Jump to content

Tjuvjeger til NM?


tulling

Recommended Posts

Har vorte oppmerksam på at han som skal delta på NM-laushund for vår klubb har vorte dømd for ulovleg jakt(med den aktuelle hunden) Kva tykkjer jakthundfolket her på forumet om det? Sit med ein vond smak i munnen og funderar på om eg skal ta det opp med styret, men stordelen av styret er nok nær bekjente av personen så eg tvilar på at dei vil gjæra noko som helst med saka.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har vorte oppmerksam på at han som skal delta på NM-laushund for vår klubb har vorte dømd for ulovleg jakt(med den aktuelle hunden) Kva tykkjer jakthundfolket her på forumet om det? Sit med ein vond smak i munnen og funderar på om eg skal ta det opp med styret, men stordelen av styret er nok nær bekjente av personen så eg tvilar på at dei vil gjæra noko som helst med saka.

 

 

 

Er det ingen grense for hva folk henger seg opp i :evil:

 

På et NM for løshund,så er det hund som skal bedømmes,ikke eier !

Det er vel mest sannsynlig at det er nettopp styret som har ansett denne hund som best kvalifisert til å representere sin klubb i løshund NM !

 

Virker på dette fora som at det er mest om å gjøre å rakke ned på folk !

 

DEBATT SLUTT :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg videlgen,det da sannelig hunden og ikke eieren som skal bedømmes.Og har han fått klarsignal om å starte for din klubb så er det akurat den hunden den beste til det anntagelig.Eller lukter jeg litt mesunnelse her? du vet at mesunnelse er sterkere en kjønnsdrifta :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Veldig enig her, og om han er dømt for tjuvjakt er han vel straffet for det også, og det skal vel ikke ekskludere han fra å drive med hunder.

Jeg vet om mange som har brutt fartsgrensa med bil, kansje jeg bør fortelle det til "onkel" :twisted:

Slutt å lek politi her inne for pokker :!:

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig her, og om han er dømt for tjuvjakt er han vel straffet for det også, og det skal vel ikke ekskludere han fra å drive med hunder.

Jeg vet om mange som har brutt fartsgrensa med bil, kansje jeg bør fortelle det til "onkel" :twisted:

Slutt å lek politi her inne for pokker :!:

er også veldig enig her.vist eg kjører i 60 i 50 sonen er det vel min feil ikkje bilen sin :?::idea:

Link to comment
Share on other sites

Nei, klart det ikkje er bikkja sin feil. Men så er vel bikkja likegyldig til om ho kjem til NM også.

Det eg tykkjer kom vel ikkje så klart fram, men når ein skal representere ein klubb bør ein vel også representere klubbens haldningar? Om dette var eit gamalt forhald fo fleir år sida så hadde ikkje eg heller hatt noko i mot det, men saka er av ny dato.

Dessuten er det noko med signaleffekten, om nå denne karen går og vinn Nm så kjem han sjølvsagt i avisa.

Trur dykk da at det jaktlaget som hadde besøk av han og hunden. Kansje fekk dei og skote dyr som dei har spara med tanke på seinare års tilvekst og jakt. Trur ikkje dei akkurat vil reklamere for å melde seg inn i klubben? Syns eg høyrer låta"nei i den klubben ville ikkje eg vore medlem for det er berre ei samling tjuvjegerar"

Men klart det er sjølvsagt slik at det da blir ei slags dobbel straff, men når du går over ein kilometer inn på naboens terreng så er det ei meget bevisst handling og det var vel heller ikkje tilfeldig at det var på ein dag som det ikkje var jegere der. Desverre var oppsynet der og visste at ingen jakta der og ville undersøke kva som foregjekk.

Link to comment
Share on other sites

Om det med kva som er størst av misunnelse og kjønnsdrift så kjem det mykjy an på kjønnsdrifta :mrgreen:

Men det finns og individ som har meget store drifter av begge deler :D Men uten at du Sammleren har noko grunnlag for å vurdere mi kjønnsdrift så tek eg den sammenligninga meget uhøytidelig :)

Link to comment
Share on other sites

Motsett til dei andre her synest eg "tulling" har eit poeng. Dette er eit spørsmål med prinsipielle undertonar: Skal ein som er dømt for tjuvjakt (med hund) få stilla i NM for jakthundar? Skulle han evt hatt ei tids utestenging (jfr travtrenaren som vart dømt for utpressing - utan samanlikning forøvrig)? Og korleis ser dette ut overfor utanforståande - vårt omdømme som jegerar/jakthundfolk? Her er det spørsmålsstillingar som fortener nøyare gjennomtanke enn dei kjappe konklusjonane som er trekt i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Korriger meg om jeg tar feil: det er vel ikke slik at om du blir dømt for tyvjakt så blir du fradømt retten til å stille på jaktprøver for all fremtid?

