Jump to content

Jæren Skytterklubb. Langholdssamling 15.8 - 17.8 Sokndal


Geir S

Recommended Posts

Jæren Skytterklubb

Langholdsstevne 15.8 - 17.8 i Sokndal (Hauge i Dalane)

 

 

Det vil på Bøstøl i Sokndal bli arrangert langholdsstevne.

Det vil her bli skyting fra 2 steder:

 

1. Fra standplass 300 – 700 meter

2. Høyden rett ved, skyting fra 500 og ut til 1.850 meter

 

Påmeldingen må inneholde:

1. Nicname

2. Navn og adresse

3. Mailadresse

4. Mobil nr.

5. Hvilket stevne (Dato)

 

Div info:

Påmeldingsfrist: 1. aug

Mailadresse: jsklubb@hotmail.no

Deltakeravgift: Kr. 250,-

Kontonr: 3201 66 77425

GPS kordinater skytebane: 58°20'56.3"N 6°22'16.7"E

 

Overnatting.

Bakkaåno camping: Telt og hytter

Telefon: 51 47 78 52

Mobil: 930 50 219

http://www.bakkaanocamping.no

GPS : 58°21'43.8"N 6°18'24.9"E

 

Mat:

Kommer tilbake til dette

 

Geir Steinskog

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldte:

 

1. M67

2.

3. VeT|Us

4. M40A1

5. KnuteriK

6. PzHagen

7. Mjøllner

8. PGM 338lm

9. iKnut

10. Dag 22

11. Rakken

12. Hallako

13. Audun81

14. Geir S

15. Svein L

16. Mech Inf

17. Rolf S

18. Aanerud

19. Olav

20. General8

21: Kompis

22. Niclas

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Snasent! Regelverk?

 

Vedr regelverk.

Ikke tillatt med fosfor. :shock:

Utenom det er det skyting i 24 timer. :smile:

Har du har lov til og skyte med det så bruk det om du vil.

Men kommer du med noe stort 8) så får du selv bære og sette opp nytt stål. :lol

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Program for helgen

Fredag 15 august

Mulighet for innskyting fra kl 15:00 til 20:00 på stål på de avstandene vi har hengende stål på.

20:00 til ???? Vi fyrer opp grillene og finner frem mat og drikke.

 

Lørdag 16 august

Start 09:30

Stevne

Det skytes i 2 klasser

Klasse 1 opp til og med cal 30 som skyter mot mål fra 540 til 1340 m til sammen 12 mål

Skytteren har 12 min og 24 skudd til disp og starter på 540 m og jobber seg utover til 1340 m, alle plater på den enkelte avstand skal treffes i rekkefølgen størst til minst før en kan gå videre til neste avstand og det er ikke mulig å gå til kortere hold eller større plate underveis.

Min ant treff: 1

Max ant treff 2 unntatt på den minste platen på 1340m der er det fritt antall skudd innenfor det tildelte antall skudd

 

Klasse 2 fritt cal som skyter mot mål fra 540 til 1850 m til sammen 15 mål

Skytteren har 15 min og 30 skudd til disp og starter på 540 m og jobber seg utover til 1850 m, alle plater på den enkelte avstand skal treffes i rekkefølgen størst til minst før en kan gå videre til neste avstand og det er ikke mulig å gå til kortere hold eller større plate underveis.

Min ant treff: 1

Max ant treff: 2 unntatt på platen på 1850m der er det fritt antall skudd innenfor det tildelte antall skudd

Generelt

Skyte stilling er fri

Bruk av frontrest/tofot tillatt

Bruk av kolbe støtte tillatt

Bruk av makker til spotting er tillatt

Bruk av magasin er tillatt

Bruk av brems/demper er tillatt

Bruk av vindmåler er tillatt

Bruk av elektroniske hjelpemidler er tillatt.

Godkjenning av treff:

For at treff skal kunne godkjennes skal lyd fra treff kunne høres enten fra standplass eller fra personell som er plassert ute i feltet og/eller det skal kunne observeres bevegelse i plata enten fra standplass eller fra personell som er plassert ute i feltet.

Det vil være muligheter for skyting på 500 og 700m hele dagen fra den gamle 300m standplassen.

Tid som blir til overs på slutten av dagen kan nyttes til fri skyting på alle hold

 

 

Ca 20:00 Vi fyrer opp grillene og finner frem mat og drikke.

 

Søndag 17 august

Start kl 10:00

Klasse 1 cold bore shoot 1000 m på 40x40 plate

Klasse 2 cold bore shoot 1550 m på 100x 50 plate

Fri skyting på resterende plater.

