Jump to content

Fabrikkammo i 308 til elgjakt


pirkaa

Hvilken fabrikkammo i 308 til elgjakt  

117 members have voted

  1. 1. Hvilken fabrikkammo i 308 til elgjakt

    • Norma forbedret elite
      8
    • lapua mega
      31
    • norma oryx
      53
    • norma alaska
      2
    • en annen patron (skriver inn type under)
      24


Recommended Posts

Har brukt Lapua mega i 12 år, og er svært godt fornøyd med denne, både sett i forhold til lite kjøttødeleggelse og hurtig avliving. Norma Oryx så jeg resultatet av for første gang i år, og ble ikke imponert, da den ikke ga gjennomskudd på en kvige på ca 40 m hold, selv etter treff bak bogen. Se forøvrig http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=8122&st=0&sk=t&sd=a&start=100 for bilder av denne oryxen, samt en lapua mega som jeg fant igjen i år. Denne er representativ for alle jeg har funnet igjen av denne kuletypen

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har de siste åra brukt Lapua Mega både i 308, 6,5 og 3006 og er veldig fornøyd. Som "ToreD" også skriver, så er ikke Oryxsen på langt nær min favoritt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke skutt hverken rådyr eller elg med elite - er den så forferdelig ille som fok vil ha det til ? Om man ser bort fra ønske om "pene slakt" må jeg spørre .. er den en orntli´ killer ?

 

Mvh Langlo

 

 

Har ikke skutt elg sjøl men de slakta jeg har sett skutt med elite var ikke særlig pene....er gjerne gamlekara som sverger til denne ser det ut som. Sikkert en god patron i sin tid.....men alle elgene har jo detti hvertfall men som sagt har det vært veldig blodslått :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Jeg brukte Federal Premium- Trophy bonded tip (plasttupp) på min Tikka T3. Usikker på om det er samme leverandør som federal Fusion som er nevnt her. Da jeg på 3 skuddet på oppskytingen ikke skulle få ladd om, oppdaget jeg at plastikktuppen på skuddet hadde løsnet, og forårsaket kilingen. Da jeg hadde skutt opp (5skudd), pluss to tidligere testskudd, lå tre plasttupper igjen på standplass. Med faren min sin tikka popular, lå også et par plasttupper igjen etter skyting. Så fraråder i værtfall disse (og kanskje andre typer med plasttupp?) til tikka rifler..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...