 

Hvis vedkommende da skal nektes å delta må det (slik jeg ser det) enten være fordi reglementet sier at fører/eier som er dømt for tjuvjakt ikke får delta i NM, eller fordi klubben han representerer har egne regler som lager denne typen begrensninger).

 

Man kan like at slike deltar eller ei, men det er vel regelverket man må forholde seg til? Hvis vedkommende har sonet sin straff og du ikke kan vise til et reglement ser ikke jeg at det er annet du kan gjøre med saken enn å evt. foreslå krav til endringer i reglement.

 

På et generelt grunnlag vil jeg si at det bør forventes sunne holdninger fra de som skal delta i et NM. Når man ser på samfunnet for øvrig er det vel ikke første gang at noen har gjort noe dumt og så deltar i et NM. I stedet for å ta på seg jobben med å være moralvokter i forhold til dette individet mener jeg at det eneste virkemidlet du har er å påvirke lovverk/regmelent, hvis du ikke kan peke på en formell grunn til at vedkommende ikke kan delta.

Link to comment
Share on other sites

vil vi ha diskusjoner som:

Fyllekjører til NM

Råkjører til NM

smugler til NM

osv....... ???????????????

 

det vil alltid være noen som har gjort ting som ikke er lovlig som deltar i et NM i et eller annet. om personen er dømt for tyvjakt (ikke det mest kriminelle man kan gjøre her på jord i mine øyne) så har han sannsynligvis fått sin straff, har sannsynligvis sonet den tiden han fikk eller betalt den boten han fikk å har da gjort opp for seg i mine øyne. så lenge det ikke står i regelverket for NM i jaktprøver at man må ha rent rulleblad, eller andre spissfindigheter man måtte finne på, så er det vel ingenting som skal stoppe denne personens deltakelse i NM?

at noen da tar opp en slik debatt som dette, synes jeg er litt unødvendig. å lurer rett og slett på motivet......

Link to comment
Share on other sites

Siden det tydelig vis ikke er noen regler for tidligere straffe dømte å delta i NM,så synes jeg det er en ikke sak.

Må da vær lov for folk å få en tjanse til å bevise at de er gode mennesker?? Ellers står det å lese at han kommer fra din klubb tulling,stemmer dette? Hvem var det som stod som nr.2 for å reise om hunden skulle bli syk eller at eieren,ikke skulle møte opp av en eller annen grunn?

Synes ikke noe om tyv jakting,så misforstå meg rett,men det er noe som heter til givelse.Samme f&%¤# om denne saken er ferskt eller ikke.Tviler på at mannen gjør dette igjen.

Link to comment
Share on other sites

Dette handler vel ikke om formaliteter eller hva man er skyldig eller uskyldig i.

Når man drar til NM med merket til klubben på ryggen er man representant for en klubb og dets medlemmer.

Fyren burde rett og slett innse dette selv og ikke stilt.

Det er vanlig folkeskikk at folk som har "bærsjet i skuffen" trekker seg som representant for foreninger.

 

 

For å sette det hele på spissen:

Kunne noen av dere tenkt dere at lommemannen dro landsmøte som foreldrerepresentant for barnehagen der barnet dit går?

Teknisk sett er han jo uskyldig så langt.

Link to comment
Share on other sites

Å sammenlikne Lomme mannen og tyvjakt er vel litt drøyt.

Mannen har driti seg ut,det er vi skjønt enige,men er han dømt?`har han sonet? det er det bare trådstarter som vet.Om han i det hele tatt vet noe mer en det han har skrevet.Det kommer ikke frem at det er noen vedtekter eller annet lov verk som stopper denne mannen fra å reise.Han HAR blitt valgt av sin egen Kubb og reiser som dems representant.Om det har seg slik at denne historien stemmer,så vet vel klubben om dette.Da er det en ikke sak,selv om han representerer en liten del av landets befolkning som driver med utstilling og jakt prøver.Han representerer ikke jegerstanden i så tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Vi gjør alle små og store dumheter, blir du tatt for ulovlig jakt og vedkjenner deg dette, og vedtar forelegget du får, ja, da har man gjort opp for seg i forhold til samfunnet. Hva en grunneier/rettighetshaver velger å "straffe" personen med er veldig forskjellig, standarden er tre års jaktnekt.

