jaktlykke Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Er dette årets julepresang Hjortejegerne - 10 jegere, 10 metoder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjortejeger Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Førjulspresang til meg sjøl vil eg tru. Her var det mykje kjentfolk..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mork Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Bestilt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Finner ikke boka, søker og søker, har du en link Mork? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaktlykke Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 Trykk på "hjortejegerne - 10 jegere, 10 metoder" i første innlegg seawolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Takk Helga Mari..., så enkelt var det Da er boka ihvertfall bestillt, denne gleder jeg meg til å lese Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Med all respekt for de 10 jegrene i boka. Men dette blir for tabloid overskrift "Norges 10 beste hjortejegere" Hvem, hva,hvor har de funnet ut dette? Hvem er Norges beste sjåfør, bonde, snekker, etc? Denne kommer definitivt ikke til å ligge på mitt bord (Hovedgrunnen er at jeg ikke kan se flettene ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobbcat123 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 He he Solheimen, du tok bladet fra munnen.. har stor respekt for de 10 men sikker vitenskap er det vel ikke (at de er de 10 beste i landet?) Men for all del de har lagd ei bok og det står det respekt av. Lykke til med salget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaktlykke Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Hovedgrunnen er at jeg ikke kan se flettene Enig i at det blir svulstig å si at det er landets 10 beste - for det er det jo selvsagt ikke... men skal man selge bok så må man nok ty til sånne midler. ...savner du flettene mine Ja da vet du hva du har å gjøre. Husker du ikke hva du LOVET meg dyrt og hellig på Bergenstreffet Jeg kommer med èn gang jeg vettu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Sjå der ja, det der var slettes ikkje værst.. Spørs om den skal planlegges til å ligge under juletreet i år, frå nissen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmonsen Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Må nok sette denne i samlingen. Burde vel fått den av forfatteren pga en rekke tips om jegre som kunne intervjues Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VestlandsJeger Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Den må nok anskaffast den der ja! Ønskar dei 10 god jakttur på Svanøya, forresten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMH Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Takk for julegavetipset Lykke!! Den kommer nok til ligge under treet ja! Så var det jo noen kjentfolk med også....morro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaktlykke Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Boka er å finne i handelen nå - her er bokanmeldelsen fra Bokklubben Villmarksliv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frost06 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Kona og jeg konsumerer bøker som ville dyr på åte - så bokklubber vil drukne oss i tillegg til det vi fortærer jevnt fra bokhandlere og antikvariater. Men denne hjorteboka - har gått meg hus forbi - inntil i kveld. Er den i bokhandelen, er den kjøpt i morgen. Hvis ikke er jo dere ypperlig serviceorgan og kan skaffe, etter det jeg forstår. Det gir et ekstra trøkk å få fakta og visdom om ting man allerede trodde man visste nok om. Det har jeg lært - at jo mer man vet, jo mindre vet man. Du skjønner hva jeg mener. Jeg ser det av bildene med og uten fletter. Forbløffende! (Så får du moderere bort det som ikke passer). Hilsen Frost06. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortens Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Framsida var nå så som så, er det ikkje Kurt Oddekalv som er der? Boken er bestilt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guttapåskauen Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Eneste forskjellen på Oddekalv og French-Molan er at Oddekalv aldri har vært i Kongo. Så at han skal være en av Norges fremste jegere kom som en overraskelse på meg. Men selvsagt skal boka kjøpes. Dere reiser vel rundt i bokhandler før jul og signerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Da lå boka i postkassen i dag. Gleder meg til å få lest denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schultz and Larsen Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Kjøpte boka for nokre dagar sidan. Fin bok. Mange gode tips, gamle som nye samla på ein plass. Men, kvifor er prisen på boka forskjellig frå butikk til butikk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Tjaa... Hvorfor koster 50" flatskjerm mer hos Elkjøp enn hos Komplett.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mork Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Jeg har et lite luksusproblem. Bestilte boka pr. mail hos Tun forlag. Så fikk jeg tilbud i bokklubben også. Der var prisen rimeligere og jeg avbestilte hos tun. Vel, nå kom den første boka i går fra tun og den fra bokklubben er vel i postkassa snart den også. Så, om noen vil ha et eksemplar til f.eks bokklubbpris så send pm. Ellers er boka bra. Har kun bladd fort gjennom den, og skal gå i dybden når jeg får tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schultz and Larsen Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Tjaa... Hvorfor koster 50" flatskjerm mer hos Elkjøp enn hos Komplett.no Boka er kjøpt i butikken til ein som er med. Difor, tenkte at prisen kanskje der bør være lik eller rimeligare enn på andre plassar. Prisen var 460kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperlink Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Endelig fant jeg boka! Har lest ca halvparten og må si at slike bøker liker jeg veldig godt. Forfatteren klarer på en fin måte å beskrive jakta og tankene til jegeren. Dette er grundig og godt handverk. Veldig moro at det er 10 jegere - alle med litt ulike perspektiv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjur Dale Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Gratulerar så mykje med ein svært fin og variert bok. Dette er gåva under juletreet til dei hjortejegerane som kan venta til julafta. Andre, slik som meg, har alt kost seg i fleire timar med godsakene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visam Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Forfatteren Egill Danielsen, i lag med bl.a. Helga-Mari Tessem, Kurt Oddekalv, Johan Trygve Solheim, muligens Geir-Helge Østerbø og kanskje Herman Erdal frå boka "Hjortejegerne" stiller til Hjortedrøs med Hjortejegerne i baren på Transplant i Dale i Sunnfjord fredag 4.desember. Har du lyst til å vere med å drøse med mange hjortejegere så kan eg anbefale å legge turen innom Dale neste fredag. Johan Trygve Solheim vil ha med seg eit hjorteslakt og demonstrere partering / oppstykking av hjort. Egill Danielsen vil presentere boka "Hjortejegerne" og du kan få vere med å diskutere om Helga-Mari, Kurt, Johan Trygve, Geir-Helge og Herman blant flere virkelig er blant landets 10 beste jegere Uansett så blir det anledning til mykje god drøs om hjort og hjortejakt med mange andre interesserte. Se mer info her http://fjordaglimt.no/-/event/show/118585?in=4152&occurrence_id=1229228_hjortedroes-med-hjortejegerne http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/event.php?eid=181037979316&index=1 http://www.transplant.nu/?p=6449 Velkomen skal du vere ps. Baren på Transplant har alle rettigheter og Transplant kan vere behjelpelig med å skaffe overnatting om du ønsker det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Då fekk eg boka i posten i dag, og har kikka gjennom den. Kjempeflott bok, og verdt kvar ei krone synst eg. Fekk også tak i Rapport frå Nr.24 i dag ( Gunnar Sønsteby ) og ei anna bok, så eg har lesestoff utover dagene som kjem no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Jeg fikk den også i posten i dag, så nå er julelektyren reddet! Har en ulest gammel Afrika bok liggende i reserve om jeg skulle bli raskt ferdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torenick Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Har stor tro på denne boka, så den skal studeres med lupe! Er spessielt glad for at den inneholder noe om hjortejakt på Østlandet! Her har det vært rimelig stille hittil, men bestand av hjort og interesse for hjortejakt er økende. Mitt lag har jaktet hjort i Siljan/Lardal i ca 15 år, men vi innser at vi fortsatt har mye å lære! Andre som jakter hjort på Østlandet/Telemark/Siljan som er med på kammeret. Er det en tanke å starte opp en tråd på dette, eller eksisterer det allerede??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts