Jump to content

kaliber .32 i revolverfelt


frode k

Recommended Posts

"Da foreslår jeg at .32 forslaget videreføres - slik at det kanskje blir faktorkrav i revolverfelt også :D

 

Hva er det en ammofaktor skal endre :?:

 

Mener du at DU kommer til å skyte bedre :?:

 

Eller er det motstanderne dine du mener skal skyte dårligere :?:

 

 

Som Bromark har gjenntatt til det kjedsommlige, tren mere! og seriøst! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Synes at militær og revolver - skal ha opprinnelig rekyl og kulevekt.

 

 

For min egen del vedr. treff eller bom - spiller det ingen rolle.

Det er like dårlig uansett.

 

Så jeg gjentar min fastlåste visjon :lol: :

 

Det er "opprinnelsen" til kaliberene (og feltskytingens begynnelse) jeg har i hodet.

Ikke noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Ser den og tilføyer :

Jeg er ikke ute etter forbud mot kreative ladninger i en .38 hylse,men ser gjerne at kaliber .32 S&W long blir tillatt brukt mot at ammoen holder minimumsfaktor.

Minimum kulevekt bør ligge på 98 grs,sånn at man lett kan nå en faktor på 80

 

"Det er jo ingen som vil fjerne ".38" patroner med ca 80 i faktor"

 

En .32 kan lett lades til det samme .

 

Da kan alt fortsette som før.

Eller :?:

Link to comment
Share on other sites

Så jeg gjentar min fastlåste visjon :lol: :

 

Det er "opprinnelsen" til kaliberene (og feltskytingens begynnelse) jeg har i hodet.

Ikke noe annet.

 

Visjon og misjonering :mrgreen:

 

Du er vel klar over opprinnelsen til feltskytingen, eller er det en selektiv hukommelse som skaper dine visjoner.

 

Minner om at det er ikke så mange årene siden revolver ble skilt ut fra miltærfeltklassen pga Sig210 skytterne ikke vant stevnene lengre pga en sørlending begynte å støpe 105gr kuler og lade dem i 38 spl

Før det igjen var det heller ingen egen grov og fin klasse.

 

Så hva var opprinnelsen til felten, ja si det, men en ting er sikkert noen kal 32 revolver var aldri med fra starten.

 

 

PS: jeg har flere kal 32 revolvre som som faktisk er stemplet med kal 32 MAGNUM

jeg forventer eller snarere forlanger at reglene for mag 1 endres slik at de kan brukes også der.

så er galskapen komplett :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Faktorkrav i revolverfelt vil føre til at "mosjonister" og nybegynnere kommer til å skyte dårligere. Garantert.

For en som er god, spiller det ikke noen stor rolle. Og tuning blir en enda større "nødvendighet" enn det er i dag. Og i dag er det ikke nødvendig med en frisk Smith.

My point exactly.

Link to comment
Share on other sites

"det eneste felt nm da jeg starta med skyting var nettopp 32 for menn og 22 for damene,feltstevnene lokalt besto av fin-grov mil,revolver starta vi med litt utpå 80 tallet, da som uapprobert klasse"

 

Skal overhodet ikke argumentere med deg om når/hva/hvem og hvor etc..

 

Men det jeg med 100% sikkerhet vet/husker - er at jeg var med på et feltstevne med min nyinnkjøpte Trooper i -78.

Og jeg var ikke alene om å skyte revolver i 38.

 

Og - ikke minst: Det smalt bra :lol: - den gangen :lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Rent historisk hadde vi vel inndeling i gruppe I (.32 S&W Long og denslags), gruppe II (= dagens militærfelt + revolverfelt) og gruppe III (finfelt) fram til 1990. I 1991 ble revolver skilt ut som egen våpengruppe og det første NM arrangert på Rjukan. I 1993 ble gruppe III/finfelt, som inntil da hadde vært en kvinne/junior-"greie", åpnet opp for kara med hår på brøstet.

Link to comment
Share on other sites

Fram til 1990.

Men fra når?

 

Det ble ihvertfall skutt stevner med revolver i .38 lenge før 1990.

 

Hva som var NM-disipliner - har jeg ikke peiling på.