KAn ikke lese noe i vedtektene til NEHK forbund mht til personer som er straffet, Men det handler om at personer som har skadet klubbens anseelelse kan eksluderes, iallefall nektes å representere klubben i div. arrangement.

La nå nåde gå for rett, og gi mannen en sjanse til å vise at han er en hederlig fyr.

 

Noen og enhver bør lytte nøye til sangen til Øystein Sunde: "måkke komme her å komme her"

 

den handler om sjalusi og det berømte bygdedyret. Tor Jonsson skrev også om Bygdedyret, interessant lesing.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev innlegget mitt med et ønske å provosere grovt og er enig i at sammenligningen var mere en drøy.

 

Jeg kjenner ikke bakgrunnen for hvorfor han er dømt for tjuvjakt, det kan være alt fra å ha skutt ei skogdue istedetfor ei ringdue, eller kanskje han har skutt 3 elg hos naboen i juni, det finnes jo nyanser.

 

I de tilfeller jeg representerer eller opptrer på vegne av noen, er jeg ganske bevisst på det.

Det samme forventer jeg av andre også, jeg synes dette er dårlig dømmekraft både av styret og av personen selv.

 

På enkelte her virker det som at alt er i orden etter at man har sonet ferdig eller betalt boten sin, man trenger ikke angre på det man har gjort gærent en gang.

De aller fleste som er domfelt har gjort det bevisst eller utvist dårlig dømmekraft.

Når det er sagt skal vi også tilgi en gang, for meg blir det den dagen man innser at man har gjort noe feil og bevist at det var en enkeltforteelse.

 

Forøvrig bør vi være veldig glad for at vi har ulike synspunkter i denne saken, diskusjonen her vil gjøre oss i bedre stand til å takle slike saker i ettertid så det blir en form for retferdighet oppe i det hele.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med villreinjegeren her. Alle kan gjøre feil, og har man gjort opp for sine feilgrep er man etter min mening ferdig med saken og klar for å gå videre. Det er et nødvendig prinsipp hvis man skal kunne kalle seg en rettstat. Første gangen jeg var på rypejakt der jeg jakter nå var jeg nok en liten kilometer ute av terrenget før jeg luktet lunta og skjønte at jeg var på vidvanke. Jeg hadde kart og visste hvor grensene gikk, men jeg var veldig konsentrert og hadde en flokk fjellryper jeg sneik etter. Kunne godt blitt tyvjeger der og da uten at det var meningen. Skulle jeg ikke kunnet stille i NM på grunn av det etter at jeg hadde gjort opp for tabben?

 

Kan hende at saken er veldig graverende, men da må det isåfall bli en sak mellom klubben og "tyvjegeren", og da må klubben isåfall bestemme at "tyvjegeren" ikke har den nødvendige tillit for å representere klubben. Siden han ikke er ekskludert vil jeg tro at den saken er grei? Jeg ville tatt opp saken med styret hvis jeg var trådstarter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror noen her missforstår litt, dette handler overhode ikke om man har betalt boten sin eller avtjent en straff.

 

Han skal ikke bare til NM med en hund, han skal opptre som en ambassadør for en forening med mange medlemmer.

 

Ja, og med mindre man kan påvise at det er et reglement som tilsier at han ikke kan stille pga. det han er dømt for har han faktisk all mulig rett til å gjøre det. Så kan man like det eller la være, men det eneste man kan gjøre med saken er enten å peke på eksisterende reglement for å få han stoppet, eller alternativt å forsøke å få reglementet skjerpet inn for å unngå lignende problemstilling en annen gang.

 

Jeg har full forståelse for at det er mange som reagerer på at han deltar. Men jeg har lite sansen for måten trådstarter håndterer dette på, han bidrar i praksis til at alle i NM-laget kan bli "mistenkt" for å være den det er pekt på i denne tråden! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Har vorte oppmerksam på at han som skal delta på NM-laushund for vår klubb har vorte dømd for ulovleg jakt(med den aktuelle hunden) Kva tykkjer jakthundfolket her på forumet om det? Sit med ein vond smak i munnen og funderar på om eg skal ta det opp med styret, men stordelen av styret er nok nær bekjente av personen så eg tvilar på at dei vil gjæra noko som helst med saka.

