Jump to content

ballistics calculator til Android-telefoner?


bobbcat123

Recommended Posts

Då har eg tatt ein runde med Norma ballistic calculator og plotta inn samme verdiene som eg har på Shooter og dataene der stemmer veldig bra med Shooter.. Då reknar eg med at det ikkje er heilt borti natta uansett.. :)

 

Shooter stemmer veldig bra for 223 og 308 på de avstandene jeg har testet, dvs ut til 500 m for 223 og 600 for 308 Win.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BC og hastighet er det som betyr noe. (litt enkelt forklart)

 

Sjekk selv med PCB for eksempel. Behold BC og hastighet lik, endre kaliber og vekt.

Vindavdrift og kulebane forblir lik.

 

Skal man beregne spinnavdrift trenger man twist og lengde på prosjektilet.

Skal man beregne coriolis må man i tillegg ha med skyteretning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:mrgreen:

Da har selv gamle Buster'n tatt steget inn i den moderne verden, og kjøpt seg en HTC Incredible S. Så nå er jeg umulig å få kontakt med lenger, i godstolen, som mor sier.....

Har lastet ned en haug med stasj.........så, let the games begin! :wink:

"Gromme greier sa purka, når'a fikk p....!" :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heihei godt folk :D Min første post på forumet,men jeg har hatt mange timer med kjekk lesing innpå her og er imponert over kunnskapen til folk!

Så til det jeg lurer på,lasta ned shooter til min sony ericsson xperia mini og fungerer fint når jeg bruker data ifrå bullet library,men når jeg skal legge inn egendefinert kule kommer problemet.Kule diameter skal være .308 men jeg har ingen punktum og sette inn jeg kan velge mellom disse tegnene , ; + # n men ingen punktum,da kommer det opp kule diameter må være mellom .1-2.0 har prøvd alt av variasjoner men får det ikke til.Noen som har forslag til hva jeg gjør feil eller hva som er galt?

Mvh Gaute

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har testet fullversjonen av BulletFlight noen dager nå og liker den veldig godt.

 

Dataene den leverer ser ut til å stemme veldig bra på de hold jeg har skutt så langt, fra 400 til noe over 500m.

Ingen problemer med tvungen avslutning.

 

Bruker Shooter også og har brukt den et års tid, får se hvem jeg ender opp med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har brukt Shooter siden i sommer på min HTC Wildfire. Og det stemmer utrolig bra, NÅR alt er riktig plotta inn. Idag feks, skulle jeg ta en ekspansjonstest på vannkanner @ 500 meter. La inn det som trengtes og skjøt ett skudd. Pga varierende vind, fra 3-7 m/sek, skjøt jeg hårfint til høyre, venta til vinden roa seg ned, og la inn et nytt, og vannspruten stod i været. Selvfølgelig, traff jeg 3 cm fra kanten på kanna i front, og kula gikk igjennom 3 kanner og sneia den fjerde og forsvant. En kompis var med, og han lurte på hvor langt Shooter virker, så jeg målte en stein på 965 meter, fikk frem antall knepp, husker ikke i farta hvor mye, men det var 30 knepp venstre pga vind, steinen er som et bildekk i størrelse. Han spotta og jeg skjøt. Midt i på første forsøk, og nå har han oxo lasta ned Shooter. Var en deilig følelse å se røykskya i steinen og å høre innslaget lenge etterpå. Jeg er iallefall overbevist om at Shooter er veldig bra, om det brukes rett.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen gode bruker guider på shooter?

 

Jeg får den ikke helt til. Finner ikke ut hvordan jeg får inn azimut fra GPS.

 

På hjemmesidene så sier de det er bare å trykke "get" rett til høyre for feltet, men det er ikke noe til høyre.

 

EDIT: Måte trykke på en knapp utenfor skjermen for å få opp valget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

heisann, jeg holder på å miste håret :x . denne jevla idiot appen shooter gjør meg aldeles forbanna, måtte faktisk ut å stappe hode i snøen i ste for å kjøle meg ned. noen som kan hjelpe meg ?

PROBLEMET!! er som følger :

åpner programmet som at jeg er i felt, velger patron ( denne er da lagret med verifisert hastighet , temp , trykk som var den dagen da den ble verifisert)

plotter inn ny trykket som er dag (dette går greit)

men, så skal jeg justere den satans temperaturen ,drrrrr sier det, og programmet stopper opp, da må jeg tvinge lukking for å få det i gang igjen, og det samme hender igjen og igjen . noen kloke hoder som kan hjelpe meg før jeg må ha hårtransplantasjon ???????

mvh FRUSTRERT TRØNDER

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem, men kun om jeg operere med minus grader. Om man trykker med fingeren på selve tallet, slik at markøren flytter seg til det punktet du vil forandre, feks -3.5, så markøren flyttes til punktet etter - tegnet. Da skal den ikke kræsje.

Prøv og se.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...