 

Ca 14:00 The end

Link to comment
Share on other sites

Poengberegning

 

Avstand Platestørrelse Poeng klasse 1 Poeng klasse 2

540 40x40 5 3

40x40 5 3

 

640 40x40 6 4

40x40 6 4

 

840 40x40 7 5

30x30 8 6

20x20 10 8

 

1000 70x70 8 7

40x40 15 10

 

 

1340 70x70 10 7

60x60 15 10

40x40 20 15

 

1410 70x70 15

 

 

1550 100x50 30

 

 

1850 100x100 50

Link to comment
Share on other sites

Ser fristende ut. Jeg har jakt rifle, fancy kikkert med ratt og tofot. Men er elendig til å skyte liggende. Må nok jobbe litt med stillingen...

Kan man melde seg på og delta selv om det blir like mye "opplæring/se og lær" som forsøk på å vinne? Vill jo ikke bli sett på som et iritasjons moment som bare ligger i veien for andre.

Har ellers fri og vill være med på hele helga.

Link to comment
Share on other sites

Kunne også tenke meg å bli med på dette, men noen konkurranse vil være lite aktuelt da min erfaring på lange hold er tilnærmet lik null. Men å bli for å se, lære og prøve meg med det utstyret jeg har hadde vært veldig artig :)

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger også folk til å være med for å arrangere dette stevnet.

Og det er mye og lære av det og.

Og i og med at du bor i Sandnes så er du jo nesten og regne som en av de lokale. :D

 

Men utenom det så trener vi hver lørdag fra klokken 10 ca.

 

 

Send meg PM med navn.

 

Geir S

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Trekker denne frem og legger samtidig ut noen bilder fra i vinter da vi startet opp med klargjøring av banen for langholdsskyting.

 

2014-01-21121751kopi_zps3ad0c3e4.jpg

 

 

2014-01-14133619kopi_zps7d80e6da.jpg

 

 

2014-01-14124044kopi_zps40064033.jpg

 

Og her et oversiktsbilde over banen

 

2013-07-06133914kopi_zps4187901e.jpg

 

Har i fra dette punktet mulighet til og skyte ut til 1850 meter sånn ca... :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heisann.

Hvordan ligger det an med deltakere? Ser det er bare 8 påmeldte. Med så mange tråder om langholdsskyting og bilder av langholdsbørser, så skulle det jo være over 100 påmeldte til dette kjempearrangementet. Dette er en gylden mulighet til å få treffe likesinnede, og å få testa både sitt eget og andres utstyr og få både tips og triks. Det er jo det sosiale som er i fokus, skytinga er for meg en bonus.

 

Håper virkelig at flere melder seg på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er påmelt og betalt, lavoen ligger klar i bilen og skuldra er gul og blå etter all trening. Målet er å komme på resultatlista :lol:

Har bare ikke kontroll på det som foregår forbi 1000 meter enda, men Roma var ikke bygget på en sesong heller….

Noen som har en laaaang bane jeg kan tjuvtrene på?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ligger det an med deltakere? Ser det er bare 8 påmeldte.

Det å kalle det konkurranse er nok med på å begrense det. Mange vil ikke delta i konkurranse om det ikke er langt inne i komfortsona - se på DFS skyting, hvor folk ikke vil delta i kl. 1 fordi de "ikke er gode nok", men skyter 240p..., man er redd for å vise fram hvor dårlig man er? Jeg tror iveren ville vært større man hadde lagt vekk konkurranseaspektet.

Det at det er såpass lange hold legger det godt utenfor komfortsona til mange, om ikke alle - det er jo det som er gull med det. Men samtidig, mange som ikke "tør".

 

For andre er det kanskje ikke "seriøst" nok, imellom 500m UNL, "NM Langhold" og gud vet ikke hva så er det ikke lett å gjøre alle til lags.

 

 

Hvor mange var vi i fjor? Det vi hadde der må vel sies å være forløperen? Og markerte en god start på å flytte det fra SBSK til JSK - her, med banene inni lyng og furuheiene, i steiksol hele sommeren - det er rett og slett for usikkert å ha et slikt arrangement, det vil bli avlyst, utsatt og flyttet mer enn annethvert år. Heldigvis har JSK overtatt ballen.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Geir kommer til å oppdatere listen med mulige kandidater så snart han får kontakt med det store nettet :lol: .

Vi ligger vel ann til å bli +- 15 stk pr nå.

Håper det ikke skremmer noen at det kalles konkurranse, vi sammles jo mest for å ha det morro og treffe likesinnede.

