Jump to content

Nye x-serien til sig


Tobiassen

Recommended Posts

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Har sjekket litt og si ifra hvis det ikke stemmer.

 

Har bestilt meg en X-5 X-series Classic, det eneste jeg har fått med meg på de forskellige modellene er:

på Match modellen har de et annet skjefte, avtekker, og hane

på Super Match har de et annet skjefte enn på Classic og Match og en annen avtrekker og sleidestop en det er på Match modellen ,men hanen er den samme som på Match modellen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Har omsider blitt enig med meg selv om å gå til innkjøp av X-series match eller supermatch. Problemet nå er jo å få tak i en.. Eller kanskje faktisk å få tak i noen som selger den? Er vel kun Capsicum som har import på Sig i Norge? Pratet en del med de før jul, men etter jul har det gått i svart. Tror de har problemer med telefonen for kommer bare til en mobilsvarer når jeg ringer. Kom igjennom en gang og fikk beskjed om å sende en mail.. Noe jeg har prøvd før med lite hell og påpekte dette. Fikk beskjed om at de skulle sørge for å svare, men nå etter to uker har jeg enda ikke fått noe svar. Snakket også med Winge, men de sa det samme (at de kjøpte fra Capsicum og ikke fikk tak i de)

 

Noen andre som selger disse? Noen som vet hvordan man får tak i Capsicum? Hvordan er eventuelt fremgangen for å kjøpe fra Danmark?

Link to comment
Share on other sites

Har omsider blitt enig med meg selv om å gå til innkjøp av X-series match eller supermatch. Problemet nå er jo å få tak i en.. Eller kanskje faktisk å få tak i noen som selger den? Er vel kun Capsicum som har import på Sig i Norge? Pratet en del med de før jul, men etter jul har det gått i svart. Tror de har problemer med telefonen for kommer bare til en mobilsvarer når jeg ringer. Kom igjennom en gang og fikk beskjed om å sende en mail.. Noe jeg har prøvd før med lite hell og påpekte dette. Fikk beskjed om at de skulle sørge for å svare, men nå etter to uker har jeg enda ikke fått noe svar. Snakket også med Winge, men de sa det samme (at de kjøpte fra Capsicum og ikke fikk tak i de)

 

Noen andre som selger disse? Noen som vet hvordan man får tak i Capsicum? Hvordan er eventuelt fremgangen for å kjøpe fra Danmark?

 

x-six supermatch er vel på lager denne uken ref det jeg hørte av capsicum, email de! der er de superraske og svarer med en gang på alle mailene mine, så email ikke ring.

 

Skjønte de hadde fått en haug så det skulle ikke være noe problem, prismessig er huntershouse vesentlig dyrere enn capsicum også.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som selger disse? Noen som vet hvordan man får tak i Capsicum? Hvordan er eventuelt fremgangen for å kjøpe fra Danmark?

 

Jeg har dårlig med tålmodighet, og etter et par forsøk på å få tak i noen hos Capsicum, og en telefon til Winge som heller ikke hadde, ble det sendt en e-post til Hunters House.

 

Fikk svar med en gang, og de hadde det jeg skulle ha på lager, en X-Series Classic (femmer).

Det hele gikk veldig greit, og er beskrevet i flere tråder på forumet.

Scannet kopi av godkjent søknad ble sendt over på e-post, penger overført, og våpen sendt etter et par dager når eksporten var i orden.

Fulgte pakken på nett, og sendte godkjent søknad til Postens pakkesenter samme dag som pakken ankom Norge, og noen dager etter lå herligheten på postkontoret.

 

Forøvrig godt fornøyd med min Classic.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg begynner å sikle fælt på den nye Supermatch'en ja, enten X-Five eller X-Six. Håper de blir ferdige med det nye .22 kittet snart også, så kanskje man kan plukke opp begge to i samme slengen.

Er det planlagt et nytt .22 sett som står i stil med X-utgavene (6") Har .22 settet som er av tjenestepistolstørrelse, men det blir litt snaut på en x-six

Link to comment
Share on other sites

Nytt .22 kit er underveis ifølge Sig. Jeg har sendt mail og spurt etter dato, men det er bare "coming soon" enn så lenge. Dette settet skal stå til de nye X-rammene. Jeg tviler vel på at det blir 6", men blir det 5" så gjør jo ikke det noe, så vidt jeg kan lese og forstå er rammene på nye X-Five og X-Six identiske. Ny X-Five eller Six med .22 kit hadde ikke vært feil i det hele tatt, så jeg venter svært spent på å høre noe mer på den fronten. Det eksisterende kittet deres er også svært sympatisk priset i forhold til f.eks. CZ sitt, skal bli spennende å se hva det nye koster.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som selger disse? Noen som vet hvordan man får tak i Capsicum? Hvordan er eventuelt fremgangen for å kjøpe fra Danmark?

