Jump to content

Stengning av:Trussler, mobbing og utestegning av medlemmer !


Fozzy357

Recommended Posts

Jeg tar en råsjans og poster det jeg skrev til den andre tråden i det den ble stengt.

(Ps. Fin lampe Omega)

 

Bromark er en dust...

I allefall når han snakker om våpenmodifiaksjoner (her tenkt lydempere) og lading til .357 magnum.

Men det er nå bare min sølle mening. I denne tråden har han baller nok til å påpeke et alvorlig problem, som jeg syns det er helt riktig av ham å kjøre hardt på. Vi lar oss så alt for lett forlede til å å ikke se, ikke høre og ikke vil si noe om ting vi kanksje burde reagere på. At Zero pistolklubb drives på en en mildt sagt påfallende måte (Jfr avisartikkel linket til i tidligere tråd på kammeret) kan, og vil nok, desverre påvirek meg som skytter, selv om jeg sjeldent bedriver NSF greier.

 

Det sedvanlige omkvedet om at vi må "høre begge sider av saken" er også noe jeg begynner å gå lei av. Det viktigste jeg prøver å lære elevene mine, er at de alltid skal lure på hvem som gir deg informasjon, og hvorforden kilden vil at du skal ha akkurat den informasjonen. I dette tilfellet ser jeg ingen grunn til at Bromark (en seriøs skytter, på godt og vondt) skulle "angripe" denne klubben. Derimot har mulige representanter fra klubbems ledelse en god del grunner for å prøve å undergrave bromark. Jeg vurderer det derfor slik at bromark tar opp noe som er viktig for oss alle, og han ber oss ta stilling til en saks situasjon. Ikke til å dømme eller gå inn på Zero pistolk klubb som sådan.

 

Vi skyttere har alt for mange ganger skutt os selv metaforsik i foten, ved på overse ting som går på kant med intensjoner og lovverk, som faktisk gir oss muligheten til å ha våpen og skyting som hobby i kongeriket.

 

I denne saken er jeg 100% bak Bromark

 

(selv om det ikke hindre meg i å syns han er en dust)

 

For en gangs skyld er jeg helt enig med Hassel :wink:

 

Tror nok Bromark`n har gjort dette i beste hensikt.

Det er og mulig at han ikke kjenner motpartes side, dvs har hørt dem med egne ord fortelle historien bak..

 

Og ja, er enig med det i din siste setning også :!:

(er nok ikke medlem i klanen til Bromark om noen skulle tro det,,, kan fremdeles tenke selv :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Saken handler faktisk ikke om Bromark, eller Zero Pistolklubb for den saks skyld.

Den handler om hva skyttere (deriblandt undertegnede) bør akseptere eller ikke.

 

Korrekt:

Jeg tror ikke jeg har klart å gjøre meg helt forstått for deg. Det eksemplet du bruker bekrefter nemmlig det jeg mener. Bromark har rett og slett ikke noen grunn til å "hate" en spesiell klubb. Derimot har han som meget profilert skytter en grunn for å gripe inn i noe han anser skader skyttersaken.

Link to comment
Share on other sites

Har lest denne og den forrige tråden, samt avisartikkelen på hjemmesiden deres. Tror ikke dette er noe enestående tilfelle desverre, da tenker jeg på ledere som føler at de eier klubben. Noe vedkommende her tydeligvis trodde, ettersom han tok opp forbrukslån av egen lomme for å dekke underskuddet. Det er jo veldig flott at han tok ansvar og om de andre medlemmene også syntes det er måten å gjøre det på, blir jo etter noen år klubben "hans".

