Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Hørtes ut som min oppførte seg når jeg var pokker i vold oppe i Østerdalen.

Som sagt, jeg fjernet hundedelen, la den inn på nytt, og satt inn den opprinnelige ID..... som den hadde når jeg fikk den første gang.

Etter dette ikke noe problem.

 

 

Sako_35:)

Link to comment
Share on other sites

Takk for den, jeg skal prøve å ikke trykke enter før data er overført fra halsdelen.

JEg kunne også tenkt meg spor loggen min som er på håndenheten, men det er kanskje ikke mulig å få lagret den på PC.

 

Da drar jeg ut på ny jakt:) :)

- Din egen sporlogg overfører du fra Astroen etter avsluttet tur/jakt, uten å hente inn noe fra hundeenheten. Samtidig får du med det som ligger igjen i Astroen av hundesporet.

Link to comment
Share on other sites

Men i dag måtte jeg til med DC20 i vesten igjen. Håndapparatet klarte ikke å få kontakt med DC30'n da vi startet opp. Slettet den fra Dog List for å legge den inn på nytt, men neida. Skjønner ingen ting - den har funket perfekt fram til i dag. Skruefestet for vhf-antenna har jeg trukket til for lenge siden og låst skruen med Loctite, den dobbeltblinker som bare det og støyer i jaktradioen som vanlig når jeg er nær inntil... Skjønner ingenting!
Bruker du samme håndenhet til dc 20 og dc 30? I såfall er det jo noe feil med med kommunikasjonen mellom dc 30 og håndenhet. Vær imidlertid sikker på at BEGGE enheter har god GPS-dekning. Vanskelig å sjekke med dc30 men dette ser du jo greit på 220. Programvaren er utformet slik at de ikke kommuniserer før GPS-fix er opprettet. Vær også sikker på at 220 står på Normalt (= full) GPS-mottak.

- Prøvde to ganger til utpå lørdagskvelden å legge inn DC30'n. Andre gangen smatt den rett inn på plass. Tok den med på jakt igjen i dag - alt var perfekt. Skjønne det den som kan - da jeg ikke fikk det til prøvde jeg både utendørs og inne - problemet oppsto lørdag morgen da vi startet jakta og det var under åpen himmel med full gps dekning på Astro. Og da var det kjekt at kofferten med 2x DC20 + MyWay-vesten lå i bilen... (Fordel å være gardert)

- Ja, jeg ser ikke noe problem i å bruke både DC30 og DC20 på samme håndenhet. Men begge hundeenhetene og Astro'en må selvsagt være amerikanske.. Jeg har tilgode å prøve DC30 og DC20 samtidig på èn Astro, men er sikker på at det går helt greit. Bare følge oppskrifta så det ikke blir feil med ID'ene, det er visst noen ID'er som ikke fungerer sammen. Og det gjelder også hvis du bruker flere enheter av samme type samtidig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

De to siste gangen jeg har brukt Astro'n har jeg også trøbbla litt før den får kontakt, men det kommer etter et par minutter.

 

Fikk imdelrtid trøbbel med å overøfre til pc'n idag. "Finner ikke enhet". Verken på MapSource eller Webupdater.

Det merklige er at jeg ikke har endret noen innstillinger hverken på pc, gps eller hundedelen siden sist jeg overførte.

ARGH og :evil: er dekkende...

Link to comment
Share on other sites

Hei, satt DC20på dachsen i går. Hunden stakk i los direkte så jeg kledde på meg jakt klærne og tuslet etter.Slo på Astroen men den fant ikke signaler fra DC20. Losen forsvant og etter 45min kom den til bake, først når hunden var 50 meter borte begynte den å ta inn signaler. Men da holdt ASTROEN kontakten resten av losen.

Må Astro og DC20 ha kontakt før du slipper hunden?

Har ikke hatt dette problemet på DC30!

Skjønner ikke helt sammenhengen her!

Link to comment
Share on other sites

Hei, satt DC20på dachsen i går. Hunden stakk i los direkte så jeg kledde på meg jakt klærne og tuslet etter.Slo på Astroen men den fant ikke signaler fra DC20. Losen forsvant og etter 45min kom den til bake, først når hunden var 50 meter borte begynte den å ta inn signaler. Men da holdt ASTROEN kontakten resten av losen.

