Jump to content

Dumme feil


odin1899

Recommended Posts

Vi alle gjør de, ikke sant? Jeg gjør de i hvert fall, ofte.

 

Kjøpte en sånn billig-Kinacrap-ebay-laserboresighter, tenkte å prøve om det sparer kanskje noen patroner ved å sikte inn nytt sikte. Da fikk jeg meg altså denne dingsen:

 

308boresighter.JPG

 

Tja, det kommer rødt lys ut av det. Men å sikte med den....kan man vel glemme. Så prøvde jeg å fjerne...men ehmmm...satt litt fast. Problemet var vel at jeg ikke hadde noe pussestang tilgjengelig. Heldigvis hadde jeg akkurat spist takeaway sushi. Så plenty chopsticks!

 

Gikk fint å hamre ut boresighteren med tre chopsticks, men....du kan vel gjette:

 

Chopstick.JPG

 

Alle tre sitter fast som faen... :oops:

 

*hangs head in shame*

 

Hva slags tabber har dere gjort når det gjelder våpen?

Link to comment
Share on other sites

For min del av det jeg kommer på må være den ganga jeg tok feil pakke med 44-kuler og skulle lade en perkusjonsrevolver. Kulene jeg stappet inn var mindre i diameter (ingen blyskimmel når man dro i spaken). For å toppe det hele var jeg en av de som mente på at fett bare var noe tull siden de ikke brukte dette i borgerkrigen osv. Var ganske fersk i "svartkruttfaget" og hadde null peiling på at ingen blyskimmel eksempelvis var tegn på at noe var galt.

 

Det ble chainfire hvor jeg kastet fra meg revolveren og søkte dekning :oops:

De andre som var tilstede holdt på å le seg ihjel, spesielt hvordan jeg så ut. Svart hele meg.

 

Det interessante er at blinken jeg siktet mot hadde kulehullet midt i blinken, mens blinkene til høyre og venstre hadde også hvert sitt kulehull midt i, men litt under :lol:

Link to comment
Share on other sites

Var 16 år gammel, og skulle puse/rense mag tuben på ei Rem 870 hagle. skrudde løs end cap`n , men den flate fjærstopper kom ikke ut. Genial ide å mate i klikkpatroner : well, magfjøra kom ut med fuldt trykk og fløy over stua og i den ny-tapenserte veggen,super intresangt oljemaleri på veggen dukka opp.... Mor ikke så happy nei.

Link to comment
Share on other sites

Skulle rense løpet på en remington 700 223 med boresnake, tenkte det var lurt å feste en pussefille bak i løkken, men det resulterte i at boresnaken og pussefilla satt bom fast litt inn i løpet. Fikk det løst med å bruke en lang bor og drill får å "bore" opp løkka. Løpet såg fint ut etterpå. 8)

Link to comment
Share on other sites

I en alder av ca 12 år hadde jeg rappa ett par patroner i .308 fra en onkel som var hjortejeger. Hjemme hadde vi kun ei gammal Star Baikal hagle, enkeltløp. Oppspenner/åpnemekanismen på den var så hard at jeg kun klarte å spenne den. Det ble gjort, og begge patronene ble sluppet ned i løpet via munningen. Når jeg da trakk av så traff tennstiften så vidt øverste del av patronens bakdel, men med så mye kraft at prosjektilet på den klarte å sette av tennhetten på patron nr 2 :shock: Helsike som det smalt :shock: Utrolig nok ble det ingen skade på hverken "skytter" eller hagle. Prosjektilet på den ene patronen som ble avfyrt satte seg fast på tvers i løpet, og måtte bankes ut igjen. Det eneste som var å se inni løpet etterpå var noen små riper. Men "skyttern" lærte en alvorlig lekse den dagen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skulle rense løpet på en remington 700 223 med boresnake, tenkte det var lurt å feste en pussefille bak i løkken, men det resulterte i at boresnaken og pussefilla satt bom fast litt inn i løpet. Fikk det løst med å bruke en lang bor og drill får å "bore" opp løkka. Løpet såg fint ut etterpå. 8)

 

Denne er en klasiker du ikke er alene om :lol:

Link to comment
Share on other sites

Pella pistolen i atomer en gang og når fjærer sier "pjioooong" og du hører noe rasle et helt annet sted i rommet skjønner man hvor dum man nettopp har vært. Kula til sleidestopperen fant jeg igjen inni en sånn bærbar cd-spiller som sto oppå ei hylle på andre siden av rommet. Kula hadde klart å treffe inni bassrøret av alt i verden, og jeg måtte demontere spilledåsen for å finne ut om det virkelig var den forsvunnede delen min som raslet inni når jeg ristet på den.... Hva er oddsen for det? :lol::shock:

Link to comment
Share on other sites

Pelle fra hverandre våpen i småbiter, uten å ha stor pose rundt, er noe man gjør en gang.

 

Jeg klarte å sende trigger plunger og kula i sikringen avgårde når jeg skulle demontere min Mk. III. At begge to kom til rette igjen er ren og skjær flaks...

Link to comment
Share on other sites

som 14 åring er man vel verdensmester i alt før man blir bevist det motsatte. Skulle plukke ifra hverandre en salong og ta en skikkelig puss på eget insj(...). faderen ble ikke veldig overbevist over at jeg var verdensmester i puss da det kom flere pling ifra støvsugeren dagen etter da han støvsuget teppet hvor jeg hadde holdt på... og støvsugerposen hadde samlet opp en hel del "reservedeler" som ikke var så veldig reserve allikevel.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så skammelig dårlig at jeg kvier meg for å si det, men jeg hadde hørt rykter om at det var lurt å file for å få lettere avtrekk, så jeg brukte neglefil på hanen til min Desert Eagle. Oppdaga heldigvis før jeg tok den med på bana at den fikk konstant hanefall av å slippe sleiden... (Og heldigvis var dette i gamledager, så det var bare å sporenstreks kaste hanen og bestille ny fra USA for en latterlig liten sum.)

 

DE på overraskelsesfullauto hadde jo vært gøyalt for alle.

 

Siste gang jeg har rørt avtrekket på noe jeg noensinne har eid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...