Jump to content

Ritualer før jakt


Johan Møkkerbakken

Recommended Posts

Mitt ritual har etterhvert blitt å legge fram noen gode argumenter for at jeg bør ta en tur ut med bikkja. Han trenger jo trening, den gamle pølsa. Og når jeg først er ute i skauen og lufter bikkja, kan jeg like gjerne ha med børsa. Hvis jeg samtidig lover å være med på noe sosial trening eller husvask resten av dagen, hender det at en liten jakttur innvilges. Sånn er det å være moderne småbarnsfar. Haill!? HA HA! Som sagt, jeg er småbarnsfar... :?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mitt ritual har etterhvert blitt å legge fram noen gode argumenter for at jeg bør ta en tur ut med bikkja. Han trenger jo trening, den gamle pølsa. Og når jeg først er ute i skauen og lufter bikkja, kan jeg like gjerne ha med børsa. Hvis jeg samtidig lover å være med på noe sosial trening eller husvask resten av dagen, hender det at en liten jakttur innvilges. Sånn er det å være moderne småbarnsfar. Haill!? HA HA! Som sagt, jeg er småbarnsfar... :?

Det der minner mistenkelig på det vi her på helgeland kaller "tøffel" :mrgreen:

En ekte jeger lar seg ikke "Kjærringstyre" :mrgreen:

Ja ja veit jeg er svær i kjæftn :mrgreen:

Men jeg gjør som jeg vil..........Nesten :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal reise på jakt i morgen med 8 andre jegre, totalt blir vi 9 personer i en hytte for 8. :shock:

Skal innrømme at jeg blir litt betenkt etter utviklingen i denne tråden............

Er det noen andre her som har bodd på den måten?

 

Skal jeg la være å reise?

 

Eller skal jeg gå til anskaffelse av glidemiddel,angrepille? Hva skal jeg isåfall fortelle madammen og ungene når jeg kommer hjem igjen??

At pappa har gjort noe dumt? han har vært utro. ikke mot en lokal jente, men han snille mannen i jaktlaget med skjegg... :oops:

 

Herre min gud!!!! Er SÅÅÅÅ i villrede, håper på snarlig hjelp i denne tråden...

Link to comment
Share on other sites

Du federal79, jeg har vært på mange slike turer, der det er flere jegere enn soveplasser. 9 mann i ei hytte beregnet på 8, og jeg vet hva som kommer til å skje... Og det blir nok ikke uhygge med banjospillende innavla folk av denne typen http://www.destgulch.com/movies/deliver/. Det du kommer til å oppleve er en inn i h..tes snorking! Tro meg! Taket kommer til å løfte seg, og du kommer til å tilbringe hele natten med å høre på et ustemt kor av grynting, ralling, smatting, piping og tordenbrøl. Neste dag kommer du til å sovne på post, uansett hvor mye du fryser... Så her kommer et godt råd fra onkel Bent: Ta med ørepropper!!!!

Link to comment
Share on other sites

Federal79 skreiv :

Jeg skal reise på jakt i morgen med 8 andre jegre, totalt blir vi 9 personer i en hytte for 8.

Skal innrømme at jeg blir litt betenkt etter utviklingen i denne tråden............

Er det noen andre her som har bodd på den måten?

 

Første døgn blir garantert ein utprøvelse. Survival of the fittest i stor stil. Påfølgene dager er det stort sett om å gjere å få bra avskytning og legge lista høgt, då får du respekt og anseelse i flokken. Først då kan du garantere at du får være i fred. Selfølgelig anbefales det å holde kontroll på alkoholkonsum og plassering av ryggtavla... ( Aldri, gjentar ALDRI vær behjelpelig å plukke opp ting frå gulvet, for å være vennlig )

Ellers så vil eg ønska deg lykke til, du av alle treng det !!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hva skal jeg isåfall fortelle madammen og ungene når jeg kommer hjem igjen??

At pappa har gjort noe dumt? han har vært utro. ikke mot en lokal jente, men han snille mannen i jaktlaget med skjegg... :oops:

 

Herre min gud!!!! Er SÅÅÅÅ i villrede, håper på snarlig hjelp i denne tråden...

Du federal79, jeg har vært på mange slike turer. Tro meg! Taket kommer til å løfte seg, og du kommer til å tilbringe hele natten med grynting, ralling, smatting, piping og tordenbrøl. Neste dag kommer du til å sovne på post, uansett hvor mye du fryser... !

 

*Klippe-klippe*

Grøss og jammer.....

Mener jeg også har sett bilde her inne av en mannlig jeger i blondeundertøy. Nå begynner alt å falle på plass.. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Lurer fælt på hvordan jeg skal svare jeg... :lol:

Er vell på sin plass å takke alle dere skinkehailere for tips og egne erfaringer... Kanskje jeg blir en og når helgen er over...(blitt voksen)

 

Kan jo også knipe av den utvendige hendelen på sovepose glidelåsen, slik at den kunn kan åpnes fra innsiden.

Eventuelt, noen som har en slik reve varsler jeg kan låne i helgen og feste på ryggen min?? :shock:

Link to comment
Share on other sites

@federal79: Du kan snu den situasjonen til din fordel. Gjør bare som jeg gjorde en gang i studietida da vi var en gjeng karer på rypejakt. ØKH var på den tida i utlandet på et lengre opphold, og da diskusjonen på hytta begynte å komme inn på hvem som skulle ligge i dobbeltkøye og hvem som skulle ligge i enkeltkøye, passa jeg på å nevne -- i beskjedne ordelag og med rolig stemme -- at "nå veit jeg ikke hvordan det er med dere karer, men jeg har vært kjerringlaus i to måneder..." 8) Reaksjonen var ytterst forutsigbar: :shock::shock::shock: "du sover aleine i overkøya!!!"

