Jump to content

Lei av gammel/lyst på ny stokk til Sauer/SSG3000? USO


Cardinal

Recommended Posts

Prata med John Williams III @ US Optics om noe annet og han nevnte at USO skal selge en ny stokk til SSG3000. Vet ikke pris eller noe, men John kan kontaktes på jw3 at usoptics dot com

 

For ordens skyld, jeg bare videreformidlet informasjonen. Jeg skal ikke ha noen stokk, og har heller ingen Sauer. De som har lyst på en slik må selv kontakte USO.

 

On another note, I know that the Sig SSG3000 has much popularity in Norway. One of my good friends is making a new chassis system for Sig and he has authorized me to be the sole aftermarket dealer. Here is a picture of it.

ssg3000stock.jpg

 

If you know anyone that is interested in this system, please have them contact me.

Thank you very much,

 

John III

 

 

John B. Williams III

CEO/President

U.S. Optics Inc.

150 Arovista Circle

Brea, CA 92821

714-582-1956

714-582-1959FAX

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

stygg som fy, men klappkolbe er jo hendig, når pipa er lang, og det henger en demper på enden!.

 

Er pistolgrepet AR15 type? dvs utskiftbare med masse annet rart.

 

edit: med feste for trg-tofot? så synd at jeg har en liggendendes, uten noe børse å feste på..

 

pris på herligheten??

Link to comment
Share on other sites

Den har jo versapod-pinne foran...

 

Klikk for bilde

 

...og da har du jo i tillegg til de skranglete Versapod og PH-raklene fete alternativer som denne...

 

 

http://www.webshop.roedale.de/product_info.php?info=p427_RH50-F-T-R-Match-Bipod.html

 

 

...og som i tillegg til å være skikkelig "heavy duty" står litt mer i stil til en slik stokk :winke1:

 

Med en 1913-skinne under kan du jo også forsøke en LRA-tofot som vil gi samme TRG følelsen mht

kjernerotasjon vs. balansering av våpenet..

 

 

http://www.lraccuracy.com/

http://www.facebook.com/pages/Long-Range-Accuracy/137074699643548

 

 

-H

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Na stokken hadde jeg og lyst på!!!!!!. Har også 200 STR i links. Har en nokså stor og tung jaktstokk på den nå, og kunne tenkt meg noe mer lett og snertent. Synes den fortjener en god stokk/skjefte, for den rifla er helt rå!!!. Mi er gammel(fra 1991), men går hull i hull om jeg er med. Kjente at have syken meldte seg. Men jeg hadde også klart meg godt med en links Mcmillan eller KKC(el hva den het?)

Link to comment
Share on other sites

Jonordby: tror det er en dårlig løsning å ta ut ei sauerpipe mens kassa er i stokken, Husk hvor fremre skrue til låskassen er montert. Denne "dingsen" skal jo henge fritt når pipa er skrudd til, ser for meg at det er vrient å kontrollere dette uten å ta ut stokken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte litt rundt dette selv,og jeg ser problemene. Hvis det nå er tilfelle at det lagt opp for hurtig pipe skift med denne stokken så bør det være utprøvd og tatt høyde for. Men jeg er redd for at det du sier stemmer. Må rett og slett vente på bilder for og se åssen dette er designet.

Siden man må løsne fremre skjefte skrue så må det være såpass plass i stokken under slik at man klarer og sentrere pipa med "dingsen" du nevner ;)

 

Jeg bruker idag en GRS long range stokk til min Sauer og er godt fornøyd.Så denne stokken må nesten være markant "bedre" for at jeg skal vurdere og bytte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nei,jeg syntes ikke det virker så seriøst når man ikke svarer. Men skulle jo tro at dem var ute etter og tjene penger som de fleste andre som driver butikk ;) Min erfaring med noen forhandlere in the u.s er at når dem skjønner at du og jeg som skriver mailen ikke er ifra usa så blir det brått vanskelig eller stille.

 

Vi får bare håpe det her løser seg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei alle Sauer 200 STR entusiaster..!

 

Jeg har på nytt vært i dialog med USO. Og jeg kan bare oppdatere det svaret jeg har fått tidligere. Jeg har også spurt om å få kjøpe et mindre parti, men svaret var at SIG-SAUER har enerett på salget etter inngåelse av en eller annen kontrakt.

Så derfor har jeg også sendt mail til SIG-SAUER hvor jeg har spurt om de har ca tidsaspekt for salg av denne stokken.

 

Ja, det var det jeg har av oppdatering. Ble kanskje ikke så mye klokere, men ting er i gang...

Så har vi noe å glede oss til :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Hei igjen!

Joda, jeg har fått svar fra SIG-SAUER. Enn dog noe merkelig svar. Da han mener det er forskjell på låsekassa til SSG-3000 og 200 STR kassa.

Jeg legger ved svaret jeg fikk, så kan dere selv se svaret.

 

 

Good evening Sir!

My colleagues from Sig Sauer USA forwarded your email to me. The stock on the photo is not for the Sauer 200 STR, it is for the sniper rifle SSG 3000 from Sig Sauer Germany. As far as I know, this stock is not in the serial production yet and it wouldn't be possible to attach it to a STR rifle. The receiver and the bolt handle are slightly different from the SSG 3000 parts.

 

We will be presenting at the shooting championship in August in Voss. Maybe you can come visiting our booth and check out our products.

 

With best regards,

 

Harald

Harald Wagner

Export Sales Manager

Link to comment
Share on other sites

Hmm,det var faktisk ikke et svar jeg hadde ventet meg ! Jeg har da formelig skrudd en SSG 3000 i biter og jeg kunne ikke se noen forskjell ifra 200str på den kassa jeg hadde for hånd. Dog jeg målte aldri dimensjoner på kassa så man kan ikke være sikker..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...