Jump to content

Bøverlund Jaktfelt


pettern

Recommended Posts

Synd om det ikke blir mer..nå som jeg endelig skulle begynne igjen!Er vant med jaktfelt med ca 25 deltagere jeg,så 115 synes jeg er myye!Men med så mange frivillige i arbeid,er det nok fint med mange skyttere..ligger nok mye arbeid bak!Syntes selv det var topp å skyte i denne temperaturen!Bøverlund i mars/april kan normalt være 15-20 minus og 1.5m snø,så kan være vanskelig å arrangere?Når interessen i klubben er der,og terreng og figurer finnes,håper jeg det iallefall kan bli et mindre stevne/trening for lokale jegere,kanskje med mindre standplasser?

Link to comment
Share on other sites

Flott stevne Pettern. Håper virkelig dere fortsetter, Søker dere fylkesmesterskap må neste hedmarkinga komme også :D

Jeg tror også det er en fordel å komme med i terminlista fra første stund spes. her som forhåndspåmelding på nett ikke er så utbredt.

Link to comment
Share on other sites

Hei pettern & co. Stevnet var fint det, men det er jo en travel tid for mange. 115 er da ikke så dårlig på en dag? Selv reiste jeg og kona fra et hull i kjellervegge som det kunne gått fem tjuver i bredden gjennom, for å skyte stevnet deres. Men å skyte med arma fulle av murmørtel kan man tydeligvis spare seg for :lol::lol:

Stå på gutta, husk det er bare andre året.

Link to comment
Share on other sites

resultater blir lagt ut på mojff sin side ble jeg fortalt i sekritariatet. ja det er veldig behagelig tempratur og både skyte i og ikke minst for di frivillige mannskapene som tross alt vi er avhengi av for og dra av et stevne.vi få se til uka hva som kommer ut av et møte vi skal ha med grundeier der vi har di fleste hola oppi.det beste hadde vært og fått lagt faste hold oppi skogen som skivestativene står oppe hele året.da blir det betraktelig mindre arbeid når en skal ha stevne,og ikke minst jeger trening.og om vi får lagt alle holda opp i skogen så er det mulighet til og kjøre på med løpene elg stevne i tillegg.hyåper folk var fornøyd med 3 skudds serier og 10 figurer. sånn arrangør messig så kunne det vært greit og kunne begynt 10 til 15 for eks og heller kjørt mer fulle lag.da hadde det blitt mer komprimert og forter til premieutdeling og ikke minst di frivillige bruker mindre tid. er fordeler med forhands påmelding men også klare bakdeler med folk som melder på og ikke kommer.her må det inn forhands betaling,eller en form for "straff" om det skjer flere ganger. her kan det være mange som er påmeldt sent på dagen, og ikke kommer og da skal vi sitte og vente på disse.dette handler om og respekter faktisk di som jobber for oss skyttere.arrangører kjøper også inn premier og kiosk relatert til forventa etter påmelding...

Link to comment
Share on other sites

At folk ikke dukker opp er en skikkelig uting! Jeg så på www.pamelding.net at det var 2 skyttere mellom klokken 14 og 16, da er det gøy og jobbe på standplass, spesielt om de på siste laget ikke dukker opp! www.pamelding.net er delvis ødelagt av at folk kan melde inn det laget de selv ønsker, uten noen form for tilhørighet til et skikkelig lag eller forening. Dette fører også til store utfordringer for arrangørene siden en rekke personer er oppført i både 2 og 3 lag. Da er det ikke lett å være sikker på at alle stevner i en cup blir tellende.....

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 months later...

ja minner om stevne på bøverlund 5 mai.ligger påmelding på paamelding.net.eller påmelding 9-12 på bana. stevne tlf 91564990. det blir 6 hold og 5 skudd pr standplass.bestemanns premie til jeger og sporter i respektive klasser. håper dere tar dere tid til og ta turen og skyter ei god jaktfelt løype med store figurer .det er 2 skillefigurer som det regnes storvilt poeng på..vel møtt skal dere være

mvh

hans petter løberg-moelv og omegn jff..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja været var greit nok,litt fresk vind i kasta kunne bli en utfordring så jeg.mange lærte litt om og forlegga for vind i dag tru jeg.113 deltager nå når sesongen er mer eller mindre slutt er vi veldig godt fornøyd med.neste år håper vi og kjøre kombinert stevne med elg og håper kansje og dra enda flere skyttere til bøverlund. litt synd det jeg hørte om jaktklassa i dag,når regelen sier at max 12 ganger hvorfor sitter noen og skyter på mye mer da,og jeg setter et spørsmåls tegn ved vekt på enkelte børser som folk skyter med i toppen i jeger A.bra vi ikke har vekt og avtrekks sjekk,da kan det hende det hadde blitt flere sporter skyttere antar jeg.om folk må jukse for og vinne en talerken så synes jeg litt synd på dem i grund.tror det er på tide med litt mer teip på kikkerte i jeger og irettsetting av sittestillinger med gal arm og ståene skyting med veldig kort arm for alle klasser for og ta bort noe av snusket nå. ingen vits med regler om dem ikke skal følges synes jeg....