Må Astro og DC20 ha kontakt før du slipper hunden?

Har ikke hatt dette problemet på DC30!

Skjønner ikke helt sammenhengen her!

- Svaret er JA. Går ut fra at det samme gjelder DC30, men du kan jo sjekke i bruksanvisningen.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha leste gjennom denne laaaange tråden, er jeg fristet til å konkudere med at DC30 fortsatt har endel "barnesykdommer". Kanskje lurt å vente med innkjøp til en forbedret versjon kommer etterhvert? :?

Kommer an på hvor god tid du har.. Jeg har brukt Astro med DC20 og DC30 en god del nå, og synes begge funksjonerer utrolig bra - så lenge jeg ikke driver med "modifiseringer" på utstyret. Etter litt eksperimentering har jeg landet på den originale utførelsen, med standard antenner og det hele. Eneste avviket er at jeg bruker en MyWay-vest til DC20, originalvesten er etter min mening lite brukbar.

Alt har sine begrensninger, men de syns jeg er greie å forholde seg til, og mitt behov er dekket på en utmerket måte så langt. Hvis jeg MÅ vite hvor hunden er når den er for en stund er utenfor vhf-rekkevidde, så vet jeg hvor jeg må gå eller kjøre for å få kontakt, det er bare å ta en titt på kartet på displayet..

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha leste gjennom denne laaaange tråden, er jeg fristet til å konkudere med at DC30 fortsatt har endel "barnesykdommer". Kanskje lurt å vente med innkjøp til en forbedret versjon kommer etterhvert? :?

 

Har akkurat kommet hjem etter en ukes intens jakt med DC-30 og DC-20. Null problemer.

Link to comment
Share on other sites

jeg lar DC-30 og hånddelen ligge ved siden av hverandre til begge har satelittkontakt og hundens posisjon kommer opp. Tror ikke det egentlig trengs hvis de er satt opp riktig, men er bedre å vite at det fungerer FØR hunden tar ut i los :D

 

Mener teleskopantennen som selges som ekstrautstyr til den amerikanske astroen er et must.

I vanskelig terreng der losen tar ut duger ikke "leketøys"-antennen som følger med hånddelen til mye. Tror ikke en lafayette piskantenne er særlig heldig for antennefestet i lengden. Kan ikke være tilfeldig at Garmin konsekvent selger lengre antenner med 1m kabel frem til antennefestet..

Link to comment
Share on other sites

 

Mener teleskopantennen som selges som ekstrautstyr til den amerikanske astroen er et must.

 

Den hjelper jævlig!! Fin å ha i sekken, til bruk når det kniper.

Men husk å pass på når du lukker bildøra :oops: ..............for min ble litt rar etter å luke bildøra over den. Moderne kunst kan det vel kanskje kalles. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Supert!! Ja, det er jo bare selve pisken som ble litt rar. ER denne riktig, i forhold til frekvens og kobling?

Den er innkjøpt og målt men ikke testet i bruk. Trekk den helt ut men skyv inn igjen det ytterste leddet så passer den til frekvensen. Men denne er laaaaang altså; 1,2 meter... Også har den BNC kontakt, overgang kreves.

 

Denne er også målt og passer til frekvensen når den er dratt ut i full lengde, ikke testet i bruk. Litt mer passe å dra på i skogen kanskje? Denne leveres også med SMA kontakt som passer rett på Astro.

 

Begge antennene er målt med MFJ-259B.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva er langt bedre utprøvde alternativer? Ser det er en del her som har satt på lengre antenner,men dette er vel pisk som er lenger en denne katte pikken som følger med :mrgreen:

 

Ja eg er i allefall ikkje enig at ein nødvendigvis bør styre unna denne. Eg har sjølv kjøpt teleskopantenne frå American Pet Store - denne er suveren! Til vanleg brukar eg pisk, den originale antenna syntes eg hadde for dårleg rekkevidde. Men teleskopantenna er alltid med i sekken. Mistar eg kontakten slår eg av Astro'n og byttar antenne. Med teleskopantenna har eg langt betre rekkevidde. Vanskeleg å oppgje noko eksakt antall meter, for dette er jau sjølvsagt heilt avhengig av kva terreng ein jaktar i.