 

Men revolver ble skutt i stevner (mot schaferhunder/soldater/andre målgrupper) - lenge før årstallet du nevner.

 

Har du virkelig glemt moroperioden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kjempefint forslag og åpne for 0.32 også i revolverfelt, noe som jeg støtter fullt ut (har faktisk tenkt på det lenge selv). Mener også og har alltid ment at det skulle ha vært faktor i revolverfelt 0.38 på lik linje med militærfelt, men ser at mange hopper i stolen når det er snakk om å fjerne disse "pingleladningene"!! Da det ikke ser ut til at dette ikke er gjennomførbart kan en like godt åpne for 0.32 (muligens også 0.22 for juniorer når de skyter i åpen klasse). Forstår heller ikke logikken når det så plutselig er aktuelt å innføre faktor hvis det åpnes for 0.32 - er det noen som har blitt skræmt??????

:lol: henryno

Link to comment
Share on other sites

Syntes det virker som om sakligheten i denne tråden har forsvunnet.

 

Savner et velbegrunnet svar på hvorfor 32 skal inn i feltrevolver klassen ?

 

Hvorfor ikke ta med alle revolvere med en gang, kal 22 også, så lenge det ikek er noe faktorkrav å forholde seg til :D

Link to comment
Share on other sites

Faktorkrav i revolverfelt vil føre til at "mosjonister" og nybegynnere kommer til å skyte dårligere. Garantert.

For en som er god, spiller det ikke noen stor rolle. Og tuning blir en enda større "nødvendighet" enn det er i dag. Og i dag er det ikke nødvendig med en frisk Smith.

 

Hvor i alle dager er logikken i dette? Hvorfor skulle nybegynnere og mosjonsist skyttere begynne å skyte dårligeer en det de allerede gjør om konkuranseskytterne må begrense utstyr og ladninger? Omjeg stiller på banen med nyinnkjøpt ruger og en pakke magtech fra jaktepoet så skal jeg altså skyte dårligere om Evert ikke får lov å bruke sin superduper feltrevolver?

Link to comment
Share on other sites

Syntes det virker som om sakligheten i denne tråden har forsvunnet.

 

Savner et velbegrunnet svar på hvorfor 32 skal inn i feltrevolver klassen ?

 

Hvorfor ikke ta med alle revolvere med en gang, kal 22 også, så lenge det ikek er noe faktorkrav å forholde seg til :D

En standard fabrikkladd .32 patron fra lapua gir en faktor på ca 77, med de talla som er oppgitt på eska,240 m/s og 98 grs HBWC. Og med en kule uten hulbase vil sannsynligvis faktoren kunne økes en smule.

Så godt som likeverdig med som oppgis som de "slappeste .38 ladninger" med ca 80 i faktor.

Sett ett ev. faktor krav til f.eks 77 da og slipp 32 revolvere inn i varmen.

Det blir jo på like vilkår så å si.Bortsett ifra at 32`n yter "Fabrikk/tiltenkt/orginal faktor"

Ikke greit å se hva som er problemet.

 

Det er jo ingen som vil fjerne ".38" patroner med ca 80 i faktor

 

En lapua LRN vil ifølge Vihtavuoris ladetabell ( i 7" pipe)gi en faktor på 89,082 ! (98 grs RN-2,2 grs N-310-909f/s)

Kapp en tomme av pipa og fortsatt har du litt å gå på i forhold til de slappeste av de slappe.

 

Det er min begrunnelse .

Link to comment
Share on other sites

Faktorkrav i revolverfelt vil føre til at "mosjonister" og nybegynnere kommer til å skyte dårligere. Garantert.

For en som er god, spiller det ikke noen stor rolle. Og tuning blir en enda større "nødvendighet" enn det er i dag. Og i dag er det ikke nødvendig med en frisk Smith.

 

Hvor i alle dager er logikken i dette? Hvorfor skulle nybegynnere og mosjonsist skyttere begynne å skyte dårligeer en det de allerede gjør om konkuranseskytterne må begrense utstyr og ladninger? Omjeg stiller på banen med nyinnkjøpt ruger og en pakke magtech fra jaktepoet så skal jeg altså skyte dårligere om Evert ikke får lov å bruke sin superduper feltrevolver?

