Jump to content

Våpen ble borte i posten?


Kaiz3rn

Recommended Posts

Hei! 

 

Jeg lurer litt på hvordan man skal gå frem her. Kjøpte et våpen fra en butikk på nettet. Våpenet ble pakket og sendt fra de torsdag forrige uke. Posten har ikke registrert at pakken ble hentet og sporingen sier at pakken er forhåndsmeldt, men ikke mottatt noe sending. 

 

Våpenbutikken har etterlyst pakken hos Bring, men intet nytt. Hvor lenge skal man vente før man foretar seg noe mer enn bare å vente og se? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ventet ut uka. Opplevde det samme (dog ikke våpen). Posten skyldte på butikk, butikken skyldte på posten…. Jeg hadde dårlig tid og fikk butikken til å sende på nytt. Og hva skjedde da, joda da dukket første pakke også opp i sporingsappen og to pakker ankom omtrent likt. Jeg ringte butikken og informerte og fikk tilsendt returlapp. De kunne fortelle at dette skjedde oftere enn man skulle tro. 
Skjønner at du stresser litt med dette, men gi det litt mer tid. Dukker pakka opp er alt ok. Dukker den ikke opp blir det ikke mye verre av å vente noen dager.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opplevd opptil to uker "ventetid" på pakker som er forhåndsmeldt og sendt fra butikk, men som altså ikke blir registrert mottatt av Bring. Dette er seriøse butikker som jeg har handlet med før, som alltid er raske til å sende. De forklarer dette med at det i perioder med stort pakkevolum kan bli mye "liggetid" på pakkene på terminalen til Bring, før de altså blir registrert og sendt av gårde derfra. Har ei pakke på veg nå, som ble forhåndsmeldt og sendt fra butikk 3. januar, men som i dag fortsatt ikke er registrert mottatt av Bring, så det kan nok for tida være litt etterslep etter jula der.

 

Og hvis pakka mot formodning faktisk er blitt "borte" og aldri kommer fram, så er jo det etterrettelig at du aldri har mottatt den, og det vil uansett mest sannsynlig løse seg helt greit for deg, som @Rugerdud skriver.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Kaiz3rn said:

Kjenner jeg er litt kritisk til at man ikke har kontroll på våpenforsendelser. At de foreks kan ligge flere uker på en terminal uten at de er scannet inn.... 

Ja, for avsender kan det være ugunstig, dersom våpenet blir borte før pakka er registrert mottatt av Posten - for mottaker er det ikke farlig. For da kan det jo for politiet se ut som at pakka aldri er levert, og at avsender har beholdt det selv. Ved slike viktige sendinger pleier jeg å levere pakka i skranken, i stedet for å bare droppe den i pakkemottaket. Da kan jeg be om kvittering, som i praksis da er at de scanner pakka som mottatt mens jeg ser på, og så sjekker jeg i sporinga etterpå at det har gått i orden. Da sover jeg bedre om natta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

har sendt og fått noen pakker den siste tiden, og dette du har opplevd her er slik posten har blitt. Jeg har gått fra forhåndsmeldt til hentemelding i noen tilfeller, og melding forsinkelse har oppstått, eller pakken har blitt feilsendt og tar lengre tid, er den nye hverdagen med posten. Men pakkene kommer som regel frem, det skal de ha.

Link to comment
Share on other sites

Forhånsmelding er bare inntil budet kommer å henter den og den har vert forbi en sentral.

Kan ta opptil  mange døgn. 

Når den blir hentet blir der sendt sporing ut etter den har vert forbi en større  postsentral ,alle pakker uansett innhold har samme fremgangsmåte.

Så du trenger ikke etterlyse pakken allerede. 

Man etterlyser bare hvis den forsvinner etter sporingen er sendt ut.

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått en pakke som kun ble forhåndsmeldt, den ble ikke scannet inn i post-i-butikken men sendt direkte. Posten tar tid, og dokumenthåndteringen deres har gått åt skogen. Synes det er et godt råd å vente ut uken. 

 

Men det er kjipt med våpen... Jeg fikk ei børse fra Tyskland en gang, da det enda gikk å sende med posten. Den ble sendt til en annen (privat) mottaker, med et helt annet navn, i en annen del av landet... heldigvis klarte de å stoppe den før den ble hentet ut, og fikk sendt den til meg. Men det tok to uker ekstra. Og jeg måtte ringe til posten hver gang, og måtte snakke med en ny person hver gang, som måtte sette seg inn i saken... Og hver ny person sa stort sett noe nytt. Posten er vanskelig å forholde seg til! Og forsendelser tar ofte lenger tid nå enn de gjorde for 100 år siden.. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Avsender og postens problem.

