Jump to content

Kjøp av brukt gamal rifle


Bifrost

Recommended Posts

Ivrig småviltjeger som jaktar med hagle og 22lr.

 

I fleire år har eg tenkt på og få fatt på eit grovare kaliber, og har tenkt på 6,5x55. Ynskjer og kunne jakte sel, skyte rype på lengre hald og Ikkje minst få has på reven som ofte snik rundt på tunet. Kan nevne eg mest har erfaring med 22lr, knapt nok skutt med anna riflekaliber.

 

Har jakta heilt åleine alle dei år, so har ikkje nettverk med andre jegere for utveksling om våpenerfaringar. Har sett trenden på nett at folk går over til systemvåpen og DYRE kikkertsikter. Og ikkje minst, mykje modifisering. Eg har for det meste alltid brukt min gamle brunosalong og har fangsta mykje fugl. Skyt ein del tusen skudd årlig og treff der eg vil.

 

Kjøpte for ein del år sidan ein splitter ny CZ salong, 455 systemutgåva med dempar. Solid salong som går godt. Funderte ei stund om eg skulle kjøpe eit 17hmr løp, men kvifor ikkje berre hoppe overt på storviltkaliber med det samme?

 

No er eg i utganspukte ikkje so nøye om korleis eit våpen ser ut, i jaktsamanheng vert no det slitt etter mykje bruk. Hakk og overflaterust er no nesten halve sjarmen på eit bruksvåpen. Det viktigaste for meg er solid mekanisme og stabilt løp.

 

Såg ein mauser m98 på finn.no som eg lurar på er noko og satse på?

 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=97436707

 

Har som sagt ingen peiling på våpen utover dei eg har, bruno og cz 455-salongrifle, ukjent gamal enløpshagle og nyare remington 870.

 

Har helder ikkje tenkt og blakke meg på sjølve rifla. Maks 5-6000 kr. Kikkert får eg sjå kva det vert til.

 

Nokon som har innspel på ei god billig rifle? Kanskje har du ei i skapa til salgs?

Edited by Bifrost
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Innrømmer at jeg "falt" litt for dette innlegget skrevet av en ekte jeger. Kammeret flommer over av skrivebordsjegere opptatt av det du nevner i tredje avsnitt.

Jeg tror rifla du linker til er helt ok. I tillegg selges den av Børselars. Har kjøpt masse av dem, og de er gjennomseriøse så det er ingen risiko. På den annen side er brukttilgangen på slike rifler meget god, så du tar ingen risiko ved å bruke noen måneder på Finn. Kanskje kan du få en med en enkel kikkert til samme prisen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Velkommen!

 

Hvis jeg var deg ville jeg ikke kjøot en M98, evigvarende prosjekt med ofte middels resultat. 

 

Skal du ha skikkelig bruksvåpen, er denne her et fantastisk kjøp! Ikke jeg som selger, men nesten så jeg kjøpte den selv. Her får du med en helt grei kikkert å starte med, så kan man se etterhvert om man vil oppgradere.

 

https://www.finn.no/99701571

Edited by msteiro
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Cutlass: Kanskje litt stygt å svare for andre, men jeg tror TS gir f... i det. Han er ute etter en rifle han treffer viltet med. Og jeg tror han vet at dyret dør like godt enten det blir truffet av Lapua mega eller Norma Oryx, enten kikkerten var Swarovski eller Bushnell, eller om kaliberet var europeisk eller amerikansk og helt uavhengig av BC :-)

Men om det blir fangst eller ikke avhenger i betydelig grad av skytteren.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Rugeren som msteiro linker til!! Mer stabil og driftsikker rifle skal du lete lenge etter. Jeg hadde lik i ca 10 år, samla godt og aldri noen problemer. Det eneste var at når jeg skulle selge så fikk jeg lite igjen(5500kr med kikkert og demper(ny pris ca 18000kr)). Meeen det betyr jo at disse er meget gode bruktkjøp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, nhd skrev:

@Cutlass: Kanskje litt stygt å svare for andre, men jeg tror TS gir f... i det. Han er ute etter en rifle han treffer viltet med. 

...og derfor åpnet eg med "kansje du har noen preferanser". Viss han er ute etter tips her inne er det eit greitt spørsmål å stille. Kuler og siktemiddel får være opp til han, det var ikke spørsmålet her.

Link to comment
Share on other sites

Har omtrent samme tilnærming til jaktvåpen.Trenger ikke se bra ut men må virke under alle forhold også med slett vedlikehold.Har både Mauser M98 og Ruger M77

og jeg er enig i at den Rugeren det linkes til er et veldig godt kjøp.Rugeren er smekrere og hendigere enn Mauseren men som reint jaktverktøy mener jeg at Mauseren er hakket hvassere.

 

Link to comment
Share on other sites

Rugeren ville eg og gått for, einaste eg har i bakhove er om mark 2 har veldig tungt avtrekk, men da kan kanskje fiksast av børsemakar. Uansett om ein er opptatt av våpen eller ikkje så vil eg sei at avtrekk er viktig, for meg iverfall. Ellers ville eg absolutt ha gått for 6,5x55.

Edited by can
Link to comment
Share on other sites

Rugeren, uten tvil!
Og hva det er med en gammel slarkepurke av en HV-mauser som gjør den til et "hvassere jaktverktøy" enn Ruger ville jeg gjerne likt å visst.
Avtrekket kan være litt tungt, men en børsemaker polerer det til et meget godt jaktavtrekk.
Jeg har hatt flere av disse i forskjellige kaliber og de har aldri sviktet, hverken i snøkave og frost etter elgen i Nordland, i regn på hjortejakt på Møre, eller i støv og varme i Sørafrika og Namibia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Takk for mykje innspel.

