Jump to content

Jakt og friluft


ctm-4

Recommended Posts

Hehehe - ikke mye skryt dette....men....min erfaring er at du får det du bestiller, men det tar tid...bestilte noe fra USA og dem samme dagen, og pakken fra USA kom før pakken fra jakt og friluft - det burde si dem noe. Man bruker ikke 12 dager på å sende en pakke til en som har handlet der på nettet og betalt med VISA. Ekspederingen i dette tilfellet var 10 dager - og 2 dager i posten. og da hadde de en halv dag i tillegg - da det ble bestilt før 1200. USA pakken ble sendt samme dagen som den ble bestilt - tatt i betrakning at de har noen ekstra timer på seg :) og brukte 5 dager i posten. Skal man drive butikk, så må man yte sørvis også.... rask behandling av ordrer er et must...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De brukte ca et år på å levere et ekstra magasin til min S&L. Jeg purret ca 1-2 ganger i måneden. Og børsemakerarbeidet jeg har sett fra den kanten, kunne vært bedre gjort av en på grunnkurs mekanisk. Hinnsides lange leveringstider, mye rot og generellt dårlig kundebehandling er erfaringene mine.

Link to comment
Share on other sites

Greit de som jobber der har peiling,

 

Lurer på hvem derinne du tenker på da :mrgreen::mrgreen:

 

Der traff du spikeren mitt på hode..

 

 

 

Jeg føler gutta bak disken bare er der.

Mens de som sender ut varer og har med internett handel og gjøre er av den litt eldre garde, så de kan sine saker litt bedre..

 

Børsemakerarbeidet er vel ikke det halt stor derfra.

Prisene går til himmels..

Jeg bruker den butikken minimalt, og skal jeg handle noe der så spør jeg etter de jeg vil handle med...

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i all denne kritikken. Har handlet for mange tusenlapper der gjennom flere år, og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med service og priser. At jeg bl.a. kjøpte en S&L som var full av feil kan vel ikke lastes J&F. Den ble byttet mot en Sauer 202 etter anbefaling fra dem og alt ble "meget bedre". Som "plaster på såret" for mye irritasjon og ammunisjon under innbrekking av div. løp fikk jeg flere esker med Norma ammunisjon. Har aldri følt meg dårlig behandlet og synes de har løst problemer som har oppstått tilfredstillende sett med mine øyne.

Men det er mange år siden jeg har hatt noe å klage på av det jeg har kjøpt fra dem, så det kan jo hende ting har endret seg i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel den våpen butikken i norge som selger flest våpen i året så det ville vel vært rart om de ikke hadde noen misfornøyde kunder også. Det de ikke har hatt på lager har de skaffet kjapt og greit. Har hatt ett godt over gjennomsnittlig vareuttak der de siste årene og er ganske godt fornøyd.

Eneste jeg har å utsette på jf er at leveringstidene hos børsemakeren deres ikke helt stemte med det jeg ble forespeilet.

Men hvilke børsemaker klarer å holde det de lover? Jeg har aldri vært borti en.

Link to comment
Share on other sites

Men hvilke børsemaker klarer å holde det de lover? Jeg har aldri vært borti en.

 

 

Det har jeg :) . Rogne Våpen. Avtalte på forhånd at jeg skulle ta en stopp når jeg kjørte forbi. Leverte to løp til gjenging for medbragt demper på morgenen og ble oppringt utpå dagen når de var ferdige. Jobben var topp og jeg var fornøyd og kunne fortsette turen :) .

Link to comment
Share on other sites

må si meg fornøyd med jakt og friluft selv.nå har det seg vel slik at det er vel ikke og regne som mcdonalds leveringstid til en vær tid. med di lønninger som er i dag så må det være rasjonelt.og da kan det være litt opp og ned på tid for og ekspedere. men kundebehandling er særs viktig om en har tenkt og bevare et godt renome og høyt salgstall.ellers så dukker det opp nye aktører som leverer.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Schultz & Larsen-rifle av J&F på Villmarksmessa i Lillestrøm, men hadde ikke en fungerende børse før noen dager før elgjakta. Ble forespeilet at jeg kunne regne med å få bruke den mot slutten av beverjakta.

 

Fornøyd med service, og lyst til å handle der igjen? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i kontakt med J&F per mail for ca en måned siden. Jeg hadde da spørsmål om Krieghoff Big Five i kal 375 fl med sideplater og grad 4 stokk. Det som forbauset meg var at J&F svarte forholdsvid fort med ett detaljert tilbud. Dette hadde jeg overhodet ikke forventet siden dette våpenet i ønskede kaliber ikke er lagervare. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har handla noen våpen og kikkerter der de siste åra. Syns spesiellt service'n har vært god, og prisene har vært hakket lavere enn andre. Er gjerne innom der, i sommerferien, og de har en fin butikk, med hyggelig betjening. Og kanskje det beste, de har alltid det jeg skal ha i hyllene :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ville egentlig bare inn på tråden for å se hva andre har av erfaringer med denne butikken.

 

Min historie:

 

Bestilte en S&B Zenith 2,5-10x56 med Lys FD7. Tilsvar noen dager etter på sa at det kom i alle fall til å ta 14 dager til 3 uker før denne var på plass. Jaja tenkte jeg og smurte meg med tolmodighet.