 

Antar at OlavM er bekymret på vegne av dem som må gå opp i ladning i forhold til det de er vant til og "innskutt" med.

Du skyter sikkert akkurat sånn som du bruker å gjøre :)

Link to comment
Share on other sites

Jo, saken er sånn at i dag, og sikkert i all fremtid også, har nybegynnerne muligheten til å skyte med så slappe ladninger de vil og dermed fokusere på det rent skytetekniske, lære seg å krype før man kan gå, deretter løpe osv...

Er ikke det en fordel, så vet ikke jeg.

Tar man bort den muligheten er det nokså innlysende for meg at de fleste av dem vil oppnå dårligere resultater.

Er det noe en nybegynner ikke trenger, så er det at vi legger lista for høyt og gjør nåløyet for smalt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ingen som vil fjerne ".38" patroner med ca 80 i faktor.

Jo, det ser ut som om noen vil det.

Begrunnelse: "Fordi jeg synes det".

 

En lapua LRN vil ifølge Vihtavuoris ladetabell ( i 7" pipe)gi en faktor på 89,082 ! (98 grs RN-2,2 grs N-310-909f/s)

Kapp en tomme av pipa og fortsatt har du litt å gå på i forhold til de slappeste av de slappe.

Husk at testpipene gir mer fart enn en vanlig revolver grunnet minimal klaring mellom kammer og løp.

Link to comment
Share on other sites

Faktorkrav i revolverfelt vil føre til at "mosjonister" og nybegynnere kommer til å skyte dårligere. Garantert.

For en som er god, spiller det ikke noen stor rolle. Og tuning blir en enda større "nødvendighet" enn det er i dag. Og i dag er det ikke nødvendig med en frisk Smith.

 

Hvor i alle dager er logikken i dette? Hvorfor skulle nybegynnere og mosjonsist skyttere begynne å skyte dårligeer en det de allerede gjør om konkuranseskytterne må begrense utstyr og ladninger? Omjeg stiller på banen med nyinnkjøpt ruger og en pakke magtech fra jaktepoet så skal jeg altså skyte dårligere om Evert ikke får lov å bruke sin superduper feltrevolver?

 

Puuh, skyter du Magtech fra Jaktedepotet og har alltid gjort det, skyter man jo ikke plutselig dårligere. trodde du skjønnte det.

Men en nybegynner og en erfaren mosjonist har som alle oss andre et valg: Lade selv.

En nybegynner gjør ofte mange feil i avtrekket, og gjerne ulikt fra gang til gang. Dette vil i gjenn føre til treffpunktsavvik som man gjerne ikke forstår en dritt av.

Og jo sterkere rekyl, jo værre blir det. Det som kan "kante inn" med en moderat ladning, blir en soleklar bom med en karslig ladning.

Men i gjenn, det spiller ingen rolle for de som kan teknikken og ikke er skuddredd.

I alle tilfelle, avstanden fra topp til bunn minker hvertfall ikke med høyere faktor.På resultatlisten altså.

Link to comment
Share on other sites

Ett logisk valg etter min mening er enten å innføre faktorkrav tilsvarende militær for 0.38 eller å skippe faktorkrav helt i revolver og åpne for alle kalibre (noe som en har foreslått). Uten faktorkrav kan en skyte 0.22, 0.32 og 0.38 på lik linje med spesialrevolver. Dette vil da gjøre det mulig å bruke en del revolvere som etter hvert har blitt liggende som pynt og ikke brukes til noe annet en koseskyting og som klubbvåpen (tenker her spesielt på kaliber 0.22), men det gjelder også mange 0.32 revolvere som i liten grad brukes i aktiv konkurranse. I hvertfall er det bare noen få revolverfans som bruker sin 0.32 i grovfelt og ære være dem for det. Dette å innføre alle kalibre i revolverfelt kan vel også ha ett viktig moment i framtiden med tanke på å ha en skikkelig begrunnelse for å ha/kjøpe dissse revolvere i kaliber 0.22 og 0.32 ovenfor politiet, særlig med tanke på at nå er det en ny våpenlov på gang, prosessen har ihvertfall startet. :):):) henryno

Link to comment
Share on other sites

"innføre faktorkrav tilsvarende militær for 0.38 eller å skippe faktorkrav helt"

 

I og med at det tydeligvis ikke er noen stemning for å innføre et faktorkrav i revolverfelt - så er det jo like greit å stille med hva man vil av kaliber, krutt og kuler.