Link to comment
Share on other sites

Trenger du ny antenne kan du kjøpe denne :Dhttp://www.409shop.com/409shop_product.php?id=101889

 

Supert!! Ja, det er jo bare selve pisken som ble litt rar. ER denne riktig, i forhold til frekvens og kobling?

 

Jeger 1962:

 

Tror ikke du helt vet hva du snakker om akkurat nå, dessverre........

Det er mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om :wink: , MEN når jeg snakker om andre utprøvde løsninger, så tar jeg som utgangspunkt at en teleskopantenne er utsatt i skog og mark. Det er fort gjort og komme bort i en gren/kvist og så er det brudd. En pisk som man kan bøye rundt akkurat som man vil er langt bedre egnet og er heller ikke utsatt for brudd.

 

Har selv pisk på min egen astro (Hånd-delen)som er utprøvd nå i over et års tid. Kjøpte denne ferdig kappet i riktig lengde fra Jeger og Hund. Permo har også en type og flere andre leverer tilsvarende..

Rekkevidden ble godt og vel doblet under testing.

I dag har jeg rekkevidde fra 8 km og oppover avhengig av terreng. Ved 8 km snakker jeg om særdeles kupert terreng. Har hatt et tap på 4,89 km en gang, hvor hunden var borte på astroen i ca 20 sec før den dukket opp igjen. Den var da inne under et overheng i fjellsiden.

I tilegg har jeg hatt tap to ganger i en kort periode ved ca 6 km tidligere i høst også det i ekstremterreng. Utover det så har jeg ikke tap i det hele tatt før den er rundt 8 km , da kan det bli litt mer sporadiske tap.

 

Jeg er helt enig i at orginalantennen er for dårlig, men mener fremdeles at pisk i riktig lengde er det beste alternativet. Så får dere ha meg unnskyldt om jeg ikke har peiling :D

Link to comment
Share on other sites

HALLOOOOO!!!!! :lol:

 

Jeg tror du misforstår, men mulig jeg tar feil......(det er det jeg mener med at du ikke vet HVA det er snakk om her)

Det er denne:

http://www.americas-pet-store.com/detai ... /1989.html

vi snakker om!!

Dette er et redskap som du har i sekken og tar ut, og skrur på når bikkja virkelig er langt unna. Denne behøver du ikke å løpe rundt med uti skauen hele tida. Skal du ha en myk pisk på den lengden så tror jeg du får problemer med "ereksjonen" :lol:

Og om du synes det er lettere å krølle en myk pisk på 1,2m nedi sekken så gjerne for meg... :roll:

Og koble en slik pisk direkte på hånddelen, uten ledning, ville jeg nok ikke gjort pga innfestingen.

Vil bare være sikker på at folk skjønner hva vi faktisk diskuterer her. 8)

Link to comment
Share on other sites

Trenger du ny antenne kan du kjøpe denne :Dhttp://www.409shop.com

Når ble det snakkk om denne ?

Det som ble referert til i linken vi har snakket om her var en teleskopantenne fra en nett side i Hong Kong ref: http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=101889

Dette er det jeg refererte til.

 

Den antennen/linken du viser til er jo noe helt annet, og som jeg gjerne kunne tenkt meg å teste ut ved anledning.

Link to comment
Share on other sites

Skjønna at nokon vart irritert på meg, så eg prøvde å slette innlegget mitt, men det funka ikkje gitt, så eg sletta det eg skreiv i staden. Ha ein strålande kveld alle sammen - uansett kva antenne de brukar :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hallo !!! Nutta !!!!

Jeg får vite at jeg ikke vet hva jeg snakker om. DET er OK, men jeg vet ihvertfall hva slags antenne denne diskusjonen startet med OG som jeg kommenterte OG som jeg også anbefalte folk styre unna OG som jeg også begrunnet hvorfor OG SÅ VIDERE....

 

At du snakker om en antenne som AmPetShop selger er vel og bra, men det var ikke DET denne diskusjonen startet med. Ingen kan jo ane hva du snakker/tenker i en diskusjon som dreier seg om noe helt annet. Antennen fra Garmin virker bra den, men det var jo ikke temaet her.

 

Til orientering så har også APS andre antenner enn den du refererer til. :)

Link to comment
Share on other sites

Omtrent AKKURAT HER, ble denne diskusjonen dreid inn på det jeg har snakket om, min gode mann "jeger 1962".

