Jump to content

AR-15 Digi camo prosjekt


Kenny

Recommended Posts

Nå har jeg endelig fått ut fingeren og satt i gang med å "pusse opp" en AR-15.

Fikk duracoat og sjablonger i posten for noen dager siden, og skrudde børsja fullstendig i biter i går kveld, og har pusser hele natten. 8) nå er alt masker, og jeg skal i gang med airbrush sprøyta.

 

Jeg har ingen erfaring med noe slikt fra før, så dette blir spennende.

Hvis dere ikke hører mere fra meg, så gik kdet til helv... :mrgreen: Men om det blir bra så legger jeg ut bilder underveis. :lol:

 

Her er den før jeg satte i gang

 

normal_IMG_6598.JPG

 

 

Her er den i biter, ferdig pusset, og klar til maskering.

 

 

normal_IMG_6613.JPG

 

Og fargevalget.. hmmm. gjett... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har lakken tørket over natten og jeg har tatt ner alle delene og pelt av maskeringsteipen.

Det ser faktisk skammelig bra ut. :mrgreen:

 

normal_IMG_6638~0.JPG

 

normal_IMG_6639.JPG

 

normal_IMG_6619.JPG

 

 

Puste maske anbefales, vinduet sto på vidt gap på dagen, men det ble kaldt på natta når det bla ca. 0 grader.

Det lukter ekstremt helseskadelig når man holder på.

 

Nå har jeg fått på et jevnt og fint lag med rosa på noen deler og hvitt på andre. Planen nå er å sette på sjablonger og lage digital Camo mønster, men det gruer jeg meg til er redd for ø ødelegge den enda mer. :mrgreen:

 

Må si jeg likte hvitfargen, den ble veldig jevn og fin, og den er HVIT!!

Ble bittlitt skuffa over rosafargen, hadde håpet den var mørkere og mere dyp rosa. Men det gjør susen dette også.

 

Nå skal jeg sove litt på saken, om jeg går løs på digi camo, iblandet Tactical Grey, eller om jeg skrur den sammen som den er..

Link to comment
Share on other sites

Ja, kanskje det er det vi alle burde gjøre med våpnene våre. Tror dere det ikke blir større aksept for hobbyen vår da? Også passer vi på det bli spilt litt YMCA eller kanskje Frankie goes to Hollywood og at skytejakkene våre er pastellfargede på stevnene, da er vi plutselig blitt en utsatt minoritetsgruppe og kan kreve beskyttelse for hobb...kulturen.... vår mener jeg!

Link to comment
Share on other sites

rosa våpen er mye mer mandig enn alle andre farger.

Ingen ting ånder mer selvtillitt, selvsikkerhet og ren "macho-ness" enn et rosa våpen.

 

Eller så er man bare homo :mrgreen:

 

Skal ha en rosa, eller baby blå kanskje, AR jeg også en dag. Vår lille vits om politisk korrekthet og farlige\skumle våpen som gir Gutta i POD mareritt.

Link to comment
Share on other sites

Da var vi faktisk i mål. Jeg hadde regnet med å bruke mye lenger tid på dette, men nå er alle deler ferdige, og skal bare herde ferdig.

Hiver de i ovnen nå et par timer, så er de klare for å monteres om et par dager.

 

Og nei, det er ingen skumle ombygginger jeg har planer om. Kanskje jeg bare liker rosa.. :mrgreen:

 

Fargene er vanlig hvit, CavArms pink og Tactical Extreme Grey.

 

Brukte vanlig airbrush av billigste sort.

Alle deler ble nøye rengjort med CRC bremserens og pusset med sandpapir.

 

Her er noen bilder av resultatet. Legger ut mere bilder når jeg har fått satt alt sammen igjen. (hvis jeg ikke har rotet bort noen deler underveis) :oops:

 

normal_IMG_6647.JPG

 

normal_IMG_6646.JPG

 

normal_IMG_6643.JPG

 

normal_IMG_6641.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal skyte gassblokka og pipa varm så må jeg ta i, det skytes kun med .22 sett i den rifla.

Hvis jeg får lyst å dra på med .223 så får vi se hva som skjer. Går det dårlig så bare napper jeg ut pipa og hiver på duraheat.

Pusset bare grovt over for å rue til overflatene, og passet på å fjerne all drit.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal skyte gassblokka og pipa varm så må jeg ta i, det skytes kun med .22 sett i den rifla.

Hvis jeg får lyst å dra på med .223 så får vi se hva som skjer. Går det dårlig så bare napper jeg ut pipa og hiver på duraheat.

Pusset bare grovt over for å rue til overflatene, og passet på å fjerne all drit.

 

 

10 skudd 223, så brenner gassrøret ditt ihvertfall, og blokka i slutten av magasinet :lol: Kan bli en artig effekt...

med 22lr holder det nok evig

Link to comment
Share on other sites

Ingen skumle planer noe sted, liker vel bare rosa.. :mrgreen:

 

8829_150765126622_523131622_2836754_1650117_n%5B1%5D.jpg

 

Men jeg har mødt på et problem som jeg egentlig regnet med kom til å skje.

Det er original gassblokk på bøsja og original pipetykkelse så når pipa har fått 3 lag med farge så går det ikke å dra gassblokka over.

 

Var nødt til å pusse av fargen og har levert inn pipa til børsemaker for å dreie den ner litt så det blir plass til å skli gassblokka over lakken.

Alt annet er montert sammen og venter bare på pipa. Bilder kommer så snart alt er ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Et lite forslag.. Det kan jo bli litt kaldt på bana av og til. Du har ikkje vurdert å legge litt rosa fuskepels på kolben? Kanskje også vurdere å sette på rødpunkt-siktet som Razorback anbefaler i en annen tråd; viewtopic.php?f=53&t=44324 Hvis du maler hele siktet rosa og setter et rosa filter på lykten begynner det å nærme seg noe..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skal ikke noe hello kitty på denne, det er jo gjort før.

 

Om "de høye herrene" eller andre for den saks skyld skulle bry seg så bør de nesten finne noe viktigere å bruke tida si på, som fotball, hvordan dorullen skal henge, eller meningen med navlelo. :roll:

 

Kamo klær er ikke "lov" fordi det ikke skal se ut som en haug paramilitære som er ute og skyter, og hvis noen mener dette er "militær kamo" så... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Korrekt. Heile poenget med kamoforbodet er å unngå at ein jævel i VG slår opp at paramilitære driv avansert våpentrening. Denne børsa, om nokon, er vel den perfekte motgifta mot nettopp slike ting. Heilt enig i at Hello Kitty er oppbrukt. Men, altså, den der sløyfa på forsiktet som eg foreslo....

 

Om du postar bilete av deg sjølv, kledd i ein rosa Onepiece-drakt, med denne børsa, blir du ein levande legende.

 

Oppdatert: HAR DU MOGLEIK TIL Å FÅ TAK I EIT KANINKOSTYME??!

Link to comment
Share on other sites

Hei Kenny :mrgreen:

Grattis med födelsedagen for ny generasjon AR rifler.

Jeg synes du er flink til å plukke ut "the most commonly used colors",men jeg tipper at du også fikk boka innføring i motens ABC i julegave :wink:

 

Hva var vanskeligst, airbrush jobben eller finne nytt døpenavn på rifla!

 

Snakkes :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...