Jump to content

Nordby Gunshop - erfaring?


Skytter27

Recommended Posts

De har gode priser, rask leveringstid og svært bra service. Besøkte dem en gang, og selv om jeg lyttet etter banjomusikk når vi fulgte GPS'n utover det østfoldske bondelandet, så ble vi tatt godt i mot, og fikk slippe løs i et lite men stappfullt lager med Dillon-utstyr. Pass på å kjøpe ammunisjonsbokser der også. De er billigere enn på eBay.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hvordan er erfaringene nå for tiden? Jeg kjøpte ei presse for ca 7måneder siden.

Forleden knak skruen til hylseholderen når pressa returnerte.

Var rimelig sikker på at ny ville bli sendt meg på garanti.

Men etter mange mailer og bortforklaringer så fikk jeg beskjed om at jeg hadde vert for hardhent, og at de var ferdige med saken.

 

Så per nå, er jeg ikke fornøyd.

Har de hatt en dårlig dag, eller er det fler som har slitt med reklamasjoner der.

 

 

Link to comment
Share on other sites

dillon garantien er sentralt fra dillon 

 

Jeg pleier kjøpe slidedeler der, er raskere enn å få mast de til seg fra usa siden de ofte koster noen få kr bare. 

 

Hvordan presse har du? mener du senterbolten som holder på 550/650/1050? det er rimelig spenstig i så fall, høres jo potensielt ut som fabrikasjonsfeil 

Link to comment
Share on other sites

Squerdeal.

En liten skrue som ikke bure gått i stykker. Men det plutselig så hang hele holderplata igjen i topposisjon.

 

Er kostnadsmessig egentlig en bagatell, men jeg ble så forundret over at de ikke sendte meg en ny.

Jeg kjøpte jo pressa i Norge for å få norske gatantier. Men om jeg ikke har noen garanti på pressa så kunne jeg jo bestilt den fra utlandet et sted.

 

Det som er verst er vel at de til slutt sa at  jeg har måtte vert hardhent eller brukt pressa feil. 

Men åssen skel du klare og bruke ei presse for hardt eller feil så en slik skrue ryker.

Link to comment
Share on other sites

Dillon er fantastiske presser, så ikke lur på det.

Det jeg lurer på er om det er på noen måte jeg kan klare og knekke denne skruen.

Under normal bruk. eller er det noen annen måte jeg kunne ødelagt den på.

Noe selger sier til meg at jeg har gjort.

Jeg mener for min del, at dette er en garanti sak de må ta. Noe selger tydelig vis ikke er enig i.

Men jeg ser at andre stort sett er fornøyde med de. Så jeg handler videre der, og legger dette bak meg.

Selv om det er surt og betale for noe som burde vert dekket.

Jeg fant ingen andre innlegg hvor folk klager på garanti behandling derfra.

Så da ser jeg på meg selv som et uheldig engangstilfelle.

Men for nordbygunshop.no sin del så er dette jo lurt, i alle fall denne gangen.

For jeg handler aldri bare en ting. :)

Link to comment
Share on other sites

Hva skal vi med butikker da, om forbrukere skal ta garantisaker direkte med produsent selv?

Det er selger, og ingen andre som er ansvarlig for garanti og reklamasjon.

 

Hvilke avtaler selger har ovenfor sine leverandører er kunden knakende likegyldig.

 

Nå velger jeg selv i dette tilfellet og ikke gå videre med dette, da det er snak om Kr 123,-.

 

Edit / Tillegg:

Det kan jo også hende dette er en del som burde vært nevnt i manualen at man burde ha en ekstra av.

For når jeg ser på pressa nå, så er det jo en ganske stor sideveis vri belastning på denne skruen,

når hylsa henger i sizedia og pressa skal returnere.

Og da er det jo ikke rare bruddanvisningen i du skal ha før det ryker.

 

Nå har jeg bestilt et reppkit med skrue og en ekstra skrue. Så da regner jeg med at jeg har ei stund.

Edited by ChristerK
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Om den var til meg. Så var poenget å finne ut om fler hadde hatt problemer med garantier reklamasjoner.

Men jeg finner ingenting, så da regner jeg med at det bare er meg.

 

Jeg ville også vite om andre har hatt samme problem, eller om det er vanlig at denne skruen ryker.

men jeg finner ingen ting om det heller, så da er vel det bare meg det også.

så når jeg nå får to skruer, så har jeg vel til jeg går i graven.

 

Men om det er som aps sier, at de mener jeg skal ta det direkte med Dillon så er det feil.

Det skal selger gjøre.

 

Men jeg sier ikke at nordbygunshop.no ikke overholder sine forpliktelser for garanti det har jeg ikke belegg for.

Men de har altså avslått mitt krav, med begrunnelse om at jeg må gjort noe feil. Og det har jeg da på en måte motvillig akseptert.

For jeg gidder ikke ta saken videre for Kr123,-. og som nevnt tidligere, er det kanskje en slitedel som jeg må påregne og skifte.

 

Og til info. Deler til min Dillon blir handlet på nordbygunshop.no Vi er/var bare litt uenige om denne lille skruen. :)

 

Edited by ChristerK
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Dillonpresse brukt engang og ene "lenkestykke" på ladearmen knakk tvert av. Vet at Dillon har livstidsgaranti og kontaktet Dillon Norge. De ville ikke ta ansvar hvis ikke jeg kunne vise til en kvittering at produktet var kjøpt der. Hadde selvsagt ikke det da pressen var kjøpt brukt. Kontaktet Dillon USA og i løpet av noen dager var ett nytt lenkestykke i posten. Vederlagsfritt og flysendt.

 

Synes det er litt rart at en kaller seg "Dillon Norge" og ikke kan ta slike garantier for norske kunder. Vil jo tro at de blir tilgodesett med ny del eller kreditert fra Dillon USA. 

Det er ihvertfall litt å hente på god kundeservice på akkurat denne biten. Ellers så er jeg storfornøyd med sjappen og de leverer kjapt.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...