 

Dermed slapp jeg å dele køye med en svett og skjeggete jaktkompis uten å måtte krangle om saken :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du federal79, jeg har vært på mange slike turer, der det er flere jegere enn soveplasser. 9 mann i ei hytte beregnet på 8, og jeg vet hva som kommer til å skje... Og det blir nok ikke uhygge med banjospillende innavla folk av denne typen http://www.destgulch.com/movies/deliver/. Det du kommer til å oppleve er en inn i h..tes snorking! Tro meg! Taket kommer til å løfte seg, og du kommer til å tilbringe hele natten med å høre på et ustemt kor av grynting, ralling, smatting, piping og tordenbrøl. Neste dag kommer du til å sovne på post, uansett hvor mye du fryser... Så her kommer et godt råd fra onkel Bent: Ta med ørepropper!!!!

Og om du vil ha fred og ikke høre snorking, så tar du på ei rosa G-streng. Da er det ingen som våger og sovne før deg.(unngår snorking).Og du får ligge aleine. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Alt detta "Haill" snakket. Vil da hjelpa med "Håndhaill" for ungkarer? :wink:

 

Ja uten tvil, men da må "feilhanda" brukes. Da blir det nesten som å få seg noe "fremmed" :wink:

 

Her snakker vi om skikkelig god fantasievne :shock:

 

Lurer på hva neon77 tenker når han hører ordet "trangboring"? :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Taket kommer til å løfte seg, og du kommer til å tilbringe hele natten med å høre på et ustemt kor av grynting, ralling, smatting, piping og tordenbrøl.
Du glemte å nevne brakfjertene grunnet rikelig lapskaus (og ildvann) :lol:
Ta med ørepropper!!!!
Pluss gassmaske. Eller sørg for å kapre den køya som ligger nærmest vinduet, eventuelt døra. Av og til på slike turer kjennes det som om bislaget er et meget fristende oppholdssted :shock:
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal reise på jakt i morgen med 8 andre jegre, totalt blir vi 9 personer i en hytte for 8. :shock:

Skal innrømme at jeg blir litt betenkt etter utviklingen i denne tråden............

Er det noen andre her som har bodd på den måten?

 

Skal jeg la være å reise?

 

Eller skal jeg gå til anskaffelse av glidemiddel,angrepille? Hva skal jeg isåfall fortelle madammen og ungene når jeg kommer hjem igjen??

At pappa har gjort noe dumt? han har vært utro. ikke mot en lokal jente, men han snille mannen i jaktlaget med skjegg... :oops:

 

Herre min gud!!!! Er SÅÅÅÅ i villrede, håper på snarlig hjelp i denne tråden...

 

Du glemmer et par detaljer: Han snille mannen med skjegg er ikke i jaktlaget, han er gjestejeger OG han er din far...

Dessuten har vi også en hund med oss, du kan virkelig bekymre deg.

 

(For de som måtte være i tvil, ja, vi skal på samme tur :D )

Link to comment
Share on other sites

Du glemte en liten detalj til... hva skal du med angrepiller? (æ`kke du mann?)

 

Jeg reiste i sin tid på min aller første jakttur alene jente med 6 mannfolk og det første som ble delt ut der var hver sin neve med kondomer :shock: (at det var til for å holde hagleløpet snøfritt visste jo ikke jeg).

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiste i sin tid på min aller første jakttur alene jente med 6 mannfolk og det første som ble delt ut der var hver sin neve med kondomer :shock: (at det var til for å holde hagleløpet snøfritt visste jo ikke jeg).

 

:mrgreen::mrgreen: haha....det måtte vært endel munterhet rundt ansiktsuttrykket ditt når neven ble delt ut!!

Link to comment
Share on other sites

Alt detta "Haill" snakket. Vil da hjelpa med "Håndhaill" for ungkarer? :wink:

 

Ja uten tvil, men da må "feilhanda" brukes. Da blir det nesten som å få seg noe "fremmed" :wink:

 

Men husk å sitt på "feilhanda" til den begynne å dovne bort, da snakke vi fremmed da! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Undres egentlig på hva dere har opplevd/driver med når dere er på jaktturer....hadde vært morro å vært flue på veggen på noen av hytteturene deres ja :lol::D

I jula får vi vel reprise på den klassiske oppsetningen av "Den spanske flue", hvor den pripne fruen, som er forkvinne i sedelighetsforeningen, avleverer følgende replikk:

"Men går det an å gjøre sånt da, - med en flue?"

Link to comment
Share on other sites

Etter dager med likesinnede menn på trange hytter, der tannkrem, såpe etc er bannlyst,er min erfaring at man setter pris på kjerringa når man kommer hjem. Forøvrig ser det ut til å være greit for henne at gubben kommer hjem også, vel å merke etter en aldri så liten skrubb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiste i sin tid på min aller første jakttur alene jente med 6 mannfolk og det første som ble delt ut der var hver sin neve med kondomer :shock: (at det var til for å holde hagleløpet snøfritt visste jo ikke jeg).

 

:lol::lol::lol: Kjenner meg litt igjen her gitt :roll: I begynnelsen var det stadig hint og bemerkninger i den ene eller andre retninga.

De gutta jeg jakter sammen med nå, er etterhvert blitt så vant til å se blonde-BH`n min henge til tørk under ovnen, at de leer nesten ikke på et øyelokk.

 

Det bør vel også nevnes......at sist jeg jaktet hjort.... :oops::oops: kom jeg hjem uten å ha sett snurten av de firbeinte....men hadde ervervet meg ny samboer istedet :oops::oops:

Har ALDRI i mine 17 år som jeger blandet jakt og menn.....og så gikk jeg rett i musefella :oops: ...eller var det han som gjorde det??? :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...