Jump to content

Pistolklubber i NSF som ikke driver NSF-skyting.


Baardl

Recommended Posts

Når vi først er inne på klubbdrift…her er et annet eksempel:

 

Hva syns dere om klubber som kun har egen innendørsbane på 20 meter, ikke arrangerer noen approberte stevner og hvor det ikke er noen av medlemmene som deltar på andre klubbers stevner. Driver disse klubbene i tråd med forskriftens bestemmelser hvor det står ”Søkerens skytterlag/-klubb må ha og utøve program for skyting med den aktuelle våpentype. Programmet må være utarbeidet av skytterorganisasjonen.”?. I tillegg blir sikkerhetskursene som klubben arrangerer (5 timer?) vurdert som så mangelfulle, at andre klubber i området ikke godkjenner sikkerhetskursene .

 

Jeger av den oppfatning at i slike tilfeller bør NSF gå inn og sjekke ut om klubben driver i tråd med NSFs program og evt. vurdere om klubben er berettighet til medlemskap i NSF -synspunkt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg.

 

Jeg hørte en god formulering: "Hvis norske svømmeklubber ble drevet på samme aktivitetsnivå som mange skytterleg, burde de vært omdøpt fra svømmeklubber til badeforeninger".

 

Kanskje burde disse klubbene starte NPF (Norsk plinkerforbund).

 

I Nord-Trøndelag var det i 2008 tolv klubber (NSF) med navn xxxxx pistoklubb som ikke hadde en eneste start i et approbert stevne. Disse burde få tilbud om hjelp til aktivitet. Om dette ikke endret forholdene, burde de ekskluderes.

Link to comment
Share on other sites

Når vi først er inne på klubbdrift…her er et annet eksempel:

 

Hva syns dere om klubber som kun har egen innendørsbane på 20 meter, ikke arrangerer noen approberte stevner og hvor det ikke er noen av medlemmene som deltar på andre klubbers stevner. Driver disse klubbene i tråd med forskriftens bestemmelser hvor det står ”Søkerens skytterlag/-klubb må ha og utøve program for skyting med den aktuelle våpentype. Programmet må være utarbeidet av skytterorganisasjonen.”?. I tillegg blir sikkerhetskursene som klubben arrangerer (5 timer?) vurdert som så mangelfulle, at andre klubber i området ikke godkjenner sikkerhetskursene .

 

Jeger av den oppfatning at i slike tilfeller bør NSF gå inn og sjekke ut om klubben driver i tråd med NSFs program og evt. vurdere om klubben er berettighet til medlemskap i NSF -synspunkt?

 

Kanskje du burde kontakte POD med en gang, for å få slutt på dette svineriet :mrgreen:

 

Riktig en tråd etter NOJS formål : http://www.kammeret.no/portal/formal du har startet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nå kan det jo være baneforhold som gjør at klubber ikke arrangerer. Men fordi om en klubb kun har bane til .22, så bør jo fortsatt medlemmene få lov til å kjøpe seg våpen til andre programmer. Man kan jo tross alt resie andre plasser å skyte konkurranse

 

Ellers enig med Triggerhappy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå var vel ikke mangel på egnet bane eller arrangement av egne stevner hovedsaken her. Hovedsaken er vel at ingen fra vedkommende klubb deltar i noen form for approberte stevner.

 

Det blir som å ha en foballklubb som ikke har et eneste lag i noen som helst serie + å mangle fotballbane med to mål.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg har ikke lest alle resultatlister i landet.

 

Derimot har jeg lest alle resultatlistene for region Midt-Norge. I tillegg har jeg gått gjennom listene på fsu.no som omfatter alle banestevner i Norge inkl luft for 2008.

 

Dersom en person fra NT har deltatt i et feltstevne utenom Midt-Norge, og verken arrangørklubben eller klubben til skytteren har sendt resultatlistene til resultatansvarlig i NT slik de skal, kan det selvsagt være at en start eller to er unndratt min kunnskap.

Link to comment
Share on other sites

For å sitere en tidliger utgave av verdens mest leste bok, fritt etter hukommelsen.