 

Eg har sendt førespurnad på den rugeren. Karen som skal selge reiser på langferie til Brasil om ei veke og kjem ikkje heim til ferdelande før okt/nov. Og sidan eg ikkje har fått sendt avgarde søknaden fyrst før no nyleg, vert det nok ikkje eit kjøp. Han var ikkje intresert i og halde det av til meg. Det såg ut som eit godt kjøp. Rifla var nærmast ubrukt.

 

Men eg har det helder ikkje travelt med eit riflekjøp. I slutten av september vert eg på ny far, og veit godt kor det ber åt med nattevåke og pass. I tillegg har vi ny hundekvalp i hus. So om eg finn på og stikke ifrå spedbarn,småbarn, kvalp og alt annsvar i ein heim, om so berre for nokre tima, får eg nok gjennomgå og må belage meg på og sove i sjåen, ut året...

Haustjakta 2017 er eit sagablott!

 

Men tilbake til bruktriflekjøp. Eg er ikkje av den som ser eit speiselt våpen og syns det er noko vakkert/tøft. Eg ser på våpenet kun som eit verktøy. Det må fungere og ha den kvaliteten som gjer at det tålar normal slitajse over tid. Om det har tre eller plaststokk, blånert eller rustfritt bryr meg fint lite. Eit hakk eller ti gjer ingen slag då slikt er uungåelig når ein ferdast ute i terenge og skal jakte.

 

No har eg to salongrifler, gammal Bruno og nyare CZ. Kjennar godt forskjel på dei. Spesielt avtrekket er mykje lettare på CZ`en. Men eg tar alltid med meg den gode gamle når eg skal ut og jakte. Den har eg skote med sidan eg var gutongen og følast meir naturleg og bruke. CZ med lydempar har blitt tunsalongen for kråke og plinging.

 

Kom gjerne med fleire tips til økorifle av ok kvalitet. Kjekt at her er folk som har kunskap og kjem med råd.

Det er god hjelp :)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, seawolf skrev:

Rugeren, uten tvil!
Og hva det er med en gammel slarkepurke av en HV-mauser som gjør den til et "hvassere jaktverktøy" enn Ruger ville jeg gjerne likt å visst.

Tror vel egentlig det bare er følelsen.Har brukt den samme mauseren i 35 år aldri et feilslag.Har opplevd forkiling både med Rugeren og en M70

i jaktsituasjoner men en runde med fint bryne har løst dette tror jeg.For all del Ruger er ei flott rifle og i dag bruker jeg den mer enn Mauseren men det er ikke feil å ta den gamle krigeren ut av skapet en gang i blandt

Link to comment
Share on other sites

Eldre Tikka-rifler er gode våpen.

M55/M65 og M590/690 bør være trygge kjøp.Og de gir mer "godfølelse" enn nye T3-varianter?

Har selv jaktet med en M690 i 22 år.Lykke til med handel og familieforøkelse?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Samme hvilket våpen man kjøper bare det er laget av en som drikker Koskenkorva når han kommer ut av saunaen. Hvis målet er rypejakt då hadde ikke jeg turt å kjøpe en billig amerikaner. 6,5x55 er et fint småviltkaliber, men kjøp ikke et for tungt våpen til rypejakt. Jakta noen år med en Tikka M65 sporter i 6,5x55. Lett å skyte med, men veldig tung å bære.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Forsatt på leiting etter rifle. Har endelg fått papiret tilsendt.

 

Ser folk anbefale lette rifler til fjelljakta. Kva vil dokke her på kammeret sei ei slik lett rifle bøg vege?

 

Men eg må flire litt i meg sjølv då eg til tidar møtar på feite og tildels svært overvektige folk i fjelle. Ser ofte dei har topp-moderne utstyr som sikkert er er laga for og spare gram. Lette sekkar, soveposar og telt til dømes. Om desse personane hadde tatt seg sjølv i nakkeskinnet ha dei kunne gått ned eit 10-20 kg og fått det generelt  lettare på alle plan.

Om ei rifle veg nokon hundre gram til eit kg for mykje ser eg ikkje på som eit problem då den som oftast vert båren på ein rygg. Om so kan eg gå på faste før jaktoppstart. Dessutan er det berre bra for kroppen og ha litt bør og motstand og jobbe med.

 

Men eg ser sjølvsagt fordelen med lettare utstyr. Fiskar mykje kveite, og har gått frå tungt til lett og kompakt sneller. Det vart som dag og natt i forskjell, men då brukar ein dette utstyre aktivt gjennom fleire timar og belastar samme musklar om og om igjen. Klart ein fordel for mindre muskelgruppar.

 

Ein annan ting er då også om kvaliteten kan gå ned samman med vekta på ei rifle? Men eg er ikkje oppdatert på våpenfronten slik eg er på anna utstyr eg brukar til tur, jakt og fiske.

 

Kom gjerne med fleire tips til rifle. Og om nokon har ei til sals er det berre og seie ifrå.

 

Link to comment
Share on other sites

Lakelander 389 og Kongsberg 393 er Norske kvalitetsrifler, kjent for god presisjon og topp avtrekk. Disse finner du fra tid til annen på finn innenfor budsjettet du skisserer.

Ellers støtter jeg det som tidligere er nevnt her om eldre Sako og Tikka... Topp verktøy 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...