Jump to content

Magasiner til mini-14 svindel på finn


Hassel

Recommended Posts

Viser til denne anonsen:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36399770

Som er svindel i den forstand at opplysningen i anonsen er vås

Mini 30 magainer er tilatt i Norge

De kan importeres fra USA (så lenge man bestiller for under 100 dollar ad gangen)

Mini 14 er ikke forbudt i Sverige.

Ellers er dt jo selvsagt lov å selge til blodpris, det er ikke det, men å juge på den måten syns jeg ikke er greit.

 

Feel free to flame

Link to comment
Share on other sites

Tror du tar feil der.

Sjekk f.eks sidene til brownells:

 

http://www.brownells.com/.aspx/pid=2718 ... -MAGAZINES" target="_blank

 

og les "restrictions" for magasiner med kapasitet over 10 skudd:

 

High Cap Mags

Domestic Sales - Please check with your state regulations for ownership of High Capacity magazines.

 

International Sales - High capacity Magazines, which hold more than 10 rounds of ammunition, are currently Restricted items that can ONLY be sold internationally to Military or Law Enforcement agencies. We will ask for Proof of end-user through the DSP-83 form.

Gun-Part

Gun Parts totaling $100 or more may not be shipped outside the United States without proper export licensing.

 

For more information, please click here.

 

High-capacity magazine restriction

High-capacity magazine restriction 30 rounds

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg har handlet 30 skudds ruger magasiner fra brownels i år jeg....

Mulig det er kommet restriksjoner, men da er det i så tilfell i de siste ukene.

(og i så tilfelle betaler du spenn til en fyr som ikke garanterer at du får noe for pengene dine i anonsen, samtidig som han eventuelt bryter eksport restriksjoner)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

"...forer alt selvladet uten problemer..." men lengre ned står det at det gis ingen garantier mot feil m.m. og at eventuelle problemer må tas opp med Ruger i USA :mrgreen:

Svindel eller ikke, dette må vel være en av årets mest maniske annonser på Finn?

 

Hassel, dine kjøp teller ikke, du handler sikkert så mye at Brownells sammenligner ordren med befolkningstallet i Norge og uten videre går ut ifra at du representerer politi eller forsvar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hrm...

Forøvrig vet jeg at vedkommende med det diskre etternavnet (navn sakset bort - MorganKane) prøvde å bestille 9 stk mini 14 magaisner fra en våpenbutikk på østlandet for en liten tid siden. (og jeg lurer vel egentlig på om de magasinene på bildet er de jeg solgte for en tid til bake, for 600kr stykket...

Link to comment
Share on other sites

og jeg lurer vel egentlig på om de magasinene på bildet er de jeg solgte for en tid til bake
Disse?: ruger_mini-14_30rd.jpg

 

:arrow:http://phoenix.backpage.com/SportsEquipForSale/35-factory-ruger-mini-14-30-round-223-magazines-mag-brand-new-in-package-great-price-in-stock-today/16180757

 

Vel, de er jo "dobbelt importert/eksportert" så fullstendig usannsynlig er det vel ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Må holde seg unna Tapco magasinene han selger i hvertfall, må visst ha kobberhylser for å funke 100%....

 

Og får man tilbud om ProMags eller USA Mags så bør man sky dem som pesten uansett hvilket våpen de er laget for ...

Link to comment
Share on other sites

Det er den ublu juginga jeg reagerer på, for min del. Altså ikke overprisen og det at han gjerne tar pengen dine men ikke lover å levere. Og så tenker jeg slik at om jeg ikke kan la en kammerbruker slippe å betale 400kr overprid for et slikt mag, så bidrar jeg til skyttersaken, i stedet til forvirringen.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. sverige, så tilbakekaller de faktisk mini-14 lisenser for jaktbruk, vet ikke om den er godkjent til noen former for konkurranseskyting.

 

Ifølge skytteforum.com er ikke dette helt riktig. Polisen har prøvd tilbakelalle mini-14 men såvitt jeg husker fikk en av to beholde sin etter at det ble sendt en overklagan. Han som ikke fikk beholde sin har også overklaget så saken er ikke helt ferdig enda.

Link to comment
Share on other sites

Å fy....

Googler man selgeren dukker det opp en del... Interessant...

Norsk kamo unform og mini-14 i skjønn forening med en wannaba leiesoldatgruppe....

Ja ja... Det er jo ikke sikkert det er samme fyr.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vedr. sverige, så tilbakekaller de faktisk mini-14 lisenser for jaktbruk, vet ikke om den er godkjent til noen former for konkurranseskyting.

 

Ifølge skytteforum.com er ikke dette helt riktig. Polisen har prøvd tilbakelalle mini-14 men såvitt jeg husker fikk en av to beholde sin etter at det ble sendt en overklagan. Han som ikke fikk beholde sin har også overklaget så saken er ikke helt ferdig enda.

 

Har bare fulgt en tråd på robsoft, hvor folk har fått de indratt mot en liten kompensasjon.

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er samme fyr. En j***a kødd i mine øyne med denne "leiesoldatgruppa" si (Les: en gjeng umodne idioter med softguns).

Han har også tilknytning til et ganske tvilsomt miljø uten at jeg skal gå for langt inn på det, men jeg fraråder all handel med denne personen.

 

Jeg har personlig mottatt flere trusler fra vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

hassel: likte ikke helt hva jeg så selv, var litt usikker på å poste det men..

 

Selv om stridsteknikken dems ikke scora noen poeng hos meg, så var det litt skremmendes å se enkelte smådetaljer som hang på greip.

 

Skal vi ikke kjøre ett spleiselag, og sende dem på ett oppdrag i kongo?

Link to comment
Share on other sites

nå vil jeg gjerne at gutt i kongo kommer hjem jeg da...

Den grupperingen er kjent, også av "systemet" - det er som rausheim sier litt softgun/paintball leiesoldater med barsk ansiktkamo. I allefall sist gang jeg sjekket.

Herr (navn sakset bort - Morgan Kane) har samme e-postadresse som rekrutrerings e-posten på gruppens hjemme side (Himmel... selv jeg har fler e-postadresser for forksjellige funksjoner... gratis.)

Link to comment
Share on other sites

Privat epost korrespondanse klippet bort - MorganKane

 

Ja.. nå føler jeg meg truet. :roll:

 

Det som jeg biter meg merke i er at du først og fremst sprer misinformasjon... Mini-14 er ikke ulovlig i Sverige. Brownells eksporterte sist 30-skudds magasin tidligere i år.

 

Og hvorfor understreker du at du tar betaling på forskudd, du ikke garanterer levering eller sørger for forsikring?

 

Mail og navn stemmer overens med det fra nettsiden til en kennel.. en kennel som driver PMC-oppdrag?? :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Slenger du inn en anmeldelse eller tar en telefon til politiet, henter de han relativt kjapt da han står på "rødlisten" til politiet.

 

Brudd på markedsføringsloven og en (in)direkte trusler der han lister opp sine skarpe våpen uten god grunn.

 

Når man lyder navnet "Navn klippet bort - MorganKane", så tror jeg man automatisk havner på rødlista :)

 

Sikkert en god kompis av Adolf Mussolini Atomvinter.

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg noe å gjøre på morraskvisten gitt..

Var litt kjapp på avtrekkeren og la ikke merke til at privat kommunikasjon var kopiert inn i tråden.

 

Minner om forum reglene:

- Publiser aldri privat kommunikasjon, i sin helhet eller i utdrag, selv ikke når du selv er part i den, uten alle parters eksplisitte samtykke. Med privat kommunikasjon forstås alt som uttales mellom to individer eller grupper av individer utenfor det offentlige rom, uansett hvilken kommunikasjonsform som benyttes.

- Hets aldri personer eller grupper. Personangrep er direkte ufint, sårende, og fremstår svært useriøst for de fleste, ikke minst utenforstående som leser forumet, og de er mange.

Link to comment
Share on other sites

@chiefen

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

 

Når noen opplagt benytter skremselspropaganda, løgn og villedning (Samt i etterkant trussler) for å selge et produkt til overpris . syns jeg det er rimelig å varsle om det, i iallefall mine kammerkollegaer her inne. Når man i tillegg har jobbet mye, lenge og hardt opp mot å bevare jakt, skyting og bruk av sportsvåpen som en legal og stueren interesse, er det frustrerende å se offentlig publiserte bilder av lubne metall-fans, i norsk kamo med tacticoole mini 14 børser i butlercreek foldestokk...

(nå har jeg altså ingeting i mot noe av det nevnte (med untak av BC stokken som er bæsj) men kombinasjonen er ikke god)

Hadde anonsen vært - Mini 14 magasiner 1000 spenn...

