Jump to content

Påmelding!! Desembertreff på Hedmarken 2010


macchiato

Recommended Posts

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal antakelig sitte på selv, så jeg kan lissom ikke love bort så mye plass til andre synes jeg. :lol:

Buster; du har ny PM.

 

Jeg har god plass til 2 til (Bustern har vel tinga passasjersetet, vil jeg tro), og forholdsvis god plass til enda en. Forutsetningen er at opplastingspunktene ikke medfører en dagsreises omvei...

 

Rackifato: Er det greit å betale i døra, som jeg alltid har gjort?

Link to comment
Share on other sites

Ser att GPS koordinatene i første post er byttet ut med en "Gulesider" link som ikke fungerer :?

For de av oss som ikke har vert der før, hadde det vert greit med en vegbeskrivelse.

Ellers får vi vel slå oss sammen med Trønderne på jernbanestasjonen og "hjelpe" dem med MP'n :wink:

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Kommer du e6, så kjør til Wien vegkryss, nord i Hamar. Ta til høgre i første rundkjøring. Ta deretter andre veg til venstre, skiltet "Gåsbu". Følg denne vegen resten. Etter noen km kommer du til en stooor parkeringsplass med et rødt hus i enden. Her er det vegbom! Trur det er 60 kr.

Deretter straka vegen i ca 7 km, på høgre side ligger ei stor hytte, på venstre side går det ned en veg. Det er på høgresida her vi skal være!

Litt før St.Olav er det nå etablert et nyttefelt, så du vil nok se noen lys oppi lia på høgre hånd noen hundre meter før hytta.

Link to comment
Share on other sites

Den gulesider-linken. Jeg får opp ett kart med et tun midt i bildet, er det dit vi skal? Får ikke opp noe veipunkt om det er meninga?

 

Kommer du e6, så kjør til Wien vegkryss, nord i Hamar. Ta til høgre i første rundkjøring. Ta deretter andre veg til venstre, skiltet "Gåsbu". Følg denne vegen resten. Etter noen km kommer du til en stooor parkeringsplass med et rødt hus i enden. Her er det vegbom! Trur det er 60 kr.

Deretter straka vegen i ca 7 km, på høgre side ligger ei stor hytte, på venstre side går det ned en veg. Det er på høgresida her vi skal være!

Litt før St.Olav er det nå etablert et nyttefelt, så du vil nok se noen lys oppi lia på høgre hånd noen hundre meter før hytta.

 

Hvordan stiller dette seg for oss som kommer via Elverum??

Link to comment
Share on other sites

Kjør riksveg 25 mot Hamar.

Når dere passerer lyskrysset i Løten (ved Løiten Brænderi, Brenneriroa), skal dere ved neste avkjørsel (ca en dryg km lenger mot Hamar), ta til høgre. Tror det står skiltet Bjørge, og AVFALLSPLASS. Følg denne veien til en rundkjøring, og ta til høgre på Lageråvegen. Følg denne oppover, straka vegen oppover. Kommer til et T-kryss oppi lia, og her tar dere til høgre, eller bare tenk oppover. Da kommer dere også til nevnte parkeringsplass på Gåsbu.

 

Gåsbu står skiltet fra de aller fleste plasser rundt Hamar. Så om dere følger skilting dit, kommer dere fram!

Om noen ønsker tlf.nr. å ringe hvis dere ikke finner fram, kan dere sende meg en PM.

Link to comment
Share on other sites

Da var årets julebord på Hedmarken over, og man kan vel ikke si annet enn at det var vellykket! :D Artig å treffe gamle kjente og hilse på nye folk. Fortreffelig mat (hr og fru Skauen + Fam. Bambi med dertil tilbehør) og det skortet visst ikke på drikke heller....! Tradisjon tro ble Quiz arrangert av donner, - gratulerer til laget som vant. (...kreative svar burde forresten vært mye bedre premiert :lol: ...)

 

Tusen takk for laget, folkens! Synd det er et helt år til neste gang. Jeg tok, for en gang skyld, ingen bilder - men det kommer vel noen. Brace yourselves!

 

Men hva skjedde egentlig med dassen?

Link to comment
Share on other sites

Nå har det gått såpass lang tid, at jeg har fått snakket med mange nok, til at jeg vet at jeg hadde det gøy! :lol:

Takker for hyggelig lag, som vanlig! Noen nye, og mange gamle venner gjorde kvelden toppers.

Når man la merke til stemningen rundt bordet, leeenge før maten kom på bordet, så skjønte man at her skulle det bli liv.

