Jump to content

Tilbakekalling av Remington mod 700 og mod seven.


Fanten

Recommended Posts

Då ser eg ikkje noko grunn til å gjere det for minn del.

 

Har hatt rifla i 3 år og skote 1500-2000skot uten noko problem med rifla.

 

Så då konkludera eg med at den fungera fin

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Undskyld at jeg er direkte.

Hvorfor tror du at Remmington tar sig besværet med at tilbagekalde disse våben, hvis ikke det var fordi, at de mener at der bør foretages en kontrol.

Hvis det kun var nye og ubrugte våben de mente kunne være et problem, tror du så at de ville tilbagekalde alle.

Tror du at de mener at kunden selv er i stand til at vurdere en eventuel risiko, bare fordi han ikke har skudt nogen ved et uheld på de første 1500 skud

Link to comment
Share on other sites

Remington har tidligere hadd problemer med avtrekkere som smeller av når man skyver ned bolten eller smekker av sikringen. Send rifla til børsemaker med rem700 Jewel avtrekker. Likesågodt.

 

Eller bare selg den før du kjøper noe annet.. 8)

 

Nei, men litt mer seriøst: at ikke en har opplevd noe selv betyr ikke at det ikke kan skje senere.. hvorfor bare ikke være på den sikre siden og få den gratis fikset?

Link to comment
Share on other sites

Undskyld at jeg er direkte.

Hvorfor tror du at Remmington tar sig besværet med at tilbagekalde disse våben, hvis ikke det var fordi, at de mener at der bør foretages en kontrol.

Hvis det kun var nye og ubrugte våben de mente kunne være et problem, tror du så at de ville tilbagekalde alle.

Tror du at de mener at kunden selv er i stand til at vurdere en eventuel risiko, bare fordi han ikke har skudt nogen ved et uheld på de første 1500 skud

 

Mi vurder var berre at etter nesten 2000skot (kanskje meir og. Har Ikkje telljing) og mykje klikking og røff bruk. Så har eg aldri opplevd at børsa går av uten at det er trykk på avtrekket.

 

Om eg levera inn børsa eller Ikkje det veit eg ikkje før papira kjem i posten. Men eg trur eg sende den for å vere sikker. Men til den tid så vert børsa brukt som normalt.

 

 

Faren for at eg uheldigvis skal skyte nokon på den tid er veldig liten siden eg er einaste som er på mit personlige skyte område på farmen.

 

Grunnen til at eg er litt i tvel om å levere inn er at eg ikkje veit, kor lenge eg må vere utan grombørsa før eg får den i gjenn

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke ubetinget uenig med ignorant, men hvis feilen er slik jeg oppfatter det, overdrevent bruk av Locktite eller lignende og ikke konstruksjonsfeil ved selve avtrekket, vil jeg tro at en kompetent børsemaker vil være i stand til å demontere, rengjøre og montere avtrekket til mindre plunder og heft enn å sende våpenet tilbake til fabrikk. Hvor i himmelens navn er importør??

Link to comment
Share on other sites

I USA så er man ganske så nøye med å issue en recall om de finner en feil som går igjen på en serie for å unngå søksmål og greier om noe skulle gå galt.

 

Det de pleier over dammen å gjøre er å gjerne gi deg noe for at du gidder å sende inn våpenet. Alt fra rabatt på en våpenrelatert nettbutikk, gratis magasin, ekstra grep etc etc etc.

Kalkulert at de vil spare mer på å måtte bruke 100 dollar enn å måtte i en rettsak og tape 10 millioner dollar for at en eller annen idiot har vært uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Mitt serienummer var tydeligvis (muligens) påvirket av denne fabrikkasjonsfeilen.

Betyr det at jeg må gi fra meg rifla mi? Den har jo blitt gjort en hel del med i etterkant av at jeg kjøpte den. En standard Remington 700 SPS .308 Win ser jo ikke ut som slik den er nå. Kappet løp, gjenget for demper, nytt skjefte, etc..

