Jump to content

Ett lite Mini prosjekt


Trolldeig

Recommended Posts

Jeg kjøpte en Mini-14 Target her som skal brukes til rådyrjakt samt endel morro skyting.

Når jeg kjøpte den så den slik ut, minus kikkert og tofot:

1202eecf.jpg

 

Jeg fikk også med laminat target stokk.

 

Syntes egentlig ikke stokkene passet så bra til mitt formål så en ny B&C carbelite stokk er på vei fra statene.

CarbeliteRifle2009.jpg

Bestillte da Tan W black web ( denne var på lager så jeg slapp å vente på at BC skulle lage den)

 

Løpet var altfor langt (55cm) for noe som skulle være en hendig liten rifle så det er kuttet ned til mellom 43-44cm.

Er nå sendt til børsemaker for kroning og gjenging til demperen.

 

Kikkerten som skal stå på den er en Nikon Prostaff 2-7x32.

Billig og holder fint til bruksområdet.

 

 

Stokkene som fulgte med er solgt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her er 2 fireskudds grupper på ca 50meter etter innskytning.

Horriblet avtrekk på mini så samlingene har lett for å åpne seg.

Kommer til å skyte den inn på 150 når jeg har tid, skal ta nytt bilde av blinken da.

 

Men det er bedre enn jeg fryktet da jeg handlet mini så er fornøyd.

 

 

 

96697bb0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oooooh, veldig nice :shock:

Grei samling, omtrent det samme jeg hadde på 50 meter med min Mini-14 Tactical. Er de gruppene der med eller uten demper?

 

Sjøl så venter jeg fortsatt på ett par smådeler før jeg får bytta den svarte synthstokken børsa kom med til en mye koseligere trestokk, men skjer vel forhåpentligvis snart.

Er litt gass bak til meg også med en A-Tec CMM-6 foran, men ikke verre enn at det går greit, såfremt at jeg ikke har dosa inn sluttstykket og låsekasse innvendig med olje. Humra litt han standplasslederen i fjellhallen på Kjelsås da jeg lå der med nypussa børse... :oops:

 

@ Hassel:

Har de slått seg vrang mtp magasiner i det siste eller?

Link to comment
Share on other sites

Meg bekejent har det vært Fy fy å ekportere high cap mags i det siste. Mulig det har kommet nye endirnger igjen... gjør gjerne det.

 

Ex8mas... jeg er redd jeg har ombestemt meg og at du ikke får lov til å beholde børsa mi alikevel, jeg kjøper den tilbake for halv pris... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Meg bekejent har det vært Fy fy å ekportere high cap mags i det siste. Mulig det har kommet nye endirnger igjen... gjør gjerne det.)

 

Hepp

 

Vet ikke om noen endringer på high caps mags fra USA's side i det siste, men jeg betillte 3 stk 20skudds Ruger magasin fra andean-inc.com for fjortendager siden. Kom i posten i dag. :mrgreen:

 

På den andre siden har det blusset opp en heftig debatt i usa etter Arizona skytingen forrige uke. Ikke usannsynlig at high caps blir fy fy for både eie og eksport i usa i løpet av året...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Du burde heller invistere pengene i et fullt justerbart avtrekk.

 

Syntes det er greiere å få siktet egentlig :moresarcasm:

Hehe, skulle nok hatt det men kunne tenkt meg en lettere og slankere børse først :)

 

Liker ikke kikkert på denne rifla, blir mer håndterlig med åpne sikter 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...