Så hadde jeg ikke reagert utover at det var dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Og din påståtte rettferdige harme gir deg rett til på offentlig forum henge ut vedkommende og oppfordre til hets?

Trusslene som du kaller det er jo tydelig framprovosert av de som hivde seg på din oppfordring, de var der ikke når du hivde deg på tastaturet. Samme gjelder bildene du referer til, de var aldri i annonsen-de er noe du har googlet fram i ettertid.

Det som da står igjen er en litt kreativ tekst (omtrent som shampooreklame..) og en stiv pris-hvor er svindelen?

 

 

 

for ordens skyld; jeg aner ikke hvem selger er og synes lite om de bildene du refererer til; de er like skadelige for skytesporten som mye av de bildene som postes her inne av samme våpen..

Link to comment
Share on other sites

For å svar på det litt vanskelig formulerte spørsmålet ditt:

Ja,

Alle, inkludert meg og deg, må stå til ansvar for hva vi publiserer og den informasjonen om oss selv i vi legger frem. Det er yttringsfrihetens ytterste konsekvnes. Det er på ingen måte en rett til å ikke bli kritisert, til å bli hevet frem eller kommentert. Frihet er ansvar, først og fremst for egen handlinger. I den grad man skulle påstå peresonen forulempet, så må det være i forbindelse med en løgn. Og her har man bare brukt informasjon som er åpent tilgjengelig for alle, lagt ut av vedkommende selv. Jeg har desuten ikke lagt frem noe informasjon om herr "norsk sommer" selv. Så hvor du får din rettferdige harme fra, vet jeg ikke.

 

Svindeldelen som jeg refererte til var delvis på grunn av løgnene i den førse anonseteksten, samt formuleringen om at han gjerne tok pengene dine, men ikke garanterte at du fikk produktet. Det er så på grensa til svindel at jeg syns det ikke er galt å bruke det som et begrep. Anonsen slik den fremstår etter denn tråden, er langt mer spiselig. (Og da blir det ikke så spennende å finne ut hvem den fyren som bruker norrøne dommedags tegn som etternavn egentlig er)

Link to comment
Share on other sites

....men kan noen svare på hva som er status for bestilling av "high cap. magasiner" fra USA?

Er jo helt klart penger å spare i forhold til å kjøpe her hjemme.

Og hvis det faktisk er slik at det er veldig mye styr og jobb med å få eksportert de nevnte magasinene ut av USA så er det vel kanskje ikke så urimelig å ta 1000 spenn pr.stk.

Er enig at annonsen slik den fremsod virket rimelig useriøs. Særlig med tanke på at det ble krevd forhåndsbetaling samtidig som at det virket som at selger ikke kunne garanere for levering(!). Men det er vel litt drøyt å kalle det svindel all den tid man ikke kan vise til at noen faktisk har blitt svindlet.

 

Selv ville jeg av prinsipp aldri betalt så mye for et magasin.

Link to comment
Share on other sites

Begrensingen på 100 dollar, gjør at ting blir dyrt - men ikke uoverkommelig.

100 dollar varer + ca30 dollar frakt til 6,5kr pr dollar er ca 850 spenn

+ moms (25%) er ca 1050 kr

I tillegg kommer toll og ekspedisjons gebyr på ca 150 kr, dvs tilsammen i underkant av 1200 spenn. Så litt avhengig av hvor mange magasiner du får tak i til hvilken pris, så er det rundt 400-600 pr stk (2-3 magasiner). Relativt langt unna 1000 spenn...

Link to comment
Share on other sites

Hei Hei, det er jeg som selger disse magasinene.

 

jeg vil først og fremst ha meg frabedt den uthengingen som har vært her, samt jeg ber om at dem som har personuthengt meg, straffes for det i fora, med advarsel el. som vil føre til utestengelse ved tilsvarende tilfeller.

 

så vil jeg påpeke.. brukeren som hevder jeg har truet ham, jeg er svært usikker på om han har klippet og

limt i poster han har lagt ut her. men mye kan tyde på dette.

han mener da jeg er ugrei og sint fordi han sjikanerer meg i post. hentyder til at jeg svindler og lyver.

jeg henviste til nyhetene der det stod veldig klart og tydelig at ruger mini 14 er ulovlig i sverige.

jeg henviser også til eksportforbud i usa. samt at jeg har en dyr import lisens.

jeg forteller ham at riktignok KAN man importere disse magasinene privat billigere. men jeg referer til 100usd limiten.

samt den nye regelen som tilsier at bedrifter i usa kan eksportere fritt for 2,500 usd i året.

etter dette kan de heller ikke eksportere under 100 usd. og vi er nå i august. jeg vil anta de fleste er over sin limit.

