Jump to content

Sauer 200STR med utskiftbart løp 45ACP


sandbergsem

Recommended Posts

Hei

 

Etter litt dilla på skyting med kuler i sub-hastighet, lurer jeg på om noen har noe som helst peiling på å bytte løpet på Sauer'n til et kaliber som det er lett å få tak i SUB-ammo til - F.eks. 45ACP. Er det noe som helst håp om å få laget et sauerløp i 45ACP med riktig twist? Ect hva kan jeg forvente av pris? 

Link to comment
Share on other sites

Løpsblanks i .45 er tilgjengelig, men hvorfor i alle dager .45 ACP? Hylsen er for liten til å få noe hastighet med kuler som er interessant for SUB i rifle. For eksempel gir .45 Winchester Magnum det doble av en .45 ACP.

Det er greit at hylsebunnen skal passe i originalt sluttstykke, men det finnes mer potente .45 patroner som vil kunne gi en passe tung kule litt fart. Jeg ville kappet .308 hylser og brotsjet ut halsen, da får du sub hastighet med 400-500 gr kuler.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Ei tohi varjata said:

11,25x49 underlydsidiot

Da er du ganske nær .45 raptor. Men den har rabattert rille- hylse. Skyter .452- kuler ganske nær 45/70- ytelser ved vesentlig høyere trykk.

 

Jeg har et morro-løp til rem 700 med standard støtbunn; .44 auto mag. Det er i prinsippet en .308-hylse kappet på ca 33mm, ladet med .44- kaliber. Starline lager hylser. Ytelser som .44 rem mag.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Chiefen.v-2 said:

Må være mulig å få til 45ACP og 1911-magasiner.

 

Blir garantert dyrt om enn ikke kan gjøre ting selv, og helt sikkert gøy!

Du får verdens lengste "materampe".

Avstanden fra magasin til kammer er jo nesten lenger enn patronlengde.

Noen produsenter greier jo ikke engang å få dette til i en 1911 ( ref AMT Jamballer)

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Av erfaring kan jeg nevne 2 ting som må løses, for å kunne bruke 45 acp i en bolt rifle.

1. Kort avstand fra magasin lepper til kammer; da patronen er så kort bør man bruke en låsekasse med bakre låseklakker.

Slik at patronen får minst mulig mulighet til å vri seg.

For å gjøre matingen så stabil som mulig.

(Tenk smle)

2. Utkaster må være montert fast, kan ikke være fjærbelastet som moderne rifler har. Da tomhylsen er såpass kort vil den kaste seg rund i det den kommer ut av kammer. Uten å bli kastet ut.

(Tenk mauser)

 

Anbefaler å gå til innkjøp av en 300 blackout rifle. Bedre for lommeboka og bedre kulebane.

Edited by Vindvott
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei, prøvde å lage en av en gammel remington 788. Klarte å få rifla til å mate veldig bra, men utkast var det værre med. Selv om jeg freste opp utkaster helt åpen, fikk jeg det ikke til. (Fjærbelastet utkaster)

 

Ser at det selges 45 acp kit for mauser i statene, er litt skeptisk om den kontrollerte matingen til mauser er nok til å ha kontroll på den korte patronen.

Edited by Vindvott
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er lettere å få til ei rifle for 9mm para med subsonisk ammo.

Ville sett på å konvertere BRNO/CZ i 222/223 eller en annen minimauser som Zastava.

Alternativt en gammel Anschutz i 222 med låsklakkene bak for optimal mating fra magasin . Denne har også "kontrollert mating" og fast ejektor.

Link to comment
Share on other sites

Hovedargumentene mine for pistol kaliber boltrifle var god tilgang til 45 acp på hvilken som helst sportsbutikk samt at prisen er også lav.

 

9mm subsonisk er et nisjeprodukt i mine øyne og vanskelig å oppdrive. I forhold til 45 acp.

 

Når det er sakt så finnes det jo en finsk sako i et eller annet ur-finsk kaliber, som har god lengde og med riktig rim diameter. Men å gå løs på en slik skjelden sak......

 

Det finnes jo også bolt rifla i 22 tcm, som kan enkelt bygges om til 9mm.

 

Delisle eventyret mitt er nok over for min del. Planlegger 300whisper/blackout pipe til rugeren min nå.

Edited by Vindvott
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Torf said:

Jeg har ikke hatt problemer med å få tak i 9mm sub, bla Fiocchi hos XXL.

9mmx19 sub er vel ca verdens enkleste patron å lade selv? Ca alle startladninger jeg har testet med 115 grain kuler, eller tyngre, i det kaliberet har vært sub. 

 

Uansett. Jeg har 200str. Vurderte 45 acp løp i 1993 eller noe, men slo det fra meg etter å ha testa mating. 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...