Personlig var jeg litt mere selektiv med HVEM jeg satte meg sammen med denne gangen, og det bidro til at jeg var med "litt" lenger utover kvelden. 8)

Overasket ble jeg ikke, men jeg er, IGJEN, vanvittig imponert over hva Macco får til med de rette råvarerene, og jeg vil bare få rose kokken for mørt kjøtt, og tilbehør.

Vær IKKE nervøs for å levere rådvarer til denne mannen.

Jeg har eti mye rådyr-kjøtt, men dette tok kaka!

Forretten var også vanvittig godt!! Det er gøy at de forskjelliges utkomme fra naturen kommer på bordet, da det er dette vi faktisk driver med.

Fisken til My var også snacks, og jaggu ligger det en i kjøleskapet mitt nå. :wink:

 

Dassen er død, men hvem som fikk til det vites ikke. Jeg skjønte lite når alle skulle til kjellers. Det var visst en febrilsk jakt på stoppekrana som forgikk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte lite når alle skulle til kjellers.

 

 

.....flyg opp og ner i trappaaaaa! Trudde dom jobba neri kjeller'n je.

 

 

Maten falt i smak ja, nyyyyyydelig!! Og hyggelig at folket likte forrett av hr og fru Skauen!

 

Kommer ikke over diverse latterkramper i løpet av kvelden! Humrer fortsatt av da Buster skjærte av seg underbenklærne og donners historie om jegeren som slukte fluer i skuddøyeblikket... Herregud for en gjeng!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå har fyllenervene begynt å gi seg, jeg kan kjøre bil uten å tenke på om jeg er kjørbar (såvidt) og jeg skjelver ikke like mye lengre :mrgreen:

Maten var som sagt før, helt utrolig.

Hyggelige folk og et par flasker brennevin... Men.. Må si jeg er litt skuffet over hedmarkingene.. Når vi hadde rigget oss til rundt peisen og koste oss så hadde jo alle gått å lagt seg :shock:... var bare nordlendinger, trøndere og møringer igjen (Lille My regnes som nordlending)

 

Alt i alt en hyggelig tur som var verd hver ei krone. Dette ga mersmak og håper det blir desembertreff neste år også :D

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk mat (og drikke...) og trivelige folk - oppskriften på en bra kveld! Godt å få satt ansikt på noen av navnene her, men ikke fullt så godt å kjøre hjem på søndag :mrgreen: Fikk da gjort unna litt statestikk mens man ventet på å bli kjørbar om ikke annet, så nå er det fullt fres og eksamen på onsdag, før man får forlate Hedmarken for noen uker i det virkelig norge :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk til alle sammen for en storslagent morsom tildragelse:-) Bespisningen holdt, som vanlig, høy kvalitet. Det mest forunderlige er at vi har fått en stigning i menyen hvert år.. hvor skal dette ende.. :D

Søndagen var desverre ikke like staselig, men man kom seg da opp av køya etterhvert.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nyydelig mat som vanlig og hyggelige feststemte folk gjør denne kvelden til en suksess hver gang! :wink: arti å få se ett par nye ansikter !quizzen gikk meget bra i år også!med 4 stk 5 pers lag og som vanlig var det høyt nivå på besvarelsene :lol::shock::mrgreen: håper at biltong premien falt i smak!ill will be back next year!! :D ps bilder kommer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg for slenge meg på takkingen.

 

Takk for et flott julebord, med skremmende god mat og minst like skremmende godt selskap.

Notater til neste år:

- Maral skal ikke få utdelt skje. Har flere sår på hodet etter nordmøringen sine herjinger med "The Almighty Spoon".

- Buster må levere tilbake prestekragen sin før neste år, for den mannen kan ikke å døpe folk.

- og til slutt; mer plass i magen til mer god mat.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

(Lille My regnes som nordlending)

 

Takk for det. :D

 

Et flott desembertreff i år som i fjor. Absolutt verdt å ta turen for dette. Fantastisk god mat, godt drikke og ikke minst godt selskap. Artig å hilse på både nye og gamle kammerfolk. Jeg håper jeg får muligheten til å komme sørover neste år også - men da skal jeg garantert vurdere tog.

 

Nenvte jeg at maten var bra? Bra er egentlig en stor underdrivelse forresten.

 

På toppen av et hyggelig treff ble det både kaffe hos Hårrå, middag hos Ilataden og kaffe og vafler hos Fattern på tur hjem. Kjempeflott med en skikkelig pause i trivelige Trønderlag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...