Jump to content

WTF??? HK USC 45 på lager???


Hassel

Recommended Posts

Gitt at det er er pira..err... eh Parallell importert.. tror jeg liksom ikke det er spesielt sannsynlig. For å si det på en annen måte. HK importøren har den ikke.... http://www.swenorimport.com/.

en anenn tin g er at når jeg tittet på en av MR223 A1 de hadde på majorstua, var den med den vanlige låsemutteren til kolben. Dvs uten den forlengde som HK importøren har, som gjør at våpenet faktisk holder minimumslengde.

Link to comment
Share on other sites

For å sitere "en eller annen kar" fra USA:

 

I have a dream

 

Denne drømmen har endelig blitt hørt! (Og besvart)

 

Nå sitter jeg egentlig igjen med flere spørsmål enn jeg var forberedt på:

 

Hvorfor har jeg ikke hørt om dette på forhånd?

Hvorfor måtte den komme på markedet rett etter at jeg har bestilt ferietur?

Hvor lang tid tar det før politiet godtar søknader på denne?

Hvordan skal jeg få tak i nok .45 acp til å behandle denne slik den fortjener?

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld min uvitenhet, men hva kan man søke på denne til?

Bare Dynamisk eller er det andre alternativer?

 

TLDR: dette våpenet kan kun omsøkes til DSSN/dynamisk.

 

Siden denne p.t. ikke er på godkjenningslista til verken jakt eller dynamisk kan den mest sannsynlig ikke omsøkes til noen av delene enda. Men hvis den er hos POD for godkjenning skal man ikke se bort fra at den havner på lista over godkjente rifler for dynamisk.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke bare vurdert å ringe dem da Hassel, istedenfor å starte sutretråd på Kammeret? Tror muligens jeg har sett deg anbefale det til andre noen ganger tidligere. :winke1:

 

Ble jævlig nysgjerrig jeg nå så jeg ringte, og da fikk jeg raskt og hjelpsomt svar. Skal jeg dele, eller er det mer spennende med diskusjon, drama og tenkte scenarioer litt til? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ok, men svaret er kjedelig: Tatt inn for plombering og salg til en HK samler visstnok. Ikke for vanlig salg som skarpt våpen, og de hadde ikke planer om å få det godkjent. Hvorfor den ble puttet i den annonsen på Finn aner jeg ikke, men dette var altså svaret jeg fikk.

Link to comment
Share on other sites

Den er vel ikke noe mindre egnet til Nivå 3 skyting gjennom NROF enn den er til Dynamisk skyting?

 

Edit: For øvrig en utrolig kjedelig og nedslående fasit fra Intersport. :evil:

 

i NROF har man to geværklasser som gir grunnlag for erverv det er klasse 1,som er 7,62 og klasse 2 som er 5,56,i tileg har man 22lr. klassen.

Kan ikke se at denne passer inn under noen av disse klassene.

Link to comment
Share on other sites

For å erverve rifle til dynamisk så må også klubbformannen sette navnet sitt på at våpenet er egnet til formålet.

 

Skulle likt å sett den som mener denne er egnet til det. :lol:

 

Det er nok bare "vil ha" nerven til noen det napper i her.

Link to comment
Share on other sites

NROF har fire klasser i nytt reglement. Se s. 26 her: http://www.nrof.no/images/Marketing/2-Militær%20idrett/Skyting/Nytt_skytereglement_NROF_150210.pdf

 

USCen passer ikke i noen.

 

Ikke kan jeg se at den er særlig velegnet til dynamisk heller.

 

Å få gjennomslag for et pistolkaliber karabinprogram i noen av disse forbundene og siden hos POD i dag tror jeg er ekstremt usannsynlig. Selv om det hadde vært nyttig for NROF-medlemmer med MP5 som tjenestevåpen, og artig for DSSN.

Link to comment
Share on other sites

NROF har fire klasser i nytt reglement. Se s. 26 her: http://www.nrof.no/images/Marketing/2-Militær%20idrett/Skyting/Nytt_skytereglement_NROF_150210.pdf

 

USCen passer ikke i noen.

 

Du har selvsagt helt rett. :(

 

Det var den nye åpne klassen jeg også tenkte på at den kunne passet i, men ser jo nå at det må være 5.56 eller 7.62.

 

Jaja, ikke at det har så mye å si uansett siden USC'en fortsatt forblir en fjern drøm. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kansje kjøperen kunne la den gå via Kripos til godkjenning før den ble plombert hvis noen spleiset på avgiften.

 

Nå er det vel ca 2 år siden PVAS avslørte at de hadde ADC AR-15 inne til godkjenning, og den har ikke kommet på lista ennå. At en samler låner bort et våpen han har betalt masse for til Kripos i årevis er vel heller lite sannsynlig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte bare om UCS fordi jeg var jævlig nysgjerrig. Har null interesse av UCS, men pga. det som allerede er nevnt her med PVAS og ADC så er jeg veldig nysgjerrig på alle eventuelle endringer på godkjentlista.

 

Jeg har null peil på HK børser, lengder eller modeller. Da er det sikkert bedre å ringe de selv hvis det lures på noe spesifikt.

Link to comment
Share on other sites

Dere blander vel ikke sammen KRIPOS og POD nå? KRIPOS' høringsuttalelse til våpenlovutvalget var faktisk en av de mer fornuftige. I motsetning til innspillene fra PODs representant i selve utvalget.

 

Hva som skjer når våpenseksjonen til POD blir overtatt av et par unge fremadstormende jurister eller statsvitere som aldri har tatt i et våpen kan man jo lure på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...