 

Hvorfor tar du ikke dette opp med styret i denne klubben hvis dette opprører deg så voldsomt?

Link to comment
Share on other sites

Ja takk, jeg vil gjerne ha en voldtektsdømt pedofil eller en internasjonalt etterlyst krigsforbryter fra Kroatia til å representere meg på en hundeutstilling, eller en jaktkonkurranse, eller frimerkeutstilling for den saks skyld.

 

Hvem har lyst til å stille i annen rekke bak en person som har missbrukt små barn, myrdet krigsfanger eller gasset ihjel anderledestenkende for så å bemektige seg frimerkesamlingen deres?

 

For helt ærlig, hvor setter vi grensen?

 

De fleste nazister er døde og begravde, er nazisme OK av den grunn?

Vi regner det som opp og avgjort med at fontkjemperne ble dømt og sonet, er det dermed sagt at vi ville finne oss i at de stilte foran oss i køen på landsskytterstevnet?

 

Beats me, men jeg har likevel en sur smak i kjeften her...

Link to comment
Share on other sites

Nei, klart det ikkje er bikkja sin feil. Men så er vel bikkja likegyldig til om ho kjem til NM også.

Det eg tykkjer kom vel ikkje så klart fram, men når ein skal representere ein klubb bør ein vel også representere klubbens haldningar? Om dette var eit gamalt forhald fo fleir år sida så hadde ikkje eg heller hatt noko i mot det, men saka er av ny dato.

Dessuten er det noko med signaleffekten, om nå denne karen går og vinn Nm så kjem han sjølvsagt i avisa.

Trur dykk da at det jaktlaget som hadde besøk av han og hunden. Kansje fekk dei og skote dyr som dei har spara med tanke på seinare års tilvekst og jakt. Trur ikkje dei akkurat vil reklamere for å melde seg inn i klubben? Syns eg høyrer låta"nei i den klubben ville ikkje eg vore medlem for det er berre ei samling tjuvjegerar"

Men klart det er sjølvsagt slik at det da blir ei slags dobbel straff, men når du går over ein kilometer inn på naboens terreng så er det ei meget bevisst handling og det var vel heller ikkje tilfeldig at det var på ein dag som det ikkje var jegere der. Desverre var oppsynet der og visste at ingen jakta der og ville undersøke kva som foregjekk.

 

Denne karen samenligner noen med det verste av kryp som går i to sko. (pedofile og nasister) :shock:

 

Når vi er færdige med jakta på vårt jaktområde, da stiller vi det fritt til naboen å få tak i det som mangler,

på vårt jaktfelt.

Synd at folk tror dem eier viltet i skogen.

Jeg støtter ikke tjuvjakt, men samarbeid hvis det er problem å få i dyr på noen områder.

Her lukter det misunnelse og dårlig samarbeid lang lei. (men klart jeg kan ta feil)

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt møte med en tyvjeger der trusselen om uteluking fra jaktprøver har vært nevnd som en mulig straff hvis han forsatte. Problemet hans er jo nå da dette er kjent, at han har problemer med å stille på større prøver for ingen vil ha han inn i sitt private terreng. Å få inn en PERSON i mitt terreng som er dømt for tyvjakt er neppe aktuelt, ellers brukes dette mye til prøve.

Når det gjelder misunnelse,Det er tyvjegeren som lider av misunnelse, for der er jo gresset grønnere på andre siden.

Ta forholdet opp med prøveledelsen og si din mening.

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt møte med en tyvjeger der trusselen om uteluking fra jaktprøver har vært nevnd som en mulig straff hvis han forsatte.

 

På hvilket gunnlag kan du "true" med dette?

 

 

Og å samenligne tyvjakt med pedofili og nazisme blir bare latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Siden det var jeg som satte det hele på spissen forslår jeg at vi dropper pedofile og nazister, det blir en stor avsporing av debatten. Jeg trodde ikke det var mulig at det kunne missforståes med måten det står skrevet på.

Jeg satte det helt på spissen bare for å få noen til å forstå at alt ikke er OK selv om man har betalt bota si.

Mannen er forsatt dømt for tjuvjakt og kommer til å være det i hele sitt liv, det at han drar til NM som om ikke noe er hendt viser vel at han ikke tar dette så veldig tungt.