Morro at det kommer skyttere fra Danmark, hjertelig velkommen skal dere være.

Skulle noen ønske å komme før fredagen så er det bare å komme, Geir vil være på Bakaåno Camping mesteparten av uken og kan by på sitt blide selskap.

Link to comment
Share on other sites

Hei og hå, det nærmer seg nå :)

 

Har noen spørsmål. Eller ønsker ;)

 

Jeg husker fra i fjor at platene var lakkert røde. Ser også av bilder fra i vinter at de fremdeles er det.

Kan de ikke heller lakkeres hvite? Er mye enklere å se en sort flekk på ei hvit plate, enn på ei rød.

 

Så lurer jeg på, skal det skytes 1 og 1, eller flere samtidig? Ser for meg at det kan bli vanskelig å skyte flere samtidig, da det blir vanskelig å vite hvem som traff hva. OM det skal skytes 1 og 1, skal vi andre deltakerene da stå og spotte på platået eller blir vi kalt opp 1 og 1, med spotter? Grunnen til at jeg spør er fordi,om vi andre kan sitte og følge med i bakgrunnen, har vi en fordel av det, da vi kan lese vind utifra treff fra aktiv skytter. Da er det vel best at den som skyter er alene på platået med spotter og dommer, mens vi andre drikker brus og koser oss et annet sted. Da føler ihvertfall jeg at det blir mer rettferdig, og likt for alle.

 

Så er spørsmål om personell ute i området. Om vi ikke ser treff fra platået, men personell ser treffet, vil de anvise via radio hvor treffet er, eller vil de kun fortelle om det er treff i plata?

Mye på en gang, men synes det er greit å få det på bordet først som sist.

Driver og skyter inn nye pipa, og får friske hastigheter med nye kruttet. Er ikke helt inne ennå, men 6 uker å gjøre det på :)

Link to comment
Share on other sites

Skal gi noen svar.

 

Platene er en noe annen farge enn sist og er faktisk den som har vist best til nå, det er faktisk mulig å se plata på 1850 uten kikkert på en klar og god dag, så jeg tror vi beholder den fargen.

 

Vi kommer til å gjemme noen uti terrenget slik at en skal kunne få en grei anvisning av treff.

 

Det skal skytes en og en, men er litt usikker på om en skal kalles opp en og en eller om en skal kunne se på/spotte andre som skyter før en skyter selv. På en vindstille dag (finnes noe slikt på fjelltoppene i Sokndal) burde det være greit, men med en litt vindfull dag vil det gi fordeler å kunne se på/spotte andre skyttere før en skyter selv. (tenke tenke)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har planer om å melde meg på men må få klar signal i heimen først..

 

Jeg er og i klassen fersk med ønske om å lære, men jeg tar med det utstyre og den kunnskapen jeg har og klemmer i avtrekkeren så får vi se om plinger:)

 

 

 

 

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg ut finger'n å meldte meg på jeg også.

 

Husk at påmeldingsfristen utløper 1. august! Tida går fort når en har det gøy :)

 

For dere som er usikre på om dere tør, eller har litt prestasjonsangst: Jeg er i samme båt. Jeg har ingen forventninger til egen prestasjon på stevnet, men jeg synes det er gøy å skyte, samt treffe likesinnede. Vi var der nede å skjøt en helg ifjor, og det var en veldig hyggelig seanse. Om det er noen som synes det blir vel lange hold og ikke kanskje har optimalt utstyr, så oppfordrer jeg til å ta turen uansett. Om dere ikke vil skyte stevnet, så er det uansett gode muligheter for å prøve seg frem på fredag, lørdags ettermiddag og på søndag.

 

Folk er hjelpsomme, og hjelper til med glede. I tillegg, kan en kanskje klare å lure noen triks ut av ringrevene rundt grillen på Lørdagskvelden ;)

 

Jeg gleder meg iallefall som en unge! Skal til Vestlandet for å verifisere ammo med Knut Erik til uka, så vi skal vel klare å være nogelunde "på" på de fleste hold. (Håper jeg).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kommer vel også til å melde meg på.. Har ordnet fri fra jobb..

Venter bare på egnet rifle.. Usikker på om jeg skyter 300wm eller 338lm, men det blir uansett lite tid til ladeutvikling og verifisering.

Innmelding sendes når en av riflene er på plass..

 

EDIT: Skal prøve å lure med meg noen fra Skien.

Ambisjonsnivået er relativt lavt. Bare det smeller og er god stemning, er jeg fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...