Jump to content

Bøverlund Jaktfelt


pettern

Recommended Posts

Nå har jeg vært på befaring og kommet med ei løype som kan være utfordrene og arti.men som sagt her kan det bli litt justeringer etter vært.

hold 1 = ulv sitt 95m 3ring og inn er innertreff

hold 2 = gaupe stå 63m 4ring og innertreff, her regnes det og storviltpoeng

hold 3 = bever sitt 50m 2 ring innertreff

hold 4 = villsvin sitt 175m 3 ring og inn er innertreff, her regnes det og storviltpoeng

hold 5 = elgkalv ligg 200m 4-5 innertreff, her regnes det og storviltpoeng

hold 6 = råbukk stå 100m 3 ring og inn er innertreff.

dette blir ei fin løype og gå, her går vi på gammel skogsbilveg, der skytes det di 4 første holda, så skytes di 2 siste inne på skytteranlegget.

Stevnet blir 8mai, stedet stevnet blir kjørt er like v moelv i ringsaker. stevnet blir vel lagt ut på påmelding.no med det første.

Link to comment
Share on other sites

Så ut som ei variert og ikke minst utfordrende løype, bra!

 

Ser at de to siste holdene er fra standplass ved anlegg. Hadde det vært mulig å sitte foran den eksisterende standplassen, altså ute på bakken? Jeg syntes ikke jaktfeltskyting skal foregå "inne", selvom det blir mer og mer populært med elektroniske skiver. Just my 50 cent..

 

Jeg får nok desverre ikke kommet oppver, er på bukkejakt den helga..

Link to comment
Share on other sites

det er kun elgen som er tenkt inne på standplass, og det skytes ikke på elektronikk. synd du ikke har mulighet påsan,har tru på at vil komme mange skyttere på dette stevne.Hvis dette går bra så vil vi nok kjøre dette som et aprobiert stevne, og kansje tidligre på året.men som sagt er dette det første stevne som vi arransjerer i mojff. håper vi nå får sett fart på di som skal drifte sekriteriatet.

Link to comment
Share on other sites

ja håper dette kan dra mer aktivitet på jaktfelten på denne siden og, blir kjørt 8 stk på laget for og kunne ta unna bra med skyttere om det sku skje.vi har ikke bestemt om vi blir kjøren med fult klasse hvis, eller om det blir som på kongen. men det blir storvilten slik det praktiseres i boj

Link to comment
Share on other sites

vi har ikke kommet så langt som ei egen aspirant løype enda, men dette er noe jeg skal ta opp med di andre, slik jeg har lagt opp løpa så er det muligheter for at aspiranter kan skyte på standplassen på 100m, så vi få se hvor bra med funksjonerer vi får til. det med premiering kan og bli at vi premiere 1-2-3 premie og mulig vi slår sammen noen klasser for og gjøre det litt enklere første gangen. og det skal være 2 skikkelige premier for vinnere av storvilten..

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært moro om dere kunne arrangert rein trening og på dyrefigurer!Er utrolig lite slik rundt her..ikke alle som vil konkurere.Har skutt mye jaktfelt tidligere,men har lagt opp nå for noen år siden..men savner å trene på dyrefigurer på diverse avstander!Det er fantastisk god trening sammenlignet med å skyte på elektronisk skive på 100metern!

Link to comment
Share on other sites

dt går jo og samarbeide om stevner og,da får vi til nok folk så vi får opp aktiviteten rundt om. klue rundt og trekke folk til stevner er at det ligger ute i god tid og at det er hold og figurer som er mer opp mot jakt, da er det bedre at dem får treff og heller mindre innertreff..

Link to comment
Share on other sites

Da kommer påmeldinga på påmelding.net fra fredag. håper dette vil friste og at vi får bra med skyttere. premiering til di 3 beste pr klasse og den beste i jeger storvilt og samme for sporter. her blir det 3 hold som det blir mulighet for og sanke poeng. da er det og krysse figra for at det blir bra vær. uansett velkommen til ringsaker og bøverlund den 8mai

mvh hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

tja er noe gamle oljekanner osv.neida blir veldig fine premier på dette stevnet,målet er ikke og tjene mest mulig penger men og dra mest mulige jegere ut av vinterdvalen.derfor så vil vi gjøre litt stas på dette så vi kansje får et godt renome for senere stevner. påmeldinga ligger nå ute og håper så mange som mulig tar seg en tur til ringsaker for st koslig utfordrene stevn. kiosken er opp hele dagen med det meste. og det blir skikkelige pokaler spesielt til beste jeger-sporter på storvilten.

