Jump to content

Valg av halvauto rifle.


Sako81

Recommended Posts

Ikke for å kuppe tråden din, men lurer litt på halvauto selv.

Har fått tilbud om å bytte min Remington 700 i 30-06 i en Remington 7400 i 308.

Noen som har erfaringer med 7400??

Er det et greit bytte eller bør jeg styre unna?

(Hadde ev. tenkt å bruke den til hjortejakt på innmark)

Link to comment
Share on other sites

Har fått tilbud om å bytte min Remington 700 i 30-06 i en Remington 7400 i 308.

Er det et greit bytte eller bør jeg styre unna?

Høres ut som ett dårlig bytte for deg.

Har ikke erfaring med Rem 7400 selv, men etter det jeg har hørt og lest, så er det en dårlig halvauto.

Dårlig avtrekk, dårlig presisjon.....

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det er mange som har noe vondt å si om browning hverken her eller andre steder. men har ingen erfaring med dem selv så skal heller la andre uttale seg.

 

remington derrimot har rykte på seg for en del problemer med å holde treffpungt og lignende. de går billig på bruktmerkedet og det er vel stort sett en indikasjon på at det kanskje er noe i det ryktet. ville ikke byttet bort en 700 i en 7400 i allefall.

Link to comment
Share on other sites

Har fått tilbud om å bytte min Remington 700 i 30-06 i en Remington 7400 i 308.

Er det et greit bytte eller bør jeg styre unna?

Høres ut som ett dårlig bytte for deg.

Har ikke erfaring med Rem 7400 selv, men etter det jeg har hørt og lest, så er det en dårlig halvauto.

Dårlig avtrekk, dårlig presisjon.....

 

 

Takker for tipset.

Hadde egentlig en mistanke om noe slikt.

Får vel heller gå for å selge 30-06 og 338 og kjøpe meg Mauser M03 :D

Så slipper jeg å tenke på halvauto!

Link to comment
Share on other sites

En bekjent hadde en Rem 7400. Presisjonen var dårlig med flere typer fabrikkammo og hjemmeladninger var ikke mye bedre, mener han fikk den ned i 6 - 7 cm på 100 meter etter mye klunder. Er du hjemmelader kommer du til å hate rifla, den håndterer tomhylsene ille, særlig utdragersporet får juling. Men det værste og mest plagsomme var at rifla forandret treffpunkt etter hver puss med demontering, da var det bare å skyte inn på nytt..... Jeg hadde stått over. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Molot Super Vepr. Presis så det holder og fungerer alltid... :D

 

+1

 

Må tåle litt kommentarer fra andre folk på skytebana og litt da, men det er stort sett positivt. Et våpen det er lett å skyte godt med. :)

 

Min går også veldig bra, selv med veldig billig Nato fra Sør-Afrika :D

 

Ulempene er høy vekt (med demper og stor kikkert) og på min er det veldig stor forskjell på treffpunkt med og uten demper (høyde).

 

Syntes den ser litt stilig ut også:

IMG_5616.jpg

Sammen med en 10/22T

 

Jevnt over veldig happy med den :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ulempene er høy vekt (med demper og stor kikkert).

har du veid den?

(stemmer det at den veier 4kg uten kikkert/lyddemper/tofot)

 

Rifla virker veldig lett uten tofot og demper. Blir likevel ikke brukt uten demper av meg annet enn på bane.

 

Jeg er veldig vant til tunge våpen så bedre å høre på Flash med vekt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville vurdert en brukt Heckler& Kock 770 . Den mest funksjonsikre autoen som fins selv om Browning ville vært mitt valg med kjøp av ny rifle. En 770 er ikke lett å finne. Jeg fant min i danmark. Ikke noe problem å impotere selv. Får bare en importtillatelse(gratis) sammen med søknaden hos politiet og sender papirene ned. De sender så rifla med et transportfirma som du betaler frakt og toll til så får du den hjem på trappa.

Link to comment
Share on other sites

...for meg betyr halvauto en ren drivjaktrifle, derfor er alt over 10.000 uinteressant....

 

Jeg tror ikke du er blandt flertallet i verden med den holdningen. For mange er det dobbeltrifler som er det ultimate drivjaktvåpenet. De koster noe mer enn 10.000. Selv har jeg ikke råd til dette nå, men det er absolutt interessant.

551499T.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg endelig til å legge inn bilder :oops: . Takk for hjelpa!!!

Det jeg skulle skrive om var mitt valg av halvauto til jakt. Jeg fikk tak i en brukt HK 770 og har hatt den oppe hos Vågslang for å få laget ny stokk. For å få en ide om hvordan stokk jeg ville ha hjalp en her på kammeret meg å manipulere et bilde av børsa med rett klassisk stokk. I morgen eller tirsdag skal jeg hente børsa. Jeg har ikke sette den siden han begynte på stokken så jeg er svært spent. Jeg kommer til å lage en ny tråd om børsa og om hvorfor jeg valgte akkurat denne børsa.

Link to comment
Share on other sites

Har en Browning Composite selv i 9,3.

Meget balansert og flott våpen.

 

http://www.nordskog.com/produkt.cfm?a=p ... _id=445795

 

Har som kikkert en sånn !http://www.wingevapen.no/index.php?id=4308

 

Dette er for meg en fin kombinasjon,så lenge jeg kun jakter med løshund.

 

Prisen er ikke avskrekkende heller !

 

Fin børse, bare en ting som er noe drit( den kan ikke leveres før i mai 09).

Link to comment
Share on other sites

Hei har selv en benelli argo comforthech i cal 30-06 og 300wmag er super fornøyd men børsa.Lett å holde rein du bytter caliber på 2min du får denn i 5 caliber fra 308 til 9,3 62. Fornøyd med avtrekk og presisjon er en ting som er litt domt med den å det er at du ikke kan ha lyddemper på den.

 

Sikkler på en slik selv. Hvor bra samler Benelli`n på 100 meter? På 200meter?

Link to comment
Share on other sites

En kamerat har en Benelli Argo i 30-06, dette er en Luxutgave med trestokk og gravyre.

Han skyter jevnlig grupper på 30 - 40mm på 100 meter fra benk. Presisjonen på denne varierer en del med ammoen han forer den med, siden han ikke lader selv er det kun fabrikkammo han har testet. Det er sikkert mulig å sy sammen noen ladninger for en hjemmelader som går ennå bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...