Jump to content

H&K VP9, ny striker-fired pistol


Telefonoperatør

Recommended Posts

Nå vet jeg ikke hva som er foretningsmodellen deres (foruten om å tjene penger!), men jeg ville ikke vært forundret over om dere fikk solgt en grei mengde med Amerikanske dempere, på tross av prisen. I hvertfall om dere får tak i de litt mer unike modellene. Er jo allerede blitt skriblet litt om Osprey-demperen, og den nye Salvo 12 kunne jo sikkert vært morsom å ha... Eneste aktuelle demper til .45 her på berget i dag ser ut til å være B&T.

 

Dette sporer forøvrig av tråden om VP9 (som får svært gode skussmål over there) så jeg oppfordrer AGR til å opprette en egen tråd på temaet, eller at mod skiller ut siste postene. Du skal se at dette er god reklame :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Etter å ha lest en rekke tester fra "over there" som tar for seg HK VP9 (og skryter den opp i skyene :roll: ) har jeg kommet til den konklusjon at jeg har skrekkelig lyst på en slik "folkepistol" da jeg likevel er i markedet for en 9mm. Det hadde selvfølgelig vært kjekt om den kom i en "L- versjon", men jeg har konkludert med at en standard sikkert kan funke. Jeg registrerer at Walther PPQ kommer i en lang versjon og at forskjellen mellom PPQ og VP9 ikke er stor, men siden VP9 bruker samme magasiner som P30 heller jeg likevel mot VP9.

 

Er det noen (og da mest sannsynlig Hassel :mrgreen: ) som vet om disse har ankommet kongleriket enda - og evt til hvilken pris?

Link to comment
Share on other sites

Takk for info Hassel!

 

Jeg er ikke overbevist om at litt lengre siktelinje hadde utgjort den helt store forskjellen mtp skyteopplevelse -i hvertfall for min del- men jeg synes det hadde gjort en vesentlig forskjell rent utseendemessig.

 

Jeg ser at den er priset litt lavere enn P30 i USA og blir betegnet som en konkurrent til Glock 17 og tilsvarende våpen, så det er vel grunn til å anta at den vil ligge i omtrent samme prisleie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel gjort meg tilsvarende erfaringer opp igjennom. Jeg skyter feks stort sett bedre med 4" revolver enn med 6" til tross for at "alminnelig oppfatning" tilsier at dette umulig kan stemme. For min del skyldes nok dette kombinasjonen av opplevd bedre balanse og aldrende øyne som nekter å iføre seg briller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Heckler & Koch SFP9 will come in two distinct variant: the "Special Forces" oriented SFP9-SF sports a 24N single-action trigger, offering a 6mm travel and a 3mm reset, and a pre-cocked striker, while the SFP9-TR comes with a heavier trigger and a longer travel and reset to meet the German Police standards.

 

http://www.all4shooters.com/en/specials/trade-shows-2015/IWA-2015/pistols/Heckler-Koch-SFP9-9mm-semi-automatic-pistol/

 

Precocked striker...

 

Er det slik at den amerikanske IKKE har dette?

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg rimelig godt utstyrt, dvs at jeg må kjøpe store hansker... Men MARK23...er ikke interessant før jeg samler på slikt. Riktig nok klarte jeg å skyte min beste samling med pistol -ever- med en HK 45 på lørdag, men det var med en Expert, 20 m stående alt i midten der hvor jeg siktet... Men den fjolle pistolen trenger jeg ikke. Skal jeg dempes har jeg en 9mm USP ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Snakket med bekjent som er instruktør i politet, de hadde også opplevd at SFP ikke altid låste i fremre stilling (før våpnet ble "sluppet") og de mente at den trengte sterke rekylfjær. Om HL har hørt på dem vet jeg ikke, men jeg har ikke klart å fremprovosere manglende låsing på min SFP...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min hadde også problemer med låsing i fremre stilling etter skudd, men dette forsvant av seg selv etter ca. 25 skudd. Har inntrykk av at dette ikke er uvanlig for helt nye pistoler uansett type/merke. Avtrekket ble også merkbart bedre etter et par hundre skudd.

Link to comment
Share on other sites

De som testet den for HK testet nok fler en en. Det som har blitt meg fortalt er at den viktigste tilbaemldingen de ga, var at de mente den trengte sterkere rekylfjær. Vider så var HK sin respons den "vanlige" ;) men det er mulig at noe er endret fra de første utgavene for det amerikanske markedet (dvs på VP9) til de Europeiske SFP9-SF modellen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nett fått min, og eg elskar den. Skytemessig for meg, longt betre enn Glock, og er overbevist om at det har mykje med at eg kunne justere grepa på denne i større grad enn Glocken. Kjærasten likte denne også kjempegodt også, den låg godt i hendene med small backstrap og venstre grep, samt medium høgre. Likte også at det ikkje var ekstern sikring, ho kan ikkje fordra det på Shadowen eller 1911'n. Dog kunne ho helst tenkt seg denne med lilla ramme og rosa topp... :roll::twisted: Blir nok til at eg må dele riggen med ho i fyrste omgong japp. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

At jeg måtte ha to? soleklart.

Den selger faktisk så bra at HK har problemer med å produsere nok, både for det Europiske og Amerikanske markedet. Og det er jo lovende med tanke på senere tilgang på stash og sånn. Det er en troverdig konkurent til glock, på mange måter. Bedre på noe, tilsvarende på en del og ikke like bra på noe.

Men først og fremst er det endelig en allround allright og brukbar pistol fra HK, gjort ganske så riktig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...