 

Og ettersom hva jeg har lest meg til - betyr jo rekyl ingenting for resultatene :) .

Samtidig kan man jo droppe faktorkravet i militær også - da jeg antar at rekylen ikke betyr noe der heller. Så hvorfor skal faktorkravet bestå?

 

Og med færre behov - vil det bli færre våpen å søke på også :):? .

 

For de som er i "startgropen" - vil det bli flere flotte brukte våpen til salgs :wink: - og man kan starte idretten med et rimelig budsjett :) .

Link to comment
Share on other sites

Shadob skrev:

 

Samtidig kan man jo droppe faktorkravet i militær også - da jeg antar at rekylen ikke betyr noe der heller. Så hvorfor skal faktorkravet bestå?

 

 

Som nybegynner er jeg enig i dette, hvorfor gjøre det vanskligere enn det trenger å være mhp faktorkrav

Link to comment
Share on other sites

Argumentet om at så mange ville lete frem .32-revolveren fra skapet er vel litt tynt i mine øyne.

Så alt for mange kan det neppe være snakk om, siden man omtrent aldri ser noen av disse til salgs selv om de etter sigende ikke brukes til noe.

For en tid tilbake lette jeg etter et utgangspunkt til spesialrevolver, og da var .32 aktuelt.

Absolutt null respons på annonsene mine, og jeg endte opp med en .38, noe jeg er godt fornøyd med.

Jeg tipper at de fleste som ikke vil skyte med. 38 eller grovere heller ville gå til anskaffelse av fabrikkny Manurhin.

Det er ihvertfall tilfellet i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg nok ikke en erfaren feltskytter, så jeg må nøye meg med å være uenignner med de som skyter mer felt en meg.

Jeg syns nå fortsatt at men a) kunne inføre faktorkrav lik Mil.felt i revolver og B) begrense hva som er tilatt av modifikasjoner. (eller inføre en "produksjoinsklasse")

Jeg tror det vil gi flere lyst til å skyte revolver, og vet at det vil gjøre det mer interessant for min del. (Men jeg tror nok jeg ville "jukset" med å bruke en 44 eller 45 ladd passelig tung kule i moderat hastighet....

En god del nybegynnere kjøper faktisk ammunisjon og begynner ikke å lade med den gang. Så når jeg snakker om nybegynnere er det folk som har ladeutstyr eller lært seg finessene med presisjonsladninger jeg tenker på . Dårlig trening gir dårlig resultat uansett om grunnlaget skal gjøres med kjøpt .38 eller .22 Lr. Og jeg tror ikke ferigrullet .38 sakl føre til så mye skuddreddhet...

 

Men jeg har plenty av andre programmer å skyte.

Link to comment
Share on other sites

"Men jeg kunne godt byttet til en 32, som har samme potensiale for avtrekks kvalitet som en 38/357 og kan lades til rekylen til en .22l.r., om det ikke settes faktorkrav."

 

Litt av poenget mitt :lol:

 

Ingen skal fortelle meg at rekyl - ikke har noe med bedre skyting å gjøre.

Selv om man "er vant til rekyl".

 

Fintunede våpen - har selvsagt et bedre avtrekk - som gjør skyteprosessen bedre.

 

Man trenger ikke bachelorgrad for å skjønne dette!!!!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt har rekyl betydning.

Stor betydning vil jeg si.

MEN har ".32 rekyl" noe i revolverfeltklassen å gjøre?

Dette er det store spørsmålet.

 

Hassel skrev

(eller inføre en "produksjoinsklasse")

Tror nok ikke vi trenger flere klasser,det har vi mer enn nok av allerede.

Slik jeg ser det,har vi to muligheter.