 

"En ser så vel splinten i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt eget"

 

Dersom medlemmene i denne klubben er fornøyd med sin skyting og sin måte å drive på så ser jeg ikke at andre behøver å blande seg inn i det.

For å være litt pirkete med formuleringer så står krav til aktivitet definert i idrettforbundets regelverk. Les det så vil du se at flere av medlemmene i denne klubben oppfyller krav til aktivitet.

 

Jeg avslutter med et annet sitat:

 

"live, and let live"

Link to comment
Share on other sites

For å sitere en tidliger utgave av verdens mest leste bok, fritt etter hukommelsen.

 

"En ser så vel splinten i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt eget"

 

Dersom medlemmene i denne klubben er fornøyd med sin skyting og sin måte å drive på så ser jeg ikke at andre behøver å blande seg inn i det.

For å være litt pirkete med formuleringer så står krav til aktivitet definert i idrettforbundets regelverk. Les det så vil du se at flere av medlemmene i denne klubben oppfyller krav til aktivitet.

 

Jeg avslutter med et annet sitat:

 

"live, and let live"

 

Jeg kan ikke se at man kan definere aktivitet i NSF-regi på noen annen måte enn aktivitet ihht som står oppført som programmer i NSF-reglementet. Da syns jeg at de klubbene i NSF som ikke har lyst å også (merk også) drive NSF-skyting, får lage sitt eget forbund (Norsk plinkeforbund?), eller så får NSF justere programmene slik at det favner videre. (NIFs regelverk har jeg vel prøvd å sette meg inn i, men øyensynlig ikke nok - uansett tror jeg ikke NIFs regelverk har forrang over våpenforskriften.)

 

Spørsmålet er kanskje derfor: Kan medlemmer i klubber som hverken har bane for NSF-skyting, ikke arrangerer skyting jf NSF-programmene, eller på annen måte synliggjør NSF-aktivitet, påberope seg grunnlag for erverv/eie? Jeg har ikke noe svar, jeg har et synspunkt, men er åpen for å endre standpunkt...

 

De sitatene skjønte jeg ikke så mye av. Skyting generelt, og pistolskyting spesielt, er en stigmatisert sport. Vi bør derfor søke å holde orden i eget hus - for å unngå at det tres for mange firkantete forskrifter ned over hodet på oss.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som trodde at tråden dreide seg om NSF-pistolklubber som drev med praktisk eller SWS istedenfor bane og felt. Si meg, har jeg forstått trådstarter rett hvis han mener at dersom en sportsklubb ikke stiller medlemmer i eksterne konkurranser, så har ikke den klubben livets rett? Altså at en mosjonist som driver sport for sportens skyld og ikke for å konkurrere ikke kan regnes som en "seriøs" og "ekte" utøver av sporten? For isåfall er jeg verken leirdueskytter, kampsportutøver eller syklist og burde dermed levere inn hagla mi, gi'en min og sykkelen min. Selv om jeg synes at disse aktivitetene er steike morsomme å drive med som hobby :oops:

 

Grud, som jeg kjenner at jeg begynner å hate ordet "seriøs" når det brukes i samme setning som ordet "skyting"...

Link to comment
Share on other sites

[...]Skyting generelt, og pistolskyting spesielt, er en stigmatisert sport. Vi bør derfor søke å holde orden i eget hus - for å unngå at det tres for mange firkantete forskrifter ned over hodet på oss.

 

Hva er poenget med å unngå "firkantete forskrifter" om vi uansett skal pålegge oss selv de samme begrensningene?

 

NIFs regelverk har jeg vel prøvd å sette meg inn i, men øyensynlig ikke nok [...]

 

Prøv igjen, står mye fint om breddeidrett og mosjonister rundt omkring ;)

Link to comment
Share on other sites

Det Baardl ikke har fått med seg er at iht NIF er organisatoriske oppgaver i klubb, krets, forbund definert som aktivitet.

 

Når det gjelder sitatene så er det bare å sitte ned, lese igjen og ikke skrive flere innlegg i denne tråden før meningen med sitatene er forstått. Det er ikke vanskelig, flere av kommentarene tyder på at de fleste forstår.

