Jump to content

Mulige nye pistolregler


blackops92

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Den linken din funka delvis - har du link direkte til posten?

 

Jeg stemmer imot evt. slike forslag.

IPSC grunnprinsipp for sporten er nemlig som du nevner; fristil.

Beskriver derimot brief obligatorisk magasinbytte er saken grei.

 

Fri stil er en ting, production class er en annen.

 

Open er fritt frem, men det er ikke rettferdig at CZ SP01èn skal konkurere mot G17 eller USP Stdr.....da forsvinner noe av vitsen med klassen.

 

Noe nytt med dette ?

Link to comment
Share on other sites

Det er fremmet forslag om å inføre obligatorisk magasinskift i Praktisk Pistol. Snakk om å ta vekk en del av fristilen, og dette er bare på grunn av magasinhysteriet i Production.

Aha - endring av program! Da skal det godkjennes av POD først ;-)

 

Ja ikke sant :D

 

Vi får håpe at flertallet på Bali tar til fornuft, og nedstemmer dette forslaget

Link to comment
Share on other sites

Den linken din funka delvis - har du link direkte til posten?

 

Jeg stemmer imot evt. slike forslag.

IPSC grunnprinsipp for sporten er nemlig som du nevner; fristil.

Beskriver derimot brief obligatorisk magasinbytte er saken grei.

 

Fri stil er en ting, production class er en annen.

 

Open er fritt frem, men det er ikke rettferdig at CZ SP01èn skal konkurere mot G17 eller USP Stdr.....da forsvinner noe av vitsen med klassen.

 

Noe nytt med dette ?

 

Møtet som skal avgjøre dette er den 25. oktober. Forhåpentligvis blir forslaget nedstemt.

 

Det enkleste hadde vært at man også hadde inført IPSC boksen i Production, i tillegg til den godkjenningsordningen som er i dag.

Dette hadde selvfølgelig medført at SP-01 eiere måtte ha modifisert enten magasinet sitt, eller baksiktet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste hadde vært at man også hadde inført IPSC boksen i Production, i tillegg til den godkjenningsordningen som er i dag.

Dette hadde selvfølgelig medført at SP-01 eiere måtte ha modifisert enten magasinet sitt, eller baksiktet :lol:

 

Netopp derfor skal vi ikke ha noe av en boks i production :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste hadde vært at man også hadde inført IPSC boksen i Production, i tillegg til den godkjenningsordningen som er i dag.

Dette hadde selvfølgelig medført at SP-01 eiere måtte ha modifisert enten magasinet sitt, eller baksiktet :lol:

 

Netopp derfor skal vi ikke ha noe av en boks i production :twisted:

 

Alternativet vil vel på sikt være maks 15 eller 10 patroner i magasinet.... i produktion

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Alternativet vil vel på sikt være maks 15 eller 10 patroner i magasinet....

 

 

Og er alternativet jeg helst vil ha

 

Må innrømme at jeg er størst tilhenger av boksen.

 

Men jeg synes jo det er synd at de ikke har stoppet dette magasinjaget i Production tidligere, de burde ha tenkt litt før noen av våpnene ble godkjent

Link to comment
Share on other sites

Innfør boks i Production!

 

Det fikser alle problemer uten en idiotisk regel som violerer selve grunnprinsippet i sporten, nemlig fristil.

 

 

HVIS en skulle hatt en boks i PD, så måtte det kun være for å begrense magasin-kappløpet.

Dvs restriksjonene ellers måtte bli videreført.

Ellers ender vi opp men DA Standard divisjon.....

Link to comment
Share on other sites

Innfør boks i Production!

 

Det fikser alle problemer uten en idiotisk regel som violerer selve grunnprinsippet i sporten, nemlig fristil.

 

 

HVIS en skulle hatt en boks i PD, så måtte det kun være for å begrense magasin-kappløpet.

Dvs restriksjonene ellers måtte bli videreført.

Ellers ender vi opp men DA Standard divisjon.....

 

Det er klart. Reglene som før men den må gå i boksen, samt at da pistoler som har plass tilovers kan sette på større mag bunn

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det har vært foreslått, men det har vært diskutert. Det de nå har foreslått, har jo ikke vært opp tildiskusjon en gang(ikke før etter at det var foreslått)

 

Men, IPSC boksen vil løse dette :D

 

 

15pang max?

 

?

var det ikke foreslått en max mag kapasitet på 15 i prod en gang? det ville jo løse en himla mange problemer.... og tvinge oss produksjonspraktikere til å trene på mag bytt, i stedet for å kjøpe større og større "tjeneste pistoler" :?