Link to comment
Share on other sites

Meget bra stevne i dag. Gikk runden 2 ganger i dag først som ledsager så som skytter, alt gikk på skinner :P Dere får skaffe vekter til neste år.Bare dumt og jukse seg til en premie. Alle jeg gikk med hadde utstyret i orden det vet jeg vertfall.

Kommer igjen neste år og vi. :P

Link to comment
Share on other sites

Joda reglene skal følges!Men synes det begynner å bli vel alvorlig..Da jeg begynte med jaktfelt for mange år siden,tok vi det som et eget opplegg,og egne regler,ment som en god jakttrening.Etterhvert ble vi påtvunget masse regler og klasser,bruk av pc osv..mener det viktigste er at jegere tar dette som en viktig trening,kanskje sile ut de værste?Hva gjør det om avtrekket er 100gram for lett?Jeg skyter ikke lenger aktivt,men tar det som trening,deilig å slippe konkurranse nerver,flere burde være med på dette,da burde det ikke være altfor komplisert!Synes dagens løypa var tøff nok i vinden,særlig for uerfarne,Hjorten er jeg vant til har 5p innen sirkelen,og 3p utenfor,det hadde vært det beste i dag,villsvinet burde vært liggende,når vi snakker om regelverk som må fylles:Tidligere skjøt vi:to liggende,to stå,to sitt,er det ikke slik mer?Ellers en fin løype,eneste jeg er med på i året,og håper det fortsetter!

Link to comment
Share on other sites

Reglene bør definnitivt følges, ikke minst dette med kikkert og børsevekt som er så lett målbart. Ang treffområder, så er nivået i toppen blitt så godt, at å øke størrelsen på innertreffet slik Cameron nevner ville gjøre det vanskelig å skille de beste. Jeg vil mene at det er viktigere med romslige yttertreff, da skremmer en ikke vekk rekreasjonsskytterne. Om en får 3 eller 5 poeng stående pr skudd på hjorten betyr lite når en ikke har intensjoner om å hevde seg i toppen. Med tanke på at vi i dag ville få 3 poeng for treff i låret på hjorten, så synes jeg arrangøren gir nok ved dørene! :D Jeg er blandt dem som takker og bukker! Ang stillinger, så synes jeg personlig dagens løsning er den eneste fornuftige. Liggende benyttes meget sjelden under jakt, og er således den "letteste" stillingen. 2 stå og 3 sitt er fint det. På 3 skudds stevner tenker jeg at en muligens burde gå ned til 3 standplasser stående, der de fleste i dag kjører med 4 stående. Om vi tenker tilbake til jakttrening, så er nok sittende den absolutt mest brukte stillingen. Når det er sagt, så er og blir jaktfelt i dag en ren konkuranse.

Link to comment
Share on other sites

ja løypa var ikke lett den,det er 2 hold som er lange.på svinet så er det ikke markering utenfor poengsirkel,her tok vi en sjæfsavgjørelse på mårran knut egil og jeg at vi lager større yttertreff nettopp på grund at det var vind og at det skulle bli lettere og få treff på den.hjorten er helt grei om du ikke var veldig uheldig i at det kom vindkast i serien,men og bruke hele poengsirkel som innertreff hadde blitt for lett. neste år vil vi følge mer opp enkelte ting med regelværk på kikkert og vekt,og sittestillig bare så skyttera er oppmerksomme på dette og vurdere hva dem gjør.er ikke snakk om at jeg tolerere juks der jeg er standplassleder.det skal konkureres på likt grundlag innad i klasser.vi vil ikke ha jegerskyttere som sitter på 20x når det er 12x som er max.og vi vil ikke ha sporterskyttere som har veldig kort arm og støtter seg i siden.her er det krav om at det skal være åpent opp under armen.da må en spesielt passe seg der en skyter nedover. sittestilling så har en ikke lov og legge børsa etter hele underarm,og det er max 12 cm anlegg på lår-kne med arm.ikke hele armen skal ligge fra hoft til kne.om dette følges så vil ikke løyper nødvendigvis måtte bli strengere men heller kansje lettere da noe av fordelene av stilling og slikt vil påvirke resultat.vi vil at den beste vinner på et ærlig grundlag.

Link to comment
Share on other sites

Hei Petter

Bra løype,litt lite folk men det skyldes nok som du sa i går,det er litt lang ut i sesongen.

Regelverket er der og skal følges, det er et tips tell NM elg arrangører, er itte så gammel i gamet her men har vært på de 3 siste nm elg, her har hverken vekt,kikkert eller avtrekk blitt kontrollert.

Gjorde det brukbart på grisen deres i går,har du resultatet på storvilt jegerklasse,ser ut som det kun er sporter som ligg ute.

Å vi kjæm att a!!!!

Mvh

Skogen

Link to comment
Share on other sites

skal sjekke opp resultat servicen med han som styre med det jeg. morro at folk er fornøyde med løypa. vi gjør vel forandringer til neste år og vi.bytter om litt figurer og noen nye blir det vel.og da er vel elgbana oppe og går og.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...