Jump to content

HAR SKITT JAKT SLUTTE Å SELGE AMMUNISJON


Bygda

Recommended Posts

Alle nettbutikker sliter med dette. Man har egentlig et valg om man enten vil legge våpen og ammo på nettbutikk, eller om man vil være synlig på facebook/google. Med en gang en begynner å legge ut "våpenrelaterte" produkter begynner varsellampene hos de nevnte å blinke, og selv om man fortsatt er på nett får man ikke benytte seg av facebook annonser, man blir rangert dårligere på googlesøk osv. osv. Vi dreiv og triksa oss rundt dette, men det ble verre og verre (eks at det ikke ligger våpen/ammo på "framsida" og en må klikke via via for å komme til den produktkategorien). Å få dårlig rangering hos google kan utgjøre mye for en nettbutikk, husker ikke eksakte tall nå men mener vi lå på over 70-80% av trafikken som kom inn via google søk når jeg var aktiv på dette. Og det var til tross for at vi var aktive på sosiale medier og kjørte nyhetsbrev. Kanskje lett å tenke seg at mange kunder går inn på nettbutikk via lagret lenke (bokmerke) eller at de taster inn webadressen, men det utgjør ekstremt liten andel av trafikken. Når i tillegg våpen og ammo har relativt lav inntjening og utgjør mindre av volumet enn "alt det andre" er det lett å skjønne hvorfor nettsider som har et vidt sortiment "ofrer" denne produktgruppen for å lykkes bedre med alt det andre. Bedriftsøkonomisk er det egentlig en "no-brainer".

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

Skjønner problematikken mtp google, fb. Likevel så kan jeg ikke si annet en at jeg synets det er litt klundrete. Fryktelig behagelig å kunne surfe på nett hjemme og bestille noen 1000skudd. Lokaltilbudet på ammunisjon er totalt fraværende da det kun er en sportsforening som har noe, men utvalget stopper etter cci standar 22lr, norma oryx i 308,3006,300wm og 6,5..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Tror de kommer til å tape flere kunder på dette, enn at de opprettholder utvalget i nettbutikken. Har handlet en del der selv. Både våpen, ammunisjon og andre artikler. Jeg, og mange med meg kommer bare til å migrere til nettbutikker som er operative.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Elveseter skrev (På 10.5.2022 den 23.28):

Tror de kommer til å tape flere kunder på dette, enn at de opprettholder utvalget i nettbutikken. Har handlet en del der selv. Både våpen, ammunisjon og andre artikler. Jeg, og mange med meg kommer bare til å migrere til nettbutikker som er operative.

Helt enig der, jeg kommer hvertfall ikke til å ringe eller sende mail for å få kjøpt ting i det herrens år 2022, eller senere.

Skal man tilbake til steinalderen for å ikke fornærme google?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte mail om de hadde hagle ammunisjon i vismut eller kobber, mtp blyforbudet som kommer. Da ble jeg bedt om å ringe våpen avdeling til skittjakt. Der satt jeg og venta i tlf i 10min. Når de først tok telefonen og jeg fikk spurt de. Så flirte de av meg, som om det var det dummeste spørsmålet de hadde fått  :| 

 

Jeg sendte mail til de, i starten av sist uke. Har enda ikke fått svar.. 😑

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøkt å kjøpe ei rifle av dem til ca 30k i 2,5 år uten å få det til..

Har gjort utallige henvendelser med lovte tilbakemeldinger som aldri kommer. 

SkittJakt må ha i særklasse Norges dårligste kundebehandling.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dei mindre som har oppgitt ammunisjon på sidene sine gidder ikkje oppdatere, eller få sync på varelager mot nettbutikk. Men eg stikker heller innom Rafdal og Kvale, Sandnes Arms eller Interjakt Ålgård for å sjå i hyllene enn å gidde å sitte ein heil arbeidsdag i telefonkø for nokon som ikkje er særlig interessert i å selge. Og det alle har tilfelles innafor kategorien Våpenhandel og Børsemaker, dei er like kompetente på mail som mor mi på snart 80. Dei som spør om eg kan sende mail, eller eg sender mail uoppfordra klarer som regel å behandle den mailen innan 4mnd med to stavelser.

Kjøpte ei børse hos skittjakt i fjor som eg skulle ha reklamert på, men gidd ikkje styre. får heller fortsette å leite etter einhjørningtenner, som tydeligvis er absolutt eineste den skyter beint.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...