 

Jeg har dårlig med tålmodighet, og etter et par forsøk på å få tak i noen hos Capsicum, og en telefon til Winge som heller ikke hadde, ble det sendt en e-post til Hunters House.

 

Fikk svar med en gang, og de hadde det jeg skulle ha på lager, en X-Series Classic (femmer).

Det hele gikk veldig greit, og er beskrevet i flere tråder på forumet.

Scannet kopi av godkjent søknad ble sendt over på e-post, penger overført, og våpen sendt etter et par dager når eksporten var i orden.

Fulgte pakken på nett, og sendte godkjent søknad til Postens pakkesenter samme dag som pakken ankom Norge, og noen dager etter lå herligheten på postkontoret.

 

Forøvrig godt fornøyd med min Classic.

 

 

Hvordan endte du opp prismessig totalt med frakt og toll i forhold til prisen er på pistolen hos HH?

Link to comment
Share on other sites

Sendte en mail til Capsicum igår kveld,og fikk dette til svar;

 

X-Six Supermatch er på vei inn til lager as we speak, vi venter bare på import-tillatelsen.

 

 

Pistolen ser ut som du beskriver - Den skulle opprinnelig leveres med et miniatyr Aristocrat-sikte. Dette fikk de ikke til å fungere, og endte med å trekke det tilbake. Supermatch leveres derfor med samme LPA sikte som Classic

Prisen ligger rundt 22 000, får ikke eksakt pris før vi har dem på lager.

 

Match-utgaven har vi valgt å ikke ta inn, da forskjellene fra Classic er så små at den faller mellom 2 stoler.

 

Ellers har vi Classic på lager, denne er en tusenlapp billigere enn Supermatch.

Denne er utseendemessig lik, men med vanlig (justerbart) avtrekk, hammer og treskjefte.

Kan leveres med stiplede sorte skjefteplater i plast for skikkelig godt grep.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan endte du opp prismessig totalt med frakt og toll i forhold til prisen er på pistolen hos HH?

 

Nå er ikke jeg personen du spurte, men jeg har handlet fra HH før og tar derfor sjansen på svare.

 

Både norsk og dansk moms er 25%. Den danske slipper du, men den norske må du klart betale.

 

Prisen blir da det som står på HH for våpenet, trekke fra 20% for å fjerne den danske momsen, legge til 500 i frakt, justere for kurs, og så legge til 25% for den norske momsen, pluss 270 til slutt for tollgebyret til posten. Da har du totalprisen inn i landet. Dette er for nye våpen sendt i posten.

 

Den tingen man virkelig må være obs på her er kursen. Da jeg og broren min handlet fra HH i fjor så var kursen noen få øre i favør av den norske krona; da lønte det seg. Ikke mye kursen skal forandre seg før det plutselig ikke er verdt det.

 

EDIT: Kan jo ta det helt konkret, siden jeg er i gang.

 

Prisen for Supermatch her i Norge, som oppgitt tidligere i tråden, er NOK 23.700,-

 

Prisen for Supermatch hos HH er DKK 22.493,-. Allerede her kan jeg si at forskjellen er så liten at det er bare å kjøpe i Norge, men vi tar hele regnestykket.

 

DKK 22.493,- minus dansk moms er DKK 17.994,40,-. Pluss frakt på DKK 500,- er vi oppe i DKK 18.494,40,-. Så kommer den til Norge. Justert for dagens gjeldende kurs hos XE.com er vi da oppe i NOK 20.748,68,-. Og husk at dette er omregningskurs, ikke kjøpekurs. Kjøpekurs vil ligge enda litt høyere, men jeg bruker bare omregningskurs nå da den er lett tilgjengelig. Så, NOK 20.748,68,- og legge på norsk moms, da er vi oppe i NOK 25.935,85,-. Topper vi dette med posten fortollingsgebyr på NOK 270,- ender vi opp med en sluttsum på NOK 26.205,85,-.

 

Konklusjon: Hvis den norske prisen som ble oppgitt tidligere her stemmer, så kjøp i Norge.

 

(Har jeg regnet feil noe sted er det bare å skrike ut, men jeg innbiller meg at dette stemmer).

Link to comment
Share on other sites

.... Den skulle opprinnelig leveres med et miniatyr Aristocrat-sikte. Dette fikk de ikke til å fungere, og endte med å trekke det tilbake. Supermatch leveres derfor med samme LPA sikte som Classic

 

Selv om jeg har ventet på en x-six supermatch siden august i fjor så må jeg si at jeg er meget skuffet over at de nå plutselig ikke kommer med et skikkelig "tri-step" sikte.