Så hvis du spoler tilbake, og begynner på nytt så ser du at det er en viss mulighet for at det var en vending der du ikke fikk med deg! :mrgreen:

 

 

 

 

 

Mener teleskopantennen som selges som ekstrautstyr til den amerikanske astroen er et must.

I vanskelig terreng der losen tar ut duger ikke "leketøys"-antennen som følger med hånddelen til mye. Tror ikke en lafayette piskantenne er særlig heldig for antennefestet i lengden. Kan ikke være tilfeldig at Garmin konsekvent selger lengre antenner med 1m kabel frem til antennefestet..

Link to comment
Share on other sites

Buster : Jeg kommenterte kun den antennen som lå på linken over her, først da startet jeg denne diskusjonen.

Den Hong Kong antennen som linken peker til er jo også noe helt annet enn garmin sin variant.

 

Uansett, hvem hva hvor som startet er uinteressant. Jeg klarer meg kjempefint med den rekkevidden jeg har og tviler på at andre har så forferdelig mye bedre.

Så får hver og en kjøpe den antennen de vil.

 

Det vi ihvertfall er enige om er at orginalen som leveres med er for dårlig, og at bedre alternativer finnes.

Link to comment
Share on other sites

Og HER ser du, kompis "jeger 1962", at min gode venn Rufus anbefalte denne antennen, som du er inne på og dømmer nord og ned, som ERSTATTER av den pisken som sitter på nettopp den Garmin antennen ( http://www.americas-pet-store.com/detai ... /1989.html ), SOM jeg har OG har klemt i bildøra. Det var ALDRI nevnt at denne skulle brukes rett på håndenheten før "John A" begynte å snakke om overganger.

 

Hvis du leser igjennom dett en gang til, så kanskje du ser at du er ute på et sidespor.........

Hvis ikke,...............who cares! Jeg gir opp! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett dette før nå. Føler meg litt skyldig :oops:

Når jeg la ut linken om teleskopantenna var det tiltenkt Buster som hadde ødelagt antenna til denne:http://www.americas-pet-store.com/detai ... /1989.html

En lang stiv antenne festet rett på Astroen er ikke bra for antennefestet.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Ser at det diskuteres mye rundt alternative antenner til Astroen (håndenheten) og det er også mange som har rekkeviddeproblemer.

 

På bakgrunn av å ha åpnet 3 stk Astroer med kortere rekkevidde enn forventet, og kortere rekkevidde sammeliknet med en annen Astro, vil jeg advare mot bruk av lange og stive antenner. De 3 Astroene jeg har åpnet har hatt forskjellige grader av brudd mellom antennefestet og printen. Det var brukt langpisk av typen SRH-771 på disse. Har nå gått over til SRH-536 som er myk og veldig mye lettere. Vil anbefale å bruke orginal gummipisk der dette er mulig, og å velge en myk og lett langpisk hvis det er behov for det. Garmins orginale langantenne som festes ved hjelp av fleksibel coaxledning er sikkert bra, og et godt hjelpemiddel når bikkja er langt borte, men vær forsiktig når du bytter antenne da antennefestet ikke tåler all verden. Det er fort gjort å vri av antennefestet ved hardhendt av- og påskruing av antenna. Dette gjelder alle antennetyper, også den korte gummipisken.

 

For de av dere som nå lurer skal jeg gi en kort beskrivelse av problemet og hva jeg gjorde for å løse det.

 

Coaxledninga i antennefestet og selve antennefestet er loddet direkte på printkortet. Dette gjør at bevegelse i antennefestet får loddinga til å ryke. Først ryker jordplanloddinga (skjermen), og så ryker senterlederen. Bevegelsen oppstår ved bruk av lange og tunge antenner fordi toppveggen der antennefestet er, er av plast og ikke tilstrekkelig stivt. I tillegg så var mutteren som låser antennefestet ikke strammet tilstrekkelig, og det er heller ikke brukt nok låsemiddel (Locktite), så hardhend tiltrekking kan også føre til at loddinga ryker.

