Jump to content

Lei av gammel/lyst på ny stokk til Sauer/SSG3000? USO


Cardinal

Recommended Posts

Det er litt pussig at 200STR kassa passer rett i McMillan SSG 3000 stokken, og at SSG 3000 rifla nå leveres med denne stokken.

Jeg tror de forveksler 200 STR med 202 eller en annen model. 200 STR er tross alt en spesialproduksjon til skandinaviske skytterlag.

Det er ikke sikkert de over dammen kjenner til denne rifla :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja, den står i katalogen til SIG. MEN, i følge Capsicum som er importør av SIG til Norge så krevers det sluttbruker attest for å kjøpe stokken......?! Dvs, den kan bare kjøpes av politi eller forsvar.

 

Hvis noen har andre opplysninger så si ifra,nfor jeg har j.... Lyst på den stokken!!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om den stokken er laget slik at det går å bytte pipe med kassa montert i stokken? Stokken har tre hull til pipelåseskruene på "hevearmsiden". Jeg har selv laget en slik design hvor pipa kan byttes uten at låsekassa må ut av stokken. Blir spennende å se hva de har fått til, om dette ikke bare er tacticool design gimmik da :wink:. Designet er i hvertfall ikke spesielt behagelig for øye, men i tidsriktig farge :lol:, det skal de ha :lol:

Link to comment
Share on other sites

Disse stokkene er knapt nok kommet ut av støpeforma, så stikkordet her er tålmodighet.

De som er avbildet på SIG sin sine websider er muligens noen/en av de få som er produsert så langt

Når de er å få tak i vites ikke pr dags dato. Vi snakker om en del dagers ventetid.....kanskje så mye som 365 dagers ventetid.

 

Må bare avvente (desverre)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hva slags skjefte er det der Bly?

Det er ikke helt lett å svare på :wink: Det var en sprø ide jeg fikk om å bygge noe som var lett og ikke hadde de tradisjonelle beddeproblemene til STR systemet. Resultatet ble en 700 gram carbon/glass stokk hvor låsekassa er limt fast :roll:

Snakker om sprø ideer?? :roll:

Vitale deler som pipe og avtrekk må man komme til. Da ble det en takedownløsning for pipa og en enda mere intrikat løsning for å kunne ta ut avtrekket. Resten av delene krever kirurgi :lol:

Stokken/rifla har aldri fått siste finish. Den skulle vært finslipt/sanblåst og duracoata. Foreløpig kaller jeg det en one off prototype som aldri kommer til å bli duplisert. Men den funker som faen og gir systemet en mere spiselig vekt :stortsmil:

Link to comment
Share on other sites

Bly:

 

Jasså!!! Synes det høres utrolig bra ut jeg!! Det er jo etterhvert ganske mange som har 200 STR da, kan hende det vil gi avkastning og lage noe sånt til flere? :winke1:

 

Imponert over folks skapeferdigheter altså, en sånn stokk hadde stått høyt på ønskelista mi ihvertfall Bly!!

Link to comment
Share on other sites

Joda! Jeg har lagt merke til at flere og flere bruker STRene til andre formål enn DFS, så jeg er ikke alene om å eie STRer som aldri har skutt et eneste DFSprogram.

Det er som du indirekte sier et ganske begrenset utvalg av syntetstokker til denne rifla. Jeg vet egentlig bare om Mcmillan når jeg tenker meg om, og den er ikke av de letteste. Tre og laminatstokker finnes det en del av, men de er ganske uinteressante alle sammen av forskjellige grunner.

 

Jeg er ikke fremmed for tanken om at en moderat lett syntetstokk kunne være noe for flere, men da må den være laget på en måte som er reproduserbar og kan brukes uten at de ordinære delene til låsekassa må modifiseres/byttes ut.

 

Vi får se, kanskje en gang i fremtiden, når jeg får stålkontroll på vakuuminfusjonen at det blir en eller annen stokk til salgs :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med Eurooptic om denne stokken og fikk tilbake en meget lang tilbake mld rundt dette med export. Så ja,det må søkes om export i x antall eksemplarer. De var villige til og hjelpe med dette,med det koster. Om noen er interessert så kan jeg videre sende det jeg fikk på mail om vedkommende tar kontakt.

 

Ingen ting er umulig,det tar bare litt lengere tid :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...