Jump to content

Kammerets framtid, NOJS og brukernes syn og tro på dette


Sauer 150

Recommended Posts

Jeg ble medlem av SL fordi jeg fant gode, og kjappe svar på spørsmål jeg hadde. Samt at jeg fant veldig mye lærerikt å lese i de forskjellige trådene. Da SL ble lagt ned, "hoppet" jeg i likhet med andre hit. Stort sett samme folk, med mye kunnskap og interesse for å lære bort. Jeg har allerede lært mye av folk her inne, og setter stor pris på forumet som jeg så langt mener har blitt drevet bra. Bortsett fra en kortvarig tvist angående eget DFS-kammer (som det forøvrig ikke har kommet avklaring om ennå..), har jeg ikke noe å utsette på driften av forumet.

 

At jeg først registrerte meg her etter at SL avgikk, gjorde at jeg ikke fikk med meg starten av kammeret.no, noe som jeg nå ser på som beklagelig. Ikke har jeg lest igjennom all bakgrunns-stoff som måtte stå på sidene om formålet for forumet heller. Jeg har bare lest "Velkommen"-tråden fra styreleder.

 

Av den grunn har jeg ikke fått med meg hverken va NOJS er, eller at det er en langsiktig "agenda" bak forumet. Jeg trodde det var ett forum for likesinnede, som skulle favne alle med jakt- og skyte-interesser. Som ikke var styrt av andre enn brukerne.

 

Jeg har nå forøvrig lest både velkommen-tråden, og tråden fra styreleder om informasjon etter SL`s avgang. Har ikke funnet noe om NOJS i noen av disse, ei heller at det er planer om at dette skal bli noe annet enn ett diskusjonsforum.

 

Så kommer dette inn. Jeg synes ikke Sauer 150 sprer missnøye i sine innlegg. I mine øyne er det høyst reelle spørsmål om driften og framtiden til forumet. Lavmål blir det først når styreleder framlegger trusler istedetfor informasjon og besvarelser. Noen i styret hinter også om at Sauer 150 har egne agendaer rundt dette. På meg virker det som om det er kjente personer som har ett horn i siden til hverandre. Jeg håper at personlige vendetta`er blir tatt privat, og ikke på offentlige forum.

 

I en annen tråd blir det informert om at det sannsynligvis blir mere reklame på forumet, for å sikre inntekter til driften. Nå skjønner jeg at det er snakk om inntekter til annet enn å drive selve forumet. Det kommer fram at man ser for seg medlems-skap, og at man ikke har noen bestemmelses-rett dersom man ikke er medlem i forumet. Da faller etter mitt syn ordet "Bruker-styrt" bort, til fordel for "medlems-styrt".

 

Jeg håper kammeret består som ett fristed hvor jegere og skyttere kan lese, spørre, diskutere med likesinnede. Og jeg håper det forblir ett BRUKER-STYRT forum.! Videre håper jeg nå at styret informerer om de virkelige agendaene som ligger bak forumet. Samt de framtidsutsikter man forespeiler seg.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det, er Nojs opprettet blant annet for å gi brukerne en gjennomførbar løsning for demokratiske beslutninger. Som allerede har vært nevnt, er det IKKE gjennomførbart med avstemninger der eneste kvalifikasjon for å avgi stemme er at man har registrert et nick da mulighetene for kupping er overveldende mange og like enkle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser diskusjonen her, og sauer 150 har mange gode poeng i forhold til å lage en organisasjon ut av dette. Jeg som bruker vet forøvrig ikke så mye om dette, og jeg vet heller ikke hva styret har vedtatt, eller har store planer om enda. Jeg er så til de grader enig i hva poacher skriver, om at initiativ takerene rundt kammeret.no (og NOJS) bør få lov til å jobbe "i fred" med dette. Samtidig synes jeg styret bør være flinkere til å informere oss brukere om planer, hva som skjer, og hvilke steg man eventuelt er kommet i prosessene.

 

Jeg vil også presisere at jeg så langt er meget fornøyd med hvordan kammeret har utviklet seg, og i likhet med andre her er jeg her inne for å lære, for å få tips og for å spørre.

 

Stå på kammeret.no!

