Jump to content

Varme sko til hjortejakt


hopmark

Recommended Posts

Hva med Sorel sine vinter sko

http://www.xxl.no/sko/herresko/vinterstoevler/caribou-wool-1057576

 

Ellers har en muligheten til å kjøpe seg sokker med varmetråer innesydd i solen, men dei fungerer dårlig vist en skal gå på dei.

http://cgi.ebay.com/Vintage-Benjamin-electric-socks-heated-warm-feet-sports-/310270533954?pt=US_Men_s_Socks&hash=item483d90a142

Link to comment
Share on other sites

Minus 6 i Foldfjorden i går kveld, og 4 timer var egentlig nok når en sitter ute.

Heldigvis var dyra samarbeidsvillige og kom innpå før midnatt.

Men du verden for en fantastisk opplevelse det er å sitte slik under fullmånen.

Er det restene av urtidsmennesket som gjør at vi faktisk LIKER det :D

 

(Men sliter med kalde føtter...noen gode tips til varmt fottøy til postjakt?)

 

 

Jeg har kamik oslo og di funker på post.men di er ikke egnet til å gå noe særlig langt i,,,post/isfiske støvler....

Link to comment
Share on other sites

Baffin Impact

Denne støvelen har vært med på ekspedisjoner til både Nord- og Sydpolen! Store spenner for enkelt av- og påtak, ekstra høyt skaft med snølås øverst 8-lags hurtigtørkende innerstøvel med temperaturgrense på minus 100 grader. Holder deg garantert varm på føttene, uansett hvor du måtte være!

 

 

PRIS 1,799.00 kr.

Størrelse 39 40/41 42 43 44/45 46 47 48/49

Antall

1 2 3

 

..

 

Villmarksbutikken AS, Jessheim Storsenter, 2050 Jessheim, Tlf 63974746, Faks 63984295

idium webpublisering

Link to comment
Share on other sites

Prøv om du finner sorel sine ekstrem sko dem er helt svart med hvit sorel skrift på siden det holder deg varm på beina :D jeg driver med hundekjøring og kan stå stille bak på sleden i timevis i -20-30 gr uten å fyse :) kanskje ikke dem beste skoa vist du må gå langt for dem er ganske så store men varm er dem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tips:

Härkila MountainHunt (lærsko med goretex og thinsulatefôr)

Härkila Inuit (Snøscooter/isfiske-sko, ikke spesielt egnet til å gå i...)

Seeland Grizzly Pac 10" (uttagbart innefôr)

Rocky Lynx (halvhøy sko med 800 g/m2 thinsulate)

Rocky DeerStalker (høy sko med 1400g/m2 thinsulate)

Link to comment
Share on other sites

Muck boots er den største drit som er laget, har hatt tre par og samtlige er ødelagt etter noen ukers bruk.

Skal en gå litt i dem blir det fort sprekker og slitasje, svetter en litt blir en søkkvåt etter kort tid.

Ene paret tålte nesten tre uker i fjellet på reinlytting om våren, men da tok dem kveld sammen med føttene mine.

De er trolig best til å jage pesskatter bort fra trappa med, hvis en ikke har annet egnet utstyr til dette.

 

Forøvrig er det flere tråder på dette forum som tar tak i emnet om "varme sko" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tips:

Härkila MountainHunt (lærsko med goretex og thinsulatefôr)

Regner med at det er disse jeg har, er merket "XL Insulated". Holdt varmen med tova ullsokker på reinsjakta i 2-3 plussgrader, men kommer definitivt ikke til å bruke de på posteringsjakt når det blir noen blå :wink:

Har og et par Møkkboot Derwent og de er ikke brukbare til noe som helst..

Link to comment
Share on other sites

Muck Boot fungerer ganske bra til postering når det er vått og ikke for kaldt.

Men når kuldegradene kryper nedover blir mine fort klamme og kalde.

Alikevel har de blitt brukt en god del når forholda ligger tilrette.

Men ser klart at de har begrenset slitestyrke med neoprenskaft.

Link to comment
Share on other sites

Graninge Sarva http://www.jakt.se/skor/kangor/sarva.html er den desidert varmaste jaktstøvelen eg har prøvd av det eg vil kalle ein "vanleg" jaktstøvel.

 

Men den har sine avgrensingar. Å bære tungt og lenge i tøft terreng (t.d.) reinsjakt tåler den dårleg, til det er læret for mjukt og ankelstøtta taper seg for raskt. Men som posteringsstøvel i november-desember; heilt perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke akkurat noen "tilbudssko" du foreslo lenger oppi tråden heller...

Tipper Muck bootsene er minst like varme, men koster jo bare 1/3, merkelig at du ikke foreslo dem da... :roll:

 

Billigste måten å holde seg varm på beina er å sitte barbent foran peisen, vet du... :mrgreen:

 

Jeg ville personlig ikke valgt muckboots til vintersko, da jeg synes de blir for klamme til mitt bruk - synes ikke de kvitter seg spesielt godt med fukt (det heter seg vel at denne skal transporteres opp gjennom skaftet). Det synes jeg jaktsko i lær med fôring membran gjør - i større grad i allefall. Selv har jeg brukt JJ Premium jaktstøvel til stort sett all jakt det siste halvannet året, og til mitt bruk er de mer enn varme nok selv på de kaldeste dagene, uten at jeg regner det som en typisk vintersko av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...