 

Det er en relativt grei sak å fikse dette problemet hvis man er loddekyndig på printkort, og da jeg vet at spørsmålene kommer skal jeg gi en kort beskrivelse av hvordan jeg åpnet Astroen og forbedret antennefestet.

 

Legg Astroen på magen med antenna fra deg. Batteridekselet og batteriene fjernes og de 6 sorte skruene fjernes. Skruene til opphengsknappen og USB pluggen kan stå i da de ikke er gjennomgående. Bakdekselet vil nå være ganske løst og kun henge i silikon på toppen/antennesiden. Bakdekselet og fremdekselet er forbundet med en flexprint som dere må være forsiktig med. Denne sitter i på venstre side og Astroen skal åpnes som ei bok. Litt lirking/skjæring gjør at silikonen i toppen løsner og de to hoveddelene kan brettes ut. Det vil da være greit å se om forbindelsen mellom print og antennefeste er skadet. Hvis du skal begynne å reparere, så er det en fordel å skille de to delene. Dette gjøres ved å fjerne teflontapen på flexprintconnectoren og oppheve låsinga på connectoren.

 

Derifra gir det meste seg sjæl. Jeg har loddet på nytt der senterleder var hel, men jordplanloddinga knekt. Jeg har byttet ut hele coaxen i det tilfellet hvor alt var av. Det er viktig å legge på ny Locktite og stamme låseskruen på antennefestet skikkelig. Jeg brukte Locktite 243 for å få litt ekstra styrke. Det er behov for en liten 90 graders fastnøkkel i ca 8,7 mm (jeg slipte til en 5/16 nøkkel) for å holde antennefestet i ro når mutteren trekkes til. Har i tillegg forsterket med Aralditt mellom toppvegg og print, og i området mellom antennefestet og skruefestet.

 

Tar intet ansvar for skader som måtte oppstå for dere som forsøker dette, og har du fremdeles garanti eller ikke føler deg kompetent så anbefaler jeg selvfølgelig at den leveres inn til godkjent reparatør.

 

mvh Arild

Link to comment
Share on other sites

Tror det trengs en oppklaring på teleskopantenner her..

Garmin Astro Portable Long Range Antenna med flere forklarende bilder:

http://www.valleycreekhuntingsupply.com/Products/tracking/AstroPortableAntInfo.html

Antennen er EGENTLIG to deler:

1. 1meter ledning med en overgang til en SMA kontakt og et håndtak med karabinkrok (karabinkroken er ikke på bildet) i andre enden

2. En antenne med SMA kontakt

 

Angående antennen som Rufus anbefalte:

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=102638

Dette er en erstatningsantenne for del nr 2 som Buster greide å bøye i døra.

Den passer altså IKKE rett på Astro

 

Garmin Astro Portable Long Range Antenna har lengre rekkevidde enn standardantenne sammenlagt og i full lengde er den helt uvurderlig. Den har karabinkork og kan henges i f.eks beltet, da er den nesten ikke merkbar utenom ledningen. Den kan fullt ut brukes som antenne hele dagen uten at den er til mere bry enn en piskantenne ville vært, men foretrekker kort antenne når forholdene er bra

 

Favorittbruken min er å sette antennen opp mot en busk og legge astroen på bakken rett foran meg. Da har jeg fantastisk rekkevidde uten å måtte holde atroen opp i lufta for å få signal når forholdene blir vanskelige :lol:

 

-Piskantenne er sikkert knall det, men ikke klag på at astro er noe drit hvis antennefestet ryker.

Garmin har aldri påstått at astro tåler den ekstra belastningen en piskantenne utgjør og kommer nok ikke til å gjøre det heller

Link to comment
Share on other sites

Det jeg stusser litt over, er at her i Norge (Kammeret) så diskuteres det opp og ned feil/mangler/disfunksjonalitet ved Astroen. Andre GPS peilere er liksom helt borte fra diskusjonene. Er det fordi de fungerer så mye bedre enn Astro, eller er det fordi de er noen tusenlapper dyrere? Kanskje de forsvarer merprisen, idet du får færre bekymringer og plunder? Jeg har Astro selv, men må ærlig innrømme at tiltroen til produktet kunne vært bedre. På andre nettsider i Sverige er situasjonen omvendt, der diskuteres nesten ikke Astro fordi det er opplest og vedtatt at Astro er noe dritt... :(

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Hordan får jeg kopiert over de forskjellige sporene etter hunden over til et kart så de blir samla??????? :shock::oops:

- Dette er èn måte å gjøre det på:

 

1. Åpne MapSource og "Save as" - ett eller annet - (samlekartet ditt) og legg siden ned

2. Åpne Mapsource på nytt og åpne det første kartet med spor du vil legge inn på samlekartet. Klikk på "Tracks" i visningsmenyen over opplysningsfeltet til venstre, klikk på linjen for det sporet du vil hente ut - sporet på kartet skifter farge til gult.