Link to comment
Share on other sites

Det å starte NOJS er i utgangspunktet ein stjerneidê, sjølvsagt. Men den tråden her beviser vel nettopp kor vanskeleg det vil vere å gjennomføre, og ikkje minst skaffe slagkraft i ein slik organsisasjon.

 

Trådstartar stiller ein del spørsmål. No kan ein sikkert stille spørjeteikn ved måten han formulerer seg på, men uansett må ein i ein organisasjon tåle denslags. Det at det i det heile vert bråk rundt dette, er i seg sjølv ein dårleg start for det kommande NOJS. Det vert nevnt splitt og hers frå myndighetene, det verkar som om vi på kammeret klarar den jobben fint sjølv.

 

DÅ kjem vi inn på det som verkeleg blir vanskeleg. Enkelte beskyldar NJFF for å vere vage, ikkje ha klare standpunkt og ikkje jobbe for jegerane sitt beste. Det er liksom det NOJS skal klare. No viser vel nettopp alle debbattane her på KA at meiningane sprikar veldig. Skal det vere ein demokratisk organsisasjon med ei stor medlemsmasse so kjem det altso til å bli meget vanskeleg å forene oss om felles standpunkt i diverse saker. Og duverden kor mykje bråk og tull det blir når vi skal prøve å finne desse felles standpunkta. (Hugs på at vi her skal forene DFS-skytterar og praktisk-skytterar, naturvernarar og rovdyrmotstanderar, raude og blå, byfolk og bønder, som i tillegg bur spredt over heile landet...) Kanskje blir NOJS minst like vage i standpunkt og meiningar som NJFF.

Sånn sett kunne vi kanskje heller skipa NOMBF (Norsk Organisasjon Mot BlyhaglForbud) for det trur eg er einaste saken der er nokonlunde konsensus om :D

 

I tillegg skal vi ha eit åpent nettforum der vi skal diskutere og prøve å bli einige. Der alt kvar enkelt av oss skriv, kan og vil bli brukt i mot oss av våre motstanderar. Og alt blir linka direkte til NOJS. Då står vi enten igjen med ein organsisasjon uten særleg truverdigheit, eller eit forum som blir jækla kjedelig.

 

For all del, no vart dette svartmaling. Det er ikkje heilt meininga. Ingenting er umogeleg, ikkje dette heller. Og tanken er veldig god. Men det krever at ein holder tunga rett i munnen, og er klar over ein del feller.

Det blir i alle fall veldig spanande å følge med dette framover!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper kammeret består som ett fristed hvor jegere og skyttere kan lese, spørre, diskutere med likesinnede. Og jeg håper det forblir ett BRUKER-STYRT forum.! Videre håper jeg nå at styret informerer om de virkelige agendaene som ligger bak forumet. Samt de framtidsutsikter man forespeiler seg.

Forumet er juridisk sett ikke brukerstyrt i dag, men det praktiseres brukerstyrt så langt det overhodet lar seg gjøre. For å få dette juridisk på plass, blir det etablert en organisasjon der alle som vil kan melde seg inn og påvirke - slik de aller fleste demokratisk tuftede organisasjoner fungerer. Flere har allerede påpekt hvorfor medlemsskapsbasert drift er en nødvendighet, så det skal jeg ikke gjenta nå.

 

Forumet skal være det du kaller et fristed for jegere og skyttere, det skal være gratis å bruke og det skal være tilgjengelig for alle som vil. Kammeret.no ble opprettet på akkurat disse premissene, og det er først og fremst disse organisasjonen skal sikre. Så får vi se hva medlemmene av organisasjonen vil underveis, men det er klinkende klart at de aldri kan styre bort fra fra organisasjonens formålsparagraf, selv med flunkende nytt styre (valgt av medlemmene). I praksis vil dette si at kammeret består så lenge det er vilje til drift - i den formen det har i dag. Vi ser naturligvis bort fra utvikling, layout og tilleggsfunksjonalitet - alt som gjøres i bakgrunnen her skal tjene brukerne av forumet. Hva organisasjonen blir til vil tiden vise, for det er medlemmene som skal utvikle den og bestemme retningen, ved demokratisk organisasjon.

 

Håper dette var litt avklarende.

Link to comment
Share on other sites

Har forsøkt å følge tråden. Men ble mye fram og tilbake og hvis, kanskje og om.

