Aannerud Posted September 23, 2018 Author Share Posted September 23, 2018 Tubb og Tube er ikke det samme;) Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 (edited) Nesten.. Svarte egentlig på denne: "Alle tubeguns baserer seg jo på AR" Edited September 23, 2018 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 3 timer siden, Aannerud skrev: Noen som har studert hvordan løpet/hylsa er festet på Tubb Gun? Det han har som ikke du har er en betydelig større diameter. Når du begrenser deg til Remington 700 print så har du ikke mye å gå på i forhold til å lage hylser som skal sitte inni hverandre. Skulle forresten likt å pille på en sånn Tubb Gun. Den er jo full av arti leamikk og annerledes design. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 23, 2018 Author Share Posted September 23, 2018 Tja, det blir jo ikke ett 700 print tror jeg, antagelig må jeg lage underbeslaget selv og, så man kan jo sjonglere litt sånn sett, men kassa skal i en ganske tradisjonel stokk da.. Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 26 minutter siden, Torf skrev: Nesten.. Svarte egentlig på denne: "Alle tubeguns baserer seg jo på AR" Jeg mente designdetaljen med pipen sentrert i forskjeftet, og direkte låsing i pipa. Ikke AR-kasse/-bolt. Bare sånn for å oppklare det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 På 22.9.2018 den 11.37, Erlend Meyer skrev: Vektor: Hva skal egentlig Spiralock løse her? Meg bekjent er det ekstremt sjeldent at løp løsner fra kassa, selv skrudd med håndmakt pleier de å sitte der de skal. Les referansen, rifle accuracy facts og det jeg har skrevet tidligere for å forstå. Poenget er som nevnt en stivere forbindelse ved å utnytte geometrien i forbindelsen. Du som er blitt ingeniør nå husker vel at stivhet henger sammen med diameter i tredje potens og lengde i fjerde potens. I en gjenget forbindelse gjelder det kun dersom du på en gitt diameter klarer å fordele forspenningen på hele lengden. Altså har forspenning også noe å si her. Som nevnt kan full stivhet også oppnås ved fremre og bakre styring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 (edited) X Edited September 24, 2018 by vektor Dobbeltpost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Sitat Du som er blitt ingeniør nå Alle kan jo kalle seg ingeniør vet du K 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Over-Engineered på norsk blir vel overingeniør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Lageringeniør Fleksnes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 25, 2018 Author Share Posted September 25, 2018 (edited) Nå tror jeg att jeg har'n.. 5mm Styreparti foran(Ø26) og bak(Ø24.5) , 20mm gjengeparti M26x1.5 AI Lås med M5 Gjenger. Litt usikker på om man Bør øke dim litt og ha grøvre gjenger men da mister man muligheten for å benytte Sauer piper.. Aannerud Edited September 25, 2018 by Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Vektor: Jeg skal nok lese meg opp litt på de gjengene. Det er mye rart som kan skje med gjenger under belastning, i tillegg til skift i anleggsflater bør man vel også se på bøyestivhet i forbindelsen. Jeg ble vel litt forledet av bruken i vibrasjonsutsatte forbindelser, det er som sagt ikke noe stort problem at løp skrur seg løse. Men skal alt bli perfekt er det mange detaljer å se på. Gjenger er jo i praksis en eneste lang kon, og de skal jo styre bra. Men tiltrekking vil deformere profilen litt, så i praksis vil den kun styre på et veldig kort parti. Å fordele belastningen over et lenger parti virker fornuftig. Det er vel også et argument mot fine gjenger, fin stigning vil vel gi kortere opplagring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Gjenger meg her og gjenger meg der! Problemet heter vel egentlig Remington @Aannerud la du aluminiumen på hylla likevel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 25, 2018 Author Share Posted September 25, 2018 (edited) Nei, den kommer vi til å lage, å den blir første pri.. Å med den kan vi gjøre nesten alt hjemme Men i påvente av sluttstykkene som er akillesen for noe videre fremdrift nå så surrer jeg litt med stål kassa.. @ChristerM er med å kjører maskin på den så det blir en i stål! Men han skal ha gode tegninger! Å når jeg er avhengig av andre er prøve/feile metoden en dårlig løsning så da tenker jeg stål kassa blir igang satt når vi har funnet ut av alt med alu kassa.. avtrekks løsning, magasin, materampe, utkaster åpning, bolt stopp osv, det blir jo likt.. Aannerud Edited September 25, 2018 by Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Hvorfor ikke 3D printe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 25, 2018 Author Share Posted September 25, 2018 Ei alu. Kasse? Har ikke priner.. Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Tenkte egentlig på noen form for plast, hvis målet var å prototype. Men jeg har ingen erfaring med 3D printing og de er kanskje ikke nøyaktig nok til formålet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Det fins nå 3-printere som både printer og maskinerer, i samme "oppspenning". De kan printe i Alu, Titan, og ymse stål. MIL (Mechatronics Innovation Lab) i Grimstad har slike, og kan både printe og maskinere, evt printe videre på eksisterende deler - i flere materialer. De har også printere som printer diverse plastmaterialer, karbonfiberarmert nylon var visst The Shit, men jeg kan huske feil. Meningen med denne laben er både å utvikle metodene, materialene (printe i nye legeringer), å få norske bedrifter til å ta i bruk 3D printing, og sørge for at kompetanse omkring det er tilgjengelig og utbredt. Bedrifter kan få støtte til å printe prototyper der, og det er i det hele tatt noe jeg ikke skjønner at flere har tatt i bruk. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 26, 2018 Author Share Posted September 26, 2018 Åja, sånn ja.. Vi får holde på med de gamle maskinene vi har hjemme, det er en gøy prosess for oss. Men ting bør være på plass når andre skal involveres. Det blir jo en del av moroa om vi fårtil noe bra med det vi har av utstyr:) Som en gammel børsemaker sa når det ble stilt spørsmål ved den gamle maskin parken hans, "Husk, det er de gamle maskinene som har laget de nye!" Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 26, 2018 Author Share Posted September 26, 2018 Gjort litt finpuss i dag, Det blir litt på slump men lett å flytte på mål senere uansett.. Funderte litt på hvordan jeg bør gjøre bakenden, Sauer og S&L har jo litt annen løsning der enn F.eks Rem. Jeg vet ikke om det er noen spesiell grunn for å velge den ene eller den andre men liker "rem" utseende best. Laget mate rampe, Hevarm, lomme for avtrekker og litt annet småtteri.. Tenkte modelere Magasinet og kanskje kikke litt på underbeslag nå Aannerud 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 26, 2018 Author Share Posted September 26, 2018 (edited) Lynx magasin, Rem. 700 avtrekker og custom underbeslag Aannerud Edited September 26, 2018 by Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Jeg som har rare øyne, eller er utkasteråpningen litt større enn den trenger å være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 26, 2018 Author Share Posted September 26, 2018 I lengde retning du tenker på? Tror den er 85mm lang, max col i magasiet var 83.5mm Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Breddemessig, så ut som den kunne vært litt smalere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 (edited) På 25.9.2018 den 21.46, Aannerud skrev: Nå tror jeg att jeg har'n.. 5mm Styreparti foran(Ø26) og bak(Ø24.5) , 20mm gjengeparti M26x1.5 AI Lås med M5 Gjenger. Litt usikker på om man Bør øke dim litt og ha grøvre gjenger men da mister man muligheten for å benytte Sauer piper.. Aannerud På 26x1,5 ville jeg lagt styringene på 24 for minste og minst 26,5 evt 27 for største for å slippe gjengerille i innv styring på store og utv på lille. Da med innv brystning om du vil bruke sauerpiper alternativt i kombinasjon med savagemutter fo å kunne øke forspenningen på forbindelsen uten at det skal være nødvendig om styringene er tighte nok. Alternativet er å gjenge på en brystningsmutter på sauerpiper fra munningssiden som limes med 638 i fingjengene. Blir ikke pent, men funker ift evt krav om sauerløp. Nitrerer du kassa/stålhylsa i alukassa kan du kjøre tighte pasninger uten rivning. 