Det er vel ikke noen tvil om at dette strider med NSF lover, ønsker man å være en seriøs aktør innen NSF må man nok følge NSF og NIF sine lover enten man liker det eller ikke. Skjønner "problemet" at dette starter på HV-huset, kanskje av en vennegjeng så ballet det seg på... Uansett er det jo fint at man ønsker å få ting på skinner igjen, men det er etter min mening dumt å da vedta lover som strider med NSF regelverk (tenker da på dette med pålegg av dugnad, ref avisreportasjen). Da kommer men vel litt av sporet igjen. Som jeg skjønte det ønsket man nå å starte på null igjen, og det er bra... Hvorfor ikke gjøre det skikkelig da.

Håper de blir enige og kan konsentrere seg om den felles interessen for pistolskyting. Å ta livet av budbringeren er vel ikke veldig sportslig, start på nytt, shake hand's og se fremover. Noen må kanskje svelge en kamel eller to, men so what?? Å blande inn advokater er det bare en som tjener på og det er advokaten.

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

Tror enkelte bør lese § 11-2 i NIF's lover. Og spesielt da punkt h)

 

§ 11-2 (Straff etter disse bestemmelser kan ilegges, dersom person eller organisasjonsledd:)

h) på annen måte opptrer slik at det klart kan skade idrettsarbeidet eller idrettens anseelse.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Å ta livet av budbringeren er vel ikke veldig sportslig, start på nytt, shake hand's og se fremover. Noen må kanskje svelge en kamel eller to, men so what?? Å blande inn advokater er det bare en som tjener på og det er advokaten.

 

Hei RuneP, enig i dette i de fleste tilfeller, men når "denne saken" som den har blitt er en konsekvens av at "Budbringeren" i forkant har fått beskjed om at du bør finne deg annet beite, og som takk for sist svarer med å være barmhjertig samaritan eller budbringer som du kaller han så kan du spørre deg om det er så sportslig? Hele denne saken lyser igjennom at "Budbringeren" og sin venn Bromark er på korstog av ulike agenda og motiver. Samaritan 1 er ute etter hevn og samaritan 2 er ute etter publisitet...

 

Bromark sin fremstilling at dette er en personlig feide mellom leder i klubben og "Budbringeren" faller på sin egen urimelighet når 98% av de i klubben ønsker "Budbringeren" dit peppern gror og sola aldri skinner. I andre klubber denne budbringeren har vært så behjelpelig og til slutt meldt seg ut har de fortsatt flagget heist i toppen og spiller fanfare til minne om at de var så heldig å bli kvitt sin barmhjertige samaritan.

 

Beste med denne diskusjonen er at denne tråden snart blir stengt og Bromark, så behjelpelig som han er, starter ny tråd. Mobbeforkjemperen starter ny kampanje...

 

Tror folk virkelig at en klubb som ikke har noe å fare med ønsker å publisere så mye som mulig i en slik sak på sin hjemmeside? Slik jeg ser dette har klubben valgt å holde tett i forum som dette. Ville jo blitt snakk om integritetbrist av proposjoner om de skulle publisere ett medlems personlige forhold utad?

 

Hvis skytteren som omtales fremlegger all dokumentasjon Bromark hevder de har i det offentlige fora så er klubben fritatt og kan fint fremlegge sin side uten å måtte bryte sin "taushetsplikt" rundt personalsaker. Hvorfor gjør dere ikke dette Bromark? Få det ut, scann evt brev til pdf og legg inn link så vi alle kan få lese...

 

Har noen tenkt på at det kan være at Politiet har gitt klubben munnkurv? At NSF eller Krets har "pålagt" den omtalte klubben å forbli taus, til saken er behandlet, eller rett og slett har klubben valgt å se en annen vei siden skytteren holder seg borte og da er medlemmene fornøyd?

 

Taushet er ikke svakhet... uttaleser som florerer her fra budbringer med disipler vitner om at de ønsker å få sympati...

 

MERK MINE ORD: Denne tråden her kommer til å bli usakelig og helt sikkert stengt. Bromark står FØRST i køen for å starte enda en tråd, og vi diskuterer akkurat det samme og ingen fremlegger NOE dokumentasjon. Bromark fordi han sitter med en fantasihistorie han har svelget rått og klubben fordi de ikke ønsker/kan.