Link to comment
Share on other sites

neste år så vil vi jobbe for ei rekrutløype om alt glir bra på stevnet nå i mai.vi prata og på kansje noe press skyting og om vi klarerer og få med nok mannskap til og drifte det. så da er det bare og melde seg på.påmelding.net

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minner om jaktfelt den 8mai på bøverlund i ringsaker. påmelding 9-12. her er det også godkjent for pliktskudd. skiltet fra E6 ved moelv.ca 12-15min fra E6 til banen.

hold 1-ulv-100m sitt-

hold 2-gaupe-68m stå- 4 og inn-regnes storvilt poeng

hold 3- bever-63m sitt- ring 1 innertreff

hold 4- villsvin 176m sitt- 3 og inn-regnes storvilt poeng

hold 5- elgkalv 198m sitt- 3 og inn- regnes storvilt poeng

hold 6- rådyr 98m stå- 3 og inn

det er egen premiering i "storvilten" beste jeger og beste sporter... møt opp

Link to comment
Share on other sites

Nei 5 meter over maks er ikke noe stres for min del :wink: men for en del andre så kan det være det !

 

de hadde tilsvarende på løvenskiold tidligere i vinter men da på elektronikk den er vel litt strengere og den var det kun 4 skyttere som fikk fult på

de fikk en del pepper for dette !

 

jeg kommer uansett :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg vel hjemme etter en runde på Bøverlund i dag, i mitt synn ett perfekt opplakt stevene. :D

Ingen vente tid raske annvisere og flinke standplassledere. :D Var ett par hold med små innertreff, men det får man ta som en utfordring. Ble 138 på meg og er fornøyd med det. Håper dette blir noe av i neste år også.

All ros til dere.

 

mvh

Ticko

Link to comment
Share on other sites

Jeg henger meg på Ticko her. Veldig bra stevne dere har kjørt i dag. Alle mannskaper gjorde en knalljobb, og alt gikk glatt. Moro at det var to lange hold også.

Jeg er enig i at treffsonene kanskje var litt strenge, men for en middelmådig skytter som undertegnede, så måtte innertreffen ha vært ganske mye større hvis jeg skulle ha sanket vesentlig mer poeng :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja da er stevnet gjort,var spent på hvordan dette skulle gå men gikk nogenlunde til og være første gang.endte opp med 92 stk som tok seg tid i det fine været.påsan her på kammeret ble stevnevinner og gratuleres, Vi skal nok prøve neste år med stevne men aprobiert og kansje tidligere på året. mange dukka ikke opp så vi og det håper vi kan skyldes at sesongen er mer eller mindre over for denne sesongen. så det blir nok og finna ei helg tidlig april og bestemme seg for dato.kolidere uansett med noe annet på den tiden.

ris og ros er noe som følger med når en arrangere noe og det er greit med gode innspill til om noe kan bli bedre. premieringa ble noe enkel i år med 1-3 premier pr klasse,blir jo fort 10klasser og så hadde vi sett opp 1 premie til beste sporter og beste jeger. håper noen synes dette og kan være morro,gir jo mer kamp.summa sumarum et greit stevne til første gangen,men håper flere tar turen neste år.og jeg kan garantere at vi vil forandre og endre løypa vær gang.velkommen tilbake til bøverlund neste år.

mvh hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

Kona og jeg storkoste oss i vårsola på Bøverlund i dag. Kjempefint stevne, så mange takk til arrangørene. Dem hadde til og med hatt rømme i vaffelrøra :D . Det kaller jeg å ha blikk for detaljer.

Angående deltagelse så husk at det var 8 mai i dag også. For vår del håper vi at dere fortsetter med stevne tidlig i mai. For det første er det en meget behagelig tid å skyte på og for det andre forlenger det jo sesongen. Det er jo heller ikke sikkert at dere får flere skyttere hvis dere flytter til april og må konkurere med andre etablerte stevner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med Arrowmaker, det er bare en fordel med stevner utover våren. Det var div. grunner for at vi i Romedal & Vallset JFF ikke kunne møte i år (en fant ikke frem, en forsov seg og hos meg hadde jeg glemt å konfrontere med kona først..), men lover å komme sterkere tilbake hvis det blir nytt neste år. Stå på...