 

Du kan få et sitat til som du også bør ta til ettertanke "Egen suksess er bra, men andres ulykke er heller ikke til å forakte"

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg riktig lus på gangen, så er det største problemet med denne klubben at det er en Komersiel klubb, som ikke har annen hensikt en å tjene penger til eierene. Klubben arrangerer dyre kurs og har høye avgifter. Men har få medlemmer som deltar på stevner. Nå er ikke det siste et krav på oen som helst måte, med mindre man er mer en sportskytter, men det er er påfallende hvor lite det skytes utover det som eventuelt skjer på klubbens egen bane. Den banen kan ikke organiserer NSF stevner i allefall. Litt kinkig egentlig...

Link to comment
Share on other sites

Enkelte fotballklubbar har den frekkhet at de arrangerer trening i andre former enn 2x45 minutter med 2x11 mann og 3 dommere. I disse klubbene er det stadig folk som ikke er på banen ved kampstart. Har ennå ikke hørt at Fotballforbundet har planer om å ekskludere disse klubbene med tvilsom seriøsitet. Tør jeg anta at Baardl jobber med saken?

Link to comment
Share on other sites

Bukken: Her tror jeg du misforstår med vilje. Alle fotballklubber jeg kjenner (og det er mange) arrangerer treninger forskjellige fra 2x45 min med 2x11 mann og 3 dommere. En har lag og treninger på alle nivå. En har også folk som trener uten å spille kamp.

 

Noe annet er det om fotballklubben ikke har et eneste lag i noen som helst serie. Ikke en gang et G10/J10, et knøttelag eller et lag i 7. divisjon. Kun personer som trener og ikke en gang en bane med to mål.

 

Videre til Sako: En skytter er ikke useriøs om han ikke deltar i approberte stevner.

Spørsmålet var vedr klubber som ikke har en eneste skytter som deltar med minst en start i et approbert stevne i løpet av et helt år. (Har forøvrig gåseterreng i Trøndelag)

Link to comment
Share on other sites

Har selv vært i en slik "fryktelig" klubb noen år...

Ikke en NSF-klubb, men likevel.

Vårt problem var at der ikke var interesse for stevner, ikke var folk som orket å arrangere stevner pga dette

og fordi det sosiale med skytingen på banen var det som holdt gjengen sammen.

Skulle denne klubben vært tvangsnedlagt, da? :roll:

Skal man avholde stevner om ingen kommer på dem?

Skal man legge ned klubbene om medlemmene ikke ønsker å skyte stevner? :shock:

 

Idag er klubben aktiv, medlemmer skyter stevner, og styret har fått "nytt blod" slik at vi nå har innslag av alle typer skyttere.

Både rekreasjonsskyttere og konkurranseskyttere.

Premier fra stevner avholdt hos andre klubber har vi også henta hjem!

Det hadde jo aldri skjedd om klubben hadde blitt avviklet i sin tid ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel viktigere å bytte ut ledende personer enn noe annet. I min klubb var det slik. En må få inn folk som ønsker å få opp aktiviteten, og som husker at en er medlem av NSF og dermed også NIF.

Link to comment
Share on other sites

Det Baardl ikke har fått med seg er at iht NIF er organisatoriske oppgaver i klubb, krets, forbund definert som aktivitet.

 

Når det gjelder sitatene så er det bare å sitte ned, lese igjen og ikke skrive flere innlegg i denne tråden før meningen med sitatene er forstått. Det er ikke vanskelig, flere av kommentarene tyder på at de fleste forstår.

 

Du kan få et sitat til som du også bør ta til ettertanke "Egen suksess er bra, men andres ulykke er heller ikke til å forakte"

 

Jeg tror vi snakker forbi hverandre - jeg har et annet case i tankene enn deg. Mht organisatorisk aktivitet så kan jeg berolige deg med at det kjenner jeg -det er jo til og med omtalt i samlerundskriv G-126/92.

Link to comment
Share on other sites

Det blir som å ha en foballklubb som ikke har et eneste lag i noen som helst serie + å mangle fotballbane med to mål.

