Jump to content

MBO Kikkertsikte


Tommen

Recommended Posts

Jeg beklager, men styr unna. Det er godt mulig det går ann å lage gull av gråstein, men er veldig skeptisk. MBO er meg bekjent kinakikkerter, som også selges under andre merkenavn. Du er bedre kjent med å spare litt til, og kjøpe en kikkert av anerkjent merke, hvis du må ha lys, eller bruke de 4K på en kikkert uten lys.

Erfaringen min er at lyset ofte ikke lar seg justere langt nok ned på "billigkikkerter" med lys, slik at man blir blendet. Så kjøp heller Meopta, Nikon, Weaver, Leupold osv osv, enn MBO. I alle fall hvis du skal bruke 4k.

Men det har hendt jeg har tatt feil før

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt kikkert av Magne tre ganger, etter hvert som de billige gikk sund har jeg fått byttet til bedre hver gang. Nå har jeg en zeiss V 10 x42 og regner/håper det ble den siste jeg kjøpte.

Har fått meget gode tilbud hos han, og ingen andre her til lands kunne konkurere på pris.

Har bare en ting å si om mbo, Meget god service der.

Han svarte forøvrig dette da jeg sa at nå skulle jeg ha den beste kikkerten, jeg er lei av drittkikkerter som blir grå, eller en ser dobbelt i etter en kakk. Da sa Bjarne "du skal ha en Zeiss victory" det finnes ikke bedre kikkerter enn det. Vel, da ble det en sånn, og har jeg angret? nei. (men ikke fortell kjerringa hva den koster) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg slapp å brenne meg, jeg, for drittkikkerten han anbefalte meg å kjøpe var identisk med den jeg skulle bytte ut (stod og kikket på den med et "jøss, selger de faktisk dette søppelet her til lands"-uttrykk i ansiktet da han kom bort til meg). Lot meg lure av at han hevdet den var bedre enn Zeiss, gjorde jeg da altså ikke. :)

Link to comment
Share on other sites

Men derimot så har jeg sett kunder som har fått med seg zeiss langt under pris av det andre butikker klarer å selge til.

Kan jo si at jeg fikk den billigere enn på xxl, og ingen hadde fått meg til å kjøpe noe så dyrt der.

Hvem av selgera på xxl har peiling på hva de selger, noen muligens, men de har ikke jeg truffet enda.

Magne har ivertfall greie på kikkert, og han "kan prate" om det også :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kinakikkert kjøper man fra Kina. Eneste grunn til å kjøpe en slik kikkert er hvis den er veeeeeldig billig. Kjøpte en ZOS 3-12x56 med opplyst retikkel fra Kina. Kosta 500,- med salongmontasje og linsebeskyttere ala Butler Creek, frakt og to batterier!!!

Ser at denne selges i Norge også, men til en helt annen pris.

 

Det beste på denne kikkerten er faktisk lyset i den. Det er justerbart fra usynlig til veldig skarpt og på de første trinnene er lyspunktet kun synlig i totalt mørke så det er ingen problemer med blending.

Link to comment
Share on other sites

Bestem deg for hvilken kikkert du vil ha på forhånd og hold deg til det. Selv har jeg kjøpt zeiss Viktory 3-12X56 m/lys, Kahles helia 1,1-4x24 og Vixsen 7x42 håndkikkert. Gode kikkerter til uslåelig pris kjøpt hos MBO. Ville styrt unna mye av supertilbudene han reklamerer med. Bestem deg på forhånd for hvilen kikkert du vil ha, og få tilbud på den hos MBO, da tror jeg du blir positivt overrasket. :)

Link to comment
Share on other sites

Kinakikkert kjøper man fra Kina. Eneste grunn til å kjøpe en slik kikkert er hvis den er veeeeeldig billig. Kjøpte en ZOS 3-12x56 med opplyst retikkel fra Kina. Kosta 500,- med salongmontasje og linsebeskyttere ala Butler Creek, frakt og to batterier!!!

Ser at denne selges i Norge også, men til en helt annen pris.

 

Det beste på denne kikkerten er faktisk lyset i den. Det er justerbart fra usynlig til veldig skarpt og på de første trinnene er lyspunktet kun synlig i totalt mørke så det er ingen problemer med blending.

 

skal ha meg kikkert til salongen og lurte på hvilken side du kjøpte dette fra?