 

nå.. til anonsene. jeg importere til mitt eget forbruk, siden jeg har en dyr lisens, tar jeg inn litt ekstra for og få ned prisen.

JA.. de er dyre, men nei, jeg tjener desverre ikke mye på denne veldig limiterte importen.

jeg har heller aldri antydet at man IKKE er garranter og få sine produkter.

jeg har sagt at siden jeg importere som privatperson. så gir jeg ikke utvidede rettigheter iht. kjøp og salg.

om folk vil kjøpe noe av min privatimport, så gir ikke jeg garranti. garrantien får de ta opp med ruger selv.

(edit: jeg har heller aldri ytret, at man kansje ikke får varen sin, og iallefall ikke, at man da ikke skulle få igjenn pengene sine! dette er rent oppspinn).

 

så er det altså så greit. jeg er ingen butikk, jeg tar ikke inn mye.. og få med dere dette.. jeg tvinger ingen til og kjøpe mine "varer"

de som ikke ønsker disse er mer enn hjertlig velkommen til og kjøpe av noen andre..

 

feks. ser jeg at våpensøylen har 10 skudds til 600,- enjoy.. ellers som nevnt over, usa om noen har der, med overnevnt problemstilling.

 

så vil jeg tilbake til trussler. hassel tror jeg han kaller seg her.

var klart ute etter og provosere, han direkte angrep meg i fra første mail. til slutt antydet ham..

 

og jeg siterer rett fra mail med mitt og tydeligvis hannes samtykket, siden han har postet her før.

 

"Dersom du skal være så aggresiv mot feedback via Finn.no håper jeg at du kan vurdere for deg selv om du bør inneha skarpe våpen.

Ha en fortsatt god sommer."

 

til dette svarte jeg, at hvem var det som hadde gitt ham mandat til og utnevne seg selv til feedback konsulent for finn.no

samt at jeg mente at han kunne finne seg noe annet og benytte tiden sin til en og sitte og tro/synse om hvem jeg er, hva jeg er og hvordan jeg driver butikk.,

 

videre svarte jeg -

 

"jeg har 5 skarpe våpen 6 om du regner med bestefar sin gammle hagle på veggen her men den er før 1890 så kansje ikke.."

 

Med dette, mener jeg at jeg er rimelig habil til og inneha våpen som han påpekte over jeg burde vurdere.

og på ingen måte oppfordret jeg til trussel, jeg svarte på hannes inhabilitets spørsmål.

 

dette trekker han til ett spørsmål om "han skal føle seg truet".

 

dette går jeg inn og bekrefter at han ikke trenger og føle, selv om jeg aldri oppfordret til slike tanker.

 

til slutt roer tonen seg ned og vi har en grei dialog. der jeg forklarer ham hvorfor mine priser er som dem er.

jeg er ikke stor importør som tar inn 1000 vis av magasiner.

 

jeg er en vanlig skytter som har sett seg lei at man ikke får tak i magasiner, og valgte og gjøre noe med det.

og derfor deler med dem som er villig til og betale for det.

om ingen vil, så flott.. jeg beholder dem gjerne selv.

 

til slutt vil jeg nevne tommy her oppe i posten.. Ikke ripp opp i gamle konflikter og ikke fremstå truende. Du er ny her på forumet VargBF, anmoder om å lese forumreglene før videre postering. MorganKane

sånn.. da var jeg ferdig her..

tusen takk for ordet

Mvh Varg B. F.

og slutt og fjas med etternavnet mitt, jeg er ikke i slekt med ABB, jeg byttet navn fra Breivik til Fimbulvetr eller vinter om du vil.

fordi det er ikke så kjekt og bo i nærheten av rena og hete breivik..

 

men jeg trenger ikke mer pes for det..

 

(edit: jeg gir ikke videre samtykke til å klistre privatsamtaler her i fora. samtykket mitt sluttet med det lille jeg pastet og refererte til)

Link to comment
Share on other sites

Hei Varg (Det er altså ikke stuerent å hete breivik og bo i næreten av Rena, men å komme fra Bergenstraktene og hete Varg er greit ... :P )

 

Jeg har altså ikke sendt deg en epost, med andre ord så har du allerede, uten noen som helst grunn forulempet meg, ved å bryte forumreglene for klipp og lim av andres postinger - i tillegg til at du da ber om å slippe å bli utsett for det samme selv.