Jeg synes forumet er flott og håper styret /moderatorer "keep up the good work".

Har et avslappet forhold til dette med tid, så vaker i bakgrunnen og ser hva som skjer framover.

Ville bare gi en støtte-erklæring til de som bruker av sin fritid for å gi oss en arvtager etter SL :D

Tar av meg hatten for dere :!:

Link to comment
Share on other sites

Setningen over var myntet på meg selv.

Vel, isåfall misforsto jeg meningen i innlegget ditt og beklager selvsagt det. Men siden jeg nå har underbygget antakelsen om at jeg er litt sånn der "kort" -- eller naiv om du vil -- vil jeg gjenta forespørselen om hvorvidt Noen™ gidder å forklare meg hva som var retorikk, løgn og spinnville historier i trådstarters innlegg. Jeg skjønner det faktisk fremdeles ikke, og det gjør meg en liten smule bekymret

Link to comment
Share on other sites

Siden "Sauer 150" så aktivt bringer temaet inn i offentligheten og selv bidrar på en måte at det er grunn til å forstå at brukere finner grunn til å spørsmålsstille partenes agenda, forstår jeg at brukere stusser over situasjonen han setter seg selv og butikken sin i. I en helt annen kontekst enn Kammeret.no har jeg kommet i en situasjon der jeg fikk tilgang på informasjon fra en, skal vi bruke et forsiktig uttrykk, svært sentral kilde ved et annet forum der "Sauer 150" har en fortid.

 

Jeg vil for all del ikke på noen måte være konkluderende, men dette er info som jeg vil karakterisere som bemerkelsesverdig og relevant når jeg skal vurdere opptreden for minst én av partene i denne saken. Informasjonen er av en slik karakter at jeg tenkte å ta det på PM med "Sauer 150". Men han vil ha seg frabedt PM'er, det går fram av signaturen hans.

 

Så jeg tenkte å la det ligge. Men nå, når den samme "Sauer 150" så ettertrykkelig slipper katta ut av sekken, er situasjonen blitt slik at jeg (og kanskje flere, hvem vet?) synes det vill være interessant å henge bjelle på den. Dette må derfor gjøres ved å nevne det unevnelige i det offentlige rom, noe annet er altså ikke mulig, siden "Sauer 150" altså ikke besvarer PM'er. Etter en vurdering av eventuell substans i innleggene hans, og spesielt etter en vurdering av hans noe oppsiktsvekkende, selv til Jaktdepotet å være, form, føler jeg det ville være oppklarende få svar på et lite spørsmål til personen "Sauer 150":

 

Kan du avkrefte at du eller bedrifter du jobber/jobbet i/for, ved minst én anledning, har hatt en kommunikasjon med Sluttstykkes eier om et mulig helt/delvis eierskap til Sluttstykket?

Link to comment
Share on other sites

Kan du avkrefte at du eller bedrifter du jobber/jobbet i/for, ved minst én anledning, har hatt en kommunikasjon med Sluttstykkes eier om et mulig helt/delvis eierskap til Sluttstykket?

 

I stedet for å gjøre den katta i sekken så skummel så skal jeg jommen stå frem her og bekrefte det for Idar. Jeg husker dessverre ikke dato så jeg kan ikke tidsfeste dette, men det er en god stund siden og lenge før siste kræsj. Jeg ble oppring av Idar som fortalte meg at han var blitt tilbudt å overta sluttstykke. Han spurte meg til råds og la frem evnt. planer ved det. Han stod klar med server og visste egentlig ikke helt hva han skulle med det, men han var KLINKENDE KLAR ovenfor meg at dette skulle i såfall være brukerstyrt. Han som person og butikk skulle ligge unna selve forumet, men ville naturlig nok ha kontroll på reklamen.

 

Jeg tror jeg frarådet ham det fordi jeg _personlig_ ikke hadde sansen for at sluttstykke skulle havne i kommersiell eierskap. Deretter heiv jeg meg på telefonen til en SVÆRT SENTRAL kar for å spørre hva i hule helvete han tenkte på og med. Jeg nådde ham ikke før lenge etter beskjeden om at han trakk tilbudet kom til Idar.

