Jump to content

Shadow 2 som har gått maks 1000 skudd - Hadde tre hylser som ikke ble kastet ut igår


Gønnar

Recommended Posts

Kjøpte nylig en lite brukt S2. Den så meget pen ut med ingen slitemerker. Var oljet og fin ved overtakelse. Selger sa den var gått mellom 6-700 skudd noe jeg tror stemmer.

Siden har jeg bare skutt mellom 3-400 skudd med den og tatt rens og olje etter hver gang. Med det mener jeg å demontere sleiden, rekylfjær og guiderod samt løpet. Føler jeg har tatt av alt slam osv. og påført olje på disse. Sist oljet jeg også inn ved ejektoren hvor jeg skimter en liten fjær. Følte da jeg hadde tatt den beste rensen siden overtakelse.

 

Så kjøpte jeg noe 124gr 9mm på klubben. Skjøt litt og prøvde et DA avtrekk. Da låste hylsen seg og det skjedde en eller to ganger til dog med SA avtrekk.

 

Noen her som har noen tanker? Hva bør jeg gjøre annerledes? Kan det være skuddene som er noe ræl mtp. kruttmengde som varierer? Hvordan vedlikeholder dere deres Shadow 2?

 

MVH

Gønnar

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Chiefen.v-2 said:

Prøv annen ammo?

Ja har stort sett brukt Gecko og ikke hatt noe trøbbel med det. De har så grei pris pr. pakke på klubben med et merke jeg ikke husker her jeg sitter nå.

Håper jo det bare er det:)

 

Men jeg søker også tips om vedlikehold for å iverta driftssikkerheten disse er kjent for.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Eddy1212 said:

Høres ut som du har pusset den i stykker 😀

 

 

Er vel som de andre nevner ammo problemer.

Alle ting jeg har kjøper meg får i begynnelsen vedlikehold inkludert i inntil 6 måneder før jeg gir bengen:p

Bil, dame, våpen osv.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Gønnar said:

Nei ikke den. Har brukt Gecko, Fiocchi, maxxtrans eller hva XXL selger og Smellion og Bellion uten feil. Skal skrive når jeg ser pakke i ettermiddag hva synderen heter.

Blazer Brass 124gr er første merke som har feilet.

Link to comment
Share on other sites

On 8/20/2020 at 3:50 PM, KriSpawn said:

Blazer Brass 124gr fungerer fin fint i min Shadow 2. Da med ca. 11,5 pound rekylfjær. 

 

Når det er sagt så kan jo du ha fått en litt dårlig lot med ammo da. 

HVa er nummerne på standard rekylfjær? Jeg har ikke gjort noe med den..Noen sier ikke finn på å bytt noe og andre sier joda du får ditt og datt bedre men ikke veeldig mye.

Link to comment
Share on other sites

On 8/25/2020 at 10:07 AM, KriSpawn said:

Jeg lot bare Lars Hageman (Oslo skytesenter og https://www.nordicshootingacademy.com/) oppgradere min S2 slik han mente var best. Byttet mainspring og rekylfjær. Samt litt lett fjerning av "burrs" ol. 

 

Om du skal gjøre det selv så hør på Slemmo, han har peiling ;-)

Vil den fortsatt kunne brukes i Production?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/19/2020 at 12:51 PM, slemmo said:

Høres kjent ut, bortsett fra våpen, de trenger ikke nevneverdig vedlikehold. Pistol pusser jeg litt lett mellom hver 1000 skudd og litt bedre en gang eller to i året.

Wow...jeg pusser etter hver tur på banen.

 

Mener min 1911 begynner å streike etter ~150 skudd. Det er kanskje bare fordi den er litt kjip. Eller fordi det blir for varmt.

Edited by m00se
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, m00se said:

Wow...jeg pusser etter hver tur på banen.

 

Mener min 1911 begynner å streike etter ~150 skudd. Det er kanskje bare fordi den er litt kjip. Eller fordi det blir for varmt.


Da ville jeg startet feilsøking på pistol og ammo. 
jeg pusser normalt ikke mine 1911er før sleiden begynner å bli tregere (1.000-1.500 skudd) og før større matcher. Disse pistolene er ekstremt tighte og burde derfor være mer kilne en de fleste 1911er du ser på skytebanen.

Edited by Eddy1212
Spelling
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, m00se said:

Wow...jeg pusser etter hver tur på banen.

 

Mener min 1911 begynner å streike etter ~150 skudd. Det er kanskje bare fordi den er litt kjip. Eller fordi det blir for varmt.

Hva slags 1911 er dette?

Hvis den ikke klarer mer enn 150 skudd uten å begynne å feilfunksjonere så er det noe som er galt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AGR416 said:

Hva slags 1911 er dette?

Hvis den ikke klarer mer enn 150 skudd uten å begynne å feilfunksjonere så er det noe som er galt.

Springfield Milspec

 

Nå har jeg riktignok hatt den hos børsemaker og fått avtrekk, sear og hane byttet, og har ikke stresstesta enda. Burde ta en dag på banen og bare skyte 45 kanskje.

Link to comment
Share on other sites

150 virker riv ruskende galt som de andre sier. 

Jeg har skutt 5000+ uten å demontere 1911'er kun påføre olje på glideflater. spesielt i 45acp tåler de alt mulig av drit. Har også fått kjeft av våpenkontroll på nm felt for skittent våpen :D if it works, it works.

9mm er mer ømfintlige, men skal gå ganske mange tusen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...