Nå krever ikke politiet at man er medlem av fotballklubb for å eie en fotball. Det er her jeg tror problemet ligger.

Dersom disse klubbene hadde hatt muligheten så tror jeg de hadde lagt ned virksomheten og bare hatt våpnene sine uten å være medlem i klubb.

Link to comment
Share on other sites

Det burde vel ikke være ett problem at en gjeng skyttere ønsker å "plinke" med sin 22LR på en 20 meters bane :?:

Virker på meg som om en del av dere er smittet av myndighetenes iver etter å kontrollere alt mellom himmel og jord hos borgerene i dette landet :shock:

Frihet venner, Frihet :mrgreen:

La nå disse folkene få "plinke" i fred :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som trodde at tråden dreide seg om NSF-pistolklubber som drev med praktisk eller SWS istedenfor bane og felt. Si meg, har jeg forstått trådstarter rett hvis han mener at dersom en sportsklubb ikke stiller medlemmer i eksterne konkurranser, så har ikke den klubben livets rett? Altså at en mosjonist som driver sport for sportens skyld og ikke for å konkurrere ikke kan regnes som en "seriøs" og "ekte" utøver av sporten? For isåfall er jeg verken leirdueskytter, kampsportutøver eller syklist og burde dermed levere inn hagla mi, gi'en min og sykkelen min. Selv om jeg synes at disse aktivitetene er steike morsomme å drive med som hobby :oops:

 

Grud, som jeg kjenner at jeg begynner å hate ordet "seriøs" når det brukes i samme setning som ordet "skyting"...

 

Spørsmålet er mer hva man syns om NSF-klubber ikke driver med noe som helst som kan sies å være NSF-relatert. Hvis man har bane ihht skyteprogrammene - og ellers skjøtter seg vel har ikke jeg noen problemer med det.

 

Men en situasjon hvor klubber hverken har bane som kan brukes til de programmene forbundet de er medlem i har, eller at man ser medlemmer på andre klubbers stevner, er for meg en indikasjon på at klubben ikke driver med aktivitet ihht forbundet de er en del av. Er det riktig at NSF skal brukes som ervervsgrunnlag da?

-burde de da heller finne/ opprette et annet forbund -så kan de plinke i fred der?

 

Hassel og jeg har nok samme eksempel i tankene.

 

Forøvrig, siden jeg har fått spørsmålet allerede - jeg sitter ikke mer i noe lederverv i noen pistolklubb.

Link to comment
Share on other sites

Grud, som jeg kjenner at jeg begynner å hate ordet "seriøs" når det brukes i samme setning som ordet "skyting"...

 

Vel talt!

 

Det finnes en del småkonger i pistolklubbenes velde. De anser seg selv som seriøse og fordømmer dem som har pistolskyting som hobby. Jeg måtte sloss med nebb og klør for å forhindre at formannen i en klubb jeg var medlem i ikke skulle levere lister over dem som ikke drev med aktiv konkurranseskyting til lensmannen. Hans argument? Jo, de som ikke skjøt like mange stevner som ham selv var useriøse...

 

Bytt ut seriøs med sjølhøytidelig.

Link to comment
Share on other sites

Desverre har nok "seriøs" fått en noe uggen mening i debatter i skyttermiljøet - og det eksempelet her er nok selvhøytidelig vel så dekkende - men vi kan ikke unnlate å diskutere vanskelige ting av den grunn. jeg hadde en bakenforliggende tanke om at den klubben jeg ledet skulle oppfattes som (og være) seriøs - men da i betydningen veldrevet, godt miljø og hvor nye skyttere ble godt tatt i mot. Å si at vi lykkes er å ta hardt i, men det er gode mål å jobbe mot syns jeg.

 

Edit:typo

Link to comment
Share on other sites

Om dei har ei 20 meters bane so har dei jo ei bane som er meir enn bra nok til å trene på feltskyting. Kanskje det er moglegheit til å skyte på 10 meter der òg? :wink:

NSF har jo faktisk program som ikkje krever 25 meters bane.