 

OG TIL ETTERTANKE fra en annen tråd jeg leste litt tilbake.

 

En klubb som har ett medlem som både er "litt" rusmisbruker og "litt" alkis og som føler at en slik skytter ikke burde være medlem i klubben. Burde de få kaste han ut?

 

Ifølge loven til NSF så sies det at hvis Politi finner personen "verdig" av å ha våpen og personen tilsynelatende på papiret ikke har brutt noen lover kan ikke klubb holde personen ute. Klubben kan ikke påvise noen brudd, men 90% av medlemmene er redde for at personen kommer ruset en dag og kan gjøre noe "tragisk"

 

Skal man verne "alkis/rusmissbrukers" rettigheter og 90% av medlemmenes forsvinner?

 

mvh.

korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Saken handler faktisk ikke om Bromark, eller Zero Pistolklubb for den saks skyld.

Den handler om hva skyttere (deriblandt undertegnede) bør akseptere eller ikke.

 

Korrekt:

Jeg tror ikke jeg har klart å gjøre meg helt forstått for deg. Det eksemplet du bruker bekrefter nemmlig det jeg mener. Bromark har rett og slett ikke noen grunn til å "hate" en spesiell klubb. Derimot har han som meget profilert skytter en grunn for å gripe inn i noe han anser skader skyttersaken.

 

Hei Hassel!

 

Du mener saken handler om hva en SKYTTER skal akseptere, jeg mener saken handler om hva en KLUBB skal måtte godta. Og tar du mitt eksempel og tenker at SKYTTEREN skal ta KLUBBEN så tar du tegninga og ser HVEM som er naboen, men det ordner seg til slutt skal du se...

 

I mellomtiden skal vi nok moderere litt av partene som skriver slik at 97% av de som leser dette, men velger å IKKE skrive for en av partenes side skjønner at denne saken har to sider og at det er mange muligheter som ikke belyses på dette forumet...

 

PS: Hvis du ønsket å slå deg opp som politiker eller få ledende verv i en organisasjon er det lettest å bli lagt merke til når du har en fanesak. Tror du MOBBING kan være en slik fanesak? Tenker på siste skytternytt osv...

 

Mvh.

korrekt

Link to comment
Share on other sites

Hei Alle sammen,

 

siden forrige tråden ble stengt, noe jeg syntes ville vært til det beste og Bromark har fortsatt pånytt har jeg noen kjappe kommentarer til ett av innleggene han skrev. Jeg skyter til det daglige på vestlandet og vi har en liknende sak gående, uten at jeg kan eller vil kommentere. Siden det har har kommet en liknende sak kan jeg fritt kommentere uten å bli inhabil senere.

 

Bromark skriver:

 

Hva gjør man når enkelte klubber driftes av ”små høvdinger” som har en holdning ”alt jeg sier er lov, og er du uenig skal du kastes ut” ?

 

Er dette noe du kan bevise og dokumentere Bromark, hvis ikke er du som leder av en skytterkrets ute å kjøre. Du skal vite hva du representerer.

 

Hva når medlemmer av en klubb får beskjed om at de er uønsket for at de ikke ”passer helt inn” at de kanskje er litt for aktive? Eller at de kanskje er såpass gode at andre ikke lengre kan vinne ”alt” av klubbmesterskap? Er det da greit å be noen å bytte klubb?

Igjen, er dette dine antakelser eller er dette noe du kan bevise? du kaster ut påstander som er direkte MOBBING av ledelsen i klubben som omtales.

 

Hva når det går så langt at medlemmer mottar anonyme trussel brev i posten som sier at hvis de ikke melder seg ut innen xx dato så skal de sende brev til kemner, politi osv….