Hadde det vært en gammel sak og vedkommende har skikket seg bra i ettertid tror jeg nok at han hadde fått tilgivelse.

Link to comment
Share on other sites

Dersom det hadde vært opp til meg skulle denne tjuvjegeren IKKE fått stilt som representant for foreninga på noe som helst. Dersom han nylig er dømt for tjuvjakt burde han etter min mening vært utestengt fra jeger og fiskerforeninga for 2-3 år. Tipper denne lokalfreninga står i fare for å bli kalt "tjuvjeger og fiskerforening"

Link to comment
Share on other sites

Om han har blitt valgt til å representere klubben sin selv om han er tatt for tyvjakt,så er dette en avgjørelse de har gjort selv om de viste om dette.Da har han anntagelig en hund de vet kommer til å ta hjem premier.Jeg liker ikke tyvjegere,bare så det er sagt!!

 

Men om det er et problem for trådstarter så ta kontakt med klubben din i steden for å gå å sparke i grusen å snakke i koridorene.Er du tøff nok til å ta dette opp på dette forumet,så er du vel tøff nok til å ta dette opp med din klubb også eller??

Link to comment
Share on other sites

Dersom det hadde vært opp til meg skulle denne tjuvjegeren IKKE fått stilt som representant for foreninga på noe som helst. Dersom han nylig er dømt for tjuvjakt burde han etter min mening vært utestengt fra jeger og fiskerforeninga for 2-3 år. Tipper denne lokalfreninga står i fare for å bli kalt "tjuvjeger og fiskerforening"

 

 

Er det en gjeng med dritunger med nylig bestått jegerprøve som er bødler her inne ? :evil:

 

Hvis alle ser på seg selv,så er det vel ikke alt som har vært like bra der heller !(gjelder meg selv også )

Det kommer den dagen med mange års jakt,at en gjør ting som ikke er etter læreboka,men jeg ser da fremdeles på meg selv som et bra menneske !

 

Støtter "Sammleren" sitt innlegg !

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er det uinterressant hvem dette er: Det er som nevnt i tråden, sikkert behandlet i respektive styre og godkjent der, da bør man vise såpass respekt for ett styres avgjørelse at man kutter ut skittpraten om eventuelt uttak.

Nå kjenner jeg hundemiljøet i Nord G.dalen ved at jeg har bodd på Dombås i mange år, jobber som fylkesinstrukør på ettersøkshund i Gudbrandsdalen (Oppland)Jeg vet at dette miljøet er såpass gjennomsiktig at skulle en av de uttatte til NM eller noe som helst annet ha gjort noe galt vil dette være kjent.

 

Synes "Tulling" ikke skal oppføre seg som en tulling men ta dette opp med respektive elghundklubb enten det er Jotunfjell og Fjordane elghundklubb eller Gudbrandsdal Elghundklubb. Vil da gå ut i fra at han da vil få ett klart og greit svar, istedet for å så tvil om en annen person på ett åpent nettsted som Kammeret.no.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte det helt på spissen bare for å få noen til å forstå at alt ikke er OK selv om man har betalt bota si.

Mannen er forsatt dømt for tjuvjakt og kommer til å være det i hele sitt liv.

så om man gjør noe galt er man stemplet som kriminell resten av livet?

 

-du blir tatt med 0,5 i promille(det er typisk dagen derpå promille feks) og blir dømt for fyllekjøring, er du fyllekjører resten av livet?

-du blir stoppa i 67 i 60 sona, er du da råkjører resten av livet?

osv.

 

jeg tror ikke alle her inne alltid følger lover og regler. er vi kriminelle resten av livet fordet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte det helt på spissen bare for å få noen til å forstå at alt ikke er OK selv om man har betalt bota si.

Mannen er forsatt dømt for tjuvjakt og kommer til å være det i hele sitt liv.

så om man gjør noe galt er man stemplet som kriminell resten av livet?

 

-du blir tatt med 0,5 i promille(det er typisk dagen derpå promille feks) og blir dømt for fyllekjøring, er du fyllekjører resten av livet?

-du blir stoppa i 67 i 60 sona, er du da råkjører resten av livet?

osv.

 

jeg tror ikke alle her inne alltid følger lover og regler. er vi kriminelle resten av livet fordet?

 

Så søt du er!

Du må gjerne sittere det jeg har skrevet før men les to linjer lenger ned i samme innlegg, der står det:

 

Hadde det vært en gammel sak og vedkommende har skikket seg bra i ettertid tror jeg nok at han hadde fått tilgivelse.