 

At din tilknyttkning til lekesoldatene i Nazarian (Samt det barske bildet av deg med kamo i trynet, grønn beret og norsk uniform mpå facebook profilen din - Åpent og offentlig for alle) bli kommentert er nok ikke å regne som uthenging eller hetsing. Det er faktisk du som, har valgt å legge det ut og la det være tilgjengelig. (Bildet av ultratøffe karer i norsk kamo på Nazarian sidene med skranglete mini 14, er med ulovlige butlercreek foldestokker, er også offentlig tilgjengelig)

 

Men i bunn og grunn reagerte jeg på den latterlig prisen (originale 30 skudds ruger magasiner fra Brownells bør som beskrevet tidligere i denne tråden komme på maks 600 kr stykket ferdig levert og tollet) Om du klarer å importere til en dyrere penge er jo det i og for seg greit. Men... når det i tilegg (I den originale annonsen) Listes opp masse vås om at mini 14 er forbudt i Sverige, og til dels feilaktig og forvirrende informasjon - som gir inntrykk av at du prøver å skape en frykt for at det er siste sjanse å kjøpe magasiner osv, da reagerer jeg, ikke misnt fordi det skader skyttersaken på sikt.

 

Det finnes forøvrig ingen form for mandater til å reagere, men det finnes heller ikke noen beskyttelse for de som kan komme til å lure andre med kjøp og salg, uansett om det er bevist lureri eller ikke fra din side.

 

Forøvrig er vel svaret ¨nærmest gitt når det gjelder ditt våpeninnehav, med tanke på den måten du har valgt å profilere deg selv offentlig. Meg bekjent er militær trening i organisert form forbudt i Norge, det samme er leiesoldatvirksomhet (Selv om det sikkert ikke er forbudt å late som om man er supertøff og livsfarlig kommandoleiesoldatgruppe).

 

Slik anonsen din fremsto sist gang jeg så den, så var den bare dyr, ikke provoserende.

 

PS- Klippet vekk OT latteligjøring. MorganKane

PPS- Også fint om du kan henvende til eksportforbudet i USA, og til forbudet mot mini 14 i sverige.

Link to comment
Share on other sites

Beklager Hassel..

 

Jeg gidder ikke og la meg provosere av det som for meg, ser ut som en Personlig vendetta mot min persona.

 

Du får ha en trivelig dag og kose deg..

 

Edit: jeg ser det er sjutoogseksti som har klippet og limt fra post, ikke hassel.

men ikke det at hassel sine tirader er noe langt bedre.

 

Edit: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 82626.html" target="_blank

 

Edit: http://www.brownells.com/aspx/general/i ... sales.aspx" target="_blank

 

edit: Exports of licensed products are regulated by various US Government agencies. The International Traffic in Arms Regulations (ITAR) is administered by The Directorate of Defense Trade Controls (DDTC) through the US Department of State. Click here for more information on License Support Documentation information from DDTC: http://pmddtc.state.gov" target="_blank

 

Edit: At din tilknyttkning til lekesoldatene i Nazarian (Samt det barske bildet av deg med kamo i trynet, grønn beret og norsk uniform mpå facebook profilen din - Åpent og offentlig for alle) bli kommentert er nok ikke å regne som uthenging eller hetsing. Det er faktisk du som, har valgt å legge det ut og la det være tilgjengelig. (Bildet av ultratøffe karer i norsk kamo på Nazarian sidene med skranglete mini 14, er med ulovlige butlercreek foldestokker, er også offentlig tilgjengelig)

Svar: siden det er direkte slett research arbeide du har gjort, vil jeg iaf kommentere en ting. du henger deg opp i 5-6 år gammle bilder.

men det som provoserer meg er 1. du kaller MIN mini skranglete.. det skal du ha meg frabedt.. det er neste som at jeg vil utfordre deg til en duel på bane 100 meter, hver sin skive.. (men, nei vi skal ikke bli helt cowboy). 2. foldestokk er ulovlig på våpen under? og lovlig på våpen over? en quizz til deg. og samtidig vil jeg påpeke at min butler creek kommer fra samme sted som mine magasiner. tyskland.. der jeg importerer dem fra. og der er? riktig foldestokk ulovlig og sveises i usa før forsendelse. du må slutte og se verden gjennom dine fargede øyne, i allefall ta hensyn til at om du skal fortsette med det. så må dine tanker av og til få hvile fra hva du ser. for andre, er ikke annsvarlige for hva du tror, de er annsvarlig for hva de gjør..