 

Igjen, du skriver annonyme og knytter dette oppmot klubben. VET du at dette ikke er skrevet av personen selv som ett ledd for å få sympati? Du beskylder indirekte en klubb for å stå for annonyme trussler, noe som er GROVT ALVORLIG

 

Hva når styret i en klubb sender ut brev på brev med nye ”beskyldinger” om at hvis ikke medlemmet melder seg ut så skal de utestenges i 3mnd fra all aktivitet (stevner etc)

 

Kan du bevise dette og hvis JA, så er jo dette fullt innenfor regelverket. Dette er jo hva du mener en klubb skal gjøre. Har en klubb nok til at de kan utestenge ett medlem så er jo saken grei, men som jeg skrev til deg sist. Regelverket sier da at etter 3 mnd så er vi tilbake til start. Klubben som omtales har da to muligheter. 1. Benytte kortet de har på hånden, men når 3 mnd er gått leve med usikkerheten. 2. Holde kortet på handa og skytter vet hva han risikerer og holder seg borte..

Bromark: du som er så opphengt i lovverket: Regelen sier at EN klubb kan gi administrativ forføyning i tre mnd. Hvis dette skjer nå vet du da like godt som meg at sesongen er over. Skytter har dog en mulighet å slippe disse tre mnd. I lovverket står det at hvis skytter melder seg ut av klubben som har gitt AF så oppheves karantenen og skytter kan skyte for en annen klubb.

 

 

Syns vi dette er okai ? Eller er slike ting uaksebtabelt ??

 

Dette spørsmålet lar jeg stå så kan det vurderes sammen med Bromark sine påstander og mine "motvekts" tanker.

Link to comment
Share on other sites

Du har mottatt følgende advarsel fra en administrator eller moderator for dette forumet:

Sitat:

Hei

 

Etter dine siste bravader i tråden "Stengning av:Trussler, mobbing og utestegning av medlemmer !" gis du herved en Advarsel.

 

Det må da gå an å holde en diskusjon på et saklig nivå uten å skli over i personangrep og ufinheter hele tiden?

 

Dette er din andre advarsel på kort tid og uten en kraftig forbedring av oppførsel fra din side ligger du an til å bli utestengt fra forumet for en periode.

 

Avgjørelsen er tatt i felleskap av flere moderatorer og Styret.

 

Mvh Kjell Olav.

 

Rart å se at noen få kan true en enkelt, når mange støtter opp om Bromark?

Tror de fleste skjønner hvor landet ligger.

 

Bravader, personangrep og ufinheter?

Er ikke slike utalelser svært ufint og et personangrep?

 

 

Så jeg får bare be om forladels til alle "moderatorer"

..som kan dømme en hver mann...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter til det daglige på vestlandet og vi har en liknende sak gående, uten at jeg kan eller vil kommentere. Siden det har har kommet en liknende sak kan jeg fritt kommentere uten å bli inhabil senere.

Da håper jeg at medlemmene i klubben får alle opplysinger slik at de på ett evnt årsmøte kan stemme utifra fakta som ligger på bordet. Det er alltid slik at i en sak som noen står litt svakt (ref politisk eller kriminelt) vil de alltid forsøke å undergrave motparten. Enten da ved å lyve eller ved å trenere saken.

 

Ser vi litt utenfor vår egen dør skjer det utrolig mye, vi har politiet som skal ordne opp slik at alt foregår lovlydig. Vi har noen som passer på politiet også. Ser vi på en klubb har vi en krets og idrettsskrets samt forbund og idrettsforbund som skal være tilstede for å sørge for at saker går på en slik måte at alle fakta kommer på bordet. Noen ganger gjør det nettopp det og avgjørelser kan tas mens andre ganger skjer det motsatte.

 

Men hva med de tilfellene hvor en part holder tilbake eller snakker usant kun for å ivareta sine egne interesser. Hva når en krets eller idrettskrets ikke gjør den jobben som vi forventer at de skal gjøre. Er det så galt av oss skyttere at vi stiller spørsmål og er noe kritiske til hvordan ting blir håndtert. Skal vi godta at ting er "privat" mellom 2 parter bare for at den ene siden ikke ønsker å stå frem?

