Jump to content

Jæren Skytterklubb. Langholdssamling 15.8 - 17.8 Sokndal


Geir S

Recommended Posts

Jeg må desverre melde pass, reiser på jobb til singapore 6.august :( men håper dere kjører noen treninger/skyting utover høsten.

 

Virker som dere har ett utrolig nice skyte felt der oppe, har dere noe program får trening osv?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Litt etter klasse og hvor mye du skyter på fredagen

Det skytes i 2 klasser

Klasse 1 opp til og med cal 30 som skyter mot mål fra 540 til 1340 m til sammen 12 mål

Skytteren har 12 min og 24 skudd til disp og starter på 540 m og jobber seg utover til 1340 m, alle plater på den enkelte avstand skal treffes i rekkefølgen størst til minst før en kan gå videre til neste avstand og det er ikke mulig å gå til kortere hold eller større plate underveis.

Min ant treff: 1

Max ant treff 2 unntatt på den minste platen på 1340m der er det fritt antall skudd innenfor det tildelte antall skudd

 

Klasse 2 fritt cal som skyter mot mål fra 540 til 1850 m til sammen 15 mål

Skytteren har 15 min og 30 skudd til disp og starter på 540 m og jobber seg utover til 1850 m, alle plater på den enkelte avstand skal treffes i rekkefølgen størst til minst før en kan gå videre til neste avstand og det er ikke mulig å gå til kortere hold eller større plate underveis.

Min ant treff: 1

Max ant treff: 2 unntatt på platen på 1850m der er det fritt antall skudd innenfor det tildelte antall skudd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter 160 mil tur/retur, er man kommet hjem, og ting er kommet ut av bilen og inn i huset.

Det var en kanon helg, været var bra, men det blåste mye, og folk var blide, og også hjelpsomme mot de som trengte det.

 

Starta å kjøre kl 12 torsdag formiddag, og etter noen pauser med mat og drikke, ankom vi Bakkaåno Camping 0330 fredags morgen.

Sov i bilen frem til kl 11, og fikk deretter utlevert nøkkelen til hytta, og fikk stabla bagasje og utstyr inn der. Dro deretter på butikken og handla inn aktuell mat og drikke til helga, og fortærte noen baconpølser på den lokale bensinstasjonen før vi stakk opp på banen i 13 tida. Det var ingen oppe på toppen da vi kom dit, og pga at jeg var svært usikker på om det kunne være folk ute i området, brukte jeg en time på å notere meg alle måla, og å kikke på vind/mirage, samt finne en ok plass å ligge og skyte. Det begynte etter hvert å smelle nede på skytterhuset, så da skjønte jeg at det var klar bane.

 

Charlotte satt ved spotteren, og hadde notatblokk og Note med AB, og fortalte meg antall knepp på de aktuelle holda. Hun noterte hva jeg endte på og vi rekalibrerte MV pittelitt, før vi pakka sammen. Jeg var da meget rett på i høyde, men pga mye vind, var det ikke treff på alt. Det kom etter hvert flere skyttere, og resten av ettermiddagen gikk med til spotting av disse og mye prat :) Avslutta kvelden med grilling og inntak av Captain Morgan og Cola. :)

 

 

Lørdag starta med vind fra venstre. Jeg meldte meg som første skytter. Traff begge platene på 550 på første forsøk. De to på 600ish fikk 2 treff med 3 skudd. 800 ish fikk 2 treff på 2 skudd, og jeg skjøt også på 20x20, og bomma med noen få cm sideveien. 3 skudd på 2 plater på 1000 meter, 1340 måtte ha hele 14 skudd for å få 3 treff, deretter 2 skudd med 1 treff på 1407 og 3 skudd med 1 treff på 1550 meter. Da var tiden ute, og jeg satt igjen med 1 skudd. Var passe fornøyd, men rota veldig på 1340 meter, som gjorde at tiden gikk ifra meg.