 

Men eg ser kva som er tanken til trådstarter - Og tanken til "opposisjonen" her.

På mange måtar har alle litt rett... :)

Link to comment
Share on other sites

Problemstillingen ghar blitt helt feil i denne tråden.

Jeg tror ikke Baardls frustrasjon ligger i at ingen medlemmer skyter stevner. Men heller det at den aktuelle klubben drives for å tjene penger, ikke for å styrke skyttersporten. Jeg har noe kontak med skyttere derfra i forboindelse med verv i andre klubber og svært ofte kommer de drassende med en 9mm tjenestepistol og svært liten kunnskap om hvilke skyteprogrammer som finns, om det er NSF eller andre forbund. Klubben har nok en teoretisk mulighet til å arrangere et felt stevne på egen bane (men en innendørs 20 meter med vel 10 standplasser totalt blir ikke effektiv...), men gjør det ikke og ikke representeres de særlig i stevner eller baner i nærheten. Klubben gir et intrykk av å være en inntektskilde for de som driver den og en litt for enkel måte å skaffe seg håndvåpen på.

 

Dette er min rent personlige mening.

Link to comment
Share on other sites

[...] Klubben gir et intrykk av å være en inntektskilde for de som driver den og en litt for enkel måte å skaffe seg håndvåpen på[...]

 

Inntektskildedelen skal jeg ikke si jeg kan noe om, men så lenge du "bare" skal ha en pistol eller to holder det lenge å bare møte opp ett par ganger i halvåret, drikke en kopp kaffe, prate litt sjiit og brenne av en serie for å fylle lovens krav. Må da være enklere å gjøre det i en "etablert og seriøs klubb" enn å starte "sin egen" (om det bare skal være en enkel måte å få "gønner" på altså)?

Link to comment
Share on other sites

Problemstillingen ghar blitt helt feil i denne tråden.

Jeg tror ikke Baardls frustrasjon ligger i at ingen medlemmer skyter stevner. Men heller det at den aktuelle klubben drives for å tjene penger, ikke for å styrke skyttersporten. Jeg har noe kontak med skyttere derfra i forboindelse med verv i andre klubber og svært ofte kommer de drassende med en 9mm tjenestepistol og svært liten kunnskap om hvilke skyteprogrammer som finns, om det er NSF eller andre forbund. Klubben har nok en teoretisk mulighet til å arrangere et felt stevne på egen bane (men en innendørs 20 meter med vel 10 standplasser totalt blir ikke effektiv...), men gjør det ikke og ikke representeres de særlig i stevner eller baner i nærheten. Klubben gir et intrykk av å være en inntektskilde for de som driver den og en litt for enkel måte å skaffe seg håndvåpen på.

 

Dette er min rent personlige mening.

 

 

Jeg syntes i grunnen det er greit at en klubb drives "litt komersielt" Det er med på å sikre at den alltid er der.

 

Dessuten kan det og godt tenkes at det plutselig begynner 2-3 stykker der, som får interessen i å konkurere, det kan jo skje.

 

I min klubb er det rett som det er noen som plutselig forsvinner fra lokalene i noen år, men forblir medlemmer og har våpen.

Grunnene kan være mange, men ofte er det; små barn som er kommet til, jobb og lignende.

Dette er helt ok i følge loven.

I NSF er en "ikke aktiv periode" satt til 5 år, uten at det skal kommenteres ytterligere.

Kan godt hende dette sammenfaller for flere personer i denne klubben :wink:

 

Jeg mener trådstarter "synser" for mye om andres gjøren og laden, kan ikke skjønne at dette skal repressentere et problem for ham....

 

STILL DEG TIL RÅDE FOR KLUBBEN DIN OG GJØR EN INNSATS, DU MÅ IKKE VÆRE TILLITSVALGT FOR Å BIDRA POSITIVT I DRIFTEN AV KLUBBEN :D

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nettop at klubben er komersiell. Det vil si at den drives for at noen skal tjene penger (tidliger var det også klubbens "eiere" som også solgte våpen til medlemene, usikker om det fortsatt er slik.)