 

Jeg er ikke ute etter å diskutere hva som skjer eller har skjedd, men jeg er ute etter at skyttere må og bør ta ett standpunkt til hva de selv tror på og hva de selv mener. At noen holder med Part A og noen part B ser vi også skjedde for 50 år siden og det skjer i dag, det er ikke noe nytt. Men vi skyttere kan faktisk gjøre noe med våre holdninger, vi kan ta ett standpunkt og vi kan si ifra at vi ikke liker at feks mobbing og/eller trakaserring ikke er lov innen vår idrett.

 

Over og ut i denne tråden for min del.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur dei fleste har fått med seg at Bromark vil sette fokus på eit problem som heilt sikkert førekjem i større eller mindre grad mange stader. Slikt bør ikkje aksepterast, og eg skjønnar godt Bromark sin motivasjon for dette.

Dei fleste har vel og fått med seg at mange på forumet ikkje vil sette seg til doms over nokon før dei har satt seg inn i ein sak. Og at dei er kritiske til "ein-kilde-bruk".

 

Då har vel tråden utnytta sitt potensiale og oppnådd det den kunne...

Link to comment
Share on other sites

Du har mottatt følgende advarsel fra en administrator eller moderator for dette forumet:

Sitat:

For å si det som Nordlendingen, "Ka syt du etter?" Jeg har knapt sett noen med så mange blå korrigeringer på rad som du. Eller noen som har fått så mange beskjeder om hva mods anser som ok eller ei. Du har fått en advarsel eller to, og etter hva jeg har sett, er de saligt fortjente også.

 

Jeg fikk i min tid advarsel og klar beskjed om utkastelse og det som verre er, og det uten at jeg hadde blitt moderert (men hengt det ble jeg for å si det jeg mener er sannheten om enkeltes oppførsel på slutten i SL, noe som ble ille likt). Jeg fant ut at skulle jeg være her og leke, så får en prøve å følge spillereglene, enten man liker dem eller ei (og ting er nå mye bedre enn hva de var dengang).

 

Og så ser jeg du suttrer over tidenes snilleste moderatorkorps og advarsel derifra (etter 1001 tilsnakk). Nei du har mye bra for deg, og mener mye godt. Men du må bare se å lære deg at man må tenke litt før en poster, og tankene bør vere noe ala disse. "synes mods denne er grei? Slenger jeg skit om noen nå? Eller kan posten oppfattes slik?, Er jeg saklig nå? Tilfører jeg noe som helst nyttigt med denne posten" (ja denne siste bryter jeg vel selv nå).

 

Håper du tar dette for det det er, sleng på bremsene, nyt oppholdet, og gi beng i å bli alt for engasjert. :wink:

 

 

P.s Synes Bromark tar opp noe viktigt her, uahengigt av hvilke intensjoner han måtte ha med dette.

Der er en ting eller to med dagens regelverk, som man kansje burde se nærmere på, og det ene er klubbenes mulighet til å bli kvitt uønskede medlem (eksisterer i prinsippet ikke).

Det andre er hvordan kretsene skal reagere om klubbene er dårligt drevet.

Og det tredje er hvordan man kan beskytte medskyttere mot mobbing.

For det er ikke tvil om at enkelte medlemmer kan ha en bakgrunn/forhistorie som skremmer medskyttere, eller en oppførsel som de finner overkanten plagsom (hvorav den siste er klart værst).

Problemet er den enkelte skytters sikkerhet på den ene siden, og gruppen av skyttere (resten av klubbmedlemmene) sin sikkerhet og trivsel på den andre siden.