Link to comment
Share on other sites

Takker for et fint stevne i nydelig vær :)

 

Likte spesielt godt at det var jaktFELT... mao kjempefin løype :)

 

Skuffet over egen innsats i dag, men det kan vel knapt skyldes på noen andre enn meg selv. :roll:

 

Et tips kan være å bytte ut sitteklossene med noen firkantete saker, som kan gi litt forskjellige høyder. De fleste klossene var for høye for meg. Må nok lage meg egen kloss til neste sesong :)

 

Angående tidspunkt for stevnet, så passer det utmerket å forlenge sesongen litt utover i mai.... blir litt kortere ventetid til jakta på den måten :)

Link to comment
Share on other sites

skal ta med det med datoen videre, er enig i at det er ikke lett og konkurere med vel ettablerte stevner. stussa litt over det at en ikke fant frem, sjekka skiltinga på tur hjem og den var godt synelig røde skilt med jaktfelt og piling,spørs om ikke han har svingt av litt tidlig og havna på aveger. vi satser og på at det blir løpene elg til åres også.tror dette kan dra flere på denne tia av året

Link to comment
Share on other sites

Arti stevne med variert og utfordrende løype og et prikkfritt arrangement!

 

Vet ikke om jeg nevnte det i går, men når slike figurer som beveren skal brukes på såppas "drygt" hold, hadde det kanskje vært en idè å bruke hele figuren som treff.

 

Skytinga mi gikk over all forventing, treningsgrunnlaget siden NM begrenser seg til noen hundre haglskudd. Følte ikke jeg hadde avtrekk til 150, men når alt gikk stang inn hele veien ble det da fult hus likevel. Dumt man ikke har flere dager som dette i løpet av en sesong..

 

Takk for et fint stevne!

Link to comment
Share on other sites

ja beveren var vi ikke helt sikkre på hvor strenge vi skulle være.plan var og ha den på 50m+ men der er det mange meter ned før det går opp at mot volden som vi satte skivestativet. men det blir noe justering til neste år tror jeg,var da ingen som fylte på storvilt poeng heller. og neste år blir vi aprobiere og da må vi justere alle hold så det er inna max kravet. men det er veldig arti og høre at skyttera er fornøyd,værtfall til første stevnet og være- mulig vi gjør om litt premier neste år da det blir 30% premiering og muligens en vandrepokal til stevne vinner.noe for deg påsan hehe.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Da hadde vi møte i går i foreninga og da ble det beslutta at vi skal ha nytt jaktfelt stevne på bøverlund i ringsaker 7 mai 2011. det vil bli lagt ut påmelding på nette,og det vil bli mulighet for påmelding på stevnedagen.

det blir ny spennende løype ,mer info kommer senere her. figurer er ulv-elg-villsvin-bever-gaupe-rådyr.

det blir som før 3 hold som det regnes storviltpoeng med egen premiering. og vi jobber med og få til rekrutt bane. møt opp til stevne i forhåpentlig like godt vær som siste, og ha en sosial dag

vel møtt mvh hans petter løberg-mojff. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jobber med oppsette på løypa nå,og den blir ikke lik. eneste jeg vil røpe er at det blir samma figurene.og at det blir 2 lange hold.er jo et must og gjøre litt forandringer. vi jobber og med og få etter aprobiert stevne.håper å mange som mulig kommer og vi klarer og lage deltager rekord på hedemark siden,litt opptimist må en være :shock: skal og se om det blir gavekort eller noe som trekkes på start nr..

Link to comment
Share on other sites

ja det er ikke lett og finne noe som er ledig så seint på året, byne jo og bli løpene elg stevner og.bare vi får oppdatert elgbana så blir det nok kombi stevne på bøverlund.dette er en fordel mener jeg da folk har mulighet til og få skutt flere skudd om du har kjørt langt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

da har vi hatt møte i baneutvalget og ting byner og komme på plass.

løypa blir følgene, 10 figurer og 3 skudd pr figur.

