før presisjonen er som den skal).

 

2170 fps (ca 650mps). Ladningen var 72 gr N150, og det tror jeg slett ikke er så galt. Treffpunkt 15-20 cm lavt på 100m - så det er mulig det må litt justering på kornet til før den sitter "spot-on". Den mater som en drøm, og rekylen er absolutt ikke til å bli skuddredd av. Avtrekket er godt, og balansen er etter min mening fantastisk bra. Ola er en kunstner og dette er et våpen jeg kommer til å ha stor glede av fremover.

 

Har tatt en del bilder. Kommer noen videosnutter over helga.

 

CIMG2982.jpg

 

Det gamle Lyman-siktet (tror vi kaller det ghost-ring heretter) funker bra.

 

CIMG3008.jpg

 

I helfigur ;)

 

CIMG3006.jpg

 

Fra motsatt side

 

CIMG2978.jpg

 

CIMG3013.jpg

 

CIMG3016.jpg

 

CIMG3018.jpg

 

CIMG2988.jpg

 

CIMG2989.jpg

 

CIMG2990.jpg

 

CIMG2992.jpg

 

CIMG2993.jpg

 

CIMG3001.jpg

 

Forsikte med bush-protector

 

CIMG3004.jpg

 

Nedfelt bush-protector

 

 

PS: ser Kammeret kutter bildene (?!) på høyre side...

Link to comment
Share on other sites

Nydlig våpen :wink:

 

Bildene blir kuttet siden de er for store. Resize bildene 50% så blir det perfekt. :wink:

Det går også å høyreklikke på bildene og trykke "View Image". Da får man hele bildet og et helt annet inntrykk av verket. (Bare husk å klikke tilbake for å komme tilbake til tråden)

 

Nydelig våpen! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En liten statusrapport er på sin plass. Denne børsa kommer jeg til å ha lenge! Liker den veldig godt, og nå begynner jeg å bli varm i trøya. De åpne siktene er virkelig noe annet enn kikkerten, og det har tatt litt tid å lære seg det sånn noenlunde. Ladningene ligger på samme nivå som nevnt tidligere i tråden, og de samler helt greit. Det er ikke flust med tiere, men klarer brukbare samlinger. En forbedring må gjøres: forsikten må files en god del ned. Skyter ca 30 cm under på 100 m, men treffer "spot-on" med oppslaget på 200 yards. Rekylen er slett ikke plagsom, men det må jobbes med hvert enkelt avtrekk for å unngå treff "nede til høyre" (noen går den veien også").

 

Det eneste jeg har slitt med er krympingen - får ikke til å krympe så kula sitter dønn fast. Krympen legger seg fint inn i rillen, men skrur jeg dien litt lenger ned så tar den hele hylsa. Mulig det er meg, men også mulig at jeg må pusse litt....

 

Så nå er det litt mer skyting så blir den med på jakta i høst :)

 

Skitt jakt alle sammen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Denne har gått meg hus forbi i en travel tid...

Grattis, Hyperlink!

Veldig morro å se ferdig resultat! Kan ikke si at jeg ville valgt akkurat de samme løsningene, men det blir jo rent personlig - uansett er her mye pent arbeid og resultatet er en skikkelig klassiker! Ønsker deg en riktig god jul, og at 2009 gir deg mer tid bak denne rifla!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...