Jump to content

relansering av Nitedals


358 Win

Recommended Posts

Ahhh - den "Retro"-eska - det blir nok noen slike til høsten!

 

Det eneste jeg ikke liker er størrelsesbetegnelsen, "US 7", "US 3" osv. Det er to land i verden som har noenlunde logiske haglstørrelser (omtrent sammenfallende), og det er England og Norge. Norsk ammo burde hatt norske haglnummer.

Link to comment
Share on other sites

Har en del blyhagl på lager. Men det er lite av de patronene som åpner raskest, med jevnt skuddbilde. Nittedals no 4, og 5 (norsk nummeriering) i papp, med filt forladning. Mye bedre enn "spreder" patronene.

 

Så de trenger jeg mer av, hvis vi får lov til å bruke bly.

Link to comment
Share on other sites

Klarer nesten ikke å lese hva som er skrevet i denne tråden. Det renner gledestårer i strie strømmer!!

Billige er patronene også, selv om jeg egentlig ikke bryr meg så mye om prisen. Det viktigste er å kunne bruke bly på jakt igjen etter noen år i skyggenes dal.

Link to comment
Share on other sites

sendte mail til norma om det kom til å bli produsert noe annet enn 12 kaliber og fikk dette til svar:

 

Hei ............,

 

 

 

Det første året nå da vi vil produsere Nitedal igjen så vill den kun komme i Kal. 12.

 

 

 

Men du skal ikke se bort ifra at de vill bli produsert i Kal.20 på sikt. (troligvis allerede til neste år)

 

Trur ikke Kal.16 vill bli produsert igjen.

 

 

 

Grunnet til dette er for store kostnader ved oppstarten av produktionen.

 

Det må på plass en grunn av utbud først, sen vill den etter tid utvides.

 

 

 

Er personlig en fan av mindre kaliber som .20/.28/.410 så jeg venter med spenning.

 

 

 

Mvh

 

............

 

Norma AS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...