Jump to content

Liten bolig, trenger sammenleggbar men solid ladebenk. Tips?


razzle

Recommended Posts

Må kjøpe eller lage en lur ladebenkløsning som kan legges sammen og settes i klesskapet med pressa fastmontert, men som har nok plass til å lade komfortabelt på når den er satt ut. Den må også være solid og nokså billig så det er mulig jeg ber om et lite mirakel her :P Bor desverre i en mye mindre leilighet nå enn før, så kan ikke lenger ha en benk som står fremme hele tiden. Er det noen lure MacGyver-mennesker som har forslag til hva jeg kan gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Må kjøpe eller lage en lur ladebenkløsning som kan legges sammen og settes i klesskapet med pressa fastmontert, men som har nok plass til å lade komfortabelt på når den er satt ut. Den må også være solid og nokså billig så det er mulig jeg ber om et lite mirakel her :P Bor desverre i en mye mindre leilighet nå enn før, så kan ikke lenger ha en benk som står fremme hele tiden. Er det noen lure MacGyver-mennesker som har forslag til hva jeg kan gjøre?

 

 

Hiv ut kjerringa, bytt ut dobbelsenga med enkelseng, da får du vel plass til en brukbar benk på soverommet? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe prob. Tvingene går jo oppå ladefjøla, og under bordet. Altså ingen merker eller sånt. Så er det jo bare å plukke bort når du er ferdig. Men bordet du fester det til må selvfølgelig være solid.

 

Hehe, bra forslag men har desverre glassbord :lol: Kunne fort blitt upopulært det ja :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har du kjøkken benk, kan du jo feste den der slik skaubjønn beskrev!!

 

Selv har jeg en bod jeg lader i, men som desverre viser seg å være noe fuktig!

Derfor har jeg tenkt å prøve å bruke en Pc pult, den kostet 400kr på ikea for noen år siden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en moderat lader så løsningen for meg ble å ha alt utstyret i låsbar koffert. (Jeg regner med det er sikker nok nedlåsning for å være på rett side av lov/forskrift/rundskriv) Jeg bruker riktignok en Lee Handloader, nøtteknekkermodellen, så jeg monterer ikke noe som helst noe sted, men pakker opp og ned.

 

Det er mulig en sånn ide som den i linken under er noe som kan fungere for deg dersom du er avhengig av å skru opp saker og ting. Det er en ” apartment workshop” og selv om artikkelen er fra ’52 kan det hende det funker for deg.

 

http://www.scribd.com/doc/4317448/Apartment-Workshop

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Hei på dere!

 

Har akkurat bestilt meg min første ladepresse, en Dillon RL550. Ladeboka blir bestilt så kjapt som mulig, så nå har jeg noe å gjøre også etter OL.

 

Mitt spørsmål, jeg leier fortsatt en leilighet og kan derfor ikke skru opp min egen ladebenk som jeg ser mange av dere har gjort. Så trenger et slags skrivebord/arbeidsplass som står stabilt på gulvet uten montasje i vegger (bortsett fra et par vinkler kanskje).

 

Har dere noen ideer? Den må være stabil og bør ikke koste så mye, da mye av budsjettet har gått til utstyret.. :oops:

 

Takker for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Nekropost!

Etter litt undring i samme situasjon som flere tidligere (ser jeg), fikk jeg svært gode tips fra @Skaubjønn. Takk! Foreløpig virker det helt tipp topp, dog jeg kun har deprimet et titals hylser enda. 

 

Jeg har brukt en fjøl av furu som er 30mm tykk, og er ca 35×60cm - det ble ganske stort, mulig jeg gjør den mindre etterhvert. Pressen er festet med gjennomgående skruer som er senket inn under fjøla for å unngå skader på bordet. 

Tvingene er hurtigtvinger fra biltema (den minste typen). 

Screenshot_20231107_210826_Gallery.jpg

Screenshot_20231107_210830_Gallery.jpg

Screenshot_20231107_210835_Gallery.jpg

Edited by Magelius
Skrivefeil
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Artig å se. Jeg har ladet noen tusen skudd med lignende oppsett helt til en av barna flyttet ut og jeg fikk eget laderom. Mitt tips for en forbedring er å kjøpe et par kraftige skrutvinger i stedet for disse hurtigtvingene. Det ble i hvertfall mye mer stabilt for meg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...