 

At en SVÆRT sentral person har hatt sine ups´n downs og gjort noen rare sprell, synes jeg du gjør svært uriktig i å prøve å mistenkeliggjøre jaktdepotet på her. Jeg tror ikke dette er noe hemmelig - og blir Idar furt for at jeg "røpet" dette skal jeg rydde opp i tråden og gjøre mine ave-marias.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror man som både moderator og "leder/styremedlem" av organisasjon skal være veldig forsiktig med å komme med følelsesmessige reaksjoner, å bli irritert er en ting, men det er ikke spesielt profesjonellt å vise det, da får man heller si fra seg stilling eller tittel og være normal bruker med det frihetene det innebærer......Jeg kunne f.eks aldri tenke meg å være moderator på et forum, fordi det etter min mening krever plettfri oppførsel på eget forum, og igjen, klarer man ikke å være saklig og objektiv i enhver sammenheng så får man finne på noe annet å gjøre.

Dersom innlegget mitt bærer preg av å være følelsesladet, beklager jeg dette på det sterkeste - det var ikke hensikten. Mitt hovedbudskap var og er at jeg godtar spørsmål som har forankring i virkeligheten og ikke i oppspinn og spekulasjoner.

 

Jeg vet ikke om det er mulig å være saklig og objektiv i enhver sammenheng, men jeg forsøker så godt jeg kan. Det vil sikkert forekomme situasjoner der jeg overhodet ikke oppfattes slik, eller situasjoner der jeg faktisk kan komme til å opptre usaklig og subjektiv. I sistnevnte tilfeller skal jeg ta kritikk - selvfølgelig. Etterhvert som alt dette faller på plass, vil det naturligvis bli full anledning til å komme og ta jobben min (og alle andre styremedlemmers) for de som ikke er fornøyd med måten den gjøres på - det er slik demokratiske organisasjoner fungerer, og det er slik det skal være. Håper at det ikke er noen tvil om dét nå.

 

Jeg har satt meg som primærmål å få stablet dette på beina, etter at det er et faktum er det slett ikke utenkelig at jeg trekker meg ut av styret eller over i en annen posisjon. Hele grunnlaget for at jeg var med å dra i gang kammeret (og Nojs) var å sikre brukerne kontinuitet i et forum ingen kan dra proppen ut av, og det er faktisk Nojs sin primære oppgave. Årsaken til at forumet blir styrt av en organisasjon vil bli fyldig utdypet senere - om ikke så veldig lenge heller, dersom vi får arbeidsro til å gjøre dette ferdig. Det kommer ikke til å skje noe farlig - kammeret vil eksistere så lenge du eller andre ønsker det. For å sikre dette, skal en del organisatoriske grep tas, samt et grunnsolid regelverk som ivaretar akkurat dette etableres. Men for å få det riktig, må vi ta tiden som er nødvendig for å komme i mål.

 

Ja, vi skal ha valg når alt er på plass, men for å kunne gjøre det, må også det organisatoriske på plass. Jeg håper derfor at alle har forståelse for dette, og garanterer at alt som blir gjort i kulissene utelukkende er med tanke på brukernes beste. I mellomtiden håper jeg alle kan lene seg litt tilbake og bruke forumet for alt det er verdt - i trygg forvissing om at det kommer til å bestå, og forhåpentlig bare bli bedre og bedre. Derfor oppfordrer jeg til konstruktive innspill slik dere til nå har gjort, men samtidig la oss få en sjanse til å gi en fyldig redegjørelse for hva som skjer videre. Men som sagt; kammeret er nå inne i en fase som på mange måter speiler hva det blir i fremtiden. Jeg garanterer at ihvertfall jeg vil gjøre mitt aller ytterste for at det skal fortsette slik, og regner med at jeg har resten av styret på linje når jeg jeg sier det. Når dette er oppe og går og forumets eksistens og virkeområde er juridisk sikret, anser jeg oppgaven jeg startet med som avsluttet for min del. Jeg er sikker på at det kommer nye og sterke krefter til som vil forvalte denne enorme ressursen på beste måte videre - det er jeg helt sikker på er forumets brukeres vilje - og den får de all anledning til å ivareta.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg HADDE tenkt til å ligge unna denne tråden. Faen!

 

Vel NOJS eller ikke NOJS. Det er det store spørsmålet på manges lepper. Eller kanskje mer hva f... er NOJS? La oss begynne på begynnelsen.