hold1-rådyr ligg-100m

hold2-villsvin sitt-180m-storviltpoeng

hold3-gaupe stå- 110m-storviltpoeng

hold4-elgkalv sitt-172m

hold5-jerpe stå-50m

hold6-orrhane sitt- 50m

hold7-ulv stå -63m

hold8- ravn sitt-100m

hold9-hjort stå-100m -storvilpoeng

hold10-bever sitt-52m

det er aprobiert stevne med 1/3 premiering. stevnet har forhandspåmelding på pamelding.net. eller på banen 10-12 stevnedagen 7/5. vi jobber med og få på plass aspirantløype også. hold 1-2 skytes på samme sted.5-6 på samme sted.8-9 på samme sted. knall fin løype og gå .vel møtt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

minner om stevnet 7 mai,det er mulighet for forhåndspåmelding på pamelding.net. vi har fått inn også 2 gavekort fra jaktfall a 1000kr som vil bli trekt på start nr. beste jeger og beste sporter på storvilt poeng vil også få en topp premie som faller i smak. av feltløypa så er det kun di 2 første figurene som skytes inne på 100m standplassen,resten er etter en fin skogsbil veg ved bana.topp løype som selv di som ikke er i god form vil trives med.håper så mange som mulig setter av dagen og kommer til moelv .det vil bli skilta fra e6 og opp til bana. åpen kiosk med det meste. det er også aspirant løype med påmelding på stevnet. vel møtt til moelv og omegn jff.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det nærmer seg at påmeldings fristen går ut nå så jeg oppfordrer folk som har tenkt seg hit til og melde seg på nå. det har også kommet på flere gavepremier som vil bli trekt på start nr.så her er det muligheter til og få både premie og gavepremie..

Link to comment
Share on other sites

ja da er det vel 96 påmeldte,og da er det nesten ingen fra hedemark som er påmeldt.di kommer og melder seg på stevnedagen regner jeg med,så da blir det nok sikkert og værså det av hva vi regner med av skyttere,så det er topp

Link to comment
Share on other sites

Nettopp hjemme igjen etter en fin tur opp til andre siden av Mjøsa. Fin løype, blide folk hele veien og jammen hade vi sol også! Må innrømme at det er deilig når en har 35 grader varmere temperatur enn vi opplevde på Nesbyenstevnet i februar! :mrgreen: Stilte for første gang opp i sporter B, og det gikk veldig fint de første 6 holdene, men knakk helt sammen mot slutten. Uansett, en flott dag!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med nok et vel gjennomført stevne!

Jeg likte den nye løypa med 10 hold istedet for 6, da det blir mer variasjon. Litt strenge treffsoner, så poengsummen ble ikke den helt store, men det inspirerer bare til å trene mer og skyte bedre neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

ja da er stevnet over for denne gang,vi brukt 10 figurer for og prøve ut dette,blir mere figurer og fordele på og mer variert stevne.været var som sist kanon fint,men med så få deltager som 115 så spørs det om vi blir fortsetten med stevnet neste år.synd det ikke er flere som møter opp når mange bruker tid på og faktisk prøver og lage et fint stevne.men takk til alle som kom for denne gang,og mye honør til spesielt oppland og buskerud som kom mannsterke. jeg regna faktisk med at mange flere jaktfelt skyttere fra hedemark hadde tatt seg tid til stevnet vårt.

gratuler til far og sønn haugen som var di eneste som fikk 150p. etter lista så syns jeg det ser ut til at løypa var passe vanskelig.men smaken er som baken--delt

Link to comment
Share on other sites

Det var et veldig fint stevne, og bra arrangert, men en merker at det er seint på åre, å skyteformen ikke er på topp. Spesielt merket jeg på stående at jeg ikke hadde skytti på tre uker, men resultatet kunne vært verre.

Det er synd at det var så få deltagere med, er jo tross alt mye arbeid å arrangere et stevne. Men trur nok kanskje noe av forklaringen er at det er seint på sesongen, og at flere har gitt seg for i år. Trur nok at det hadde komme flere hadde stevne hvert i mars el april, men da problemet at det er mange andre stevner å. Så det er ikke lett å starte å arrarngere et nytt stevne.

Link to comment
Share on other sites

ja er egentlig litt lei selv nå,og det er mye og konkurere mot nå om dagen,elgskyting og mye på hagle grenene er mer inn på denne tiden av året.synd det nesten ikke er mulig og få til et stevne i mars-april da er det sprengt med stevner.har veldig lyst til og få med meg staben på og søke om fylkesmesterskap neste år,men vi få se litt på hva vi kan få til.skal og se på om vi kansje kjører kombinert jaktfelt og løpene elg,men da blir det nok 6 figurs stevne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...