3. Høyreklikk på samme linje og velg "copy"

4. Hent opp samlekartet ditt, sett markøren hvor som helst på kartet og høyreklikk - velg "paste" - og dermed ser du sporet lagt inn.

 

Deretter legger du ned samlekartet igjen og åpner neste kart med spor/sporlogg og gjentar operasjonen. Når du har holdt på lenge nok har du et samlekart som kanskje forteller deg noe du ikke visste - eller så er det et eneste virvar som ikke forteller deg noe som helst...

Link to comment
Share on other sites

Det jeg stusser litt over, er at her i Norge (Kammeret) så diskuteres det opp og ned feil/mangler/disfunksjonalitet ved Astroen. Andre GPS peilere er liksom helt borte fra diskusjonene. Er det fordi de fungerer så mye bedre enn Astro, eller er det fordi de er noen tusenlapper dyrere? Kanskje de forsvarer merprisen, idet du får færre bekymringer og plunder? Jeg har Astro selv, men må ærlig innrømme at tiltroen til produktet kunne vært bedre. På andre nettsider i Sverige er situasjonen omvendt, der diskuteres nesten ikke Astro fordi det er opplest og vedtatt at Astro er noe dritt... :(

...og så Sverige da gitt, som er flatt.. burde være ypperlig arena for Astro?

Ellers så er inntrykket mitt, etter at jeg har fulgt med i dette og forrige forum, at svært så mange "feil/mangler/feilfunksjoner" har oppstått i sammenheng med nesten like mange tilfeller av "forbedringer" og eksperimenter (ja, jeg har da gjort noen forsøk jeg også).

For min del er jeg kjempefornøyd med Astroen og DC20/DC30 langt (bank i bordet) - men det er altså med originale antenner og null eksperimentløsninger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg får komme med en skryte mail slik at ikke alle poster her ommhandler feil.

 

Jeg er superfornøyd. fikk nettopp nummer to så både jeg og bror kan lokalisere hunden samtidig. Har bygd om DC20 så den henger i båndet og det funker så det griner. Skal prøve DC-30 til lørdag og regner med at det er like bra som dc-20 med mod. (da oppsettet igrunn er helt likt som mitt) :D

 

Bruker også håndenheten når jeg er i fjellet på tur som vanlig GPS og den gir meg de funksjonene jeg trenger for å finne veien hjem.

 

Bruker en antenne som heter SRH 536 og har slike antenner på både radio og GPS, og er superfornøyd med disse også...

 

ivet er jommen herlig dere :D

Link to comment
Share on other sites

Tror det trengs en oppklaring på teleskopantenner her..

Garmin Astro Portable Long Range Antenna med flere forklarende bilder:

http://www.valleycreekhuntingsupply.com/Products/tracking/AstroPortableAntInfo.html

Antennen er EGENTLIG to deler:

1. 1meter ledning med en overgang til en SMA kontakt og et håndtak med karabinkrok (karabinkroken er ikke på bildet) i andre enden

2. En antenne med SMA kontakt

 

Angående antennen som Rufus anbefalte:

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=102638

Dette er en erstatningsantenne for del nr 2 som Buster greide å bøye i døra.

Den passer altså IKKE rett på Astro

 

Garmin Astro Portable Long Range Antenna har lengre rekkevidde enn standardantenne sammenlagt og i full lengde er den helt uvurderlig. Den har karabinkork og kan henges i f.eks beltet, da er den nesten ikke merkbar utenom ledningen. Den kan fullt ut brukes som antenne hele dagen uten at den er til mere bry enn en piskantenne ville vært, men foretrekker kort antenne når forholdene er bra

 

Favorittbruken min er å sette antennen opp mot en busk og legge astroen på bakken rett foran meg. Da har jeg fantastisk rekkevidde uten å måtte holde atroen opp i lufta for å få signal når forholdene blir vanskelige :lol:

 

-Piskantenne er sikkert knall det, men ikke klag på at astro er noe drit hvis antennefestet ryker.

