Jump to content

Oi... 10mm Omega Match (KPS) 1911...


Hassel

Recommended Posts

Og så pluttselig hadde jeg den :D

Er det noen som har noen artige erfaringer å dele med en stakkar? Har lest på internet at andre har lest på internet at det har vært litt stress med 10mm varianten...

 

Men det er tydeligvis fler typer å velge mellom også, KPS er ikek Peter Stahl og Springfield har markedsført en variant i USA og så er det noe forskjell på muliotkaiber varianter osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde alle 10mm utgaver av Omega hadde Stahls dual-ekstraktor patent og kunne skyte .40, mulig jeg husker feil. Komplett sleide er Peter Stahl, mens rammen er laget av Springfield Armory.

 

Problemet med disse pistolene er vel helst at man ikke får deler til dem lenger og at rekylfjærguiden er et svakt punkt. Hvis jeg husker rett er løpene polygonriflet = forsiktig med blykuler.

Link to comment
Share on other sites

(Skulle eg hatt ein 10mm hadde ein Glock 20 vore øverste og einaste på lista.)

 

G20 og G29 er de eneste jeg har brydd meg med også. Dagens fabrikkammo er forøvrig så anemisk at rekylen fra en G20 er marginalt hardere enn en G22 i .40. Jeg tok den praktiske delen av CHL testen for Texas med en G20 på pur faen og scoret høyest av kursdeltakerene.

Link to comment
Share on other sites

Må opp i ca 1200 føtter på en 230gr kule :overrasket:

 

Har akkurat begynt å lade .45 Super og det ser ut som det kan være mulig..men vanskelig.

Har ladet mantlet til nå, må helt klart over til bly for å ha en sjanse.

 

Jeg snakker nå om en 5" 1911, det er nok mer å gå på i en Socom.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også muligens et spørsmål om hylselengde... 45 acp går i allefall ikke, Og 460 rowland vet jeg at jeg har slått fra meg tidligere.

 

Nei, det får bli .45 win mag, eller .44 mag om jeg klarer å spore opp et konverteringsett og magasin (Billigere hylser...)

(45 win mag er den eneste hylsa jeg noensinne har sett sitte fast i støydempings isolasjonen i taket på banen...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Bildene uteblir...'

men etter en runde felt på Sessvoll har smellerten fått fler stjerner i boka. Det er sjelden jeg opplever at hullet i skiva liksom dukker opp rett bak siktet, så konsekvent. Det holdt til en 4 plass i magnum 2, hvor mangeln på bedre plassering skyldes en ustabil platform på liggende, i tilegg til at det satt fast noen ulumskheter i håndtaket akkurat der.

 

180gr kule og passelig dose med 3n37 var brilelfint, og det beste var vel at jeg bare mistet 4 hylser. (hadde hylsetingangen vært bedre kunne jeg brukt den til militær også... :?

Link to comment
Share on other sites

Bilder eller det har ikke skjedd.

 

Skyter den ,40 Stutt & Will også??

 

Du mener vel .40 Short&Weak? :D

 

Gratulerer med nyyydelig pistol i verdens beste kaliber :)

Selv har jeg en tanfoglio gold match i 10mm, som vel er det nærmeste man kommer en bren-ten idag

og er strålende fornøyd med den.

 

Jeg ser at du bruker 3N37, hvilket er gode greier. Men skal du ha max futt vil jeg anbefale N105.

Selv lader jeg 10gr på ei 180gr frontierkule og har god presisjon på denne ladningen, selv om den ikke er ideel å skyte hurtigprogram med ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...