Link to comment
Share on other sites

Joda .tror nok Magne holder ryddige linjer.Salgstrikset hans er at han klarer å selge mye billige kikkerter og kundene får det de betaler for.Problemet er bare at 99% tror at de har fått en VELDIG god kikkert VELDIG billig,mens de har fått en kikkert av lav kvalitet til en normal pris eller forsåvidt høy pris.Kundene er så totalt opphengt i pris at de takler ikke situasjonen når Magne setter igang.

Han burde jo hatt kurs for å lære opp andre til dette.

 

Men derimot så har jeg sett kunder som har fått med seg zeiss langt under pris av det andre butikker klarer å selge til.

 

Hehe, det kunne virke som han hadde talegavene i orden, Jehovas vitner kunne trengt ham :D

Så ut som han solgte en hel drøss.

Link to comment
Share on other sites

Bestem deg for hvilken kikkert du vil ha på forhånd og hold deg til det. Selv har jeg kjøpt zeiss Viktory 3-12X56 m/lys, Kahles helia 1,1-4x24 og Vixsen 7x42 håndkikkert. Gode kikkerter til uslåelig pris kjøpt hos MBO. Ville styrt unna mye av supertilbudene han reklamerer med. Bestem deg på forhånd for hvilen kikkert du vil ha, og få tilbud på den hos MBO, da tror jeg du blir positivt overrasket. :)

 

Samme erfaring har jeg. Vær bestemt på hva du skal ha og la Magne hoste opp ett tilbud. Det er som regel ett tilbud fælt få kan matche her i Norge. God service har fyren også.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg trenger svar på dette:

 

Et MBO Elite sikte modell 1,5-6x42 kompl. med retik. tysk 4¤ og lys dot i senter kostet for ca 5 - 8 år siden - kr. 10.000,-

Dette riflesikte har en høy lystransmisjon og egner seg særdeles godt til skummeringsjakt - som f.eks.pl hjortejakt. Kikkerten har dessuten 30 års garanti mot alle typer fabr.feil!

Sammenlign. grunnlag kan denne kikkerten måle seg mot Smith&Bender og Meopta meostar 3000 serien.

 

Direkte sitat fra Magne (MBO) Olaussen.

 

Kan dette stemme, eller er dette siktet produsert i Kina for 300,-???

Link to comment
Share on other sites

Er det samme sikte som dette?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

Ganske høy annenhåndsverdi... 8)

I en annen tråd ble det vist til en annonse, der en Sako var priset til 190.000. Etter PM til selgeren viste det seg at det hadde blitt en null for mye i prisen!

 

Virker på meg som denne kikkerten har blitt smittet av samme sykdommen - :D

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i all verden skal du blåse 4 høvdinger på et kikkertsikte om du aldri har hørt om før og som ingen andre enn kjøperen får seg til å skryte uhemmet av???

 

Legger du til to høvdinger til så får du en Meopta 3-12x56 med lys hos Winge, og selv da finnes det enkelte som selger den samme kikkerten et par hundrelapper billigere...

 

Ikke bare vet jeg hva jeg hadde valgt, jeg har allerede gjort det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei. Nå kjenner jeg ikke til dette merket, men har kjøpt en kikkert i samme prisklasse, 6-24x50 mildot, opplyst ret. Og for å si det slik, aldri mer! Rifla sto støtt på en stein, en venn skulle fjerne rembøylene på den, den bikket over og fikk seg et lite kakk. Ble merke på okularet og et merke på sidetårnet, ikke rare merket, men okularet løsnet like etterpå samt lyset sluttet å virke. Anbefaler ingen å bruke penger på sikter i den prisklassen, men det er min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Litt mer info om MBO fra Magne (MBO) Olaussen:

 

Produsenten av MBO ELITE er verdens største optikkfabrikk "Cammacura" ligger i Japan. Disse leverer det meste av komponentene til de dyreste merkene på de tyske markedene.

Kikkerten er helt i toppklasse blandt det beste på markedet idag.

 

Er det siktet verdt 4500,-?? (MBO Wild life 1,5-6x42 m/lys)

Link to comment
Share on other sites

Du har jo allerde stusset på det at navnet minner mye om et annerkjent merke... bjella bør jo ringe da.

Har INGEN erfaring med kikkertene MBO selger, men har jobbet i bransjen og tar avstand fra forettningsvirksomhet som drives på den måten. Jeg syns det er moralsk forkastelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...