Garmin har aldri påstått at astro tåler den ekstra belastningen en piskantenne utgjør og kommer nok ikke til å gjøre det heller

 

 

Jippi!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det jeg stusser litt over, er at her i Norge (Kammeret) så diskuteres det opp og ned feil/mangler/disfunksjonalitet ved Astroen. Andre GPS peilere er liksom helt borte fra diskusjonene. Er det fordi de fungerer så mye bedre enn Astro, eller er det fordi de er noen tusenlapper dyrere? Kanskje de forsvarer merprisen, idet du får færre bekymringer og plunder? Jeg har Astro selv, men må ærlig innrømme at tiltroen til produktet kunne vært bedre. På andre nettsider i Sverige er situasjonen omvendt, der diskuteres nesten ikke Astro fordi det er opplest og vedtatt at Astro er noe dritt... :(

 

Jeg er i bunn og grunn strålende fornøyd, og flere jeg kjenner har skaffet/er i ansakffelsesfasen.

Debatten jeg har sett i Sverige går bare på at folk er avventende, da det har vært noe diskusjon om frekvensområdet, samt at det kanskje ikke har vært like mye privatimport med modifisering...

Link to comment
Share on other sites

Det jeg stusser litt over, er at her i Norge (Kammeret) så diskuteres det opp og ned feil/mangler/disfunksjonalitet ved Astroen. Andre GPS peilere er liksom helt borte fra diskusjonene. Er det fordi de fungerer så mye bedre enn Astro, eller er det fordi de er noen tusenlapper dyrere? Kanskje de forsvarer merprisen, idet du får færre bekymringer og plunder? Jeg har Astro selv, men må ærlig innrømme at tiltroen til produktet kunne vært bedre. På andre nettsider i Sverige er situasjonen omvendt, der diskuteres nesten ikke Astro fordi det er opplest og vedtatt at Astro er noe dritt... :(

...og så Sverige da gitt, som er flatt.. burde være ypperlig arena for Astro?

Ellers så er inntrykket mitt, etter at jeg har fulgt med i dette og forrige forum, at svært så mange "feil/mangler/feilfunksjoner" har oppstått i sammenheng med nesten like mange tilfeller av "forbedringer" og eksperimenter (ja, jeg har da gjort noen forsøk jeg også).

For min del er jeg kjempefornøyd med Astroen og DC20/DC30 langt (bank i bordet) - men det er altså med originale antenner og null eksperimentløsninger...

 

HELT enig med deg her utenom at DC-20 jo hadde sin andel av antenneknekk og sånn

 

En annen ting:Har noen egentlig greid å ødelegge en original DC-30? Har hørt småting som at et par må sette inn pluggen til gps antennen igjen og at noen trenger hjelp til å sette DC-30 opp mot hånddelen på nytt, men har noen greid å faktisk ødelegge den??

 

Har noen greid å ødelegge astro 220 som ALDRI har hatt noe annet enn standardantenne på?

 

Hadde blitt nyttig info

Link to comment
Share on other sites

Det jeg stusser litt over, er at her i Norge (Kammeret) så diskuteres det opp og ned feil/mangler/disfunksjonalitet ved Astroen. Andre GPS peilere er liksom helt borte fra diskusjonene. Er det fordi de fungerer så mye bedre enn Astro, eller er det fordi de er noen tusenlapper dyrere? Kanskje de forsvarer merprisen, idet du får færre bekymringer og plunder? Jeg har Astro selv, men må ærlig innrømme at tiltroen til produktet kunne vært bedre. På andre nettsider i Sverige er situasjonen omvendt, der diskuteres nesten ikke Astro fordi det er opplest og vedtatt at Astro er noe dritt... :(

 

Detta är inte sant. I Sveriges största forum har vi på tråden "Garmin Astro 220" 121 sidor och 2400 inlägg där det ingalunda är fastslaget att Astro är någon "dritt". Tvärtom så pågår samma diskussion som här på Kammeret med både förnöjda och besvikna astroägare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...