 

Dagens reglemang er etter mitt syn tannløst og på det nærmeste ubrukligt, gjerne kombinert med handlingslammelse fra krets og forbund. Nevnte klubb burde uten tvil ha blitt utestengt fra NSF, eller satt under tvangsstyre av kretsen. Til den fungerte og medlemmene selv var i stand til å ta tak i sakene. Dette mener jeg ikke som en konsekvens av Bromarks uttalelser, men på grunn av den rotete måten den har blitt styrt på gjennom årene. Her var man nok best kjent med blanke ark, og det mener jeg kretsen burde ha forlangt av årsmøtet.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at ledelsen tar ting til etterettnig.

 

Her ble ledelsen satt til pers og åpnet tråden, grunnet medlemmenes påtrykk.

Det skal ledelsen ha ros for!

 

Som TS så må jeg si at Kjetil har belyst et tema som vi fleste hadde unngått.

Han skal æres for det.

 

Jeg håper inderlig at den dagen vi andre blir så grundig missbrukt av ledelsen i en klubb, at det finnes en "Bromark" som tør og gidder å forsvare våre skytebrødere!

 

Det settes pris på at du bryr deg om skytemiljøet, Kjetil.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takker for sakelig kritikk.

 

Det er ikke ofte en leser en voksen mening om ting som medlemmene er uenig i!

Men at medlemmer skal tenke:

"synes mods denne er grei?"

Vi medlemmer har en begrenset frihet, men at vi skal tenke på hva moderator synes før vi poster...det blir litt drøyt.

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

 

Det du skrev var veldig velskrevet, men jeg er nok sterkt uenig i at jeg har suttret. Men det er din mening og det har du lov til å si på et åpent forum.

 

Det du har skrevet skal taes til etterretning.

 

Hilsen,

Fozzy

Link to comment
Share on other sites

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

 

Nei Fozzy, det blir feil. Dette er ikke en lekekasse hvor man kan gjøre som man vil og forvente at andre rydder opp, når man poster her er man faktisk pliktet til å spørre seg om det man skriver er i tråd med forum-reglene og et minimum av folkeskikk. Dette er en forpliktelse vi alle gjorde når vi registrerte oss her.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

 

Nei Fozzy, det blir feil. Dette er ikke en lekekasse hvor man kan gjøre som man vil og forvente at andre rydder opp, når man poster her er man faktisk pliktet til å spørre seg om det man skriver er i tråd med forum-reglene og et minimum av folkeskikk. Dette er en forpliktelse vi alle gjorde når vi registrerte oss her.

 

Hvis jeg husker rett, så lever vi i et fritt samfunn.

Det drar du nytte av, ved å si at jeg både suttrer, mangler folkeskikk og belærer meg at forumet ikke er en lekekasse.

 

I siste innlegget fikk både du og moderatorene ros og ting skulle taes til etterrettnig.... Men sur oppgulp får en tilbake...

Virker som ledelsen ikke klarer å ta i mot ros, men skal leke Gud og tukte enhver som de har fått et torn i siden til.

 

La din vilje skje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri sagt at du sutrer. Og jeg mente ikke å hentyde at du manglet folkeskikk, jeg påpekte bare at ditt syn på moderatorenes rolle her var feil. At du får dette til å bli sure oppgulp, tukt og å leke Gud får bli ditt problem, jeg forteller bare hvordan reglene er.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at ledelsen tar ting til etterettnig.

 

Her ble ledelsen satt til pers og åpnet tråden, grunnet medlemmenes påtrykk.

Det skal ledelsen ha ros for!

 

Tråden ble åpnet igjen etter en felles vurdering av moderatorer og Styret, det var ingen som utsatte oss for påtrykk av noen som helst art.

 

Vi medlemmer har en begrenset frihet, men at vi skal tenke på hva moderator synes før vi poster...det blir litt drøyt.

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

 

Som flere har sagt før meg er det ikke slik det fungerer. Hvis alle ga jevnt f#%n og kjørte på med møkkainnlegg, ufinheter osv så er det altså vi som moderatorer som skal få "morroa" med å rydde opp i dette? Hvordan skulle det bli her inne da?