 

Før kammeret.no ble opprettet var vi en bitteliten gjeng som snakket sammen. Det begynte med Mvinje og undertegnede. Vi dro inn noen og andre falt i fra. Mye frem og tilbake på hvordan vi kan "redde" sluttstykke som var i ferd med å dra til helvete. Vi endte opp med å starte kammeret.no slik _vi_ syntes et forum skulle være - ikke som noen konkurrent, kanskje ett alternativ.

 

Det ble mildest talt jævlig mye bråk og sure miner av. Men jeg kan forsikre dere om at alt er gjort uselvisk. Vi har ikke verken før eller siden forsøkt å "lure" noen. Kammeret har funnet stien sin etterhvert som tiden gikk. "Brukerstyrt" er stikkordet. Man har lyttet til brukerne. Ikke enhver idiot selvsagt, for det finnes det dessverre en og annen av - etter egne observasjoner - men majoriteten. I allefall de som skrek høyest og snakket mest fornuft. Så kom utfordringen: Hvordan gjør vi dette EKTE brukerstyrt? Vi kom fort til at anonymitet må bort. Så ble dette luftet og vi fikk passet påskrevet. IKKE FAEN. Det skal være anonymt. Greit nok. Vi lytter og skjønner. "Brukerstyrt" bortfaller altså.

 

Da lanserte vi medlemsstyrt. Vi må ha en organisasjon som man må meldes seg inn i. Da vet vi hvem det er og kan telle stemmene når det skal stemmes. Dessuten for å bli en høringsinstans i saker må man ha en tellende medlemsmasse. Anonyme nick teller ikke. Så medlemsstyrt er veien å gå. Vi ser ingen annen utvei til den "brukerstyrte" varianten.

Og vi vil veldig gjerne at ingen enkeltperson skal "eie" kammeret. Så at en organisasjon eier det, blir mest riktig.

 

Det ene har tatt det andre underveis her og vi sitter nå med et potensielt NOJS. Undertegnede er lunken til NOJS og vyene og har ikke lyst til å sitte i styret. Styret i NOJS garanterer for at kammeret skal bestå samma f... Det er punkt1. NOJS første og viktigste oppgave er å sørge for at kammeret.no skal bestå i sin form.

 

Så ting har endret seg fra man kunne komme med informasjon "snart". Masse nytt har skjedd. De forsøker å skape en organisasjon for deg og meg og har varslet at dette tar tid. Så den ene informasjonen man kan komme med i dag, gjelder plutselig ikke i morgen. Så frykten for å bli stilt til veggs hele tiden medfører mangel på informasjon. Men man blir jaggu stilt til veggs uansett.

 

Jeg vet at det i styret sitter ressurssterke mennesker som har knalltru på det de driver med. Jeg har IKKE det og blir således bare en fartsdump. Jeg velger å ligge unna denne fasen istedet for å være med i styret og være negativ hele tiden. Det hjelper liksom ikke å dra andre veien hele tiden og sinke prosessen.

 

Jeg er pro kammeret. Jeg liker kammeret og synes det har blitt svært så fint her. Hyggelige mennesker finner man her, jaktlag dannes, informasjon utveksles, gode råd og erfaringer deles. Alt er slik det skal være. En og annen blir moderert litt hardt og en annen litt for slapt. Det er sånn det er. Det går seg til etterhvert. For det er bare ett forum.

 

Poacher oppsummerte det så fint. Gi faen i NOJS og ta stilling til det når informasjonen kommer. Det er akkurat det jeg gjør. Enn så lenge står kammeret.no som mitt juridiske eie. Det skal overføres Nojs når de har fått på plass organisasjonen. Jeg står som garantist for at det er oppe og går inntil da. Styret i NOJS har lovet at kammeret skal bestå samme faen og de lager selvmordsparagrafer i tilfelle komersielle onde mennesker kommer å prøver å tjene penger, og det sammen med at jeg vet det er ressursterke mennesker med knalltro på det de driver med gjør at jeg synes de skal få lov til å prøve. For lykkes de til tross for mine og andre dommedagsprofetier så tjener det oss alle.

Link to comment
Share on other sites

Takk, Dachs!