 

admin - sikker på at du tar deg av videre problematisk adferd..

 

Mvh Varg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har da ingenting mot deg som person, eller noe behov for et vendetta (Det burde vel rent formelt kreve at du gjorde noe galt mot meg først...) eller en plan om å provosere deg.

 

Jeg prøver bare å bidra til at mine skytterkollegaer ikke blir lurt, uavhengig om det er med eller uten intensjon.

Jeg vil forøvrig veldig gjerne se informasjon om forbud på mini 14 og eksport restriksjonene du henviste til, da det slike ting det kan være nyttig å vite noe om.

 

Lykke til videre med hundeoppdretten. Pene bikjer

 

* edit

Takk for linkene, de bekrefter det jeg mente

Aftenposten artikkelen inneholder direkte faktafeil og udokumenterte påstander. (vi har sjekket)

Brownells linken sier ingenting om eksport av magasiner så lenge man handler under 100 dollar. (samt at det bare er å søke om end user certifiacate om man gidder og ta seg tid)

Link to comment
Share on other sites

For sikkerhets skyld vil jeg påpeke at min mini 14 har flammedemper (som lett kan sees på alle bilder) som er permanent fastmontert på våpenet og utformet slik at totalengden er ok for foldekolbe, men i og med at jeg ikke har noen foldekolbe (per dags dato) så blir det litt emmm... døfødt... jeg har riktignokk buttler creek stock men den er sveist i tyskland..

Link to comment
Share on other sites

>Lykke til videre med hundeoppdretten. Pene bikjer

 

tusen takk

 

>* edit

>Takk for linkene, de bekrefter det jeg mente

>Aftenposten artikkelen inneholder direkte faktafeil og udokumenterte påstander. (vi har sjekket)

 

godt mulig, har ikke sjekket, men kjenner media.

 

>Brownells linken sier ingenting om eksport av magasiner så lenge man handler under 100 dollar. (samt at det bare er å søke om end >user certifiacate om man gidder og ta seg tid)

 

men det vet en gammel rev som deg, at det gjør!? ;) men joda.. det kom en ny lov som limiterer alt salg fra butikker ol. til en total av 2,500 usd per butikk i året av våpen tekniske deler. ble informert av en butikk eier i usa. har enda ikke sett loven, men har ingen grunn til og tro at en butikk ikke VIL eksportere og tjene penger om han kan og dermed fabrikere opp fjas.

 

Generally speaking, items which usually need a license are:

•Frames

•Receivers

•Barrels

•Barrel Liners

•Various other gun parts such as triggers, sears, ejectors, magazine tubes, scopes, and other items if the ordered amount is over $100.00 US.

Link to comment
Share on other sites

@Glen G

Går litt OT her nå, men det er jo ikke helt off - siden hovedemnet er ferdig diskutert.

Om jeg ser en anonse på finn (Ja jeg leser stort sett alle våpen anonsene) hvor noen selger barnaul 9mm til 2,40 pr stk og samtidig skriver at det er siste sjanse å kjøpe, at det kommer til å bli umulig å få tak i på grunn av den nye våpenloven osv.

 

Er det da galt av meg å skrive på kammeret, til opplysning til andre kammerbrukere, at det er vås som er skrevet og at samma ammo koster 1,35kr pr stk hos jaktdespoten i Drammen?

 

Det handler ikke om å søke og lete etter feil, men å å si i fra om det man faktisk kommer over. Informasjonen om Nazarian og selgers tilknyttning til den gruppen fikk jeg fra andre, som googlet kisen.

 

@Varg BF

Det er ikke noe krav om fastmontert flammedemper så lenge våpnet er totalt sett lengre en 84 cm, (Er det vel... :? )

Det er jo ikek forbudt å ha foldekolbe helelr, så lenge det har den lengden, eventuelt børsa ikke sitter i den.

 

Den begrensingne du nevner på 2500 dollar pr butikk i året, skjønner jeg ikke. og har aldriu hørt om. Kan du henvise til en lenke? (Jerg handler jo uansett som privatperson, så det er kanskje ikke noe problem as such)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...