 

Var inne på hjemmesiden og ser at de har fjernet linjene om det siktet fra produktbeskrivelsen...

 

Spørsmålet er om dette er noe de kommer til å kunne levere som ekstra eller om en børsemaker kan installere et som virker til tross for at Sig selv "ikke fikk det til" ?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan endte du opp prismessig totalt med frakt og toll i forhold til prisen er på pistolen hos HH?

 

Omtrent som i eksempelet til Lindskog, kursen var noe bedre når jeg handlet enn den er nå, men dersom de Norske prisene som oppgis her stemmer ble det nok faktisk noe dyrere enn å handle i Norge, men det hjelper lite når de som selger disse i Norge ikke klarer å ta telefonen eller svare på e-post, og jeg ser ikke noen fordeler ved å handle fra et Norsk selskap man aldri får tak i dersom det skulle være noe galt heller?

 

 

På Capsicum sine nettsider står P226 X-Five, altså den gamle modellen, oppgitt til 20.900,- og hos HH koster den 16.800,- danske kroner.

Både Winge og Capsicum tar rundt 21.300,- for P220 X-Six, mens den koster 15.995,- hos HH.

 

Dersom det skiller bare noen hundrelapper på prisen på den nye X-series så ville jeg bli veldig overrasket. Jeg fikk aldri tak i noen som kunne gi meg en pris i Norge så jeg aner ikke hva den koster, men dersom den nye X-Series Supermatch X-Six koster 23.700,- her i Norge så er det omtrent samme pris som den gamle P226 X-Six uten Supermatch, så da er det bare å løpe og kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Den koster under 23700 i norge, med frakt, fra danmark koster den jo nå 25.228nok uten frakt og fortolling, valutavekslingsgebyr, men med mva med kursene, så er nobrainer å kjøpe hos capsicum.

 

Enig med deg at det er "nobrainer",særlig om det virkelig blir som de svarte meg,at den lander på "rundt 22.000"

Blir som sagt spennende å se

Link to comment
Share on other sites

Gents, er redd dere glemmer å trekke ut dansk MVA...

På nye våpen kan man nesten glemme momsen hvis man ser på utsalgsprisene hos HH. Man får trekt fra den Danske når man betaler for børsa, og må betale tilsvarende når den hentes på posten.

 

Så er det kursen, den er dårlig nå, og 20 danske laken er omtrent 22.500,- norske. Så kommer 500,- i frakt, pluss moms, som er 625,- pluss gebyrer til Posten, slik at et våpen som koster 20.000,- i Danmark må koste minst 23.500,- i Norge, noe mindre forskjell så sparer man penger på å handle i Norge i stedet.

 

For den gamle modellen er altså prisen 16.800,- i Danmark

Mens den nye koster 19.500,-

 

I Norge koster den gamle modellen X-Five 20.900,-

Altså en forskjell på litt over 4000,-

 

Jeg kikket litt på nettbutikker andre steder også før jeg kjøpte, og den gamle modellen lå på rundt 1600$, mens den nye X-Serien kostet 2300$ i USA, omtrent samme prisforskjellen som hos HH.

Dersom Capsicum selger den nye X-Serien for samme prisen som den gamle P226'en uten Supermatch så kan jeg ikke forstå annet enn at det er et røverkjøp.

 

For egen del så spiller det liten rolle, jeg hadde den gamle P226 X-Five, og ville ha den nye X-Series Classic, og de eneste som svarte på henvendelser og umiddelbart kunne levere var Hunters House, om prisen er et par lapper under eller over andre er helt likegyldig for meg når jeg handler for over 20 lapper, så lenge jeg opplever at det er en viss service, og jeg får det jeg betaler for.

 

Jeg betalte omtrent 18000,- norske kroner for min Classic til HH, i tillegg kommer rundt 5000,- i MVA og gebyrer ved henting på posten, altså totalt 23.000,- norske kroner.

Link to comment
Share on other sites

Mailet med Capsicum i dag. Har brukt direktemail til eier som jeg ikke har fått svar på, men mailet til support@capsicum.no og fikk svar med en gang. Han nevnte at de fortsatt har problemer med telefonlinjene. Alltid god service der når jeg får tak i de :)

 

Jeg endte opp med å bestille/forskuddsbetale en X-Series, X-Five Supermatch til 22 217 (9mm).. Fortsatt en måned til søknaden er klar så da får den ligge å kose seg i safen der en måneds tid først :)

 

Litt skummelt da jeg enda ikke har prøvd den, men den er i det minste i dimensjoner som hva jeg har likt å skyte med tidligere. Primært brukes til dynamisk standard, men også litt militerfelt.

 

Noen som har fått denne alt og har erfaringer å dele?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...