 

Da tre uker hadde gått, måtte jeg ringe dem for å finne ut at det enda kunne ta tre uker før kikkerten ville dukke opp :trist:

 

Rett før ferie, for akkurat 14 dager siden ( ca 10-11 uker etter bestilling) fikke jeg en koselig tlf, fra en hyggelig kar fra Jakt og Friluft som kunne fortelle meg at jeg endelig var den heldige eier av bestilte kikkert. Pga oppsamling av post i forb. med ferie avtalte vi et seinere tidspunkt for forendelse til min adresse. Dette funket fint og kikkerten kom i posten kun et par dager etter at jeg hadde meldt i fra om at det var greit å "hive" kikkerten i posten.

 

 

"PlingPling" sa det i tlf og hentemeldingen fra posten kom på sms. Glad som en liten unge var jeg å nærmest løp til postkontoret og hentet det jeg hadde ventet på i lange lange tider.

 

Kommer meg hjem, inn på "våpenbua" og river gråpappiret av pakken og er på vei til å ta opp lokket på pappkassen til selve kikkerten. Som om noen forteller meg noe fra åven, så sjekker jeg kortsiden på eska og ser til min store forgremmelse at dette ikke er en kikkert med de specs som jeg har bestillt. I posten har jeg fått en zenith 3-12x50....... Hjelpe meg, var glad ungene ikke var hjemme og hørte alle de "ulydene" fra den bua denne dagen........ jeg er temmelig sikker på at mange av de ordene ikke står oppført i noen form for ordbok og/elle oppslagsverk.

 

Har meldt i fra til J&F og venter bare nå på et svar for hva som vil være aksjonen videre. Nye mnd med vente tid vil være uaktuellt, kråkejakta er jo i gang:)

Link to comment
Share on other sites

De fortalte meg at S&B har fått stor bestilling fra USA av militære kikter, og levering av alle andre blir forsinket par måneder.

Generelt kan ikke klage på Jakt og Friluft, men har også merket pris-stigningen og senkning av servis nivå.

Trist, for tidligere var denne min favorit butikk.

 

Mvh. Kristoffer

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mye irritasjon ute og går rundt dem i sommer, virker som de har mye og gjøre og er litt hete i toppen :mrgreen:

 

I dag var jeg på banen, kom en fyr og la seg ned og skjøt, og demperen hans delte seg. Han hadde akkurat fått montert en Maxim på J&F. Problemet var bare at de hadde skrudd på en 6,5-demper på 308-rifla hans :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja da får jeg dele min erfaring:

Kjøpte 2 sauer 202, en brukt til meg og en ny til Junior. Prisen var kanon den ikke noe å si på det, men så begynte tullet.

Var lovet 2 kofferter og verktøy til begge riflene. Alt vi fikk var ett verktøy. Da jeg ringte svarte vedkommende surt at " ja vi lovet vel det. Skal se på det". Kom aldri noe mer og vedkommende var plutselig ikke tilgjengelig når jeg ringte..... :forvirra:

Så viste det seg at forskjeftet mitt var skjevt og tok i løpet. Ringte og fikk beskjed om å sende det inn for bedding. Etter 2 uker kom det i retur med beskjed om å ikke skru det så hardt til. Ikke beddet som lovet. :shock::shock: Forskjeftet er da pokker meg skjevt uansett... :evil::evil:

 

 

Fikk en S&B 1,5-6x42 som vervepremie fra NJFF for 3 uker siden. Det viste seg at J&F var leverandør og jeg fikk ingen kvittering på den. Ringte og purret og sa at kvittering må man ha for garanti. Da var det mye mumling om serienummer-garanti før jeg måtte heve stemmen og gi beskjed at "Jeg skal ha kvittering".

 

Jeg handler aldri mer hos J&F. Totalt useriøse! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Vet da f..n hva som skjer i denne bransjen for tiden; la inn ordre på nokså mange tusen (ca hjelpepleiermånedslønn) hos et firmna med veldig godt rykte her inne (ikke J&F dette!)), ikke svarer de på mail, ikke på telefon.

Andre reklamere så det spruter på hejmmesidene sine for produker som ikke en gang finnes, og som de i hvertfall ikke har???

 

Nei, handler zeiss hos XXL, kuler og utstyr hos Alvestadf og gamle Mausere hos smeden; da får en det en betaler for!

Link to comment
Share on other sites

Fikk tilbud på kkc stokk. Sendte ned rifla og fikk beskjed om 2 ukers levering. Fikk den tilbake etter 2 måneder.

Bestilte kikkert og montasjer. Når jeg bestilte fikk jeg spørsmål om de skulle være lave. Jeg svarte lave, men de skulle være ekstra lave. Min feil, men ble litt perpleks for spørsmåledt kom så fort oh de er så ille "bøse" på tlf. Når jeg så returnerte montasjene tok det nye 2 måneder. Makan til firma.

Jeg har god erfaring med Rygge våpen og Holstad (dog litt dyr)

Link to comment
Share on other sites

@ El Nino

fleiper du, eller er dette sant? I så fall meget pinnlig for børsemaker i Jakt og Friluft !!!!!!!!!

 

Det er faktisk sant. Han skulle bort til Arendal og levere den i morra. Hadde vært gøy å se trynet på dem når han gir dem demperen. Utrolig at en slik feil kan skje, fra en såpass stor forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...