Jump to content

TopShot 22-patroner fra XXL


Bukken

Recommended Posts

Jeg har brukt TopShot, i litt forskjellige våpen i over ett år nå og er svært fornøyd. Våpnene det er brukt i er blant annet, Colt AR 15 med CMMG .22 kit, Browning Buckmark, Tanfoglio Limited Custom med Tanfoglio .22 kit og Ruger 10/22. Har ikke opplevd noen problemer og presisjonen er bra nok for meg ihvertfall. Merker ikke noe forskjell mot vanlig CCI, annet enn at det er mer voks på kulen.

 

Klubben kjøpte nettopp inn endel .22lr pistol ammo fra Geco, siden J &F i Arendal hadde tilbud på denne. Vil ikke anbefale og kjøpe den. Virker å være svært svakt ladet, de fleste våpnene mine og klubbenes sliter med å funksjonere med den, og jeg opplevde også for første gang dobbelt skudd fra ARen med denne ammoen.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en pakke (500) med topshot sist jeg var innom XXL for å teste. Han som sto der påsto at de var helt identisk med CCI standard og ble lagd på samme produksjonslinje. I min 22 match pistol kan jeg ikke merke forskjell. Testet også med en ruger 10/22. De har mer fett/voks på seg, så det er vel noe som kanskje er negativt i en revolvertønne.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en del top shot og er godt fornøyd med disse, virker for meg som om disse patronene er litt sprekere/evt jevnere enn CCI std i min pistol (xesse). Med CCI var det ikke veldig uvanlig at en og annen patron (1-2av 100) var litt for svak og gav vekslingsfeil, dette problemet har jeg ikke opplevd på de ca 2000 skuddene jeg har skutt med Top shot, så jeg kommer til å fortsette å bruke disse. Har truffet andre som er av en helt annen oppfatning og kaller det møkkaammo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg merker noe forskjell mellom Top shot og CCI. Normalt sett virker CCI å ha litt mer "guff" i seg kontra Top shot, men avhenger av åssen batchen er. Sistkjøpte CCI-batch til klubben virker å være svakere enn top shot. Ihvertfall veldig ujevnt.

 

Erfaringen viser at om du har et våpen som CCI ikke helt fungerer på (presisjon, funksjonalitet osv) så vil Top shot virke bedre og vice versa.

Link to comment
Share on other sites

Bruker topshot i min gsp, 22/45 LITE, 10/22. Fattern i sin GSP og 22/45. Ingen av oss har problemer. Vi har vel tygd igjennom rundt 10K hver oss (muligens mer), og fortsetter å kjøpe. På enkelte ting er den en _LANGT_ bedre patron enn dyrere SK. Bl.A. fungerer den pålitelig med BX-25 magasiner til 10/22...

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Heilt kurant ammo, og ikkje så vond pris på den heller, men all den tid forbundsprisen på CCI Standard er der den er ser ikkje klubben eg er medlem av poenget i å skifte.

 

Dette var noe nytt, hva er dette ? hvor meget blir prisen da ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter på prisliste fra ifjor, hvor prisen på CCI er 33 øre stk ved kjøp av minst 5000. Dette er fra en større forhandler. Fordelen med TopShot er jo at den koster 39 øre stk fra første skudd, eller 29 øre om man kjøper på venners vennefest på XXL :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Klubben vår har brukt TopShot i et par år, og vi bytter i disse dager om til CCI Standard. Voksen på TopShoten er et lite h**vete på vinterstid, og har gitt endel klikk i min buckmark, såvel som i klubbens Ruger. Gecoen har jeg hatt problemer med i Browningen også, men da på grunn av en rim som er ørlitegrann større enn vanlig og gjør at extractoren noen ganger "glipper". Jeg og de fleste andre i klubben ser ut til å ha minst problemer med CCI.

Link to comment
Share on other sites

Billig og brukbar ammo.

 

I GSP'en min soter den en del og jeg må pusse mer enn det jeg gjør med CCI standard...

Akkurat den pussejobben kunne jeg godt vært foruten, så når jeg har skutt opp de siste par tusen TS jeg så går jeg nok tilbake til CCI std.

Etter ca 250 TS så var innsiden av sleiden der sluttstykket går nedkokset like mye som det ville vært etter omtrent 1000 stk CCI.

Ca 3 av 100 TopShot har vært svakt ladd og gått mye lavere enn resten på 25 meteren, dette var av den siste liten jeg kjøpte nå i høst. Sikkert produsert omtrent juni/august 2013

I tillegg er det som en del nevner voksen på disse, i GSP magasinene så legger de igjen såpass mye voks i fremkant at du får matefeil etter en noen hundre skudd, men det er bare å pusse litt ekstra i magasinet så går det bra...

Link to comment
Share on other sites

..................Klubben kjøpte nettopp inn endel .22lr pistol ammo fra Geco, siden J &F i Arendal hadde tilbud på denne. Vil ikke anbefale og kjøpe den. Virker å være svært svakt ladet, de fleste våpnene mine og klubbenes sliter med å funksjonere med den............

Så lenge den er over 250-260 m/s så er det jo en drøm for alle med rapid fire match pistoler. Kan ikke bli bedre.

 

Topshot og CCI ligger i området 280-290 m/s ut av en pistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Klubben vår har brukt TopShot i et par år, og vi bytter i disse dager om til CCI Standard. Voksen på TopShoten er et lite h**vete på vinterstid, og har gitt endel klikk i min buckmark, såvel som i klubbens Ruger.

 

I vår klubb har vi akkurat samme problem, men motsatt med ammunisjonen. Vi har hatt CCI i mange år og nå i vinter plagdes vi enormt med CCI. Vekslingsfeil og klikk på klubbvåpen og private våpen. Selv skyter jeg Topshot og vi testet disse i alt av våpen. Dette gav i vårt forsøk 100% funksjonering. Det var også betraktelig mer voks på vår batch med CCI enn på Topshoten. Jeg tror dette avhenger mye av ugjevnheter i produksjonen og at du kan være heldig/uheldig med begge merkene. Jeg har forøvrig skutt CCI i alle år selv, før Topshot kom på markedet. Den batchen jeg kjøpte fra har en annen design på eskene enn den klubben har kjøpt, og min ammo har funket supert. Jeg kan ikke huske noen funksjonsfeil på de 7000 skuddene jeg har skutt gjennom min Pardini SP og 10/22 og presisjonen klarer ikke jeg å merke noen forskjell på mellom merkene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...