 

Om jeg sender den inn og ikke får igjen børsa så tror jeg rett og slett ikke jeg gidder..

 

-Valfader

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fabrikkoriginal rem700 langholdsrigg i topklasse og trenger ikke å tenke på dette, men for andre med sånne "sportermodeller" ville jeg bytta til denne her. Koster litt, men med tanke på å veie opp mot hvor lenge man skal ha utstyret, så rifla blir 10X bedre mht justerbar matchavtrekk og sikker i bruk.

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/706845&ff_pos=2&ff_origPos=2&ff_simi=97.98&ff_TrackGUID=534AA39C-F4CF-0EC5-88CE-1414141C5FD9

 

 

Remington sporter avdeling har for vane å montere crappy billige komponenter på våpenene sine fra andre leverandører, sånn at jeg ikke ville ha stolt på å levere inn børsa for å få skifta ut til en annen billig musefelleavtrekker, spesiellt nå hvor de må punge ut for å skifte dette.

Link to comment
Share on other sites

Er det berre avtrekket som er problemet?

Eg har ei Remington 700 som ifølge våpennumeret skal sendes inn, men eg har bytta avtrekk.

 

Så skal du bare leve lykkeligt videre. Det er kun deres orginal xmp aftræk som, er problemet. Alle Remington ejere, som har skiftet aftrækker, kan leve lykkeligt videre. :D

 

Afsendt fra det mørke Nordjylland

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Remington 700 SPS Tactical som er med GRS og gjenget for lydemper og tunet avtrekk av børsemaker (jaktfeltavtrekk) jeg regner med at han har plukket ned og satt sammen dette etter forkriftsmessig standard :shock:

 

Hvis børsissen har plukket fra hverandre avtrekket slik du tror blir jeg meeeeeeeeeget imponert! Tipper han kun har juster på skruene.

 

Det burde vært mulig å kun sende inn avtrekket, er lite hypp på å sende hele børsa.

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk gidder å lese hva som står etter at man har tastet inn serienummeret står det tydelig oppgitt:

*For United States consumers only. Instructions for International consumers to be announced shortly.

Vent med all panikk og les det som står med UTHEVET skrift i sånne tilfeller ;)

Link to comment
Share on other sites

På Remingtons "recall" webside står det at man ikke bør bruke aktuelle våpen med X Mark Pro XMP avtrekkere, og inntil videre skal internasjonale brukere få instrukser på innlevering om en tid. Jeg regner med at det blir Jakt og Friluft her i norge som må stå for å utbedre eller skifte ut avtrekkere, slik at det da kan bli ganske mye pågang og laaang ventetid for å få gjort dette her.

 

En annen mulighet er å gjøre det selv, og da trenger man bare en dor i rett diameter til å smekke ut stiftene til avtrekkeren fra låskassa med plasthammer og mulig bare isopor som underlag til å ha under avtrekkeren, når man ikke har en sånn greie under som han fyren bruker i filmsnutten. J&F og Rafdal har sikkert andre avtrekkere til rem700. Kan jo hende at importøren blir glad for at man ønsker å gjøre dette selv, slik at de sender en gratis ny ferdigjustert avtrekker og rett dor sånn at børsene ikke trengs å leveres inn.

 

Dette her skulle ikke være vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

..some XMP triggers might have excess bonding agent used in the assembly process, which could cause an unintentional discharge.

hehe, ja, jeg la merke til at det var dæsja på rikelig da jeg inspiserte mekanismen.

..fully inspect and clean the XMP triggers with a specialized process.

javejanei, skal uansett justere avtrekket, jeg kan vel kalle dette spesialisert prossess tilpassning til meg ? :mrgreen:

 

Uansett, om man tar en kikk i mekanismen så ser man jo fort om griseriet er på steder det ikke skal være..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...