Dette oppklarte ein del for min del i alle fall, og vil tru det gjirde det for mange andre og.

 

Vil berre få sagt at eg likar måten Kammeret fungerar på no. Uansett kva merkelappar ein sette på det (brukarstyrt, styrestyrt, modstyrt etc.) so syns eg det fungerar bra. Har inntrykk av at takhøgda og eventuelle reaksjonar er passelege, i alle fall etter min smak.

 

Eg er, som eg gjev uttrykk for i mitt forige innlegg, skeptisk til å skulle lage ein organisasjon direkte linka til kammeret. Trur det er noko den same skepsisen Dachs gjev uttrykk for.

 

Time vill sjåvv, som Rudolf Blodstrupmoen seier.

Link to comment
Share on other sites

Ser at ikke alle ser like dystert på tingene her, det er jo alltid hyggelig å høre. Men det er nå engang sånn det er, det er de som er misfornøyde som roper høyest. Jaja.

 

Men siden vi snakker om Kammeret og NOJS, nå har mange spurt ledelsen her om hvilke planer de har. Men hvor blir det av ønskene deres? Dere må vel ha noen tanker om dette?

Link to comment
Share on other sites

Nå ser jeg Dachs har vært inne og avklart på mine vegne her, men siden det blir stilt tvil om mine som det så fint er skrevet beveggrunner for å starte tråden er det jo også på sin plass med en liten avklaringl.

 

På ditt spørsmål DV om overtagelse av SL har jeg opp igjennom årene blitt tilbudt vederlagsfritt å overta SL ikke mindre enn 3 ganger. 2 av gangene tok jeg det bare som tegn på at Admin trengte å få ut litt frustrasjon, mens en gang virket det såpass seriøst at jeg tok kontakt med de som driver med slikt og forespurte priser på hosting, drift og back up. Deretter tok jeg kontakt med Dachs og spurte om hva han synes om det - før hele saken ble lagt på is.

 

Det ble også sendt en forespørsel til eier/Admin når forumet ble annonsert for salg for å høre hva vedkommende mente verdien av siten var. Siden denne ikke ble besvart. Jeg har etter nedleggelsen også videreformidlet kontakt til TJ fra et større forlag som var interesserte, men heller ikke de fikk noe svar og dett var dett som soga sier.Så DV du må gjerne forsøke å tillegge meg, butikken eller hvor du vil henge de skjulte agendaene grunner for å gjøre ting, men det er kun for egen regning du gjør det. Er du ute etter å pisse i hagan til noen er du for å si det forsiktig i feil hage.........

 

Spørsmålene som er stilt og mine tanker rundt det bunner rett og slett i henvendelser fra enkelte om eventuell reklameplass på forumet, sponsing av arrangement og ikke minst egen interesse i at det finnes en virtuell møteplass for likesinnende . Når det da er dårlig skjult at her skal en organisasjon stiftes med et svulstig navn og store vyer hvis drift,finansiering, tilknyttning, eierskap og organisering så vidt jeg kan finne ut ikke er avklart iforhold til hverken forumet eller medlemmene, bør en stille spørsmål. Navnet og informasjonen om hva den daglige driften skal bestå i tilsier en drift jeg personlig er skeptisk til lar seg gjennomføre med det grunnlaget en sitter med her pr idag.

 

Om så NOJS skulle vise seg å bli en flopp på nivå med NV og på den måten bommer helt på målet , for deretter ta Kammeret som forum med seg i dritten, er det jo uinteressant å ha vært og/eller være med på noe som helst i dets regi. "Guilty by association" heter det i media - omgås og henger du sammen med bestemte grupper er du en av dem. Jeg bruker hverken her eller andre steder penger, tid og energi på å få personlig eller økonomisk negativt omdømme. Ihvertfall ikke bevisst :?

 

Bamrud - har jo gitt en grei avklaring på styrets planer så langt jeg forstår de er klarlagt og jeg lar det ligge med det.

 

Styrets leder regner jeg med tar en runde med seg selv og kanskje andre meningsfeller i styret. Svarene fra dere mener jeg var et stykke unna det nivået en bør kunne forvente og i denne saken var det ikke undertegnede som burde tatt fram en tanke mer folkeskikk. Mens siste innlegg derimot inneholdt nesten all informasjonen som var etterspurt.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder saken, nøyer jeg med å kommentere det mest åpenbare, nemlig at denne saken har to sider. Og nå har vi altså fått Jaktdepotets framstilling av saken.