2541-03 er et godt materialvalg også med nitrering. Lundgård’en på herderiet fikser det til anstendig pris. Er biten rimelig symmetrisk blir formendring neglisjerbar. Husk nitrering (saltbad) bygger litt, type halv til hel hundredel(Edit: på diameter!). Edited September 26, 2018 by vektor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Et lite tips ang maskinering av ekstraksjonskam i kassa ved hevarmsrot er å gjøre dette mens emnet er rundt. Da kan du i manuell maskin jobbe ved å tegne inn kontur på overflaten av emnet kjøre dette ved kun x-akse kjøring med inn til strek og rotere kassa manuelt i stikka mellom hvert kutt. Har gjort dette på spennkammen på sluttstykkedummy med å kjøre fineste mating på x og manuell mating på rundbordets c mot merking med godt resultat, men å vri mange ganger i stikka gir bedre kontroll. Alternativet for kam i manuell maskin giring mellom bord og rundtbord noe de fleste maskiner mangler sats for. Evt kjør det i cnc som er enklest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 27, 2018 Author Share Posted September 27, 2018 (edited) @Ei tohi varjata Enig, jeg kommer til å prøve å lage utkaster åpningen så liten som mulig men dette er noe jeg må se litt på når jeg får sluttstykkene. Trimme til litt underveis. @vektor 2541 er stålet vi skal bruke ja, dette ble vel utviklet nettopp til våpen deler en gang i tiden? mtp. hevarmesrot tenkte jeg kanskje delehode ville gjøre susen..? Også har jeg tenkt litt på dette med nitrering ja, det fikser de på herderiet! Har fora de på litt kjekks og søtsaker tidligere så det skulle nok gå fint;) Tenke også nitrering av stål kassa som ett alternativ men selv om det ikke skal påvirke matereialet noe annet enn att det bygger noen my så har vi opplevd fra tid til annen att det slår seg, det er skummel gamling med ei kasse syns jeg..? Vi bruker også Ionbond som coater verktøy for oss, det blir knall hardt, mer slitesterkt og bedre friksjon, egentlig midt i blinken på ei kasse. Så det kunne også vært noe! Skjønner du driver i parken? Hvor holder du til? Aannerud Edited September 27, 2018 by Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 27, 2018 Share Posted September 27, 2018 11 timer siden, Aannerud skrev: Funderte litt på hvordan jeg bør gjøre bakenden, Sauer og S&L har jo litt annen løsning der enn F.eks Rem. Jeg vet ikke om det er noen spesiell grunn for å velge den ene eller den andre Fordelen med Sauer og S&L er at de gir bolten mere/lengere styring slik at bolten har mindre mulighet for "rakkel" og havne i utilsiktet låsing. Om det er nødvendig å ha dette vet jeg ikke? Det er sikkert bare en prøv, feil og synse metode som funker for å finne ut av det? Ulempen er i hvert fall at sluttstykket må langt bak for å komme ut av kassa med de stokkdesignutfordringen det medfører. AI er kanskje nærmest Remingtondesignet med fatbolt? 1 time siden, Aannerud skrev: jeg kommer til å prøve å lage utkaster åpningen så liten som mulig men dette er noe jeg må se litt på når jeg får sluttstykkene. Jeg ville laget den så stor som mulig. Og i alle fall stor nok til å få inn og ut med god margin lengst tenkelige patron du måtte finne på å fore rifla med. Det er masse kreative design på denne åpningen om du ser på custom kasser. Om det er gjort med tanke på at kassa skal beholde stivheten eller om det er kul/skille seg ut faktor vet jeg ikke, men det er inspirasjon å hente på weben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 27, 2018 Author Share Posted September 27, 2018 (edited) Så liten som mulig/stor som mulig... Jeg skal ikke lage den større enn nødvendig er vel rett formulert.. jeg må kunne slenge en patron inn å jeg må kunne få en max lenge patron ut! Fant nettopp ut att 9,3x62 jakt patronen min ladet med 250gr TSX har en Col på 83.5mm Aannerud Edited September 27, 2018 by Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvar Posted September 27, 2018 Share Posted September 27, 2018 Fantastisk og lærerik tråd. Hvilket program er det du bruker for konstruksjonen? Likte utseende på den nederste låskassa, men hva som gir best funksjon skal jeg ikke uttale meg om på grunn av totalt manglende grunnlag for å mene noe om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 27, 2018 Author Share Posted September 27, 2018 Komstruerer i Siemens NX. Hadde vært morro om jeg hadde fått til begge, så fikk jeg sett om den ene faktisk hadde noen fortrinn fremfor den andre.. Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 27, 2018 Share Posted September 27, 2018 @Aannerud holder ikke til på Raufoss nei, men ca 20 mil sørover. Har jobbet i mekanisk industri i snart tjue år, så kjenner naturligvis til noe av det som rører seg i bransjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted September 27, 2018 Share Posted September 27, 2018 3 timer siden, Aannerud skrev: opplevd fra tid til annen att det slår seg All oppvarming medfører risiko, men det bør ikke skje med spenningsfrie deler. Prosesstemperatur er jo lik eller lavere enn anløpingstemp, 2541 bør gi 1000-1100MPa ved 550-600°C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 27, 2018 Share Posted September 27, 2018 @Erlend Meyer husk at 2541-03 er leveringskvalitet seigherdet med typiske rp0,2 verdier 800-950 i området 40-60mm bolt som er aktuelt her. Det er således ikke snakk om vanlig herding pluss nitrering, men maskinering i ferdig herdet materiale pluss nitrering. Alle materialer har spenninger som utløses ved fjerning av materiale eller oppvarming. Prosesstemp ved saltbadnitrering er knapt i anløpingsområdet for dette materialet, men kan selvsagt likevel utløse dimensjonsforandringer. Derfor henstillingen om å holde delen mest mulig symmetrisk. Jeg ville muligens valgt å ikke nitrere ei kasse i 2541, men heller nitrert bolten siden denne er mer symmetrisk. Cvd eller Pvd belegging er også en mulighet som også kan legges på ved lavere temp og dermed midre risk for krok. Kult med en TiN gullfarget kasse da! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Hva med å "grovmaskinere", fjerne spenninger også ta et siste finkutt på kritiske flater? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 (edited) @vektor Godt poeng. Den kvaliteten er vel anløpt opp mot 650°C, så marginene er gode. En spenningsgløding etter grovmaskinering kan heller ikke skade. Men all varme medfører risiko, og når en skal lage en perfekt one-off kan det være mye å svelge. Bolten er nok tryggere, TiN ville heller ikke bli heeeelt feil. Edited September 28, 2018 by Erlend Meyer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon77 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Håper trådstarter tillater et øøøøørliten på-siden-spørsmål: Er det noen i Norge, isåfall hvem, som gjør TiN arbeid til privatpersoner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svåsand Custom Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 14 minutter siden, neon77 skrev: Håper trådstarter tillater et øøøøørliten på-siden-spørsmål: Er det noen i Norge, isåfall hvem, som gjør TiN arbeid til privatpersoner? I know De driver mindre og mindre med det, og det kan bli lang ventetid eller dyrt, for de ønsker å fylle kammeret. TiAlN coater de nermest hver dag. Kan ordne kontakter om det er intressant. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 TiCrN må vel være greiest med tanke på å få en grå farge.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 Disse bruker vi.. https://www.ionbond.com/coating-services/decorative/deco-and-sport/firearms/ Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 29, 2018 Share Posted September 29, 2018 På 28.9.2018 den 9.37, Erlend Meyer skrev: @vektor Godt poeng. Den kvaliteten er vel anløpt opp mot 650°C, så marginene er gode. En spenningsgløding etter grovmaskinering kan heller ikke skade. Men all varme medfører risiko, og når en skal lage en perfekt one-off kan det være mye å svelge. Bolten er nok tryggere, TiN ville heller ikke bli heeeelt feil. Tja, avspenning får deg ikke noe lenger i grunnen av flere årsaker. Alle store materialuttak må i så fall være ferdige med maskineringsmonn på noen tideler. Dvs at utgangen/referansen for alt viktig som er boringen (eller senterlinjen) må kjøres på nytt. Da må et ø20-22-24 hull med lengde 150-200mm dreies ut til perfekt form, sylindrisitet og dimensjon. Kilen operasjon kan man si. I aktuelt materiale og dimensjon må man ha en dempet bom og noen ekstra emner å teste på for å komme i mål. Man kan si at resultatet blir et kompromiss uansett pga asymmetri og vil forverres av varmebehandling. Litt brutalt kan man si at man etter varme sitter igjen med en remington 700 som må rettes, og da er det å kjøre gjenger og front etter «beste senter» som gjelder. Dvs kjøre en utgang spent på dor og kjøre front og gjenger. Detfor jeg nevnte tidligere et forslag om å bruke toolox 44 bolt som materiale. Dette har helt riktige egenskaper og er ekstremt dimensjonsstabilt. Har litt erfaring med oppmålingsresultater fra cmm etter varmebehandling, ulike prosesser med og uten grovkjøring. Alt peker på at resultatet kroker seg uansett, men ferdig varmebehandlet materiale i riktig hardhet gir best resultat om maskineringsprosessen er god. Er prosessen god og materialet litt mykt kan nitrering fungere, men etterbearbeiding er fånyttes om man ønsker å beholde nitrersjiktet på såvidt lange og tynne detaljer som låskasser. På den annen side peker all erfaring på at ting ikke trenger å være perfekt for å fungere selv etter høyeste standard om man bare har fokus på riktig prosess i produksjonen og forsøker å benytte beste materialer og verktøy med fokus på funksjon i ferdig sammenstilling. All slik teori er nyttig ballast, men det koker ned til den som spesifiserer prosess og den som kjører detaljen å skape resultatene. Har selv merket hvor enkelt det kan være å lykkes i umulige materialer og feile i enkle. 