Jump to content

Ny bok om hjortejakt - og to av våre er med :)


jaktlykke

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Med all respekt for de 10 jegrene i boka. Men dette blir for tabloid overskrift "Norges 10 beste hjortejegere" Hvem, hva,hvor har de funnet ut dette? Hvem er Norges beste sjåfør, bonde, snekker, etc? Denne kommer definitivt ikke til å ligge på mitt bord (Hovedgrunnen er at jeg ikke kan se flettene :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Hovedgrunnen er at jeg ikke kan se flettene :mrgreen:

Enig i at det blir svulstig å si at det er landets 10 beste - for det er det jo selvsagt ikke... men skal man selge bok så må man nok ty til sånne midler.

 

...savner du flettene mine :mrgreen: Ja da vet du hva du har å gjøre. Husker du ikke hva du LOVET meg dyrt og hellig på Bergenstreffet :lol: Jeg kommer med èn gang jeg vettu!

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kona og jeg konsumerer bøker som ville dyr på åte - så bokklubber vil drukne oss i tillegg til det vi fortærer jevnt fra bokhandlere og antikvariater. Men denne hjorteboka - har gått meg hus forbi - inntil i kveld. Er den i bokhandelen, er den kjøpt i morgen. Hvis ikke er jo dere ypperlig serviceorgan og kan skaffe, etter det jeg forstår. Det gir et ekstra trøkk å få fakta og visdom om ting man allerede trodde man visste nok om. Det har jeg lært - at jo mer man vet, jo mindre vet man. Du skjønner hva jeg mener. Jeg ser det av bildene med og uten fletter. Forbløffende! (Så får du moderere bort det som ikke passer). Hilsen Frost06.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et lite luksusproblem. Bestilte boka pr. mail hos Tun forlag. Så fikk jeg tilbud i bokklubben også. Der var prisen rimeligere og jeg avbestilte hos tun. Vel, nå kom den første boka i går fra tun og den fra bokklubben er vel i postkassa snart den også. Så, om noen vil ha et eksemplar til f.eks bokklubbpris så send pm. :D

 

Ellers er boka bra. Har kun bladd fort gjennom den, og skal gå i dybden når jeg får tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Forfatteren Egill Danielsen, i lag med bl.a. Helga-Mari Tessem, Kurt Oddekalv, Johan Trygve Solheim, muligens Geir-Helge Østerbø og kanskje Herman Erdal frå boka "Hjortejegerne" stiller til Hjortedrøs med Hjortejegerne i baren på Transplant i Dale i Sunnfjord fredag 4.desember. Har du lyst til å vere med å drøse med mange hjortejegere så kan eg anbefale å legge turen innom Dale neste fredag. Johan Trygve Solheim vil ha med seg eit hjorteslakt og demonstrere partering / oppstykking av hjort. Egill Danielsen vil presentere boka "Hjortejegerne" og du kan få vere med å diskutere om Helga-Mari, Kurt, Johan Trygve, Geir-Helge og Herman blant flere virkelig er blant landets 10 beste jegere :) Uansett så blir det anledning til mykje god drøs om hjort og hjortejakt med mange andre interesserte.

Se mer info her

http://fjordaglimt.no/-/event/show/118585?in=4152&occurrence_id=1229228_hjortedroes-med-hjortejegerne

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/event.php?eid=181037979316&index=1

http://www.transplant.nu/?p=6449

 

Velkomen skal du vere

 

ps. Baren på Transplant har alle rettigheter og Transplant kan vere behjelpelig med å skaffe overnatting om du ønsker det

Link to comment
Share on other sites

Har stor tro på denne boka, så den skal studeres med lupe! Er spessielt glad for at den inneholder noe om hjortejakt på Østlandet! Her har det vært rimelig stille hittil, men bestand av hjort og interesse for hjortejakt er økende. Mitt lag har jaktet hjort i Siljan/Lardal i ca 15 år, men vi innser at vi fortsatt har mye å lære!

Andre som jakter hjort på Østlandet/Telemark/Siljan som er med på kammeret. Er det en tanke å starte opp en tråd på dette, eller eksisterer det allerede??? :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...