Jump to content

Remington 700 ekstraktor... dårlig?


Nyati

Recommended Posts

Det har vært mye snakk om ekstraktoren på Remington 700.

Mange mener den er dårlig og upålitelig og kan svikte.

Er det noen som har slike erfaringer?

Vet at USMC har brukt Remington 700 i mange år.

Vurderer en børsemakerjobb, ombygging til Sako eller M16 ekstraktor.

Noen med erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Samme her, har jaktet med M700 og M Seven i masse år i forskjellige kaliber, og aldri hatt problemer med utdrager.
Derimot hadde en kompis noe problemer med både utdrager og utstøter, men han brukte sin M700 på gaupejakt i Nordland noen vintre, og det tenderer vel mot det litt ekstreme både når det gjelder kulde og fare for frossent sluttstykke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har en original R700 i 6.5x55. Den kan finne på å la hylsa bli stående på skrå uten å bli kastet ut om man ikke tar ladegrapet "riktig". Det skjer sjelden/ aldri når jeg skyter, men nesten alle som prøver rifla har store problemer med utkast. Siden jeg selv ikke har problemer har jeg ikke lagt energi i studere det.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

@M67 tenker problemet er at det er trangt for hylsebunnen mot støtbunnen i sluttstykket så den henger igjen litt. Amerikansk 6,5x55 hylser er laget med samme bunnmål som 30-06 hylser og jeg mistenker de bruker samme støtbunn i sluttstykkene. Derfor blir det litt trangt med "Europa" hylser da de er jo som du vet litt tykkere over ræva :P 

Edited by Rugerdud
Link to comment
Share on other sites

Hvis du setter inn en Sako eller M16-type utdrager så omslutter ikke sluttstykket hele hylsehodet. Du mister dermed en av Remingtons sikkerhetsdetaljer. Du vinner kanskje ingenting men taper noe. Jeg har aldri opplevd at en Remington utdrager har sviktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...