Jump to content

Første tiurjakt - SKANDALE!!!


Kriegh

Recommended Posts

Kommer nog inte att bli någon större polis sak av detta. Med 99% säkerhet kommer det att avskrivas. Får dom inte ett namn eller bil nr eller liknande, så kommer det att avskrivas. "Spannings uppslag saknas" kommer det att stå

 

Men det var inte så att ni råkat komma in på annan mark, när ni var på väg dit ni skulle jaga?

Link to comment
Share on other sites

De har fått navn allerede. De tok det ikke så tungt med jakten, men likte ikke at han hevdet at de drev med 'sprit och pulver'. Har fått et saksnummer på anmenldelsen.

 

Nei - vi stod ved bilen i det terrenget vi skulle jakte i. Han var en jævla psycho.

Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig rett?

Grunnen til at jeg trodde ham var følgende:

 

1) Han kjente åpenbart til denne damen

2) Han var relativt hyggelig og sa han syntes synd på oss

3) Han så pålitelig ut

(...)

 

Nei - vi stod ved bilen i det terrenget vi skulle jakte i. Han var en jævla psycho.

 

Fryktelig kjip historie. Du er en sindig sjel som ikke lar dette ødelegge mange uker av livet ditt, jeg hadde iallefall vært grusomt bitter!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så uvanlig at psykopater utad virker tilsynelatende sympatiske og sjarmerende, men viser seg å være manipulerende og destruktive.

 

Kriegh: Du skal ha skryt for at du klarer å riste av deg slikt så fort. Jeg ville ha blitt furten, og spilt trompet på terrenget hans under elgjakta de neste fem årene (og jeg kan ikke spille trompet). :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Nå er det slik at vi reiser inn til denne tilbyderen på fredag, og skal jakte der i helga. Vi har fått tilbud om en annen guide enn den de bruker til vanlig, med premiert skjellerhund etc. Så, jeg skal konfrontere og høre litt med folket der inne om saken......

 

Det skal være bra med fugl i området nå, 10cm nysnø og hard skare under.

Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig rett?
Grunnen til at jeg trodde ham var følgende:

 

1) Han kjente åpenbart til denne damen

2) Han var relativt hyggelig og sa han syntes synd på oss

3) Han så pålitelig ut

(...)

 

Nei - vi stod ved bilen i det terrenget vi skulle jakte i. Han var en jævla psycho.

 

Fryktelig kjip historie. Du er en sindig sjel som ikke lar dette ødelegge mange uker av livet ditt, jeg hadde iallefall vært grusomt bitter!! :mrgreen:

 

- Jeg sier nå når jeg vet mer at han var en psycho. Han løy og nekter for å ha sagt det han gjorde. Kortselger er altså 100% uskyldig.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

 

Ikke for å fyre opp under noe som helst, men vi var som kjent i området i helga og her kommer en kort rapport.

 

Vi var der nå i helga, og lå på tilbyders camp. Vi opplevde kulde ned mot minus 23 grader på natta, men på dagtid var det aldeles strålende sol og faktisk varmegraderr i sola, og vindstille, og nysnø og hvite trær........;) Men, dette var på et annet område enn det tilbyder hadde, da det var en konflikt i området på jaktrett og salg av aktkort. Vi var så heldig å tilfeldigvis komme i kontakt med en privat grunneier ikke så langt unna, som kunne gi oss jakt i helga. fram til og med lørdag. For søndag stenges jakta i sverige etter skogsfugl, men den opprinnelige tilbyder ville ha oss til å jakte på søndag og, så vi ante ugler i mosen.

 

Vi så vel totalt rundt 30 skogsfugl . Fuglen var noe vanskelig, da mye satt i dokk....men, 4 tiurer og en orrhane skulle bøte med livet, for 2 jaktkamerater av meg. Jeg spolerte min sjanse med dårlig navigering mot fuglen etc....litt uerfaren med toppjakt enda. Alt i alt en kjempetur.

 

Det er åpenbart at det er en del problemer der borte med tildelingen av jakt etc, så som jeg forstår folk, så er det høyst usikkert om man kan benytte seg av tilbudet på inatur neste år....Men, vi har heldigvis sikret oss med et annet terreng i området, som forøvrig var både større og bedre ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det va no vel fortjent....det ha no verri nå snøvåddåing tiliar om åran, så at det vart panserver no det a no uansett bra.

 

nei, får satse på å lure den neste år. satse på flere dager da.

 

Skal banke rype om et par uker i snåsa. får se om det blir noe fangst da!

 

Men han søkki der tiuran va bettere stor. Gi mæ ende over.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor det Vetlus? Det er jo ikke ordentlige jegere som stikker ut en solvarm vinterdag og skyter på midt i blinken på stakkars fugler som koser seg i i trærne! nei du! Ordenlig jatk er slik som Sako 30-06 og jeg bedre: Vannvittig vind, bråkete snø, udugelige og umulige guider, overpriset tilbud, børse som ikke skyter der den skal og ingen fugl. Det er skikkelig jakt det! Dessuten smaker ikke tiur noe godt heller. Og med de ammoprisene vi har i dag er det like greit å ikke få skutt noe.

(neida, ikke misunnelig i det hele tatt...)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med fin tur! Det var litt andre meldinger enn de jeg fikk fra jaktkompisen min i Sverige på siste toppjaktdag. Han hadde sett, men ikke fått noe fugl i sekken. Og han hadde møtt tre nordmenn som ingen ting hadde sett. Skulle vel trøste meg etter det dårlige resultatet på min tur. Må innrømme at bildene fra den vellykkede turen tilsvarer den drømmen jeg hadde da jeg reiste over. Så er det altså allikevel mulig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Som sagt turen var upåklagelig! Eneste jeg og makker er definitivt enige om er at neste år er avstandsmåler en del av utrustningen.

 

Har vi visst at 4 til av sjansene mere var 200 meter enn 150meter så har det nok vært dobbelt antall fugl. Så jeg er blitt ydmyk og innsett at dette er et must! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I sånne tilfeller med uoversiktelige jakt situasjoner som skjedde i saken ville eg som byråkrat i en statlig etat tenkt følgende :

 

1.Person som hevder at Dere driver ulovlig jakt bør legitimere seg.

Hvis personen ikke kan legiteimere seg, Notere navn, sted, ta bilde med mobiltelefon. Viktig med dokumetasjon.

 

2. Ringe jaktutleier for å få en avklaring.

 

3. Ringe lokalt Politi/Sheriffkontor, eller annet lokalt forvaltningskontor (komunalt servicekontor e.t.c) for avklaring av HVEM som har rett.

 

4. Anmelde den part som kommer med uriktige opplysninger for svindel.

 

Bare et forslag fra en statsautorisert kverulantkyndigbyråkrat.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...