Jump to content

Få se rifla di


MatsPelle

Recommended Posts

Ruger #1 skrev (1 minutt siden):

En sånn hadde jeg, i 7-08, men var fra partiet med dårlige løp. Angrer at solgte. Kunne blitt god... 

En drøm å bære. Merkes knapt.. 

Var vel en del som måtte skifte pipe ja. Kjøpte min i Houston Tx i 2006, bra presisjon, har ikke hatt presisjonsproblemer. Kappet på 45 cm og bruker 150grs Barnes TTSX og CFE 223 krutt, V0 860m/s  

 

Link to comment
Share on other sites

Howa 1500 Mini Action i 6,5 Grendel. Lothar Walther pipe, Boyds At One laminatstokk, kappet magasin (fra 5 til 3 skudd) i aluminium underbeslag, Freyr&Devik FW149 lyddemper og en Zeiss Victory FL 4-16x50, fra 2012, i Leupold QRW-ringer montert i 20 MOA picatinnyskinne fra Warne. 
 

Brukes til fugl, bever og rådyr. Får så å si aldri fangst, men sånn er det… Den er i det minste ofte med på gåturer i skog og mark.
 

EA7E64E5-AE5C-4FFD-A07C-F01333A29569.jpeg
 

 

Elgbørsa, som bare brukes et par dager i året. Sako AII .308 fra 1980. Ikke gjort noe med denne annet enn å fjerne siktene og satt på annen kolbekappe. Har pusset opp stokken. Slik skal den få være, tenker jeg. Siktet er et Zeiss Victory Diavari 3-12x56 fra 2009.

 

A3ADECE0-6130-4E37-9C38-6C40F1E83F2F.jpeg

Edited by ko-stens
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Disse bildene er publisert her inne tidligere, men tåler en til?

Det ble ikke fangst på denne rifla i år, men jeg håper å komme sterkere til bake neste år. Jeg tar denne med meg på godværsdager, minus med denne skinnstasen er at jeg vil unngå regnværsdager. Jeg har heldigvis flere alternativer i skapet. Marlin i 45/70 er mest stas når jeg er på post. ...når jeg vet at holdet blir under 100 meter....

Skinn b.JPG

Skin c.JPG

Bøylerifle b.JPG

Bøylerifle c.JPG

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mauser M18 i 308 win, min første storviltrifle og er veldig fornøyd! Nå mangler jeg bare at det kommer et rådyr eller to på post :) Gikk rett på en bukk i august, men han stoppet pent rett bak både busk og tre gang på gang, så det ble ingen skudd. Spennende var det i alle fall! Har vært på mange lange turer siden det uten å se noen flere rådyr. Jeg får skylde på en god blanding av uflaks og uerfarenhet. Det er nå heldigvis enda litt igjen av sesongen :)

m18_post.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
MatsPelle skrev (På 8.11.2021 den 19.18):

Tanken var å legge ut bilde av sakon min, men så i ettertid at bilde ikke kom med likavell. Blir vel noen bildeserier fra jakta/ våpna etter hvert, men før jeg nå får henta ut bildene så må jeg vente på ny skjerm på tlf- helt grønn skjerm.


fått telefonen oppe å gå nå? Du skulle jo dele noen bilder av våpene dine?

MatsPelle skrev (På 9.11.2021 den 9.05):

Regna med den kom :P, man har da ikke tid til å gå uten telefon i dette samfunnet. Ny tlf var kjøpt 10 minutter etter den andre knustes. Har dog ikke fått overført bildene xD 


regner med bilder er klar for å deles? Venter spent!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den sist nyankomne i skapet  :)
Weatherby MK V i 375 H&H, brukt men i topp stand slik jeg kan vurdere det.
Satte på en Leupold VXR 2-7x33 da denne vil bli brukt til elgjakt, og behovet for større og mere lyssterkt sikte ikke er tilstede.
Ser fram til å kunne testskyte og begynne å lade etter hvert.
Grei vekt. 4,2 kilo med sikte.
Ikke noe estetisk skjønnehet, men et godt bruksvåpen som står for en støyt.
Ifølge nettsida til Weatherby er denne modellen laget i Japan (prefix H, hos Miroku?) i tidsrommet 1972 - 1994.

 

Weatherby 1.JPG

Weatherby 2.JPG

Edited by seawolf
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Sunnmøring skrev (12 timer siden):


fått telefonen oppe å gå nå? Du skulle jo dele noen bilder av våpene dine?


regner med bilder er klar for å deles? Venter spent!

Venter i spenning på at elkjøp sine "kompetente" greier å hente ut bilder, var vist supervaskelig å gjøre dette når telefonen hadde knust skjerm- like what.

Har formodning ett halddårlig bilde av (jaktparken)  :)  

143761879_lol(2).jpg.827672a7de5d23f0f77af546388543a7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg må vel og legge ut et par bilder så tråden holdes i livet. Jeg har havnet på en Lego-løsning med 2stk Tikka T3x kasser, og 5 forskjellige løp. Pipestikke fra Brownells og hjemmelaget kassenøkkel. Der kommer sikkert flere løp etterhvert, men har nå i kalibrene 260Rem, 6,5x55 & 308W. Har 4 forskjellige stokker alt etter bruk og 3 kikkertsikter og en aimpointsak.  denne løsningen gir meg fleksibilitet langt ut over det tiden strekker til.

263599808_293627689358536_749181725048467023_n.jpeg

i kasse.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...