Jump to content

Lyddemper 45 acp


freezingduck

Recommended Posts

Hk Usp 45 Tac har gjenger 16-1 LH

 

Men på B& T Impuls IIA kan du bytte bakre modulfestet til de gjengene du trenger.

 

Mk 23 har 16-1 (45acp )

 

Har 2 B&T til MK23 og USP Sd9. Extremt bra dempere

B&T er kvalitet.

 

Det sies at ATEC holder på og produsere en lett variant til 45 acp.

Du får høre med dem ;-)

 

Disse leverer også

http://www.equipnorshop.no/product.aspx ... 95&gid=575" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

 

Så det istad.. De oppga nemlig 19dB tidligere. Det er nøyaktig lik demper med samme volum, men desto større hull i front.. Jeg hører betydelig forskjell på min i 9 og .45.

 

http://www.altrus.com.sg/SoundSuppresso ... lsPS45.htm" target="_blank

 

Kanskje de har laga en ny type med større volum..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde vært nice å få testet den nye til a-tec når den kommer, BT sin .45, demper ikke særlig bra, men nå er det vanskelig å dempe .45acp i utgangspunket. jeg pleier å spraye litt wd 40 i min før jeg skal skyte med den, hjelper litt. skal du bruke 10 000 spenn på det så ville jeg heller kjøpt meg en til pistol til istedet for en demper, du kommer til å bli skuffet, å du må bruke hørselværn i tilegg. ska du på død å liv eller har du sabla løst å dempe en pistol så ville jeg ha satset på en 9mm, det blir kanon bra.

Link to comment
Share on other sites

Mulig BT ikke demper særlig bra, men det finnes greie dempere til 45 ACP hvis du sjekker ut han Hickok45 på youtube, men nå flyter det ikke akkurat av amerikanske dempere i Norge,så jeg personlig krysser fingra for a-tec sin nye kreasjon både når det gjelder demping og pris.

Link to comment
Share on other sites

B& T Impuls IIA til 45 Acp demper faktisk bra.

Brugger &Thomet er kvalitetsdempere.

Jeg har begge modellene både 9mm og 45 til HK

Klart 9mm som er mindre patron demper best med SUB ammo...men du trenger ikke hørselvern til 45 modellen.

Alle B&T er Godkjent av Hekler & Kock til deres pistoler.

Levetiden oppgis til 10000 skudd.

Jeg har hatt min 45 Impuls siden år 2000 og den er like fin og virker fantastisk.

 

Og de koster heller ikke 10.000 ;-)

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan har du tenkt å montere demperen på TS Glock?

Han må ha løp også.

 

Sist jeg så på det, mener jeg Equipnor tok 6,5k for demperen (jeg kjøpte den hos Jevnaker da han hadde agenturet), men kan se ut som de kanskje har gått ned i pris nå.

AAC eller Storm lake løp er 3-3,3k.

 

dvs 8500-9000 kroner

Link to comment
Share on other sites

å hørsel vern trengs da den kun demper 19-21 db, sånn en 45 har over 150 db i smellet, så visst du skyter mye uten kan du risikere å ødelegge hørselen. ja den er jo bra laget for all del, ikke noe å si på kvaliteten, men liksom ikke verdt prisen med tanke på hvor dårlig den demper.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at B&T i .45 ikke kan skytes uten hørselvern med mindre man vil ha pip i øra. Den demper som sagt bare 19 dB, det er fortsatt ganske markant smell.

9mm utgaven demper derimot +-32dB og kombinert med 147 grain kule og liten dose krutt er den helt ok å bruke uten hørselvern for min del.

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan har du tenkt å montere demperen på TS Glock?

Han må ha løp også.

 

Sist jeg så på det, mener jeg Equipnor tok 6,5k for demperen (jeg kjøpte den hos Jevnaker da han hadde agenturet), men kan se ut som de kanskje har gått ned i pris nå.

AAC eller Storm lake løp er 3-3,3k.

 

dvs 8500-9000 kroner

 

Ja det er valgets kvaler om man vil ofre noen lapper :wink:

Enten så har du oppsettet du har lyst på og betaler...eller nøyer deg med Std Pistol.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at B&T i .45 ikke kan skytes uten hørselvern med mindre man vil ha pip i øra. Den demper som sagt bare 19 dB, det er fortsatt ganske markant smell.

9mm utgaven demper derimot +-32dB og kombinert med 147 grain kule og liten dose krutt er den helt ok å bruke uten hørselvern for min del.

 

Stemmer dette? jeg trodde nesten heller det var motsatt. I allefall når en skyter standard ammo i normal fart da normal fart på en .45 ofte er subsonic.

Hvorfor bråker en underlyds 45 mer enn en underlyds 9mm? Bruker man da feil demper?

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at B&T i .45 ikke kan skytes uten hørselvern med mindre man vil ha pip i øra. Den demper som sagt bare 19 dB, det er fortsatt ganske markant smell.

9mm utgaven demper derimot +-32dB og kombinert med 147 grain kule og liten dose krutt er den helt ok å bruke uten hørselvern for min del.

 

Stemmer dette? jeg trodde nesten heller det var motsatt. I allefall når en skyter standard ammo i normal fart da normal fart på en .45 ofte er subsonic.

Hvorfor bråker en underlyds 45 mer enn en underlyds 9mm? Bruker man da feil demper?

 

Det er bare størrelsen på hullet i dempern. Større hull, mer kruttgasser som slipper ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...