 

Sakset:

Medlemsavgift til XXXXX for resten av 2009 er kr. 1315,-

Bane leie pr. gang er kr. 50,-

VIP Medlemsavgift til XXXXX for resten av 2009 er kr. 2395,-.

Bane leie for VIP pr. gang er kr. 0,-

Leie av hørselsvern kr. 35,- briller kr. 35,- (dette kan kjøpes på banen)

Amunisjonspriser varier for kaliber, men for kal. .22 som man starter med koster det kr. 45,- pr. 50 pk

Nybegynner/sikkerhetskurs koster kr. 1885,-. Ammo, hørselsvern og briller osv. er inkludert.

 

I tillegg tilbyr klubben grovkurs og felt kurs (noe som jeg vet enkelte medlemmer av den klubben har fått inntrykk av at er obligatorisk...)

NSF nevnes ikke på hjemmesiden til klubben, og mitt intrykk er at de ferreste medlemmene derfra kjenner til NSF skyteprogrammer. Tror det er en grunn til at det er lite deltagelse fra dem på andre stevner.

 

Triggerhappy: Jeg er ikke uenig med eg. Men det scenarioet du beskriver er ikke riktig., Klubben er Komersiell i hensyn tl at noen tjenere penger på dem, ikke at klubben sikres eksistens.

Link to comment
Share on other sites

Synes prisene var helt greie, jeg. Hvis det betyr at man slipper alt av dugnad, styreverv, stevnearrangering og greier. Blir som å kjøpe kort på et helsestudio, og fortsatt mye billiere enn en golfklubb.

 

Hadde jeg hatt muligheten til det, så hadde jeg hengt meg på. Ville selvsagt insistert på at kontakten til NSF ble vedlikeholdt i forhold til startkort etc.

 

Akkurat nå med liten tid og andre forpliktelser, så hadde dette vært smidig. Som en amerikansk "Gun Club".

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil noen i det hele tatt være medlem der når man får det så mye billigere andre steder?

En kan spekulere på hvorfor ikke klubben gir ut informasjon om NSF of andre klubber ja, ei heller sender sine medlemer på stevner.

 

OIH, Seriøst? Mener du det?

Link to comment
Share on other sites

Må nesten spørre om hva som er problemet med prisene her.

Årsavgift og baneleien er vel ikke helt urimelig:?:

Ammo, våpen og utstyr kan man vel kjøpe der det er billigs :?:

 

Vi må som skyttere venne oss til å betale litt for morroa :!:

 

Den største utgiftsposten vår er vel ammo og disse kostnadene utgjør under 1000 stk 9mm skudd.

 

Påta dere oppgaver i egne klubber, bidra posetivt i miljøet og la andre leve i fred :)

 

Dersom det foregår ulovligheter vil myndighetene ta seg av det :!:

Dersom dere bare ikke liker det har dere ett problem med holdningene og er for opptatt av å kontrollere alt og alle:evil:

 

Kan noen fortelle meg hva problemet er bortsett fra at de ikke skyter program og deltar i konkurranser :mrgreen:

Hvem plager de :?:

Link to comment
Share on other sites

I tillegg tilbyr klubben grovkurs og felt kurs (noe som jeg vet enkelte medlemmer av den klubben har fått inntrykk av at er obligatorisk...)

 

Litt scientologisk der, altså...

 

"Det er frivillig, men vil du ha et bedre liv så er dette løsningen for deg."

Link to comment
Share on other sites

Min (OKTS) klubb har også felt kurs.

Bare det at det ikke koster noe og avholdes på en bane hvor man faktisk kan skyte og arrangere felt.Nå er vi også en dyr klubb da, med vel rundt 800 kr for medlemskap i året, men da får du tilgang til våre baner gratis. Du får også tilsend medlemsblekka postkassa med infor om stevner, forskjellige skytegrener og ymse slikt...

 

Er det bare jeg som er blitt gammel og grinebitersk, eller reagerer ingen andre på priser og ikke minst den fullstendige mangelen på info om NSF. Som faktisk er det lovmessige grunnlaget for erverv av håndvåpen i kongeriket.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil noen i det hele tatt være medlem der når man får det så mye billigere andre steder?

