Jump to content

Nye x-serien til sig


Tobiassen

Recommended Posts

Gents, er redd dere glemmer å trekke ut dansk MVA...

 

Niks. Se regnestykket mitt på forrige side. :winke1:

 

Når det gjelder det med tri-step sikte: På hjemmesidene til Sig står den en ny modell av PPC utgaven, nemlig X-Six PPC Supermatch. Denne må da ha tri-step sikte, eller?

 

Det var jo også en PPC variant av de "gamle" X-Sixene, denne er nå fjernet fra sidene til HH, men lå der før. Den hadde Aristocrat sikte. Så hva i alle dager er problemet?

 

EDIT: Det siste spørsmålet der er egentlig rettet til Sig, ikke noen her. Kan ikke skjønne at det skal være noe vanskeligere å montere et Aristocrat sikte nå enn det var i fjor eller tidligere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Er det noen som har hørt noe mer angående når vi kan få tak i disse pistolene?

Begynner å bli nærmere 3 uker siden jeg hørte at de lå hos tollvesenet... Bruker tollvesenet sååå lang tid? (Eller er det en annen forklaring?)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Stusset litt på navnet selv, men det er det Capsicum kaller den ihvertfall. Den skiller seg fra oppgitt spec på vanlig x-six PPC ved at den har G10 grep og forlenget magasinutløser.

 

Ellers har den så klart et standard Aristocrat 3-step sikte.

Link to comment
Share on other sites

Helt rett, mini aristocrat skulle være standard på Supermatch, men dette fikk de altså ikke til.

 

Hva et mini aristocrat sikte er og om det er noe man vil ha fremfor et vanlig vites ikke. I x-serie konseptet er jo det meste utbyttbart så det kan jo komme på et senere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Om en ser presentasjonsvideoen skal det være ganske hurtig å skifte sikter, da forutsatt at de er på en Sig sikteplate. Om man ikke har slik plate kan man benytte seg av en adapterplate som fås hos deleleverandører. Følgende link bør starte konseptvideoen (De hadde vel kun 3d-renders, ingen ferdige pistoler, når dette ble lagd) på 1:50, der de går gjennom siktebytter.

Link to comment
Share on other sites

Det ser veldig greit ut på den presentasjonsvideoen, men de låseskivene er skrekkelig små og vanskelige å få av, slik at man bytter vel ikke akkurat sikter så veldig ofte.

Det er jo uansett veldig greit at det er fysisk mulig å bytte sikter, og at det er så enkelt som å løsne to skiver selv om de er vanskelige å få av, dersom man ønsker seg et annet sikte e.l.

 

Selv er jeg godt fornøyd med det originale sikte på min X-Five

 

sig1.jpg sig2.jpg sig5.jpg sig4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Syns det er greit at skivene er vrien å få av. Heller det enn slark.

Tenker også en smule loctite skal få finne vegen til sikteskruen så en ikkje ender opp slik som med forrige LPA-sikte, med ein sikteskrue som gjekk rett opp i geostasjonær bane midt på stage. Sto plutselig vel høgt det siktet :P

 

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hovedforskjellen er vel at det er to forskjellige produsenter

 

http://www.aristocratproducts.com/

 

http://www.lpasights.com/

 

 

Aristocrat siktet er tiltenkt PPC og kan stilles inn med tre forhåndsinnstillinger som du enkelt kan bytte mellom.

Det er altså tre separate innstillinger av siktet som man kan veksle mellom med en enkel skrue på siden, dette fordi i PPC så skytes det på flere avstander, og du slipper å rote med en skrutrekker og huske antall klikk mellom forskjellige avstander osv. slik du eventuelt måtte gjort med LPA siktet.

 

Aristocrat lager flere typer sikter, men det siktet det er snakk om her er altså i utgangspunktet et sikte spesielt laget for PPC, hvor avstand til målet endres underveis i faste intervaller.

Link to comment
Share on other sites

I et utslag av nerdekarma ble X-Five Supermatch'en min tollklarert klokken 13:37 i dag :D

1697912.jpg

 

Hva er en Supermatch PPC? Er det X-Six Mastershop PPC de mener? Den avviker fra Supermatch som følger: Istedenfor X10-grep og jetfunnel i aluminium har den forstørrede treskjefter med innebygd faux magwell (Noe a la plastskjeftene på TacOps'en min ser det ut som). Vet ikke hvor relevant forskjellene er for deg om du skal bruke den til felt, da er den vel faktisk bare enda bedre egnet enn Supermatch'en.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å hore ut min litt igjen så er dette en Supermatch PPC 8):lol:

 

IMAG0133.sized.jpg

 

Er en ganske enkelt en x-six supermatch med aristocrat 3-step sikte.

Hvorfor den fra Capsicum ikke ser ut som den PPC utgaven på Sig sine nettsider eller fra HH vet jeg ikke.

 

 

I mangel av vanlig supermatch, sender capsicum nå en supermatch ppc, den er kontrollveid på 1394 og er da lovlig i mil/grovfelt :)

Kjekt at vekten min er nøyktig nok da... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uff..blir dårlig av å se sånt... Full retard liker vi :mrgreen:

 

Syns det virker så mye frem og tilbake med Capsicum. De skulle kun leveres med LPA fordi Sig ikke fikk no greie på miniatyr Aristocrat,så kommer det en med et standard Aristocrat.. Og evige lange ventetider,VELDIG opp å ned på hvordan folk opplever hvor tilgjengelige dem er der..

 

Blir nok HH kunde jeg også når min tur kommer i juni/juli

Link to comment
Share on other sites

Dere med x-six, hvor får man ny og svakere rekylfjær? er jo 2 trinns system, bare vært borti 1 fjær, og f.eks. tanfoglio der man får med ekstra. Har dratt igjennom ca 1000 skudd og tenkte ting begynte bli "innkjørt" har hittil måtte skyte fiocchi, da det er eneste som veksler, magtech har tidvis veksleproblemer og den dårlige batchen geco som er ute bare tuller. Testet å lade til 138 faktor (124gr kule 4gr N320) akkuratt nok til at den stortsett veksler, men sisteskudd hekter den ikke sleiden og du må holde stumt ca, med 131 faktor (124gr kule 3.8gr N320) er den ikke i nærheten engang.

 

Utover dette er jeg superhappy, "kjøpesier" som en god venn sier beskriver det godt ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dyttet snart tusen runder gjennom min X-Five, riktignok kun Geco med IPSC logo på eskene (ikke de dårlige), og har noen tusen til som skal igjennom, men har enda ikke hatt et feilslag, alle har gått som et skudd, bokstavelig talt.

 

Gratulerer @willyandre, må nesten tørke vekk sikkelet, selv om jeg har en Classic liggende i skapet selv. Kanskje man skulle invistere i G10 grep også?

Link to comment
Share on other sites

Ser Capsicum er nevnt. Jeg bestilte ifra dem, og det tok under en uke fra bestillingen ble gjort til pistolen var ankommet! Kjempefornøyd med servicen også, da de har svart med en eneste gang på Mail :D

 

 

Ser det er flere som har x-five supermatch her, mulig det er ett dumt spørsmål men ikke skyt nybegynneren. Når sleiden står i bakre stilling, så er løpet "løst" og kan flyttes litt frem og tilbake er dette normalt?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...