 

Jeg har opplevd at våpen ble stjælt av postansatt for endel år siden, liten interesse fra både sender, politi og posten inntil at jeg forklarte en fyr i posten at det gjerne var hans kolleger som ville møte på denne hagla neste gang. Da ble det action.

Ble funnet i et garderobeskap på en terminal, tyven ble nok aldri funnet.

Link to comment
Share on other sites

Tidlig i sommer forsvant skuterdeler fra butikk/postnord, purret og buttikken sendte nye. Delene ble mottatt og montert i juli. Men den opprinnelige forsendelsen dukker til stadighet opp igjen og returneres i en evig runddans. Ikke får jeg slettet pakken heller i appen.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Så lenge våpen sendes i to deler så har man vel som privatperson gjort det som skal til ved foraendelse av våpen. Jeg sender som norgespakke og sørger for at hver pk skannes inn mens jeg er der. Er jo som norgespakke forsikret. Er våpenet dyrere enn std forsikringssum så tilleggforsikres den godt over reell verdi... skal man opp og frem i livet så gjør man det.  Men så langt har dette gått veldig fint. Alle forsendelsen har gått meget bra. 

Link to comment
Share on other sites

pererik skrev (53 minutter siden):

 

Samme teltet, eller sender de flere🤣Jeg fikk pakkesporing fra Milrab idag, har ikke bestilt noe der, så nå venter jeg i spenning 

Det vet vi ikke. Magasinet sende ett, jeg fikk to "pakker" i Post-appen. Den ene ble meldt ankommet og "kan hentes" et par uker før den faktisk dukka opp på Kiwien, og den andre er fremdeles "under transport". De har ikke helt kontroll, men min erfaring er at det som fysisk sendes, kommer fysisk fram, en eller annen gang.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tilsendt ferdig montert rifle med div. tilbehør (lyddemper, kikkertsikte etc.) og med mye ammo i en og samme pakke.

Man kan jo tenke seg hva skadepotensialet er om en slik stor og avlang pakke merket Børsemaker ... har om den havner i feil hender.

De kunne jo i det minste sendt sluttstykket i en egen forsendelse, men det gikk jo heldigvis bra...

Link to comment
Share on other sites

Mikkelh skrev (2 timer siden):

Forhånsmelding er bare inntil budet kommer å henter den og den har vert forbi en sentral.

Kan ta opptil  mange døgn. 

Når den blir hentet blir der sendt sporing ut etter den har vert forbi en større  postsentral ,alle pakker uansett innhold har samme fremgangsmåte.

Så du trenger ikke etterlyse pakken allerede. 

Man etterlyser bare hvis den forsvinner etter sporingen er sendt ut.

 

Når det gjelder våpenleveranse, så burde det være pålagt at budet scanner den ved hentingen i butikk. Mye som kan skje på veien fra butikk til terminal når den ikke er scannet av bud. 

Link to comment
Share on other sites

I de nyeste postibutikk løsningene er der bare en luke med gummiforheng man skal levere pakkene i, så skal de scannes når de har gjort alt annet som er viktigere i en butikk, for det er vel den de lever av.  Jeg har leverte en pakke 10:00 idag og de har enda ikke fått tid å scanne den inn, eller kanskje har noen stukket hånda inn å henta den?

Link to comment
Share on other sites

pererik skrev (16 timer siden):

I de nyeste postibutikk løsningene er der bare en luke med gummiforheng man skal levere pakkene i, så skal de scannes når de har gjort alt annet som er viktigere i en butikk, for det er vel den de lever av.  Jeg har leverte en pakke 10:00 idag og de har enda ikke fått tid å scanne den inn, eller kanskje har noen stukket hånda inn å henta den?

 

Jeg ber alltid om at de skal scanne før jeg drar. Så vet jeg at jeg har bevis på at den er levert. 

Link to comment
Share on other sites

Fikk nettopp beskjed fra våpenbutikken om at våpenet ikke var sendt fra dem enda. De hadde oppdaget en feil med gjengene på chokene i løpet, men hadde glemt å gitt beskjed til meg :-o 

 

Merkelig at de trenger en uke på å finne ut at våpenet faktisk ligger enda hos dem. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...