Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Vet du om noen butikker som selger de 27 skudds og som sender til Norge?

De hadde på Oslo Skytesenter for noen uker siden. 27 skudds til .45 Glockene og 33 skudds til 9mm. Jeg kjøpte to av hver, men ingen av dem funker helt feilfritt. Noen ganger kan man skyte et helt magasin uten matefeil, mens andre ganger feiler det både to og tre ganger.

 

Disse trommelsakene er også litt morsomme. Slike hadde de i alle fall en hel haug av på Oslo Skytesenter da jeg var innom sist uke:

 

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Må vel bare si at jeg er Glockmann på på min hals.

Har skutt mye med både G17, G34 og G20. Skyter kun DSSN sine grener, og da synes jeg de fungerer meget bra.

Ikke sikkert det ville vært førstevalget om millimeterpressisjon var påkrevd,

men stort sett er det bare å trene litt så treffer man bra med Glock også! :lol:

Har prøvd mye annet rart, både billige CZer, steindyre 1911-utgaver og Sphinx for å nevne noen.

Like vel ble det Glock igjen! Det funker best for meg til Dynamisk Skyting. ("Praktisk")

 

Pr. idag har jeg "bare" følgende Glocks:

G20 - 10MM Auto

G27 - .40S&W med ekstra løpssett i .357Sig

G34 - 9mm

 

197007_6311775063_1621_n.jpg

Fra topp og nedover: G34, G20, G17, G27 + løp ,kniv og G18-magasin

Link to comment
Share on other sites

Løpene fra Pvas er ikke kamret heller, vær obs på at det er ekstra kostnad + selvfølgelig tilpasning og eventuelt gjenger. Synes de begynner å bli dyr IGB løpene. Er det noen andre som har lenger løp til Glock19 og Glock17 ? Mulig ett G34 løp passer på en modell 17 og da skal ikke det være vanskelig å få fatt i. :D

Link to comment
Share on other sites

Det vil si at kammeret brotsjes til den patronen man ønsker. F.eks kan et 9mm løp kamres i .38 Super

:overrasket:

Det har jeg ikke tenkt på før. Jeg visste at denne tråden ville koste...

Kanskje jeg bare MÅ få meg et ekstra løp til min G34 da, og kamre det i .38 Super?

Hadde vært litt gøy, så var den plutselig klar for Major-faktor også. :lol:

Diesett + hylser og kuler har jeg i massevis etter et tidligere våpen.

Link to comment
Share on other sites

Men ja, et gjenget løp og en demper er veldig morro! Så og si lydløst

 

Hvordan er det med lyddemper på Glock når den har bevegelig pipe? Større sjanse for ikke utkast eller matefeil?

 

Har en .22 med lyddemper. ble definitivt ikke så lydløs som jeg trodde...... må vel bli enda verre med 9 mm, eller ligger det på en dypere frekvens som er lettere å "stilne"?

Link to comment
Share on other sites

Uff... Da var vist en del små deler og slikt til glock bestilt....

Satser på billig løsningne, "utenpå" beavertail grip enhancer, ghost trigger bar med travelstop og nye fjærer.... Extended mag relese og grip decals. Bblir fort dyrt r det er både en 23 og en 19 som skal pyntes til sivilpistol.

Link to comment
Share on other sites

Har en peise fersk g26 jeg ikke har skutt med engang. Noen artige,nyttige deler jeg bør vurdere å bestille og hvor fra?

 

Jeg vil anbefale som et minimum, som gir bra bang for the buck:

 

  • 1. Nye sikter: Warren Tactical (midway.no), Dawson Precision (pvas.no), Heinie (midway.no). Fiber eller tritium, alt etter preferanse.

  • 2. Competition spring kit (midway.no)

  • 3. Glock minusconnector (midway.no)

  • 4. Poleringsjobb (masse info på youtube)

 

Alt utover dette er kosmetikk som må veies opp mot bruksområde og egne preferanser.

Link to comment
Share on other sites

Har slik digital avtrekk måler på tur over dammen nå, skal bli moro å se hvor mye de forskjellige delene utgjør.

 

Venter fortsatt på at Glockstore skal sende ting til meg. Bestilte 7.feb.....enda ikke beveget seg ut av butikken.

 

Blir litt skyting denne helgen. Sessvollmoen i morgen og OKTS IPSC på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...