En kan spekulere på hvorfor ikke klubben gir ut informasjon om NSF of andre klubber ja, ei heller sender sine medlemer på stevner.

 

OIH, Seriøst? Mener du det?

 

Ja, det mener jeg. En vanlig pistolklubb er avhengig av at noen ofrer fritida si på at andre skal få skyte. Man trenger styre, banemester, opplæringsansvarlig, dommere og som om ikke det er vanskelig nok å få folk, så forlanger NIF at 40% av styret skal være kvinner. Jeg er møkk lei av å ha svart samvittighet fordi jeg skyter en eske skudd i stedenfor å stå i skolerett fordi jeg er sent ute med resultater, møtereferater, eller at jeg ikke er klar til å slippe de mest ivirige inn i klubben 10 minutter før åpningstid. Innrømmer at jeg ikke hadde mest struktur på jobben(e) mine i klubben, men motivasjonen var rævva, og man blir bare husket for de siste man gjorde. Det siste jeg gjorde var å si fra meg alle verv, og antakelig kommer ikke TOP til å arrangere approberte stevner i 2010. Vanskelig å få folk til å stille søndag morgen, 6-7 ggr i året. Forstår dem, for vi får bare kjeft da og, enten er lyset for dårlig eller så kommer ikke resultatlistene til rett sted. Vit at når noen gidder å lage stevne og 35% av startavgiften går ut i premier, så blir de ikke butikk av 20 starter - man gjør det enten av plikt eller tvang, ikke spesielt inspirerende når enkelte benytter sjansen til å ri kjepphester så flisene står ut a rompa på dem. Ja, jeg er litt lei, og kunne tenkt meg å betalt meg ut av hele sulamitten. Dra på banen, skyte, prate litt og gå hjem uten å ha dårlig samvittighet fordi det er noen forpliktelser jeg ikke har innfridd.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil noen i det hele tatt være medlem der når man får det så mye billigere andre steder?

En kan spekulere på hvorfor ikke klubben gir ut informasjon om NSF of andre klubber ja, ei heller sender sine medlemer på stevner.

 

OIH, Seriøst? Mener du det?

 

Ja, det mener jeg. En vanlig pistolklubb er avhengig av at noen ofrer fritida si på at andre skal få skyte. Man trenger styre, banemester, opplæringsansvarlig, dommere og som om ikke det er vanskelig nok å få folk, så forlanger NIF at 40% av styret skal være kvinner. Jeg er møkk lei av å ha svart samvittighet fordi jeg skyter en eske skudd i stedenfor å stå i skolerett fordi jeg er sent ute med resultater, møtereferater, eller at jeg ikke er klar til å slippe de mest ivirige inn i klubben 10 minutter før åpningstid. Innrømmer at jeg ikke hadde mest struktur på jobben(e) mine i klubben, men motivasjonen var rævva, og man blir bare husket for de siste man gjorde. Det siste jeg gjorde var å si fra meg alle verv, og antakelig kommer ikke TOP til å arrangere approberte stevner i 2010. Vanskelig å få folk til å stille søndag morgen, 6-7 ggr i året. Forstår dem, for vi får bare kjeft da og, enten er lyset for dårlig eller så kommer ikke resultatlistene til rett sted. Vit at når noen gidder å lage stevne og 35% av startavgiften går ut i premier, så blir de ikke butikk av 20 starter - man gjør det enten av plikt eller tvang, ikke spesielt inspirerende når enkelte benytter sjansen til å ri kjepphester så flisene står ut a rompa på dem. Ja, jeg er litt lei, og kunne tenkt meg å betalt meg ut av hele sulamitten. Dra på banen, skyte, prate litt og gå hjem uten å ha dårlig samvittighet fordi det er noen forpliktelser jeg ikke har innfridd.

 

- Øivind

 

Anbefaling til deg Øivind; få x-sørlendingen i klubben din, inn i styre og stell, han er et arbeidsjern av dimensjoner.

Er tidliggere kretsleder og kjenner til drift av litt av hvert godt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...