Forumreglene skal følges og det er de vi forholder oss til, hvis det samtidig brukes en liten bit folkeskikk så kommer en svært langt med å gjøre forumet til et trivelig sted å være. Dette er noe hver enkelt av oss har et ansvar for å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Vi medlemmer har en begrenset frihet, men at vi skal tenke på hva moderator synes før vi poster...det blir litt drøyt.

Ja, tenk å måtte tenke før vi poster - kordan skal dette ende?

 

Sarkasme til sides, vi medlemmer har full frihet til å poste akkurat det vi vil. Dette er ein frihet som kjem med ansvar.

 

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

Og etter at vi er moderert, så kan vi ta lærdom av dette, ved å tenke "kva var det eg skreiv som var over streken" og slik redusere risikoen for at ein blir moderert neste gang. Etter 1-3 modereringar så er dei aller aller fleste i god stand til å vite kor streken går, og halde seg på riktig side.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at ledelsen tar ting til etterettnig.

 

Her ble ledelsen satt til pers og åpnet tråden, grunnet medlemmenes påtrykk.

Det skal ledelsen ha ros for!

 

Tråden ble åpnet igjen etter en felles vurdering av moderatorer og Styret, det var ingen som utsatte oss for påtrykk av noen som helst art.

 

Ehh.. hva hvar grunnen til at det ble tatt en felles vurdering av både moderatorer OG styret? Tror nok medlemmene av Kammeret vet svaret på den ja..

 

Vi medlemmer har en begrenset frihet, men at vi skal tenke på hva moderator synes før vi poster...det blir litt drøyt.

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

 

Som flere har sagt før meg er det ikke slik det fungerer. Hvis alle ga jevnt f#%n og kjørte på med møkkainnlegg, ufinheter osv så er det altså vi som moderatorer som skal få "morroa" med å rydde opp i dette? Hvordan skulle det bli her inne da?

Forumreglene skal følges og det er de vi forholder oss til, hvis det samtidig brukes en liten bit folkeskikk så kommer en svært langt med å gjøre forumet til et trivelig sted å være. Dette er noe hver enkelt av oss har et ansvar for å gjøre.

Vi medlemmer har en begrenset frihet, men at vi skal tenke på hva moderator synes før vi poster...det blir litt drøyt.

Ja, tenk å måtte tenke før vi poster - kordan skal dette ende?

 

 

Jeg har nok neppe postet "møkka innlegg", men heller innlegg som rusker litt i enhver skytter. Jeg kan være sarkastisk så det holder, og det er klart noen føler seg truffet, skal vi alle i et skytter forum gå på silke tøffler?

 

Sarkasme til sides, vi medlemmer har full frihet til å poste akkurat det vi vil. Dette er ein frihet som kjem med ansvar.

 

Vi kan si våre meninger også er det opp til moderatorene å moderere.

Og etter at vi er moderert, så kan vi ta lærdom av dette, ved å tenke "kva var det eg skreiv som var over streken" og slik redusere risikoen for at ein blir moderert neste gang. Etter 1-3 modereringar så er dei aller aller fleste i god stand til å vite kor streken går, og halde seg på riktig side.

 

Men det kan faktisk finnes medlemmer av Kammeret som tenker anderledes i fra ledelsen og styret.

Jeg har full forståelse at "ledelsen" tar i tu med person angrep og usakligheter, men det må være rom for å uttale seg , selv om "styret" har andre meninger.

Håper jeg får lov av ledelsen til å kunne delta vidre her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Tråden ble åpnet igjen etter en felles vurdering av moderatorer og Styret, det var ingen som utsatte oss for påtrykk av noen som helst art.

 

Ehh.. hva hvar grunnen til at det ble tatt en felles vurdering av både moderatorer OG styret? Tror nok medlemmene av Kammeret vet svaret på den ja..