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld meg og min uvitenhet men hva er dette magasinhysteriet i Production.

 

Jada, jada, men jeg har vært borte en stund og har ikke vært nok på kammeret

Trodde IPSC reglene var slik at de faktisk listet pangene som var tillatt

 

Det er riktig at Production pangene er listet, men det har blitt ett magasinhysteri fordi man har sluppet inn våpen som tar 20/21 smell. Og når da det ikke er lov til å endre magasinkapasiteten på andre våpen, så har det blitt ett våpenkappløp, der nesten "alle" frem til nå har skulle hatt CZ SP-01

 

IPSC sentralt har foreslått å løse dette med å innføre obligatorisk magasinskift i alle divisjoner, istedet for å løse problemet i divisjonen der det er ett problem, nemlig Production.

 

Med den foreslåtte regelendringen så vil det vel bli ett enda større magasinkappløp i alle divisjoner, fordi magasinbegrensningene blir fjernet helt, og det vil jo da være en fordel å ha STORE magasiner for å få magasinskiftet der man taper minst

Link to comment
Share on other sites

maks 15 skudd i mag ville løst det meste.

 

IDPA hadde ved inngangen til 2008 et stor opprydding både når det gjaldt hylster og lovlige våpen. På våpenfronten ble det innført vektgrense med utgangspunkt i S&W5906TSW fordi det var et ekte tjeneste våpen, veldig utbredt og noe av det tyngste som som fantes av ekte tjestevåpen. (samme våpen som jeg brukte i praktisk).

Link to comment
Share on other sites

IDPA og USPSA reglene er relativt lite relevante for IPSC.

 

Som production skytter støtter jeg opp om tanken om å gjøre noe med "magasin hysteriet" i divisjonen. Men jeg skjønner ikke helt at det skal ramme alle andre divisjoner. Selv om jeg pr tiden har to stk CZ Sp01 så er jeg for en 15 skudds max mag grense. (altså 15+1)

Link to comment
Share on other sites

IDPA og USPSA reglene er relativt lite relevante for IPSC.

 

Som production skytter støtter jeg opp om tanken om å gjøre noe med "magasin hysteriet" i divisjonen. Men jeg skjønner ikke helt at det skal ramme alle andre divisjoner. Selv om jeg pr tiden har to stk CZ Sp01 så er jeg for en 15 skudds max mag grense. (altså 15+1)

 

Hvordan skal isåfall det løses. Skal magasinene sperres på 15 skudd, eller skal RO'en stå å telle antall skudd du fyller i magasinet....

 

Nei, bruk boksen vi bruker i STD. Da vil man løse problemet

Link to comment
Share on other sites

IDPA og USPSA reglene er relativt lite relevante for IPSC.

 

Som production skytter støtter jeg opp om tanken om å gjøre noe med "magasin hysteriet" i divisjonen. Men jeg skjønner ikke helt at det skal ramme alle andre divisjoner. Selv om jeg pr tiden har to stk CZ Sp01 så er jeg for en 15 skudds max mag grense. (altså 15+1)

 

Hvordan skal isåfall det løses. Skal magasinene sperres på 15 skudd, eller skal RO'en stå å telle antall skudd du fyller i magasinet....

 

Nei, bruk boksen vi bruker i STD. Da vil man løse problemet

 

De fleste magasinene i felt rommer mer en 6 patroner. Er ingen som teller der og det fungerer fint.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvordan skal isåfall det løses. Skal magasinene sperres på 15 skudd, eller skal RO'en stå å telle antall skudd du fyller i magasinet....

 

Nei, bruk boksen vi bruker i STD. Da vil man løse problemet

 

 

RO teller antall skudd man skyter. Det har ROene klart i USA i flere år nå? (USPSA PD og L10 har jo 10sk begrensing) Er europeiske ROer dummere? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men dessverre forsvant vist Metric-skiva....

 

Er det mulig.... :roll:

 

 

Mulig det er meg som er treg men mener du...

"ja selvfølgelig forsvant den og godt er det" eller "Det var synd" ?

 

jeg mener de forskjellige regionene burde kunne få avgjøre selv om de vil bruke den eller ikke. Så kunne de som var redd myndighetene bare ha forbudt den i sine vedtekter mens andre regioner som liker den, kunne ha fortsatt å bruke den.

Og liker ikke den politiske korrektheten, da man fort ender opp med vanlige sorte skiver...

"Den skiven (Classic'en)er ikke bra. Treffsonen har jo form etter en menneskeform og gir mer poeng ved treff i "brøstet". Den må bort og treffsonene må bli runde..."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...