 

1. Slippe til kaliber 32,og fortsette som før

2. Faktorkrav til .38

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel, nå ligger faktor på mye brukte ladninger til .38 på ca 80, Om man godtar .32 og bruker 80 som faktorkrav i revolverfelt, blir forskjellen minimal. Blir faktor hevet, vil .32 fortsatt kunne følge med et stykke, forutsatt trygt trykk. En revolver på L ramme lest, vil antagelig veie litt mer og derved gi litt mindre rekyl, enn en .32. Treff tolkes vel med 38/9 tolk, så der blir det ikke forskjell. Blir en litt flatere kulebane for 32, forutsatt lik faktor og bruk av gunstg utformede kuler, p.g.a noe høyere hastighet/lavere kulevekt/bedre BC. Uansett vil disse forskjellene vær så minimale :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke det at jeg bryr meg så mye, men...

Det å bruke IPSC faktor til revolvere er dumt, til og med farlig i yttereste konsekvens. IPSC faktoren gir dessuten tungekuler en såpass stor fordel at det blir lett å lage fiseladninger uansett.

Det blir ikke bedre om man regner annslagsenergi, der har lette kuler en fordel. Da setter vi bare fart på superlettekuler, og fremdeles har vi fiseladninger som klarer kravet.

Skal vi ha lik kule også?

Fabrikkstandaren i dag på .38 Spl med 158 grains kule ligger på 125 i faktor, og med 125 grains kule er faktoren 118. En faktor ned mot 80 blir da bare symbolsk tull.

 

Et slik krav får fort mange konsekvenser. Hvis det skal brukes en faktor som er mer en symbolsk, setter man øyeblikkelig en grense for miste løpslengde. I og med at ingen vil ladde hardt for å kunne bruke 3-tommeren.

Stapp flest mulig våpen og kaliber inn i en klasse, så begrenser vi variasjonen på disse. Det gir oss ennå mer begrensninger på hvilke våpen vi har behov for i myndighetenes øyne. Er det det vi ønsker?

 

En endring av regelverket må være nær vanntett for det settes ut i livet, ellers så tar det minutter før vi er igang med å utnytte smutthullene. De siste årenes regelendringer er vel et godt eksempel på at det nok heller lekker som en sil, enn at det er vanntett. F.eks Spesial-klassene. Intensjonen var kjemefin den, men nå er en "lommepistol" eller ut-av-esken snubb nær uegnet.

Link to comment
Share on other sites

Vel PPC, er vel ikke helt uenig med deg, men det brukes faktisk faktor som spesifikasjon på tre av felt kategoriene i dag og om man skal ha et mål for ammoen, vil det være naturlig med faktor for revolver også. Nå er det faktisk slik i dag at ei mye brukt 38 ladning, har ca 80 i faktor, med 105 grs kule og ca. 1,5 grs N310 og mellom 750 og 800 fps i hastighet (kronografert) Om noen vil lade til 80 i faktor med tunge kuler, vil de handicape seg vesentlig, p.g.a kulebanen (500 fps for 158 grs blir som for ei kule fra luftpistol).

Ad spesial pistol og revolver, er jeg dypt uenig i utviklingen, men tror det er svært vanskelig å reversere utviklingen. Kommer desverre til å gå samme vegen selv :oops:

Link to comment
Share on other sites

Vi er faktisk veldig enige C.Patron :D

Tråden her har to leire, de som vil ha .32 inn i revolver, og de som vil ha revolver klassen opp på et "ekte" nivå. Skal man ta .32 med i revolver blir det bare tull med faktor krav.

Egentlig skjønner jeg ikke problemet, det er jo lov til å skyte .38 i grov.

Så la oss si at revolver klassen blir som den er, men får et faktorkrav. Det kan da umulig legges til 80? Er det da egentlig noen vits? Legger man det til 120. Vel, da er du og jeg kvitt 105 kula, men den siste idiot med ladepresse er ikke født :wink: Det kommer sikkert en smarting som prøver å sende 105 kula avgåre i 1150 f/sek fra 2,5" sin... Det er her sikkerhetsrisikoen jeg tenker på kommer inn. Man bør samtidig sette krav til kulevekt.

 

Bare les igjennom denne tråden, gjennomgangstonen er "Fordi jeg kan" :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har faktor krav i militær, magnum og silhuett pr idag. Men kan noen fortelle meg hvor ofte dette blir sjekket? Meg bekjent er det nesten bare under NM vi ser en kronograf. Hva er så poenget? Hvem kan fortelle at den ladningen virket svak? når man snakker om faktor på ca 80.