 

Det blir ikke lett å debattere når ting blir tatt ut av sammenhengen

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte det helt på spissen bare for å få noen til å forstå at alt ikke er OK selv om man har betalt bota si.

Mannen er forsatt dømt for tjuvjakt og kommer til å være det i hele sitt liv.

så om man gjør noe galt er man stemplet som kriminell resten av livet?

 

-du blir tatt med 0,5 i promille(det er typisk dagen derpå promille feks) og blir dømt for fyllekjøring, er du fyllekjører resten av livet?

-du blir stoppa i 67 i 60 sona, er du da råkjører resten av livet?

osv.

 

jeg tror ikke alle her inne alltid følger lover og regler. er vi kriminelle resten av livet fordet?

 

Så søt du er!

Du må gjerne sittere det jeg har skrevet før men les to linjer lenger ned i samme innlegg, der står det:

 

Hadde det vært en gammel sak og vedkommende har skikket seg bra i ettertid tror jeg nok at han hadde fått tilgivelse.

 

Det blir ikke lett å debattere når ting blir tatt ut av sammenhengen

siden du kaller meg søt, må jeg svare.

du kjenner tydeligvis til saka siden du sier: Hadde det vært en gammel sak og vedkommende har skikket seg bra i ettertid tror jeg nok at han hadde fått tilgivelse.

1) "hadde det vært er en gammel sak" forteller at du vet at dette er en nyere sak

2) "og vedkommende har skikket seg bra i ettertid tror jeg nok at han hadde fått tilgivelse." det forteller meg at du vet at han har bedrevet ulovlig jakt etter at han er dømt. VET du disse tingene, eller tror du det bare?

 

eller, ønsker du å være "US MARSHAL Morgan Kane"...... hvor vi inkarnerer påtalemakt, etterforsker og bøddel i en og samme person. et skikkelig kinderegg. det er iallefall søtt.

 

la nå politi og påtalemyndighet drive tiltale og sånn. det er jobben dems....

 

dessuten er du i norge i dag i praksis ferdig med saka om du har betalt bota di eller sittet inne den tilmålte tida. da har du gjort opp for deg for den saka.

Link to comment
Share on other sites

Nå har du havnet under lavmål og tråden er i ferd med å bli ødelagt, men det var vel det som var ønsket?

 

Hvis du i det hele tatt tok deg bryet med å lese de 10 første innleggene i tråden hadde du fått med deg at det gjaldt en sak av nyere dato og tilsvaret ditt er fortsatt basert på å ta ting ut av sammenheng.

Jeg forslår at du begrenser innleggene dine til å rette kommafeil, da slipper du unna med bare å lese en setning av gangen.

 

PS: jeg er nok bare Texas ranger ennå, men bare vent. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har du havnet under lavmål og tråden er i ferd med å bli ødelagt, men det var vel det som var ønsket?

 

Hvis du i det hele tatt tok deg bryet med å lese de 10 første innleggene i tråden hadde du fått med deg at det gjaldt en sak av nyere dato og tilsvaret ditt er fortsatt basert på å ta ting ut av sammenheng.

Jeg forslår at du begrenser innleggene dine til å rette kommafeil, da slipper du unna med bare å lese en setning av gangen.

 

PS: jeg er nok bare Texas ranger ennå, men bare vent. :wink:

 

om saken er av nyere dato, fortsatt uintressant. har han gjort opp for seg, så har han det.

jeg har lest hele tråden flere ganger.

å det er fortsatt ikke opp til deg å meg å straffe folk for det de har gjort. det har vi et rettsvesen til.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi stopper diskusjonen her,dette skaper bare støy.Og støy er det jaggu nok av her om dagen.

 

Så til trådstarter:: Om du er missfornøyd med utvelgelsen DIN klubb har gjort,så TA kontakt med dem å ta dette opp i rett fora,ikke her.Kan ikke se at denne tråden verken er informativ eller til nytte for forumet.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi stopper diskusjonen her,dette skaper bare støy.Og støy er det jaggu nok av her om dagen.

 

Så til trådstarter:: Om du er missfornøyd med utvelgelsen DIN klubb har gjort,så TA kontakt med dem å ta dette opp i rett fora,ikke her.Kan ikke se at denne tråden verken er informativ eller til nytte for forumet.

 

Tiltredes

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...