 

Ganske enkelt fordi vi moderatorer av og til ønsker at Styret skal se på saken slik at vi får fleres mening om en tråd skal forbli stengt eller åpnes igjen. Dette blir diskutert oss i mellom slik at vi kommer frem til en løsning alle er enig i. Dette for å sikre at avgjørelsen som tas er mest mulig riktig og rettferdig.

 

Verre er det ikke og dette er noe jeg tror Kammerets medlemmer har forståelse for.

Link to comment
Share on other sites

Men det kan faktisk finnes medlemmer av Kammeret som tenker anderledes i fra ledelsen og styret.

Ja selvfølgelig, og det er heller ikke noe stort problem. Dette handler ikke om å være enig/uenig med styret i enkeltsaker, det handler om å rette seg etter et regelverk som gjelder for alle (inkludert styret). Disse reglene er formet rundt styrets meninger om hva slags forum man skal ha og hva som regnes som akseptabel oppførsel, om man er uenige i disse kan man velge å ikke være her eller jobbe for å endre de.

 

 

Håper jeg får lov av ledelsen til å kunne delta vidre her på forumet.

Det er det faktisk DU som bestemmer. Reglene sikrer alle som følger reglene en plass på Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

I siste innlegget fikk både du og moderatorene ros og ting skulle taes til etterrettnig.... Men sur oppgulp får en tilbake...

Virker som ledelsen ikke klarer å ta i mot ros, men skal leke Gud og tukte enhver som de har fått et torn i siden til.

Ledelsen modererer ikkje. Det gjer moderatorane. Torner i sida får derfor ingen utslag i form av moderering.

 

Når vi modererer forholder vi oss til 3 ting: forumreglementet, norsk lov og generell nett-etikette. Torner i sida tar vi ikkje hensyn til. Dersom det skulle vere ein eller annan brukar som vi føler at vi ikkje har eit objektivt forhold til, ber vi ein annan moderator ta saken og vurderingane.

 

Desse forumreglane har du som brukar forplikta deg til å følge når du registrerte deg som brukar på kammeret.no. Du har derfor eit sjølvstendig ansvar for å skrive i henhold til desse, og so skal vi moderatorar ta oss av det som er over streken i forhold til den nevnte treeinigheiten. Det er derfor ikkje full "ytringsfrihet" eller annan frihet til å seie kva ein vil på forumet, då dette er noko avgrensa i forhold til forumreglementet.

 

Når det gjelder gjenåpning av tråden so bryr vi oss ikkje særleg mykje om påtrykk frå brukerar. Vi har, og skal ha, ryggrad til å stå i mot heile medlemsmassen for den del, so lenge vi har forumreglemetet i ryggen. Styret og moderatorane syntes at diskusjonen var ein viktig debatt, og den belyste eit tema som er viktig å belyse. Dette inntrykket vart styrka av det store engasjementet i tråden. Likevel var det slik ai stund at diskusjonen spora litt av og var ikkje lenger i henhold til forumreglementet. Tråden vart då stengt medan styre og moderatorar diskuterte internt korleis dette skulle løysast.

I tillegg fekk vi ein nyttig bieffekt då debattantane fekk seg ei tenkepause som eg trur dei fleste hadde godt av. Fort gjort å bli reven med i ein temperert debatt, det har vi vel alle opplevd.

 

Fozzy357, det er ingen som har torn i sida til deg. Vi håper at du vil fortsette å bidra på forumet. Men du må ha forståelse for at du kan bli moderert ut i frå dei forumreglane som du har akseptert då du registrerte deg.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel og bra at mange engasjerer seg ang hva vi kan eller ikke kan skrive her, men hvorfor ikke få til en diskusjon der vi diskutere hva den egentlige tråden handlet om? nemlig mobbing innen skytesporten...

 

Hva kan vi som skyttere gjøre for å bidra mot mobbing og hva kan vi gjøre i situasjoner der det åpenbart foregår mobbing?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...