Jump to content

Ny Colt Python?


hipshot

Recommended Posts

Mye rykter som går nå. De skal visstnok begynne å produsere Python når de anser seg ferdig med Cobra. Nå ligger det 10 ulike Cobra modeller på hjemmesidene til Colt, så da må de vel bli ferdig snart...

 

Sannsynligvis produksjonsstart i 2020 i følge de Youtube-kanalene jeg følger - og med pris på ca $2500...

 

Jeg har en 6" fra 1955 og en innvilget søknad som brenner i lomma - mulig jeg burde sett an hva som kommer neste år... Men med prisene på Python i USA i dag så vil det nok ta litt tid før vi får noen over til Europa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ser de har plassert låsehakket på sylinderen godt til side for senter i kammeret for å oppnå maksimal styrke. Bra!

Kanskje det er plass til 41mag for å være sær. Da hadde den gått i mag2.

 

 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Ja den ser ut til å være pent laget med lite maskineringsspor.

 

Men det er et u-Pythonsk avtrekk, virkelig short-action. Ihvertfall DA, jeg har ikke sett hvordan det er når hanen blir spent opp. Og bolten er kanskje av King Cobra type (vanskelig å få et inntrykk), dvs den faller ned på sylinderen umiddelbart ved avtrekk, ala S&W. Kanskje det er derfor de har laget de gigantiske rennene før låsehakkene. Mikkingen med bolten og samspillet med rebound leveren er uansett det vanskelige med timingen på Colt Python så hvis de har fått til noe bedre så kan jo leamikken være bra den. 

 

Jeg synes det er en spennende revolver. Skulle gjerne hatt kloen i en.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, hipshot skrev:

 

Er det lenger til siden enn det var før?

 

Nei, jeg tror det er omtrent samme plassering.

Tilbringersporene til låsehakkene går nesten fra hakk til hakk. Synes ikke det er så pent men det eliminerer nesten "sørgeranden" på en velbrukt revolver.

Link to comment
Share on other sites

På Colter skal det ikke være noen sørgerand. 

Bolten skal falle ned i dette sporet før boltehakket.

Men du har nok rett hvis denne nye mekanismen slipper bolten med en gang - da blir det lite pent, ref S&W.

Edited by hipshot
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...