 

Hvem av dere tilhengere til faktor tenker på feks ungdom og eller jenter? Hva med de som ikke liker "harde" ladninger?

 

Kan forstå at noen ønsker .32 inn i revolver felten, det kan jeg faktisk støtte fullt ut. Gjerne også kal 22, for jeg tror ikke det blir noe bedre for de som går den veien uansett. Det som vi bare må gjøre er at disse blir tolket utifra sin egen kaliber og ikke utifra kal 38 som i grov.

 

Men pr i dag kan .32 revolver fint brukes i grovfelt...så ta den ut og start og skyt. Men det er kanskje ikke like gøy? siden man bruker kun 1 hånd :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

"Hvem av dere tilhengere til faktor tenker på feks ungdom og eller jenter?"

 

Kanskje en ren 22 klasse i revolver for ungdom :)

 

"Hva med de som ikke liker "harde" ladninger?"

Hvis et faktorkrav lik militær er harde ladninger - antar jeg at disse ikke vil skyte militær heller (?).

 

 

"Men det er kanskje ikke like gøy? siden man bruker kun 1 hånd "

 

Gøy kan det nok være :)

 

(hvis man har antall sener på plass/ikke knust skulder (og operert et par ganger - og på nytt skal under kniven like før sesongen starter :?) - og ikke har et skikkelig ubehag hver gang man løfter våpenet :( ). Da er det faktisk ikke så gøyalt :wink: .

Derfor er det kanskje mer gøy å få bruke en hånd til å avhjelpe en slik skulder :wink: .

Og når "den beste" skulderen også er skadet/operert - er det liksom ikke noe alternativ med å skifte hånd heller :)

 

Hvis det var meg du siktet til :) (som har tilkjennegitt et hat mot ènhåndsskyting i tidligere tråder :lol: )

Link to comment
Share on other sites

22 klasse for ungdom har vi vel pr i dag, så det er vel ikke noe problem.

 

Vi snakker om revolverfelt og ikke militær, så om en revolverskytter ikke vil delta i militær ser ikke jeg det store problemet. Vi kan eller bør ikke sammenligne disse to øvelsene heller.

 

Og vi kan heller ikke endre på reglene bare for at noen ikke ”kan” skyte med kun en hånd. Vi har så mange øvelser pr i dag som dekker behovet til de fleste, så hvis argumentet ikke er annet enn det som kommer frem ser jeg ingen god grunn til å endre på dagens regler :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

"22 klasse for ungdom har vi vel pr i dag, så det er vel ikke noe problem."

 

Ren revolverfelt med 22 - isåfall (i og med at det er revolverfelt med .32 som er trådens hovedpoeng).

 

 

 

"Og vi kan heller ikke endre på reglene bare for at noen ikke ”kan” skyte med kun en hånd."

 

Ber heller ikke om handicapklasse jeg :lol:

Jeg bare forklarte at noen kan ha fysiske årsaker til vegring.

 

Og ikke bare psykiske (for hard rekyl) :)

Link to comment
Share on other sites

Etter en liten test i går, er jeg enda mer usikker. MR32 gav meg en 5 skudd to hånd gruppe på 20x35 mm/25m stå, men revolveren føltes lett i front. Har tidligere skutt grupper som nærmer seg det med min mod 14FL, men i går gikk det ikke så bra. Uansett føltes den bedre balansert. Mod 686 føles enda litt bedre (for meg!) Sjekket vekta på MR32en og 14en etterpå og fant at 32en veide ca 50g mindre, noe som selvfølgelig kan kompenseres med vekter. Personlig ville jeg nok hatt standard ammo og 38 som krav for revolver, men tviler på at jeg får viljen min :D Jeg tror ikke at noen ville tjent poeng på å kunne bruke 22 i revolver felt, 32 kanskje, men det vinnes stort sett med fullt hus med 38, så hvor står man da?

Link to comment
Share on other sites

Så hvorfor ikke ha samme faktorkrav som i militær :wink: - når vi alle er enige om at den beste vinner :)

 

Bare slik at det blir "felt" igjen :lol:

 

Nei - dette har ingen hensikt å tjase noe mer om :)

 

Reglene er der - og tror at de fleste ønsker å beholde "tre kruttkorns-felten" :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...