2541 duger, men er bittelitt på den bløte siden med 35ish HRC. Vet av erfaring at saltbadnitrering funker med små avvik. Bare man kjører boringen 2-3 hundredeler opp er det ofte nok til å ta opp kroken man kan få og bolten fortsatt løper riktig. Med toolox slipper man nitreringen og kan sikkert halvere avvik på krok pga asymmetri. Stena stål skaffer dette materialet i bolt. Koster sikkert et par tusen for materiale til noen få kasser, men med tanke på timene som går inn er det minimal utgift. Skal man safe enda mer er Feks 17-4PH fint å maskinere i mykglødd tilstand og så utherde til ønsket hardhet. Slår seg omtrent ikke, utvider seg med noen brøkdeler av en promille og tåler mye asymmetri i design. Verre er det å få tak i mykglødd utgave. Har kjørt noe utherdet i øvre sjiktet på lange tynne deler med asymmetri med godt resultat, men i manuelle maskiner krever det godt verktøy og tildels gode øreklokker avhengig av operasjon, men stabilt er det på dimensjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 4, 2018 Author Share Posted November 4, 2018 (edited) Vi kommer ikke noe særlig videre før sluttstykkene er på plass men tenkte vi kunne forberede emnet mens vi venter. Første vi gjør er å brosje opp sluttstykke gangen. Videre kjører vi innfestings lomme for Pipe/låseklakk hylsa. Gammel maskin krever gammel operatør;) Litt plank og gummi fjærnet slark og døgang å benken var plutselig innenfor hundredelen. Blir spennende å prøve sluttstykke! Laget gå/ ikke gå tolk da vi ikke har måleutstyr å måle innvendig med, tolken i filmen er på Ø29.99mm, Aannerud Edited November 4, 2018 by Aannerud 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 9, 2018 Author Share Posted November 9, 2018 Frest 3 sider av kasse emnet og laget 2 låseklakk hylser klare for å eroderes. Drodla litt rundt hvordan vi skal lage rekyl klakken også,heller mest mot løsningen på bilde. Da får vi ett solid anlegg å skru kassa mot også Magasin fra Lynx ble ferdig i går å er strax på vei til Norge. Lynx var veldig greie å handle med!! 750,- ferdig i postkassa. Aannerud 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 13, 2018 Author Share Posted November 13, 2018 Vi laget en "Tolk" av pipa, å den ser sånn ut.. Aannerud 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 13, 2018 Author Share Posted November 13, 2018 Glir fint:) Aannerud 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 16, 2018 Author Share Posted November 16, 2018 Greit å lage seg en prøve bit før man går på "The Real Thing" Aannerud 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 17, 2018 Author Share Posted November 17, 2018 Fikk tak i ett Rem 700 avtrekk i dag å det viser seg å bli vanskelig å gjøre det kompatibel med S&L bolten:/ Men trykkpunkt avtrekket fra s&l er ikke noe dårlig valg det heller, så slipper man å lure på hvilket avgrekk man skal velge og;) Noen som vet prisen? Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 Det var mildt sagt mye jobb å få ett rem 700 avtrekk til å funke med S&L bolten! Men vi fikk det til! Måtte vi lage ny hane da s&l hanen er for bred og har feil vinkel på flaten mot avtrekket s&l Hane Ny hane i produksjon Passa Å der smalt det;) Men alt i alt er det igrunn liten vits og gå den tungvinte veien, s&l avtrekket er bra å i tillegg får man låst sluttstykket (noe jeg setter pris på i ei jakt børse) Så det blir nok helst ett s&l avtrekk! Aannerud 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 Da var låseklakk hylsa klar og:) Aannerud 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted November 24, 2018 Author Share Posted November 24, 2018 En liten snutt av Test biten Etter å testet sluttstykke vandringen så vi att vi måtte ha mer plass fremover. Det ble derfor nødvendig med en litt annen løsning på rekyl klakken. Litt trixing for å finne optimal utkster åpning. rør vi kunne vri til rett vinkel. Med max patronlengde på 83.5mm ble åpningen 82mm lang og 17 bred.. Aannerud 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.