 

Det som denne tråden videre viser, er at det kan være interessant å se nærmere på opptredenen til en av markedsaktørene, og påstått tunge annonsørene, her inne. Alle som kjenner Jaktdepotets daglige leder fra tidligere, tør være kjent med hans noe offensive og opportunistiske stil. Dette særegne stilen kombineres gjerne med et annet velkjent særtrekk fra det holdet: å være i sentrum for alles oppmerksomhet. Og hvis man ikke er i sentrum, så klarer man sannelig å skape en setting der man selv blir i sentrum. I så måte har Jaktdepotet sikret seg en performancekunstner av rang. Jeg ønsker ikke til å bidra ytterligere til hurlumhei og haraball, som Jaktdepotets leder ved neste anledning setter seg selv i midten av. Jeg ønsker ganske enkelt ikke noen rolle i en av Jaktdepotets leders mange performanceforestillinger.

 

Det er mitt inntrykk at daglig leder ved Jaktdepotet -- naturlig nok -- har en viss logisk forståelse når det kommer til penger. Forumgrunnleggerne har altså valgt å knytte driften av Kammeret til en ny organisasjon. Dét er deres valg, og jeg har faktisk god grunn til å tro at hensikten med en slik modell er utelukkende god. Men Jaktdepotet har etter hva vi forstår på bedriftens daglige leder, vært interessert i å sponse Kammeret med noe inni granskauen mye penger! Vi ser også at Jaktdepotet i all offentlighet etter dette nærmest forlanger detaljinnsyn i dokumenter -- før de en gang er sendt til Brønnøysundsregistrene! Ingen er så bløte i nøtta at de utelukker muligheten for å se dette i lys av Jaktdepotets leder uttalte intensjoner om å være sponsor her inne.

 

For å formelig feie all tvil til side, gjør Jaktdepotet v/ daglig leder det hele overtydelig for alle brukerne. Når han, nærmest som en dårlig skjult trussel, i en av sine forestillinger begår en noe spesiell, men likevel sjarmerende i all sin primitivitet, belæring i emnet omdømmebygging. En forelesning som med vanlig introspektivt etos framføres som om Jaktdepotet er den eneste aktøren som må tenke på omdømmet! Det er selvfølgelig en enkel oppgave å plukke slike rudimentære resonnementer fra hverandre, men jeg skal ikke kjede noen her inne med det. Jeg vil bare kommentere et par enkle forhold:

 

Det er nemlig ikke unaturlig å det fra den andre sida av gjerdet: Fortsetter Jaktdepotet slik, er det flere som vil velge andre steder å kjøpe varer andre steder enn akkurat den butikken. Og hvem vet, det skulle faktisk ikke forundre meg om at også Kammerets styre vil vurdere hvor lurt det er å assosiere nettstedet med en slik bedrift -- blant annet fordi det kan skremme bort andre markedsaktører som kan tenke seg å bidra med sponsing av organisasjonen/nettstedet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter iallefall meget stor pris på at vi har et forum som Kammeret, som tok oss imot da sluttstykket ble stengt over natta. Og, jeg evner faktisk å se mellom fingrene med, at ikke alt er 100% ferdig tygd pt.

TTT.

 

Så får vi heller være overbærende med at det er personer, som åpenbart har et horn eller to i siden til en eller annen, er sur. Tilsynelatende er man snurt, for ikke å ha fått overtatt sluttstykket bilig nok?

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter iallefall meget stor pris på at vi har et forum som Kammeret, som tok oss imot da sluttstykket ble stengt over natta. Og, jeg evner faktisk å se mellom fingrene med, at ikke alt er 100% ferdig tygd pt.

Det er det flere av oss som gjør. :)

 

Uansett: Lykke til videre, jenter og gutter. Stå på! Og husk å informere oss om det skjer enda mer snart. ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg oppfatter sauer 150 sine spørsmål som sunn skepsis.

Skepsis? Tja. Kanskje det også? Din sunnhetsvurdering, derimot, er det nok delte meninger om. ;)

 

Uansett: Ha en fin kveld du også -- tross alt!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...