Men det holdt til seier, og jeg er meget glad for det. Nå er jeg verifisert til jakta ;)

sokndal20_zps50c695d2.jpg

sokndal19_zps53312d5f.jpg

sokndal14_zps72837c69.jpg

sokndal18_zpsaaab1e64.jpg

sokndal15_zps0226099e.jpg

sokndal16_zpsf879d906.jpg

sokndal17_zpsa08dfec9.jpg

sokndal12_zpsba9b07f2.jpg

sokndal8_zps306ec38a.jpg

sokndal10_zps417cfdb4.jpg

sokndal9_zps5a8dad32.jpg

sokndal11_zps021cee7a.jpg

sokndal7_zps67d54de4.jpg

sokndal3_zpsd9ef6c92.jpg

sokndal5_zps68e2b733.jpg

sokndal1_zps09704b20.jpg

sokndal2_zpscd8610f8.jpg

sokndal6_zps6c74d034.jpg

sokndal4_zpse4e28c4f.jpg

10579967_10152232639657466_1982608570704076492_n_zps1ae16c68.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for en glimrende skytehelg i Sokndal. Det var stas :D

 

Ålreit konkurranseform. Jeg syntes først det så ut for å kunne bli en langtekkelig affære når vi skulle skyte en og en, men logistikken var bra, og det var jo også spennende å følge med på hvordan folk gjorde det underveis. Det var også godt med spotteskop oppe på knausen, og mye å se på underveis. Og ikke minst folk å snakke med, diskutere med, utveksle erfaringer og tips med og i det hele tatt. Og så ble det godt med tid til skyting etter konkurransen. Mye å lære. Spesielt gøy var det å se gliset til iKnut da han traff 1340 med 30-06. Nesten som å se Proffen i fjor da han traff samme gong med 123 Scenar i 6,5.

 

Gleder meg allerede til neste år :D

 

Jeg skjøt og koste meg mer enn jeg tok bilder, men her er i alle fall noen.

 

Mjøllner gjør seg klar for konkurranse, godt assistert av villige spottere:

Sokndal-1.JPG

 

 

Samling på kvelden i spikerteltet til GeirS. Det var rett så trivelig:

Sokndal-2.JPG

 

 

Her er KnuteriK med den 1,8-liters lommelerka si.

Det er ikke noe galt med kamera, lys eller andre ting altså. Det bare var slik :mrgreen:

Sokndal-3~0.JPG

 

 

Moro å få besøk av de to danskerne som fant veien over Skagerrak. Her venter den ene av dem forventningfullt på det som skal bli ferdig under lokket:

Sokndal-4.JPG

 

 

Mjøllner og jeg tok også en liten sightseeing til Helleren i Jøssingfjord på hjemveien. Er enig med Mjøllner da han sa noe i retning av at han hadde vært særdeles oppmerksom på evt. lyder fra fjellet om han hadde bodd der. Taket er ikke tekket der, siden det aldri kommer noe regn på det. Det er opptil ti meter fra dryppkanten og inn til fjellveggen. Stedet er hedret av Kjell Aukrust, som hevder Mysil Bergsprekken ble født her i 1918:

Sokndal-5~0.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kjempehelg for alle tror jeg og jeg/vi kommer til å gjøre dette til en tradisjon, er jo moro å arrangere skyting for så mye blide mennesker.

Kommer til å justere programmet til neste år slik at de aller fleste får prøvd seg på alle hold, det stoppet for de fleste på 800m i år og selv om vinden får ta sin del her så tror jeg de fleste kan tenke seg å strekke holdene noe lenger.

Link to comment
Share on other sites

Ja alle vi som var der på vindberget ,kan skrive under på at det var gøy. Fint stevne med bare blide fjes rundt. Takk til arrangør og banemannskap ute i heia ! Og Knut-Erik beviste at masse trening pays off !! Og neste gang Knut, madammen må få lov til å skyte og ,ikke bare bære ammo hehe.... Ser frem til å treffes neste gang. Svein Kåre

Link to comment
Share on other sites

Takk til alle sammen ! Det er fantastisk å bli tatt imot på en så positiv måte for en førstereisgutt :D

Artig konkuranse, en spennende bane og en vind fra hel.... Det var utfordrende forhold på lørdag og uten Fredrik på spotteren hadde det blitt magert..

Kort oppsumert en veldig positiv og hyggelig helg, mye å lære og barierer å bryte. Morro å treffe gongene på 1340 med elgrifla :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei Bjørnar.

 

Hver lørdag er Bøstøl til disposisjon for Jæren skytterklubb.

Så her er det bare og komme.

Vi er nok mer aktive på Facebook en her så jeg vil anbefale deg og melde deg inn i gruppa "jæren skytterklubb"

Den er lukket men sender deg en PM så blir det ordnet.

Ser du jobber på sjøen. Gjør det selv. Og i forbindelse med det så er det av og til at vi stiller opp noen mann midt i uka. Dette ut i fra værmeldinga.

MVH

Geir S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...